aA
Neseniai praėjęs pirmasis metų festivalis „Winter Rally 2019“ leido prisiminti tikrą šiaurietišką žiemą. Gausus sniegas atnešė sumaištį ne tik į bendrojo naudojimo kelius, bet ir į ralio trasas – antrąją ralio dieną pasivaikščiojus uždarame parke rasti sveiką buferį prilygo keturlapio dobilo paieškoms, o „pakrikštyti“ vieną kitą medį ar didesnę pusnį atsisakė vos keli išrinktieji, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
"Winter Rally" nugalėtojai: čekų duetas Jaroslav Orsak ir Jindřiška Žakova
"Winter Rally" nugalėtojai: čekų duetas Jaroslav Orsak ir Jindřiška Žakova
© Giedriaus Matulaičio nuotr.

Krito ne tik naujokai – ralio mohikanai taip pat neišvengė sniego ir ledo rykščių, o ant pirmosios vietos pakylos šiemet lipo visas lenktynes ypač stabiliai važiavęs čekų duetas Jaroslav Orsak ir Jindřiška Žakova. Nurimus emocijoms, apie pergalę pirmajame Lietuvos automobilių ralio čempionato etape „Winter Rally“ bei ralio užkulisius papasakoti sutikęs J. Orsak sako, jog finišavę jie dar ilgą laiką negalėjo patikėti, kad yra nugalėtojai. Tačiau apie viską – iš eilės.

Daugelis gerbėjų pastebėjo, jog nuo pirmojo starto Lietuvoje jūs labai patobulėjote. Kokia jūsų paslaptis?

Po pirmojo savo starto „Winter Rally“ nemažai važiavau Europos automobilių ralio čempionate bei kitose varžybose užsienyje, taip įgijau daug patirties ir tobulėjau, nes varžybose įveikdavau nemažai skirtingų trasų. Iki to laiko daugiausiai dalyvavau Čekijoje, kur raliai ir trasos kiekvienais metais kone identiškos, tad lenktynėse gerus rezultatus parodydavo gerai trasas įsiminę vairuotojai. Tai buvo priežastis, kodėl norėjau startuoti užsienyje.

Kaip vertinate „Winter Rally“ pasikeitimą – perėjimą nuo ankstesnio, greito formato, į labiau siaurus ir vingiuotus kelius šiais metais?

Šiais metais tikrai nustebome, kokius techniškus ir vingiuotus kelius paruošė organizatoriai. Visos lenktynės buvo labai sunkios, gal dėl tokių pasikeitimų mes kartais itin vertindavome tiesiąsias. Tačiau norėtume padėkoti už gražius ir naujus kelius – džiaugiamės kiekvienu jų metru.

Ilgai užtruko adaptuotis prie naujų oro sąlygų? Ar jau pirmajame greičio ruože atidavėte visą 100 proc. savęs?

Deja, Čekijoje nėra galimybių treniruotis ant sniego, taip pat nėra ir žiemos ralio. Prieš varžybas turėjome testus Lietuvoje, jų mums pakako. Pamačius gausų snygį prieš startą, nusprendėme važiuoti atsargiai, kad spėtume prisitaikyti prie oro sąlygų. O tuomet važiuoti vis greičiau, greičiau ir greičiau.

"Winter Rally" nugalėtojai: čekų duetas Jaroslav Orsak ir Jindřiška Žakova
"Winter Rally" nugalėtojai: čekų duetas Jaroslav Orsak ir Jindřiška Žakova
© Giedriaus Matulaičio nuotr.

Ar pradėjote labiau jaudintis, kuomet supratote, jog galite laimėti varžybas?

Prie kiekvieno greičio ruožo starto jaudinomės vis labiau. Žinojome, jog mes stipriai atsiplėšėme nuo mus besivejančio ekipažo (Vaidoto Žalos ir Andris Mālnieks – aut. past.), tačiau padaryti klaidą – labai lengva, o paprasta klaida gali kainuoti pergalę. Tad stengėmės būti atsargūs, neklysti ir mums pasisekė.

Kuomet pastatėme automobilį į uždarą parką, dar ilgą laiką negalėjome patikėti, kad esame nugalėtojai. Tai buvo neįtikėtinai sudėtingos lenktynės ir mes iš tiesų džiaugiamės, jog laimėjome jas.

Kaip pradėjote automobilių sporto karjerą?

Pradėjau būdamas 18 metų, kuomet kaip ir visi mano regione gyvenantys vaikinai važinėjau snieguotais keliais. 2004 metais pirmosiose varžybose lenktyniavau su „Subaru Impreza WRX“. Vėliau prie starto dažniausiai stodavau su „Mitsubishi Lancer“, „Škoda Fabia S2000“. Pastaruosius keturis metus vairuoju „Ford Fiesta R5“, tačiau daugiausiai važiavau su „Mitsubishi Lancer“, manau, per 120 lenktynių.

Ar kada nors mėginote kitas automobilių sporto disciplinas?

Dar būdamas jaunas mėginau žaisti futbolą, grindų riedulį, ledo ritulį. Bet kai išmėginau automobilių sportą, buvau tikras, kokia kryptimi toliau judės mano gyvenimas. Man patinka viskas, kas kvepia degalais, tačiau ralis man – geriausia automobilių sporto šaka.

Čekija pasižymi įspūdingu automobilių sporto paveldu. Jame turbūt aukščiausią pasiekimą iki šių dienų turi puikiai pasirodanti „Škoda“. Kodėl jūs pasirinkote „Ford Fiesta“, o ne „Škoda Fabia R5“ – juk „Fabia R5“ dažniausiai laikomas greitesniu automobiliu nei „Fiesta“?

Aš esu iš Čekijos ir „Škoda“ – čekiškas automobilis, tad esu laimingas, dėl tokio pasisekimo nepaisant to, jog dirbame su „Ford“. Prieš kelis metus nusprendžiau lenktynėse važiuoti su „Ford“, tačiau niekada nesu sakęs, jog nesugrįšiu prie „Škodos“. Anksčiau mes atlikdavome aptarnavimus keturioms „Škoda Fabia S2000“, glaudžiai bendradarbiavome su „Škoda Motorsport“ ir galime prie šio bendradarbiavimo grįžti. „Ford“ vis dar konkurencingas automobilis, tačiau fokusas yra vairuotojas, o ne automobilis. Bet kokiu atveju, „Škoda“ sukūrė labai greitą ralio bolidą.

Kokią kelio dangą mėgstate – asfaltą ar, pavyzdžiui, žvyrą? Ar jums kelia sunkumų persiorientuoti į važiavimą skirtingais paviršiais?

Pastaraisiais metais dalyvauju varžybose, kur sukibimas su keliu – mažas. Tai daug smagiau nei varžytis ant asfalto. Jeigu tenka varžytis ant skirtingų dangų, įprastai darome testus, kad susipažintumėme su vairavimo stiliumi ir automobilio nustatymais, taip pat kad nebūtume nustebinti ralio metu.

Papasakokite daugiau apie savo komandą. Kiek laiko dirbate su savo šturmane Jindřiška Žakova?

Šis startas su Jindřiška – trečias. Mano buvęs šturmanas praėjusiais metais lenktynių metu nukrito nuo motociklo ir susižalojo, tad buvau priverstas ieškotis kito šturmano. Jindřiška mūsų komandoje jau kelis metus – prieš tai ji buvo kito komandos piloto šturmanė. Taigi kviesti ją tapti mano šturmane buvo logiškas sprendimas.

Esate iš ralį mylinčios šalies. Kaip manote, kas lemia sporto populiarumą šioje šalyje?

Taip, ralis – ypač populiarus Čekijoje. Ir taip yra jau seniai. Manau, tam įtakos turėjo „Škoda Motorsport“, kuri ralį padarė dar labiau matomu. Kiekvienais metais matome vis daugiau žiūrovų ir daugiau gerbėjų, kas, žinoma, patinka ir pilotams.

Kaip manote, kokie momentai jūsų sportinėje karjeroje buvo lemiami?

Žinoma, tai startas Europos ralio čempionate ir visi startai Čekijoje, kur gavau daug naujos patirties. Kiekvienos lenktynės yra visiškai kitokios – skirtingos trasų dangos, skirtingi keliai. Tai man labai padėjo. Galiu drąsiai pasakyti visiems – niekada nedalyvaukite tik gimtinėje, būtinai išbandykite užsienio varžybų trasas.

Kokie jūsų automobilių sporto karjeros planai?

Mano pagrindinis tikslas šiuo metu – tobulai dirbanti komanda. Turime kelis varžybose dalyvaujančius bolidus, kuriuos nuomojame ir kitiems vairuotojams. Tad dažniausiai dalyvauju vos keliose varžybose, kurios nepatenka ir pagrindinį sezoną – pačioje sezono pradžioje ir jo pabaigoje. Taigi šiuo metu negaliu pasakyti, kur bus mano kitas startas, tačiau tikrai dirbsiu ties tuo, kai tai taps aktualiau.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Prisiminė, kaip ir kodėl Lietuvoje buvo pradėtas organizuoti „Press Rally“

Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamas „ Press Rally “ vadinamas vienu unikaliausių...

„Dream 2 Drive“ projektas talentų ieškos ir kartingų trasose

„Dream 2 Drive“ 2020 metų sezone lenktynėms ruoš ne tik žiedo lenktynininkus, bet ir...

Vanagas po nelegalių dragų bangos: jei nebus vietos, kur jaunimas galėtų išsikrauti, turėsime bėdą (19)

Policija per praėjusias savaites net kelis kartus važiavo į įvairias vietas, kuriose buvo...

Papasakojo, ko reikia norint laimėti elektromobilių lenktynes

Nuo to laiko, kai 2015-ųjų gegužės 8-ąją Lietuvoje surengtos pirmosios elektromobilių...

Antanas Juknevičius apie Dakarą: dalyvių skaičius gali būti mažiausias ralio istorijoje (1)

Sporto pasauliui vaduojantis iš koronaviruso sukelto sąstingio, pasigirsta vis daugiau gandų apie...

Top naujienos

Klaida, kainavusi gyvybę: pareigūnai išsiaiškino, kaip įvyko skaudi šeimos tragedija

Automobilį į autoservisą atvežęs varėniškis padarė didžiulę klaidą – bagažinėje paliko...

Erdoganas įspraudė save į kampą: viskas priklausys nuo sėkmės Libijoje (32)

Pamirškite buvusio JAV prezidento George’o W. Busho formuluotę „blogio ašis“. Turkijos...

Vilniaus darželio direktorė: vaikai po karantino grįžta pasikeitę (43)

Po karantino į darželius pamažu sugrįžta vaikai, tačiau daugiau nei du mėnesiai namuose davė...

Pateikė orų prognozę vasarai: nebuvo tikros žiemos – kitokia bus ir vasara (80)

Nors sinoptikai ir meteorologai pateikti kelių mėnesių į priekį orų prognozes vengia, tačiau...

Molėtų pl. girtas pasienietis sukėlė avariją: rėžėsi į su vaikais važiavusios šeimos automobilį vaikai ligoninėje (90)

Šeštadienio pavakarę Molėtų plente, netoli Visalaukės kaimu, ties posūkio į Paberžę, girtas...

Kardiologė: 3 augalai ir jų deriniai, padedantys širdžiai ką daryti, jei vargina širdies permušimai? (9)

„Neabejoju, kad ateityje gali kilti naujas antplūdis, bet tai bus ne koronavirusu sergantys...

Paulius Jurkevičius. Lietuvos banko sriuba už 0,48 euro nėra blogis. O liūdna pilkuma! (19)

Štai jau beveik mėnuo, kai po truputį verdamas Lietuvos banko darbuotojų mitybos makroskandalas....

Ši naujovė ateina net į mažiausius Lietuvos kaimus: tik retas susimąsto, kad investuotų tūkstančių gali nelikti per akimirką (73)

Keliaujant po Lietuvą akį patraukia ant namų stogų vis augantis saulės elektrinių kiekis....

INVEGA atsako: dažniausiai verslams kylantys klausimai dėl nuomos mokesčio kompensavimo (7)

Įmonėms, kurios dėl pandemijos buvo priverstos stabdyti veiklą, valstybė kompensuoja dalį...

Viskas, ką būtina žinoti apie erkes: norint išvengti ligų, svarbiausia vadovautis pagrindine taisykle (83)

„Atšilo oras ir jos pabudo. Kai kas sako, kad šiemet jos taip ir negulė miegoti. Medžioja mus,...

|Maža didelių žinių kaina