Kitų čempionato etapų datos:

antrasis etapas, „Vilnius - 2005“, įvyks gegužės 13 – 15 dienomis,
trečiasis etapas, „Žemaitija – Kurzemė“, įvyks liepos 8 – 10 dienomis,
ketvirtasis etapas, „Aukštaitija – 2005“, įvyks rugpjūčio 12 – 14 dienomis,
penktasis etapas, „Aplink Lietuvą – 2005“, įvyks rugsėjo 9 – 11 dienomis,
paskutinis šeštasis etapas, „Kauno ruduo – 2005“, įvyks spalio 7 – 9 dienomis.

Kitoks ralis

Kuo šis ralis skiriasi nuo kitų čempionato etapų? Pirmiausia reikia pastebėti, kad jo vieta kalendoriuje – paskutinis sausio savaitgalis – yra beveik tiek pat nutolusi nuo praėjusių metų čempionato paskutinių varžybų, kiek ir nuo šių metų čempionato antrojo etapo.

Taigi šis ralis yra lyg atskiros varžybos, o ne serijos dalis. Dėl šios priežasties sportininkams gali būti sunkiau pasiekti gerą sportinę „formą“ ir pretenduoti į aukščiausius rezultatus.

Kitas labai svarbus skirtumas yra žiema. Net šiais metais iki pat sausio vidurio užtrukę rudeniški orai jau lygtai ima užleisti vietą šalčiui. Šioje vietoje verta paminėti bent du dalykus: pirmiausia, sunku prognozuoti, kiek spės įšalti kelių dangos žvyras. Jei įšalas bus pakankamas, jei laikysis tvirta sniego ir ledo danga, važiavimo sąlygos bus „žieminės“, jei padangos žvyrą išpurens, sąlygos bus visai kitos.

Tai yra svarbu, nes, sprendžiant iš orų prognozių, dauguma ekipažų planuoja naudoti spygliuotas žiemines padangas, kurios skirtos sniegui ir ledui. Ant žvyro dangos šios padangos, nors ir leisdamos greitai startuoti, apsunkina automobilio valdymą šoniniuose slydimuose ir stabdant.

Sakoma, kad „važiuoji kaip bėgiais, bet, kai nuo jų nušoki, dažniausiai ant kelio išsilaikyti jau nepavyksta“. Todėl, stebint Visagino ralį, verta atkreipti dėmesį į kelius ir į padangas.

Kitas labai svarbus dalykas yra tai, kad žiūrovams šalta. Ir jie šildosi. Įvairiais būdais. Pasekmė – Visagino ralis neišvengiamai yra pats neblaiviausias čempionato etapas. Dėl to gerokai didesnis darbo krūvis tenka organizatoriams, siekiantiems užtikrinti, kad varžybos vyktų tvarkingai ir būtų saugios.

Netgi tokios smulkmenos, kaip laikas tarp „nulinukų“ pravažiavimų yra labai svarbios – vos užsitęsus pauzei, „šilti“ žiūrovai ima trasomis migruoti nuo kalnelio ant kalnelio, visiškai nepajėgdami įvertinti, kad artėjantis lediniu keliu automobilis yra labai pavojingas: čia, Visagino ralio greičio ruožuose, varžybų dalyviai dažnai viršija 150 km/h.

Geros ir blogos naujienos

Kuo važiuos čempionai E. Čirba su A. Pivoru? „Kovinio“ automobilio nėra, jie šiame ralyje nedalyvaus. Labai įdomi naujoji Arūno Strumskio „N4“ Subaru Impreza su valdomais diferencialais šiame ralyje taip pat nevažiuos, ekipažas startuos senaja Impreza, atstatyta po įvykio (kurį turbūt teisingiau būtų vadinti „laiminga“ avarija) Inturkės greičio ruože ralio „Aplink Lietuvą“ metu, kai Arūnas ir jo šturmanas Linas Skardžiukas vos nepaskendo.

Artūras Ežerskis šį sezoną pradeda iš E.Čirbos įsigytu Mitsubishi EVO VI. Tikėkimės, jog spės paruošti raliui iš R. Lipeikio įsigytą (baltos spalvos) EVO VIII Vytautas Švedas. Norėtųsi tikėtis, kad savo naująjį EVO VIII spės iš testų Suomijoje parsigabenti R. Lipeikis, tačiau čia klausimas yra įdomesnis, mat šis naujas Mitsubishi Lancer yra užregistruotas R12, o ne N4 ar A8 klasėje.

Beje, R12 yra registruoti ir Sauliaus Girdausko „kovinis“ automobilis (jo N4 grupės EVO yra ruošiamas Pasaulio čempionato Švedijos etapui), Audriaus Gimžausko, šį sezoną perėjusio į „visus ratus“ Mitsubishi bei dar 8 automobiliai.

Matyt, vertėtų paskirti atskirą straipsnelį pasakojimui apie tai, kas su kuo realiai konkuruoja pagal turimų ralio automobilių (šiam Visagino raliui užregistruotų devyniose skirtingose grupėse) galimybes.

Kas būtų, jeigu būtų

Kas laimėtų, jei galėtume „išjungti atsitiktinumus“? Lietuvos ralyje šiam klausimui dar neatėjo laikas. Nes per daug nulemia lėšų trūkumas, nes vis dar yra kova sportinė ir, greta jos, „nelabai“. Naivu būtų manyti, kad praėjusių metų ralio sezonui baigiantis S. Girdauskas ir R. Lipeikis, simboliškai paspaudę vienas kitam ranką, vienu gražiu judesiu pakeitė, „pagerino“ mus visus. Bet tai yra geras ženklas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją