aA
Praėjusį savaitgalį Latvijos sostinėje siautusios Pasaulio ir Europos ralio kroso čempionato („World RX“ ir „Euro RX“) kovos tradiciškai sulaukė milžiniško susidomėjimo: Bikerniekuose į startą vienas po kito stojo tokios garsenybės kaip Sebastianas Loebas, Mattias Ekstromas, Petteris Solbergas bei būrys jaunosios kartos talentų, trasoje kuriančių tokį azartišką reginį, kad visa benzingalvių auditorija šokinėjo iš savo vietų, klykė ir plojo tarsi roko žvaigždžių koncerte. Tačiau gali būti, kad tokio lygio ir tokio formato varžybos Lietuvos pašonėje vyko vieną paskutiniųjų kartų.
"World RX" etapas Rygoje. EKS Audi Sport nuotr.

Viena priežasčių, galinčių apsunkinti mūsų šalies autosporto gerbėjų galimybes pamatyti 2019-ųjų „World RX“ batalijas Rygoje – pasibaigusi trejų metų licencija organizuoti vieną iš 12-os Pasaulio ralio kroso čempionato etapų. Šis malonumas kasmet atsieina šešiaženkles sumas (vien Latvijos Švietimo ministerija, kuruojanti ir sporto pasaulio problemų sprendimą, sumoka apie 400 tūkst. eurų) bei kaskart priverčia išlieti upes prakaito tam, kad būtų patenkinti tiek sportininkai, tiek žiūrovai, tiek rėmėjai ir kad galų gale renginys netaptų finansiniu akivaru.

Visgi po pastarųjų lenktynių, eilinį kartą pelniusių itin gerų įvertinimų, šias dvejones galima išbraukti iš problemų sąrašo. Neoficialiomis žiniomis latviai ir „World RX“ vadyba užsiimanti tarptautinė renginių organizavimo kompanija IMG su partneriais Latvijoje – bendrove „RA Events“ (ji taip pat organizuoja Europos ralio čempionato etapą Liepojoje, „Rally Talsi“ ir t. t.) susitarė dėl naujo kontrakto.

Antras dalykas, kurį Pasaulio ralio kroso čempionatu besidomintieji aptarinėjo Rygoje – kaip šis serialas keisis praradęs vieną stipriausių žaidėjų. Apie planus trauktis iš „World RX“ paskelbė „Audi“, po 2018-ųjų sezono keičianti savo strateginius tikslus ir baigianti „World Rallycross“ programą. T. y. po ketverius metus trukusio bendradarbiavimo su Mattiaso Ekstromo komanda EKS, „Audi“ visą dėmesį sutelks į „Formula E“ bei žiedinių lenktynių DTM („Deutsche Tourenwagen Masters“) kovas.

Būtent „EKS Audi Sport“ buvo viena iš dviejų komandų (drauge su „Team Peugeot Total“), sugebėjusi priešintis gamintojo palaikomai „PSRX Volkswagen Sweden“ ekipai. Pastarosios lyderis Johanas Kristofferssonas, į Rygą atvažiavo laimėjęs net septynis „World RX“ etapus iš aštuonių, realiai visą likusį čempionato žvaigždyną palikęs kovoti dėl antrosios vietos (J. Kristofferssono sąskaitoje buvo 224 taškai; antroje turnyrinės lentelės vietoje esančio Andreas Bakkerud – 165 taškai, o šeštą vietą užimančio S. Loebo – 151 taškas).

Kvalifikacinių važiavimų būtent devyniskart WRC čempionas S. Loebas metė iššūkį švedui – jų rezultatas skyrėsi viso labo 0,009 sekundės – tačiau tiek pusfinalyje, tiek finale J. Kristofferssonas eilinį kartą diktavo tempą ir iškovojo aštuntąją pergalę šiais metais.

Taip pat jau oficialiai paskelbta, kad nuo 2021-ųjų visi „World RX“ pilotai persės į elektromobilius. „Audi Motorsport“ padalinio vadovas Dieteris Gassas patvirtino drauge su kolegomis aktyviai dalyvavęs darbo grupėse, narsčiusiose įvairias technines problemas, tačiau dabar iš visų šių projektų traukiasi. Pagrindinis tokių sprendimų motyvas – „Audi“ įsipareigojimai DTM, priimti kompanijos valdybos. Vienu metu dalyvauti trijuose tokio lygio projektuose, būtų pernelyg sudėtinga, o prireikus kažko atsisakyti, pirmenybė atiteko „Formula E“.

Pats M. Ekstromas, klausiamas kaip keisis komandos veikla kitais metais nutrūkus bendradarbiavimui su „Audi Sport“, patikino kol kas neturįs jokių aiškių atsakymų.

„Be abejonės, man labai gaila, kad „Audi“ traukiasi, nes jų pagalba sprendžiant įvairias technines problemas buvo nepaprastai svarbi. Kol kas aš net nežinau, ar pats startuosiu 2019-ųjų „World RX“ čempionate. Kalbant apie „World RX“ virsmą į elektrinį EWRX, vėlgi kol kas gana akivaizdu, kad tai didžiųjų automobilių kompanijų „žaidimo“ aikštelė ir kad tokio tipo komandoms, kokia yra EKS, konkuruoti bus labai sudėtinga. T. y. sakyti, kad sprendimu pereiti prie elektromobilių džiaugiuosi, tikrai negaliu“, – atvirauja M. Ekstromas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ralio kroso dievai šypsojosi Lietuvos lenktynininkams

Praėjęs savaitgalis buvo išskirtinai sėkmingas mūsų šalies ralio kroso meistrams. Vokietijoje...

Vaidoto Žalos komandoje nesėkmė – sudaužė ralio automobilį (14)

Vaidotas Žala , „ Agrorodeo “ komandos lyderis, pasibaigus Lietuvos ralio čempionato sezonui...

DELFI išbandė: ką jaučia šturmanai Dakaro ralio trasoje? (8)

Ateinančių metų Dakaro raliui besiruošiantis „ General Financing team Pitlane “ komandos...

Tauragėje paaiškėjo greičiausi Lietuvos bekelės varžybų ekipažai

Tauragėje vyko paskutinis Lietuvos bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionato etapas....

15-mečiui kartingo lenktynininkui iš Lietuvos – galimybė perlipti į „Formulė 4“ bolidą (1)

Vilnietis Gustas Grinbergas pateko tarp talentingiausių viso pasaulio lenktynininkų ir sieks...

Top naujienos

Sugalvojo, kaip vilios darbuotojus: 1000 eurų išmoka – tik pradžia (5)

Panevėžio savivaldybė dar vasarą patvirtinusi programą, kaip būtų galima pritraukti į miesto...

Skraidančių automobilių eros besitikintys kūrėjai žvalgosi į Lietuvą (31)

Skraidančių automobilių era turėtų prasidėti per artimiausius penkerius metus – to tikisi bent...

Prakalbino žmones apie seksą sovietmečiu: tai buvo labiau panašu į pilietinį karą nei į revoliuciją (223)

Seksas, malonumas, meilė ir šeima – požiūrio į šiuos dalykus raidą sovietmečiu ėmėsi tirti...

Profesorius Skurvydas: nevartojame visiems prieinamo vaisto, rizikuojame sirgti 26 lėtinėmis ligomis (2)

Jei per savaitę bent 5 kartus po pusvalandį leidžiate savo laiką aktyviai, stipriai sumažinate...

Neįtikėtina drama: „Panevėžys“ fantastišku būdu išplėšė pergalę, auksą ir bilietą į A lygą (2)

Šeštadienį dramatišku finišu baigėsi LFF I lygos sezonas. Paskutiniame ture sprendėsi ne tik...

Medeina Čijauskaitė. Esame auklėjamos būti neįgaliomis princesėmis (247)

Man be proto gaila neišnaudoto moterų potencialo. Man gaila kiekvienos, kuri žiojėjančią...

Prieš ir po: įspūdingi svorį numetusių žmonių pokyčiai

Svorio metimas nėra lengvas darbas: tai reikalauja didžiulių valios pastangų, disciplinos ir daug...

Lietuvio gyvenimas primena pasakojimą apie Odisėją: į jūrą išplaukė trims mėnesiams, o grįžo po metų – neatpažino net sūnus (75)

Kone dešimtmetis praleistas jūroje gaudant vėją, trijų mėnesių plaukimas virtęs metus trukusia...

Populiariausia pasaulyje operacinė sistema tuoj neatpažįstamai pasikeis (32)

Populiariausia pasaulyje mobiliųjų įrenginių operacinė sistema „Android“ jau greitai taps...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Krizė atrieda atidunda (15)

Negalima taip rašyti, todėl parašysiu. Nes politikai mus ir vėl, kaip 2008-aisiais, bandys palikti...