aA
Lietuvos ralio čempionui šie metai pilni išbandymų, tačiau į visa tai lenktynininkas žvelgia optimistiškai. Vasaros pradžioje užklupusi rankos trauma, o rugpjūtį per „300 Lakes Rally“ patirta apmaudi avarija kauniečio nepristabdė. Priešingai, šiomis dienomis jis rengiasi net dviem startams skirtingais automobiliais, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas
Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas
© Alfonso Rakausko nuotr.

Jau šį savaitgalį Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko tandemas startuos antrus metus vyksiančiame tarptautiniame „DHL Rally Elektrėnai 2016“. Kauniečių „Juta-Bauer Rally Team“ komandai užteko keturių savaičių, kad skaudžiai nukentėjęs jų „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobilis būtų suremontuotas ir paruoštas startui.

Per tą laiką V. Švedas gerai išanalizavo patirtos avarijos aplinkybes ir įsitikino, kad jau nebe pirmą kartą jam trasoje „koją pakišo“ vadinamasis eksperimentinis R4 klasės važiuoklės paketas, kurio priekinė dalis vis dar buvo sumontuota automobilyje iki nesėkmės Zarasuose. Beveik nėra abejonių, jog tos pačios detalės nulėmė neskėmę ir pernykščiame Elektrėnų ralyje, kuomet V. Švedas pasirodymą baigė pakelės sode.

„Tuomet Elektrėnuose viskas baigėsi gana neskaudžiai, o Zarasų apylinkėse keliai buvo kur kas siauresni, todėl kliuvo ir kėbulo priekiui, ir galui. Svarbiausia, kad pagrindiniai agregatai liko nepažeisti.

Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas
Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas
© Alfonso Rakausko nuotr.

Abidvi situacijos kone identiškos: priekiniam ratui kliudžius visai nežymų akmenį ar kažką panašaus, pasekmės būdavo neadekvačios smūgiui: tiesiog plyšta šakė, ratas iškart stoja šonu, prisispaudžia prie arkos, užsiblokuoja ir staigiai stabdo automobilį, todėl šis akimirksniu tampa nevaldomas ir galiausiai apsisuka. Daugiau tokių problemų trasoje neturėtų kilti. Jos tiesiog neįmanomos – visas dalis pakeitėme“, – įsitikinęs V. Švedas.

„Per tiek metų, kol naudojome tariamai „lengvesnę ir patvaresnę“ R4 klasės važiuoklę, niekada nebuvau pramušęs priekinės padangos. Tai reiškia, kad visas smūgis kaskart tekdavo važiuoklės detalėms, kurios deformuodavosi net ir nuo menkiausios kliūties, o tuomet jau likimo pirštas nublokšdavo į vieną ar kitą griovį. Dabar vėl bus galima pajausti, ką reiškia, kai nuleidžia priekinę padangą. Tas jau buvo senokai pamiršta“, – subtilybes aiškina sportininkas.

Lenktynininkas juokauja, kad po tokių netikėtų ir apmaudžių avarijų trumpam apima jausmas, lyg iš niekur nieko, be menkiausios dingsties būtum gavęs pagaliu per nugarą: „Atrodo, vieną akimirką tu pilnai kontroliuoji situaciją ir valdai ją, laikydamas automobilį savo rankose, o po akimirkos viskas kardinaliai pasikeičia, tiesiog apsiverčia aukštyn kojomis.

Atrodo, per tiek metų ralyje jau tiek visko yra nutikę, kad tikrai žinai tą tiesiausią kelią pergalių link, bet paaiškėja, jog jis lygiai toks vingiuotas ir nenuspėjamas, kaip tie greičio ruožų viražai. Visa tai laikau neišvengiama pamoka, kurią tiesiog turėjome patirti.“

Jis tikina, kad nei birželį sužalota ranka, nei prieš mėnesį patirta avarija ekipaže nepalaužė optimizmo. Kovingai nusiteikę V. Švedas ir Ž. Sakalauskas vienbalsiai tvirtina ir toliau norintys važiuoti greitai ir būti konkurencingi. Juolab kad šiemet sportininkai tam turėjo ypač mažai progų.

Šeštadienį jų laukia 8 greičio ruožai – iš viso daugiau kaip 124 km, besidrieksiantys Elektrėnų apylinkių žvyrkeliais.

„Greičio ruožai čia tikrai labai įdomūs ir savo konfigūracija tikriausiai pranokstantys net Aukštaitijos apylinkėse aplink Uteną ar Zarasus besidriekiančias trasas. Šių lenktynių labai laukiame. Tai bus galimybė palaikyti sportinę formą ir gerai pasitreniruoti prieš startą Liepojoje. Šiemet didelių tikslų ir iliuzijų Lietuvos ralio čempionate jau nebepuoselėjame. Visi etapai yra įskaitiniai, tad dėl mano traumos praleistas „Žemaitijos ralis“ ir nesėkmingai pasibaigusios „300 Lakes Rally“ varžybos nusinešė viltis apginti čempionų titulą, tačiau tai nė kiek nesumažino noro laimėti“, – realistiškai savo galimybes vertina Vytautas, Elektrėnuose startuosiantis antru numeriu.

Dabar, anot jo, svarbiausia atgauti pasitikėjimą savo jėgomis, gerinti sportinę formą, o tuo pačiu mėgautis ir suteikti kuo daugiau džiaugsmo fanams, greta trasų laukiantiems efektingų šuolių, greitai įveiktų posūkių, žvyro ir dulkių kamuolių. „Elektrėnų ralio“ dalyvių sąrašas nekelia abejonių, kad tokių atributų užteks visiems ralio gurmanams.

Praėjusį savaitgalį „Juta-Bauer Rally Team“ duetas dalyvavo ralio sprinte „Mažeikiai-Viekšniai“. Jau trečią pergalę čia iškovojęs ekipažas startavo senesniu devintosios kartos „Mitsubishi Lancer Evo“ automobiliu, kuriuo po savaitės svečių teisėmis lenktyniaus Europos ralio čempionato etape Liepojoje.

Pagrindinis komandos tikslas, anot V. Švedo, buvo patikrinti pagal N grupės reikalavimus parengtą bolidą ir atrasti jo silpnąsias vietas: „Nutarėme Liepojoje startuoti vienu iš savo arsenale turimų Evo „devintukų“. Laukia kitokia vairavimo specifika ir agregatų reguliavimas negu važiuojant dešimtosios kartos „evoliucija“, todėl žūtbūt reikėjo išmėginti visas subtilybes ir išsiaiškinti, kiek mes galime būti greiti su tokiu automobiliu. Tai toli gražu nėra paskutines madas atitinkanti technika.“

V. Švedo mechanikai pastarosiomis dienomis garaže dirba dviem frontais. Toks įtemptas darbo režimas lenktynininkui leido dar kartą įsitikinti turint tvirtą užnugarį – pasiaukojantį komandos personalą, rėmėjus ir aistruolius, kurių tvirtą palaikymą kauniečių ekipažas ypač jautė paskutiniu metu. Visus bičiulius V. Švedas ir Ž. Sakalauskas kviečia jau rytoj susitikti Elektrėnų ralyje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Paaiškino, kodėl Žemaitijos ralio dalyviai planuodami taktiką žvalgosi į debesis

Nors automobilių ralis ne burlaivių regata, varžybų išvakarėse pilotai ir šturmanai itin...

Nesėkmę pernai patyrusi 1006 km lenktynių komanda šiemet stengsis dėl pergalės

2019-ųjų metų „Aurum 1006 km lenktynės“ „Antėja.lt racing team“ komandai buvo...

Karolis Raišys grįžta į ralį visais ratais varomu BMW M3

Po trijų metų pertraukos Karolis Raišys grįžta į Lietuvos automobilių ralio čempionatą....

Fernando Alonso prisijungė prie „Renault DP World F1“ komandos

„ Renault DP World F1“ patvirtino, kad Fernando Alonso kartu su Esteban Ocon bus 2021-ųjų...

1006 km lenktynių pradžią skelbti patikėta vienam žiūrovui

Mažiau nei savaitė beliko iki didžiausiojo Baltijos šalyse automobilių sporto festivalio –...

Top naujienos

Įspėjo apie rinkimų baigtį: jei tęsis šalies putinizacija, lietuviai išvys ilgus kaimynų šovinistų dantis (241)

Apie Lenkijos politiką jau nusibodo kalbėti. Taip tikino vienu ryškiausių Lenkijos intelektualų...

Vartojimas atsigauna ne visuose sektoriuose: vienam jų – niūrios prognozės (11)

Nors gegužę bendrai mažmeninės prekybos įmonių apyvarta augo 17,5 proc., o vartojimas, panašu,...

Evita Cololo – apie lietuje permirkusių „Ąžuoliuko“ choristų skandalą: tai garbė ir nereikia nieko teisti (454)

„Jie iš širdies turi pareigą, jie tai daro. Nenorėtų, neitų, manau, į tą chorą. Turi būti...

„Barcos“ sirgaliams prisistatęs Calathesas: karjeros pradžioje negalėjau pakęsti Jasikevičiaus (25)

Komplektacijos darbus tęsiantis „Barcelonos“ krepšinio klubas penktadienį pristatė savo...

Žiauraus verslo sumanytoją po mirties ištiko ironiška lemtis (10)

18 a. pabaigoje – 19 a. pradžioje Williamas Burke ir Williamas Hare įžvelgė kraupią galimybę...

Danguje – pilnatis: prieš kaltindami Mėnulį dėl keisto pažįstamų elgesio, įsidėmėkite vieną dalyką (38)

Tikriausiai bent kartą esate atsidūrę tokioje situacijoje: su kuo nors susipykstate, stebitės,...

Po audringos nakties – gaivūs orai (8)

Po lietingos ir neramios šeštadienio nakties, dieną į Lietuvą stiproki vakarų vėjai jau plukdys...

Chirurgai sėkmingai prisiuvo prieš beveik parą nupjautą penį (43)

Jungtinės Karalystės chirurgai sėkmingai prisiuvo nupjautą penį – nuo nelaimės buvo...

Užsiliepsnojo „Kėdainių grūdų“ sandėlis, su ugnimi kovoja didelės ugniagesių pajėgos dūmai matyti už 10 km (78)

Penktadienio vakarą, 20.33 val., Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos tarnybų telefono...

Ilgalaikė vedusio vyro meilužė nesigaili: pusę medaus mėnesio jis praleido su manimi (151)

Taip, aš mylėjau. Vedusį. Ir tebemyliu. Ar gailiuosi to, kad dvejus metus kartą per savaitę...

|Maža didelių žinių kaina