aA
Visa, kas yra nauja – tai tiesiog pamiršta sena. Šis posakis gana taikliai nusako permainas daugkartinio Lietuvos ralio čempiono Vytauto Švedo stovykloje. Neseniai pardavęs septynerius metus ištikimai tarnavusį „Mitsubishi Lancer Evo X“, lenktynininkas grįžta prie seniau pilotuotos devintos kartos evoliucijos. Kaip rašoma komandos pranešime, savaitgalį šiuo automobiliu jis startuos žiemos festivalyje „Winter Rally“ Utenos ir Molėtų apylinkėse.
Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas
© Komandos archyvas

„Pardavinėjome abudu automobilius: vieną nupirko pirmiau, o kitu startuosime patys. Su senuoju N4 grupės „Evo IX“ lenktyniavome dar prieš dešimtmetį. Nemažai nuveikta, tik pastaruoju metu jam šiek tiek trūko meilės, ištisus metus nebuvo naudojamas, todėl teko paskutinėmis minutėmis imtis neatidėliotinų darbų, kad automobilis taptų kiek galima patikimesnis. Antraip jo variklis būtų tiesiog „nusprogęs“ pačiu netikėčiausiu momentu“, – apie pokyčius ir dėl to kilusius rūpesčius kalbėjo V. Švedas.

Praėjusį savaitgalį V. Švedas su ilgamečiu šturmanu Žilvinu Sakalausku dalyvavo Latvijoje vykusiame Alūksnės ralyje. Tai buvo proga išbandyti senąją techniką ir pačiam ekipažui po bemaž keturių mėnesių pertraukos atgaivinti sportinio važiavimo pojūčius. Be to, nuo pernykščio žiemos ralio lenktynininkai visus metus nebuvo važiavę dygliuotomis padangomis, tad vertėjo prisiminti ir šias lenktynių subtilybes.

„Testai pavyko puikiai. Važiuojant sportiniu režimu išlindo tam tikri defektai. Variklio blokas, cilindrai, vožtuvų ertmės paveikta korozijos. Dėl to motoras prarado nemažai galios. Be to, išaiškėjo problemos su stabdžiais ir turbinos slėgiu. Alūksnėje finišavome treti savo N4 klasėje ir patekome į greičiausiųjų dešimtuką bendroje įskaitoje. Žinant mūsų automobilio būklę ir šimtą perkopusį dalyvių skaičių, nepasirodėme labai silpni“, – pasakojo V. Švedas.

Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas
Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas
© Komandos archyvas

Ši savaitė „Juta Racing“ ekipos bazėje buvo ypač įtempta. Komandos mechanikams teko skubiai atlikti kalną užduočių. Pirmiausia užsakyta ir skubos tvarka gauta visa eilė atsarginių detalių – nauja turbina, variklio dalys. Galiausiai vos per naktį perrinktas bolido motoras. V. Švedas dėkojo savo pagalbininkams už itin operatyvų ir entuziastingą darbą, kuris įprastame automobilių servise būtų užtrukęs mažiausiai kelias savaites.

Iškart po skubios technikų invazijos lenktyninis automobilis išvežtas į Estiją. Čia jis stojo ant specialaus stendo, kad būtų sureguliuotas variklio darbas ir sugrąžintos „išsilaksčiusios arklio galios“.

Ketvirtadienio vakarą V. Švedo lenktyninė technika dar buvo Estijoje, bet penktadienį jau grįžo į Lietuvą ir buvo nuvežta tiesiai į Uteną, kur laukia techninė komisija bei bandomasis greičio ruožas.

Kaunietis lenktynininkas neabejoja, kad į „Winter Rally“ startą šeštadienio rytą stos dinamiškesniu ir patikimesniu automobiliu.

„Tikimės būti gerokai šviežesni, nors dėl laiko stokos ne visas smulkmenas išsprendėme iki galo. Pirmas startinis numeris čia nereiškia didelio privalumo ir gali pateikti staigmenų, nes kol kas visiškai neaišku, su kokia kelio danga susidursime. Jei bus puresnio sniego, šlapia ir slidu, mūsų startinė pozicija rikiuotės priekyje tikrai nebus pati dėkingiausia“, – ralio išvakarėse prognozavo V. Švedas.

Jis teigia į šių metų Lietuvos ralio čempionatą žvelgiantis realistiškai. Esą pirmauti ir laimėti lenktynes absoliučioje įskaitoje su gerokai silpnesne technika – vilčių nedaug. Pagrindinis tikslas – kovoti savo klasėje ir užtikrinti konkurenciją varžovams. A grupės, nacionalinės L8 klasės atstovai daugeliu parametrų akivaizdžiai pranoksta N grupės automobilius. Šiemet „Juta Racing“ ekipažas kelia tikslą išlaikyti gerą sportinę formą, o ateityje tikisi su komandos bei partnerių palaikymu savo aistruoliams dar pateikti staigmenų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Darius Vaičiulis užkopė į viršūnę Antarktidoje, dabar svarbiausia – nusileisti žemyn ir spėti į Dakarą (4)

Darius Vaičiulis , Antano Juknevičiaus, komandos „ Craft Bearings “ lyderio, šturmanas gali...

DELFI Dakaras: Balys Bardauskas prisipažino, ko imtųsi, jei Dakaro ralyje startuotų ne motociklu (3)

Iki Dakaro ralio pradžios liko mažiau nei mėnuo, o DELFI studijoje šiam raliui dedikuotas...

Benediktas Vanagas į Dakarą norėtų išsivežti didžiausią komandą Lietuvos istorijoje (7)

Pradėjo nuo tūkstančio žmonių, o užaugo iki beveik 7 tūkst. – tokią ir dar didesnę Vyčio...

Prie ralio bolido vairo sėdęs pareigūnas tikina – įgūdžiai praverčia ir darbe

Ralio entuziastų pasaulyje Marius Žiukelis ir Steponas Kriaučiūnas nėra naujokai, tačiau...

Sebastienas Loebas pakeitė WRC komandą – lenktyniaus nebe su prancūzais

Sebastienas Loebas , žymus „Peugeot- Citroen “ (PSA) grupės veidas, praėjusiame Dakaro ralyje...

Top naujienos

Paslaptingas naujasis Rusijos žvalgybos vadovas: veiklos braižas, matytas ir Vašingtone, ir Vilniuje (195)

Rusijos karinei žvalgybai – GRU vadovaus jau trečias Igoris per 2 metus. Po to, kai lapkričio...

Pavojingus vaistus galėjo vartoti daugybė lietuvių – jų sudėtyje aptikta vėžį sukeliančių medžiagų (24)

Vasarą uždraustas preparatas toliau kelia aistras. Tyrimas dėl jame rastų kancerogenų vis dar...

Grįžusiam pasaulio čempionui – nemaloni staigmena oro uoste (2)

Baseine rekordus traiškiusiai Lietuvos plaukimo rinktinei lėktuvuose sekėsi žymiai prasčiau –...

Rusiją sukrėtė krikštynų ceremonijos vaizdai: išrengtas vaikas klykė iš siaubo (79)

Vogčiomis nufilmuotos akimirkos, kaip klykia mirtinai persigandusi mažametė, kurios galvą po...

Pirmasis „Aš Ikona“ žurnalo pristatymas be Agnės Jagelavičiūtės: į prabangų vakarėlį rinkosi šou pasaulio žvaigždės (4)

Pirmadienio vakarą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre rinkosi žurnalo „Aš Ikona"...

Automobilio savininkas liko nesupratęs: kuo „Ecoservice“ darbuotojui užkliuvo mano mašina? (15)

Vilnietį gruodžio 11 d. pribloškė „ Ecoservice “ darbuotojo elgesys – ištuštinus kieme...

Iš Corbyno lūpų – grasinimas Theresai May (13)

Po Jungtinės Karalystės premjerės Theresos May pranešimo, kada parlamentas balsuos dėl...

Nemaniau, kad įsimylėsiu ir vesiu valytoją: tėvai išsižadėjo mūsų abiejų (29)

Šią istoriją konkursui „ Mūsų meilė įveikė visas kliūtis “ atsiuntė skaitytojas E.

Daugelio pamėgta interjero detalė: viena klaida gali viską sugadinti (1)

Pasistatyti namus ar nusipirkti butą – yra tik viena svarbi dalis, tačiau ne ką mažiau dėmesio...