aA
Po pirmos varžybų dienos „Samsonas Motorsport Utena 2015“ ralio dalyviai nevengė nusispjauti. Dėl to kalti ne prietarai ar prasti rezultatai, bet smėlis ir dulkės, patekusios sportininkams į burnas ir įkyriai girgždėjusios tarp dantų.
Deividas Jocius
© Organizatorių nuotr.

„Važiuodami pamatėme dulkių giltinę, kuri, ačiū Dievui, nenuvedė mūsų kur nors į miškus tarp medžių, – po pirmos ralio dienos juokavo Deividas Jocius. – Man dar taip nėra buvę. Per tokius tirštus dulkių debesis nesu važiavęs. Buvo sunku. Vien dėl prasto matomumo jungti vis žemesnę pavarą ir kaskart galvoti, ar tu vis dar esi ant kelio, tikrai nelengva.“

D. Jocius pastebėjo, kad priekyje važiavę ekipažai ėmėsi gudrybės: kas minutę turėję startuoti lenktynininkai tyčia vėluodavo į greičio ruožų startą tikėdamiesi, kad uždelsta papildoma minutė jiems užtikrins geresnį matomumą trasoje. Kiekviena pavėluota minutė sportininkams kainavo po 10 baudos sekundžių, tačiau daugeliui tai pasirodė geresnė išeitis nei lėtas važiavimas varžovų sukeltose dulkėse. Sykį šiuo pavyzdžiu pasekė ir kauniečių ekipažas.

„Neliko kito pasirinkimo. Trečiame greičio ruože bandėme ir mes startuoti ne po vienos, bet po dviejų minučių. Vis dėlto ir tai nedavė šimtaprocentinės naudos. Buvome greitesni už priekyje važiavusį ekipažą, todėl greitai pavijome dar nespėjusius išsisklaidyti jo sukeltus dulkių kamuolius. Šiai akimirkai važiavimas atrodo labai nesaugus. Net ir nevažiuojant pilnu pajėgumu, išlieka labai didelė avarijų rizika. Jei taip ir toliau, neketinu nutrūktgalviškai lėkti. Reikia pagaliau saugiai atvažiuoti iki pat finišo“, – po pirmos dienos pasirodymo kalbėjo D. Jocius.

Po trijų greičio ruožų, kurie sudarė beveik trečdalį visos ralio trasos, „MVP Racing“ komandos „Mitsubishi Lancer Evo IX“ automobiliui rimtesnės mechanikų pagalbos neprireiks. Pagrindinė aptarnaujančio komandos personalo užduotis, anot D. Jociaus, – kruopščiai išsiurbti visą automobilį: „Vietomis miškuose kelio provėžos buvo tokio gylio, kad į jas atsimušdami matėme, kaip smėlis kyla virš stogo. Jo pateko visur. Protarpiais jautėmės kaip Dakare važiuojantis Benediktas Vanagas.“

Dar prieš ralio pradžią bandomajame greičio ruože geriausią rezultatą pademonstravęs D. Jociaus ir Donato Zvicevičiaus ekipažas pagal preliminarius rezultatus po pirmos varžybų dienos bendroje įskaitoje žengia penktas, o savo klasėje užima antrą vietą.

Lenktynininkai tikisi, kad šeštadienį vasarišką kaitrą bent trumpam pakeis lietus. Antraip, pasak jų, startinė pozicija neturės didelės reikšmės, mat vis tiek teks važiuoti dulkėse. Šeštadienį sportininkai turės įveikti likusius šimtą „Utenos ralio“ trasos kilometrų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie ralio bolido vairo sėdęs pareigūnas tikina – įgūdžiai praverčia ir darbe

Ralio entuziastų pasaulyje Marius Žiukelis ir Steponas Kriaučiūnas nėra naujokai, tačiau...

Sebastienas Loebas pakeitė WRC komandą – lenktyniaus nebe su prancūzais

Sebastienas Loebas , žymus „Peugeot- Citroen “ (PSA) grupės veidas, praėjusiame Dakaro ralyje...

Lietuvio karjeros šuolis pasaulio „super enduro“ čempionate: iš mechaniko į lenktynininkus

Lietuvos motociklų sporto istorijoje nauja ryški atžyma – lietuviai pirmą kartą startavo...

Dakaro operatorius papasakojo, ką išgyvena smėlynuose, ir kodėl kartą medžiagą siuntė iš viešojo tualeto

Kiekvienų metų sausio mėnesį Lietuvos naujienų portaluose ir TV reportažuose geriausias vietas...

Karolis Raišys Monte Karlo raliui turi naują ginklą – MG B pakeitė galingesniui automobiliu (1)

Sausio pabaigoje prasidėsiančiame prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje „Flameris...

Top naujienos

Pasiekė karjeros viršūnę Vokietijoje ir grįžo į Lietuvą: niekur kitur būti dabar nenorėtų (100)

Skaičiuojama, kad 78 proc. į užsienį emigravusių lietuvių ketina grįžti į Lietuvą. 31-erių...

Sudėliojo visus tašku ant „i“: trinktelėsi durelėmis – pildysi deklaraciją (94)

Ar ateis diena, kai radę įbrėžtas ar įlenktas savo automobilio dureles galėsime kviesti...

Tarp mulais vadinamų narkotikų kurjerių – ne vienas lietuvis: po tokių „atostogų“ kai kurie namo ir nebegrįžta (102)

Mulai – taip vadinami sutikusieji dirbti narkotikų kurjeriais. Dalis jų dienas leidžia Pietų ar...

Kaip sulaukti 100 metų ir turėti šviesų protą: 10 mokslininkų rekomendacijų (12)

Vis daugiau žmonių gyvena ilgai – kai kurie 100 metų ir ilgiau. Mokslininkai bando suprasti, kaip...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Kodėl „geltonosios liemenės“ laimėjo, o „Paskutinis skambutis“ liko neišgirstas? (167)

Andriaus Tapino ir dešimčių profesinių sąjungų organizuotoje „Paskutinio skambučio“...

Ko dar mes galime laukti ir tikėtis iš žiemos? (37)

Lietuvoje gruodžio vidurys, beveik pačių tamsiausių dienų metas. Sakome „beveik“, nes kas yra...

Miunchene – Krampuso viršus: kaip „Žalgirio“ vyrus sprukti privertė vokiškas siaubūnas pažymiai žaidėjams (58)

Kauno „Žalgirio“ vyrai antrą sezoną iš eilės iš Vokietijos savo gerbėjams lauktuvių...

Bilis pagerino Lietuvos rekordą ir pateko į finalą (11)

Simonas Bilis pagerino Lietuvos rekordą ir pateko į Kinijoje vykstančio pasaulio plaukimo...

Nomedos Kazlaus partneris dėl vienos ypatybės išgirsta itin nekorektiškų klausimų (19)

Graži gruodžio tradicija tęsiama: lietuvių operos solistė sopranas Nomeda Kazlaus vėl kviečia...

Spalvingasis Laosas – maža, bet didelių stebuklų kupina šalis (2)

Laosas – tarsi balta varna Azijoje. Ji dažnai aplenkiama keliaujant į Vietnamą, Tailandą ar...