Pirmosios sezono lenktynės – Visagino ralis – atnešė ekipažui antrąją vietą absoliučioje įskaitoje. S.Girdauskas šį ralį buvo laimėjęs keturis kartus, deja, iškovoti penktosios pergalės ir pakartoti 2003 metų laimėjimo dėl objektyvių priežasčių nepavyko. Pirmųjų naujo sezono lenktynių buvo laukiama itin nekantriai, nes varžybos Visagino ir Salako apylinkėse yra vienintelis Lietuvoje žieminis ralis, be to, po žiemos pertraukos pirmą kartą pamatoma, kokią techniką po ilgesnės pertraukos parengė sportininkai.

2003 m. pabaigoje, kai pagrindinio Sauliaus Girdausko ir Audriaus Šošo ekipažo rėmėjo – kompanijos BMS – pastangomis buvo įsigytas naujas “Mitsubishi Lancer EVO VII” automobilis, lenktynininkas kalbėjo, jog artimiausio sezono tikslas – dalyvauti kaip galima įvairesnėse ralio lenktynėse, daugiausia dėmesio skiriant startams Lietuvoje.

Naujausia, Lietuvoje dar nematyta technika, buvo ruošiama pirmiesiems startams “Ears Motorsport” padalinyje Prienuose. Kaip dažnai būna, prieš pirmąsias lenktynes pritrūko kelių dienų, kad galinga technika būtų paruošta iki galo.

“Mūsų parteriai Anglijoje puikiai žinojo pasirengimo grafikus, varžybų datą, žadėjo, kad visą būtiną įrangą gausime laiku, deja, laukto krovinio nesulaukėme, tad paskutinį vakarą prieš lenktynes teko iš naujo reguliuoti automobilį. Važiavome naudodami standartinę variklio galingumo valdymo programą, buvo ir kitų dalykų, kurie neleido iki galo išnaudoti automobilio galingumo”, - teigė S. Girdauskas.

Nesusipratimai dėl taisyklių

Po dviejų penktadienį vykusių naktinių greičio ruožų pripažintų favoritų ekipažas buvo ketvirtoje vietoje, nuo lyderių atsilikęs 18 sekundžių. Kai kas tai vadino staigmena, tačiau tikroji priežastis buvo kita. Kadangi S. Girdausko ir A. Šošo ekipažas pernai Lietuvoje mažai lenktyniavo, teisėjai po papildomų diskusijų nustūmė ekipažą į vienuoliktą starto vietą. Jeigu pirmojo dešimtuko lenktynininkai startuoja kas 2 minutės, tai žemiau esantys sportininkai važiuoja kas minutę.

“Tai betvarkė. Niekur pasaulyje taip nebūna, kad galingas automobilis būtų nustumiamas į antrą dešimtuką, prieš jį į trasą išleidžiant dviem ratais varomą mašiną. Juk visi žinojo, kad ilgame greičio ruože mes pavysime varžovus ir negalėsime jų aplenkti”, - piktinosi organizatorių “reformomis” vienas geriausių Lietuvos ralio šturmanų Audrius Šošas.

Du kartus bemaž po dešimtį kilometrų favoritų “Mitsubishi” turėjo važiuoti įkandin gerokai lėtesnės varžovų mašinos: “Tai ne tik prarastos sekundės, mes labai rizikavome, nes iš po lenktyninio automobilio ratų lekiantis sniegas matomumą sumažina iki minimumo”, - teigė S. Girdauskas.

Šeštadienį, kai sportininkams reikėjo įveikti dar šešis greičio ruožus, Saulius jau diktavo tempą, kuriam negalėjo prilygti kiti itin galingą techniką vairuojantys varžovai. Jis laimėjo keturis iš šešių antrosios lenktynių dienos ruožus.

Tačiau kelios klaidos, bandant iš automobilio “išspausti” maksimalų rezultatą, privertė prarasti dar keletą sekundžių, kurių finiše ir pritrūko, kad būtų nugalėta absoliučioje įskaitoje. “Tikrai galėjome važiuoti greičiau net ir su šitaip paruoštu automobiliu. Jeigu jis būtų iki galo parengtas pirmajam startui, jeigu nebūtume praradę laiko pirmą varžybų dieną, savo pranašumu galėtume neabejoti. Manau, kad šis automobilis bus žymiai geresnis už analogišką septintos kartos “Mitsubishi Lancer”, kuriuo pernai startavome pasaulio čempionate”, - po lenktynių kalbėjo S. Girdauskas.

Užėmęs absoliučioje įskaitoje antrąją vietą, ekipažas tapo nugalėtoju savo klasėje N-4. Būtent šioje klasėje šį sezoną Lietuvos čempionate laukiama itin rimtos konkurencijos, patyrę BMS remiamo ekipažo konkurentai startuoja galingais “Mitsubishi Lancer”, “Subaru Impreza” automobiliais.

Likusieji 2004 metų Lietuvos ralio čempionato etapai:

Gegužės 8-9 d. - Vilniaus ralis

Birželio 11-13 d. - Cėsio ralis (Latvija)

Liepos 16-18 d. - Žemaitijos ralis

Rugpjūčio 13-14 d. - Aukštaitijos ralis

Rugsėjo 3-5 d. - Ralis “Aplink Lietuvą”

Spalio 1-3 d. - “Kauno ruduo”

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją