aA
Lietuvos ralio čempionui šie metai pilni išbandymų, tačiau į visa tai lenktynininkas žvelgia optimistiškai. Vasaros pradžioje užklupusi rankos trauma, o rugpjūtį per „300 Lakes Rally“ patirta apmaudi avarija kauniečio nepristabdė. Priešingai, šiomis dienomis jis rengiasi net dviem startams skirtingais automobiliais, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas
© Alfonso Rakausko nuotr.

Jau šį savaitgalį Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko tandemas startuos antrus metus vyksiančiame tarptautiniame „DHL Rally Elektrėnai 2016“. Kauniečių „Juta-Bauer Rally Team“ komandai užteko keturių savaičių, kad skaudžiai nukentėjęs jų „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobilis būtų suremontuotas ir paruoštas startui.

Per tą laiką V. Švedas gerai išanalizavo patirtos avarijos aplinkybes ir įsitikino, kad jau nebe pirmą kartą jam trasoje „koją pakišo“ vadinamasis eksperimentinis R4 klasės važiuoklės paketas, kurio priekinė dalis vis dar buvo sumontuota automobilyje iki nesėkmės Zarasuose. Beveik nėra abejonių, jog tos pačios detalės nulėmė neskėmę ir pernykščiame Elektrėnų ralyje, kuomet V. Švedas pasirodymą baigė pakelės sode.

„Tuomet Elektrėnuose viskas baigėsi gana neskaudžiai, o Zarasų apylinkėse keliai buvo kur kas siauresni, todėl kliuvo ir kėbulo priekiui, ir galui. Svarbiausia, kad pagrindiniai agregatai liko nepažeisti.

Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas
Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas
© Alfonso Rakausko nuotr.

Abidvi situacijos kone identiškos: priekiniam ratui kliudžius visai nežymų akmenį ar kažką panašaus, pasekmės būdavo neadekvačios smūgiui: tiesiog plyšta šakė, ratas iškart stoja šonu, prisispaudžia prie arkos, užsiblokuoja ir staigiai stabdo automobilį, todėl šis akimirksniu tampa nevaldomas ir galiausiai apsisuka. Daugiau tokių problemų trasoje neturėtų kilti. Jos tiesiog neįmanomos – visas dalis pakeitėme“, – įsitikinęs V. Švedas.

„Per tiek metų, kol naudojome tariamai „lengvesnę ir patvaresnę“ R4 klasės važiuoklę, niekada nebuvau pramušęs priekinės padangos. Tai reiškia, kad visas smūgis kaskart tekdavo važiuoklės detalėms, kurios deformuodavosi net ir nuo menkiausios kliūties, o tuomet jau likimo pirštas nublokšdavo į vieną ar kitą griovį. Dabar vėl bus galima pajausti, ką reiškia, kai nuleidžia priekinę padangą. Tas jau buvo senokai pamiršta“, – subtilybes aiškina sportininkas.

Lenktynininkas juokauja, kad po tokių netikėtų ir apmaudžių avarijų trumpam apima jausmas, lyg iš niekur nieko, be menkiausios dingsties būtum gavęs pagaliu per nugarą: „Atrodo, vieną akimirką tu pilnai kontroliuoji situaciją ir valdai ją, laikydamas automobilį savo rankose, o po akimirkos viskas kardinaliai pasikeičia, tiesiog apsiverčia aukštyn kojomis.

Atrodo, per tiek metų ralyje jau tiek visko yra nutikę, kad tikrai žinai tą tiesiausią kelią pergalių link, bet paaiškėja, jog jis lygiai toks vingiuotas ir nenuspėjamas, kaip tie greičio ruožų viražai. Visa tai laikau neišvengiama pamoka, kurią tiesiog turėjome patirti.“

Jis tikina, kad nei birželį sužalota ranka, nei prieš mėnesį patirta avarija ekipaže nepalaužė optimizmo. Kovingai nusiteikę V. Švedas ir Ž. Sakalauskas vienbalsiai tvirtina ir toliau norintys važiuoti greitai ir būti konkurencingi. Juolab kad šiemet sportininkai tam turėjo ypač mažai progų.

Šeštadienį jų laukia 8 greičio ruožai – iš viso daugiau kaip 124 km, besidrieksiantys Elektrėnų apylinkių žvyrkeliais.

„Greičio ruožai čia tikrai labai įdomūs ir savo konfigūracija tikriausiai pranokstantys net Aukštaitijos apylinkėse aplink Uteną ar Zarasus besidriekiančias trasas. Šių lenktynių labai laukiame. Tai bus galimybė palaikyti sportinę formą ir gerai pasitreniruoti prieš startą Liepojoje. Šiemet didelių tikslų ir iliuzijų Lietuvos ralio čempionate jau nebepuoselėjame. Visi etapai yra įskaitiniai, tad dėl mano traumos praleistas „Žemaitijos ralis“ ir nesėkmingai pasibaigusios „300 Lakes Rally“ varžybos nusinešė viltis apginti čempionų titulą, tačiau tai nė kiek nesumažino noro laimėti“, – realistiškai savo galimybes vertina Vytautas, Elektrėnuose startuosiantis antru numeriu.

Dabar, anot jo, svarbiausia atgauti pasitikėjimą savo jėgomis, gerinti sportinę formą, o tuo pačiu mėgautis ir suteikti kuo daugiau džiaugsmo fanams, greta trasų laukiantiems efektingų šuolių, greitai įveiktų posūkių, žvyro ir dulkių kamuolių. „Elektrėnų ralio“ dalyvių sąrašas nekelia abejonių, kad tokių atributų užteks visiems ralio gurmanams.

Praėjusį savaitgalį „Juta-Bauer Rally Team“ duetas dalyvavo ralio sprinte „Mažeikiai-Viekšniai“. Jau trečią pergalę čia iškovojęs ekipažas startavo senesniu devintosios kartos „Mitsubishi Lancer Evo“ automobiliu, kuriuo po savaitės svečių teisėmis lenktyniaus Europos ralio čempionato etape Liepojoje.

Pagrindinis komandos tikslas, anot V. Švedo, buvo patikrinti pagal N grupės reikalavimus parengtą bolidą ir atrasti jo silpnąsias vietas: „Nutarėme Liepojoje startuoti vienu iš savo arsenale turimų Evo „devintukų“. Laukia kitokia vairavimo specifika ir agregatų reguliavimas negu važiuojant dešimtosios kartos „evoliucija“, todėl žūtbūt reikėjo išmėginti visas subtilybes ir išsiaiškinti, kiek mes galime būti greiti su tokiu automobiliu. Tai toli gražu nėra paskutines madas atitinkanti technika.“

V. Švedo mechanikai pastarosiomis dienomis garaže dirba dviem frontais. Toks įtemptas darbo režimas lenktynininkui leido dar kartą įsitikinti turint tvirtą užnugarį – pasiaukojantį komandos personalą, rėmėjus ir aistruolius, kurių tvirtą palaikymą kauniečių ekipažas ypač jautė paskutiniu metu. Visus bičiulius V. Švedas ir Ž. Sakalauskas kviečia jau rytoj susitikti Elektrėnų ralyje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sostinės Gedimino prospekte – 1006 km lenktynių repeticija

Šeštadienio popietę Vilniaus Gedimino prospekte sukosi šalies žiedinių lenktynių meistrai,...

„Italian Baja“ lietuviams negailestinga: vienas ekipažas kovą baigė, kitas veržiasi į finišą (3)

Tvirtai penktoje vietoje laikęsi „ General Financing team Pitlane “ kovą „FIA World Cup for...

Italija parodė savo nagus: Benediktas Vanagas kovėsi dulkėse (3)

Trečiajame „ FIA World Cup for Cross Country Bajas“ etape „Italian Baja“ lietuvių komanda...

Vanagas su pirmuoju greičio ruožu Italijoje susipažins pėsčiomis

Kiekvienas „FIA World Cup for Cross Country Bajas“ etapas kuo nors specifiškas. Štai...

„Italian Baja“ nauja lietuviška komanda pradėjo nuo ratų keitimo: įgūdžių trūksta, bet tikslas – finišas

Šį savaitgalį Italijos mieste Pordenone prasideda pasaulio ralio reido čempionato varžybos...

Top naujienos

Pasiturinčių lietuvių vaikų atostogos: už specialias stovyklas negailima ir keturženklių sumų (44)

2-6 tūkst. Eur – tiek lietuviai yra linkę mokėti už Kembridžo, Oksfordo ar Kolorado...

Lietuvos kariuomenės analitikė apie Vanagaitę: ji melagė, nes ji ir dabar meluoja (237)

Ar sumažėjo Rusijos propagandos Lietuvoje? Tokį klausimą „Žinių radijo“ laidos „Greiti...

Ne močiučių Palanga: kokias madas ilgąjį savaitgalį demonstravo pajūrio poilsiautojai (78)

DELFI Stilius tęsia gatvės mados reportažus ir šįkart sostinę išmainė į pajūrį. Ilgąjį...

Meteorologai perspėja apie pragariškas dienas Europoje: ši karščio banga neturi precedento (54)

Nuo parduotuvių lentynų dingo ventiliatoriai, o viešieji fontanai tapo išsigelbėjimu nuo...

Didelės gaudynės Vilniuje: įtariamąjį persekiojo daug patrulių, bėglys perplaukė Nerį, policininkas irgi (55)

Pirmadienio pavakarę Vilniuje didelės policijos pajėgos gaudė jauną vyrą, įtariamą smurtu...

Dieninis reidas po Joninių nakties: pasak pareigūnų, sausra Lietuvoje, bet ne vairuotojų gerklėse (101)

Pirmadienį Vilniaus apskrities policija surengė reidą kelyje Vilnius-Švenčionys. Jau seniai per...

Per plauką nuo avarijos po sprogusios padangos likęs vyras vietoje paguodos gavo nurodymą susimokėti (58)

Elektromobilį išsinuomojęs ir juo namo grįžti ketinęs vilnietis sėkmingai kelionės tikslo...

Lenktynės piloto akimis: didžiuliu greičiu išlėkė iš trasos, bolidą teko skubiai taisyti

„Spausk Gazą!“ savaitgalį lankėsi Nemuno žiede, kur iš arti stebėjo Izidoriaus Paukščio...

Grįžtantiems iš pajūrio – kantrybės išbandymas: nusidriekė kilometrinės spūstys (40)

Po ilgojo savaitgalio iš pajūrio namo traukiantys poilsiautojai turi nusiteikti kantrybės...

Seimo narių deklaracijose – neįtikėtinai pigus turtas: butas už 2,6 tūkst., o namas vos už 225 eurus (204)

Kurio parlamentaro namas vertas vos 225 eurų? Atsakymas – parlamentarų turto deklaracijose, nors...