aA
Šešias dienas Sacharos dykumos šiaurėje varžėsi pusantro šimto dalyvių – per šį laiką jiems teko įveikti beveik 1300 kilometrų, iš kurių net 1100 sudarė greičio ruožai. Vieniems tai buvo smagus ir romantiškas nuotykis, kitiems dar viena treniruotė ruošiantis sunkiausioms lenktynėms pasaulyje – Dakarui. Penktadienį, įveikę kiek daugiau nei šimtą kilometrų, dalyviai pasiekė ralio finišą – į Lietuvą jie parveža ne tik savo įspūdžius, bet ir solidžius rezultatus, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
„Specialist Racing Team“ Maroke užlipo ant aukščiausio podiumo laiptelio
© Komandos archyvas

„Specialist Racing Team“ lenktynininkas Romualdas Karužis, važiavęs su keturračiu, užtikrintai lyderiavo ATV įskaitoje. Galutinėje rikiuotėje po šešių dienų, turėdamas solidžią beveik valandos persvarą nuo antroje vietoje likusio Adomo Gančieriaus, tapo greičiausiu tarp visų keturračių.

„Labai džiaugiuosi rezultatu ir nors konkurencija nebuvo tokia didelė kaip bagių klasėje, turėjau tikrai pajėgių varžovų. Šiame ralyje važiavau su geresne technika nei anksčiau ir kiekvieną dieną važiuodamas be didesnių navigacinių ar važiavimo klaidų po truputį didinau skirtumą nuo varžovų. Priešpaskutinę starto diena jau turėjau valandos pranašumą, tad beliko važiuoti saugiai ir užtikrintai – visa tai leido užimti pirmąją vietą“, – džiaugėsi iškovotu rezultatu R. Karužis.

Tarp keturračių penktas bendroje įskaitoje liko ir kitas „Specialist Racing Team“ komandos sportininkas Donatas Pečiulis. Vyras pasakojo, kad ralis nebuvo lengvas, o pasiektas finišas jau yra pakankamai geras rezultatas. Sacharos dykuma ne vieną šios įskaitos sportininką privertė baigtį savo lenktynes nepasiekus finišo.

Nelengva treniruotė ir nugalėtojų podiumas

Pasitreniruoti prieš Dakarą bei išbandyti save kopose į „Fenix Rally“ važiavę Dalius Olechnavičius ir Aidas Bubinas gavo gerokai didesnę iššūkių dozę, nei tikėjosi. Jau pirmą dieną ožius pradėjusi rodyti technika kasdien vis primindavo, kad atsipalaiduoti bus galima tik kirtus finišo arką. Subyrėjęs priekinis reduktorius privertė ekipažą pirmąją dieną važiuoti motobagiu tik su dviem varančiaisiais ratais, o pakeitus sugedusį mazgą problemos kitomis dienomis toli gražu nesibaigė.

Ateinančiomis dienomis ekipažas turėjo trasoje keisti variatoriaus diržą, montuoti prakiurusią padangą bei ratlankį. Bene pavojingiausias epizodas buvo trasoje prieš nosį atsiradusi didžiulė duobė, į kurią motobagis įskrido dideliu greičiu – ši kliūtis nebuvo pažymėta kelio knygoje, o iš anksto pamatyti neleido tiršta dulkių užsklandą. Ekipažas džiaugiasi, kad į visus šiuos nutikimus pavyko sureaguoti greitai ir profesionaliai, tad ralis tęsėsi pakankamai sėkmingai. Ekipažui pavyko iškovoti trečiąją vietą SSV įskaitoje tarp pusšimčio startavusių ir ketvirtą bendroje – tai aukščiausi pasiekimai tarp lietuvių abiejose įskaitose. Beje, jeigu būtų sudaryta atskira lietuvių klasė, tai greičiausiųjų trejetuko pirmąją ir trečiąją vietas užimtu būtent „Specialist Racing Team“ komandos sportininkai.

„Šiandien dieną pradėjome būdami treti savo klasėje: iki antros vietos mums trūko daugiau nei devynių minučių, o už mūsų esantys varžovai atsiliko vienuolika minučių, tad turėjome pakankamai saugią poziciją. Teoriškai turėjome pakankamą laiko rezervą net jeigu būtų trūkęs diržas ar prakiurusi padanga, bet diena praėjo puikiai, važiavome be klaidų. Rezultatu esame daugiau nei patenkinti, nes atvažiavus rinkti patirties pavyko ir pakankamai sėkmingai kovoti dėl prizinių pozicijų“, – apie ralį pasakojo D. Olechnavičius.

Vyrai kalbėjo, jog paskutinę dieną pavyko važiuoti tiksliai, užtikrintai, o klaidų nedarė nei vienas, tad paskutinę dieną finišavo antri SSV įskaitoje. Sportininkai kalbėjo, kad konkurencija buvo labai stipri, o kartais varžovų aplenkti neleido technikos skirtumai – pirmosios vietos nugalėtojas važiavo su pilnai Dakarui paruoštu motobagiu, ko, deja, „Specialist Racing Team“ nespėjo prieš šį ralį. Komanda pastebėjo, kad jų motobagis buvo bene mažiausiai pakeitimų turintis ir labiausiai panašus į standartinį, koks išrieda pro gamyklos vartus. Greitose atkarpose su standartiniais bagiais važiavusios komandos susidūrė su kaitimo problemomis – į šį ir kitus techninius nesklandumus komanda žiūri pozityviai, nes visa tai padės tik dar geriau pasiruošti kitų metų Dakaro raliui.

„Šis ralis buvo labai gera treniruotė. Nebuvo dienos, išskyrus paskutinę, kad neturėtume kažkokių techninių bėdų. Dėl to tikrai daug išmokome, pasisėmėme patirties apie technikos paruošimą, patarimais dalinosi ir kolegos iš kitų komandų – tai tikrai leis pasistūmėti techniškai ir pakelti savo motobagį į aukštesnį lygį. Žinoma, šiek tiek gaila, kad nespėjome pasiruošti Dakarui skirto bagio, galbūt būtume galėję kovoti ir dėl aukščiausios pozicijos, bet pagrindinis tikslas buvo susirinkti patirties ir tai mums pavyko. Drąsiai galime sakyti, kad šiame ralyje pasiekėme visus tikslus“, – apibendrino A. Bubinas.

Šiandien sportininkams liko finišo ceremonija ir apdovanojimai, po kurių teks greitai susikrauti visa techniką ir skubėti link uosto – jau rytoj ryte keltas plukdys į Italiją, iš kurios lauka ilgas kelias į Lietuvą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Antanas Juknevičius pristatė Dakaro filmą, kupiną dar nematytų vaizdų

Norėdama praskaidrinti nuotaiką tautiečiams prieš Šv. Velykas, Antano Juknevičiaus „ Kreda “...

Lietuvos kartingo laukia rekordinis sezonas

Lietuvos kartingo federacija praėjusiais metais sulaukė rekordinio dalyvių skaičiaus – pirmajame...

Vaidotas Žala pasidalins patirtimi: lenktynininkus kviečia į ralio mokymus

„Sukaupta patirtimi reikia dalintis“, – sako „ Agrorodeo “ komandos lenktynininkas Vaidotas...

Į 1006 km lenktynes kelia bures ir dvi belgų komandos (4)

Liepos 14-17 dienomis Palangoje vyksiančiose 22-siose ilgų nuotolių lenktynėse, kurios...

Pasaulio autosporto elitas renkasi į „Extreme E“ lenktynes: varžysis visame pasaulyje

Jau balandžio mėnesį oficialiai startuos inauguracinis įspūdingų bekelės lenktynių serijos...

Top naujienos

Po pažinties instagrame – tikra drama virtęs pasimatymas Vilniaus viešbutyje: ji nesugebėjo pasakyti „ne“ (37)

Su bendraamžėmis merginomis santykių užmegzti nesugebėjęs viename šalies bankų Klientų...

Dmitrijus Durnevas, Spektr.press, DELFI.lt | D+

Imperijos šukės. Blogo ženklo iš Rusijos sulaukę Donecko gyventojai: pradėta taupyti mūsų sąskaita (19)

Bet kurios įmonės, veikiančios Ukrainos nekontroliuojamose Donbaso teritorijose, darbo sąlygos...

Profesorė Žvirblienė aptarė vakcinų nuo COVID-19 skirtumus ir paaiškino, kaip jos veikia organizmą (206)

Šiuo metu Lietuvoje yra 3 vakcinos nuo COVID-19 infekcijos – „Comirnaty“, „Moderna“ ir...

Nuo kito mėnesio – pokyčiai grąžinant prekes: prekybininkai sutaupys, pirkėjams bus paprasčiau (7)

Nuo šių metų gegužės pirkėjams Lietuvoje bus paprasčiau grąžinti fizinėse parduotuvėse...

Policijos reidas Palangoje: „nematomi“ ženklai, brangios gėlės ir įspėjimą gavęs buvęs kapelionas (75)

Į Palangą sugužėjus daug žmonių, policijos pareigūnų taip pat gerokai padaugėjo. Ne vienas...

Pašnekėkime apie intymumą: kūdikio gimimas nuo sekso atgraso ne tik moteris, bet ir vyrus (6)

Dažnai pasitaiko, kad po kūdikio gimimo ne tik moterys, tačiau ir vyrai patiria akivaizdų libido...

Dėl svarios priežasties Meghan Markle greičiausiai nedalyvaus vyro princo Harry senelio laidotuvėse (47)

Anapilin iškeliavus Didžiosios Britanijos karalienės Elizabeth II vyrui, princui Philipui...

Transliacija / Simfoninės muzikos koncertas „Klasikos efektas“

Lietuvos nacionalinė filharmonija kviečia klausytis simfoninės muzikos koncerto „Klasikos...

Atvejis, kokių būna nedaug – aštrų pilvo skausmą merginai sukėlė neatsargus oralinis seksas

24 metų mergina kreipėsi į gydytojus dėl jau 6 valandas nepraeinančio pilvo ir krūtinės...

Kaip elgtis miške sutikus laukinį žvėrį

Pandemijos metu vis daugiau žmonių atsigręžia į gamtą ir dažniau laiką leidžia miške.