Po penkių metų pertraukos, į lietuviškus greičio ruožus sugrįš vienas greičiausių Estijos lenktynininkų, bei šalies čempionas – E. Kauras. Kitą vertus, lietuviški žvyrkeliai, pati Lietuva bei lietuviai tikrai nėra jam svetimi.

E. Kauras yra tikriausiai daugiausiai lietuvių mokęs užsienio treneris. Visgi oficialūs startai Lietuvoje yra tik trys iš beveik 200 varžybų, kuriose E. Kauras yra startavęs. Dar vieną galima papildomai pridėti, nes 2016 „Žemaitijos ralyje“ šis lenktynininkas atliko šturmano pareigas Linui Vaškiui. Visgi pirmą kartą Lietuviai E. Kaurą prie vairo išvydo 2007 žiemą, kai vyko „Sampo Winter Rally“. Ten estas su N4 grupės „Subaru Impreza N11“ finišavo 6 bendroje įskaitoje ir ketvirtas klasėje, nors tai jam buvo pirmas oficialus startas su 4WD technika.

Vėliau tęsėsi net 11 metų pertrauka, per kurią E. Kauras be Estijos ralio čempionato dalyvavo Pasaulio ralio čempionate. Į Lietuvą jis sugrįžo 2018 metais, kai su „Ford Fiesta KMS Proto“ iš karto startavo dviejuose etapuose – „Rally Elektrėnai“ ir „Samsonas Rally Rokiškis“. Abiejuose etapuose E. Kauras lipo ant podiumo – Elektrėnuose ant trečio, o Rokiškyje ant antrojo laiptelio.

Prabėgo penki metai ir štai šis estas vėl atvažiuoja į Lietuvą su savo gamybos „Ford Fiesta KMS Proto“. Šalia E. Kauro sėdės Allanas Birjukovas, kuriam tai bus naujo lygio patirtis. A. Birjukovui tai šeštas sezonas šturmano kėdėje, tačiau daugiausia jis stenogramą skaitydavo legendiniuose GAZ 51 sunkvežimiuose, kurių Estijoje yra išties daug.

Savo mintimis dalijasi ir pats Egonas Kauras:

Tai bus jau ne pirmas startas Lietuvoje, bet Utenoje – pirmasis. Ko tikitės iš paties ralio ir kokius tikslus sau keliate?

Kadangi Utena yra „Samsonas Motorsport“ gimtinė, tikiuosi, kad ralis pasiūlys labai gerą organizaciją ir puikius greičio ruožus. Mūsų tikslas yra pasimėgauti vairavimu ir suteikti patirties savo šturmanui.

Ar galite papasakoti apie savo „Ford Fiesta KMS Proto“?

Automobilį nuo „nulio“ sukūrė „Kaur Motorsport“ 2019 m., o prieš persikėlimą į WRC2 dalyvavau keliuose labai geruose bei konkurencinguose raliuose su daug mažesnėmis sąnaudomis, palyginti su „Rally2“ technika. Nors automobilis ir nėra pats galingiausias su savo 1.6 litro darbinio tūrio „Ecoboost“ varikliu, tačiau visas paketas veikia labai gerai ir po ilgesnės pertraukos džiaugiuosi galėdamas sugrįžti į varžybas su šiuo automobiliu.

Kaip „Ford Fiesta KMS Proto“ padėjo Jums sėkmingai „pereiti“ prie R5 technikos?

Manau, kad tai buvo vienas didžiausių veiksnių. 2020 metais siekėme išbandyti maksimalias savo ribas su Proto ir ši patirtis tikrai pasireiškė 2020 metų WRC Estijoje, kur iš karto kovojome dėl pergalės R5/Rally2 klasėje.

Kokius Lietuvos lenktynininkus esate treniravęs? Ar dažnai atvykstate į Lietuvą?

Per tiek metų nemažai kartų atsidūriau Lietuvoje, dirbdamas su vietiniais vairuotojais. Iš atminties, sakyčiau, daugiausiai treniruočių buvo su V. Žala ir L. Vaškiu.

Kas lengviau – pačiam mokytis ralio pamokų ar mokyti jų kitus vairuotojus?

Abu variantai yra sunkūs, nes nė vienas nėra lengvas. Tačiau geroji dalis yra ta, kad abu šie metodai palaiko vienas kitą – kai mokausi naujų dalykų pats, tai man padeda perteikti pamokas kitiems, o kita vertus, matant skirtingus požiūrius bei jų kampus atsiranda naujų idėjų, kurių galiu mokytis pats. Taigi buvimas prie vairo padeda treniruotėse ir atvirkščiai.

20 metų lenktyniaujant ir beveik 200 startų Estijoje, Suomijoje, Europos ir pasaulio ralio čempionatuose – ar yra dar kas nors, ko norėtumėte išmokti ralio disciplinoje?

Visada yra kur tobulėti, mokytis ir kurti naujus dalykus. Dabar kuriu daugiausia stenogramos įrankius, kuriuos, tikiuosi, jau kitais metais galės naudoti visi Pasaulio vairuotojai, norėdami surašyti geresnę stenogramą. O „Samsonas Rally Utena“ yra labai gera vieta plėtoti ir toliau išbandyti šias idėjas.

Gal galite papasakoti apie naują šturmaną Allaną Birjukovą?

Jis kartu su GAZ sunkvežimiu dalyvavo Estijos čempionate ir norėjo priimti kitokį iššūkį, kad patobulintų savo įgūdžius.

„Samsonas Rally Utena“ 2023 vyks rugsėjo 29 – spalio 1 dienomis Utenos, Anykščių bei Molėtų rajonų apylinkėse. Tai itin didelio susidomėjimo sulaukiančios, tarptautinį rangą turinčios automobilių ralio varžybos, kurios pateko tarp geriausių Lietuvos automobilių sporto renginių. Taip pat tai paskutinysis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas, kuriame paaiškės čempionato nugalėtojas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją