aA
200 gigabaitų komplimentų virtualioje erdvėje ne tas pats, kas 200 miligramų vyno, bet „Samsonas Rally Rokiškis“ stebėjusios publikos atsiliepimai šios šventės organizatorių savimeilę neabejotinai šildė nė kiek ne prasčiau. Po 17 metų pertraukos į Rokiškio kraštą sugrįžusio Lietuvos ralio čempionato (LARČ) lenktynės iš tiesų buvo pavydėtinai sėkmingos.
Vaidoto Žalos skrydis
© Egidijus Babelis

Norint iliustruoti išskirtinę IV LARČ etapo dvasią šįkart pakanka viso labo dviejų nuotraukų. Vienoje jų brolių Vaidoto ir Žygimanto Žalų skrydis per greito posūkio viduryje esantį trampliną: automobilis atsiplėšia nuo kelio slysdamas bemaž 90 laipsnių kampu važiavimo krypčiai, o nuskriejęs tiesiog nepadoriai didelį atstumą, leidžiasi kelkraštyje, nesuvokiamu būdu „išsitiesina“ ir, sukėlęs žiūrovų ovacijų cunamį, neria finišo link.

Inkvizicijos laikais už tokį antgamtišką vairavimą vyrai greičiausiai būtų apkaltinti pardavę sielą šėtonui ir supleškėję ant laužo. Pasaulio ralio čempionate panašius triukus su WRC technika išdarinėja tik vienas kitas aukščiausios prabos pilotas. Vaidas tą padarė su pusiau namudiniu L8 klasės aparatu. Vienas ponas Dievas žino, kaip po tokios perkrovos senolis „Mitsubishi EVO VIII“ nevirto 1200 kilogramų metalo laužu.

Antrasis vaizdas, galintis būti „Samsonas Rally Rokiškis“ vizitine kortele – žmonių jūra, susirinkusi Rokiškio dvaro rūmų kieme iš arti pažiūrėti į virtuoziškai kovinius automobilius vairuojančius sportininkus, juos pakalbinti ir pasidaryti asmenukių. Miestelėnų susirinko tiek, tarsi čia vyktų ne oficiali nugalėtojų apdovanojimo ceremonija, o garsioji prekybininkų akcija „Jamam“.

Akivaizdu, kad Aukštaitija apskritai ir Rokiškis konkrečiai nepaprastai pasiilgo gero ralio, o tai ką pasiūlė šio projekto strategai – Audrius Gimžauskas ir Martynas Samsonas – visiškai atitiko lūkesčius.

„Prieš organizatorius lenkiu galvą: jie puikiai padirbėjo visais kertiniais klausimais, tiek sukurdami būtiną infrastruktūrą varžybų metu, tiek ralį atvesdami į miesto gatves, tiek įrengdami žiūrovų zonas, tiek užtikrindami saugumą, tiek pakviesdami itin greitų pilotų iš užsienio. Manau, kad galutiniu rezultatu patenkintos visos pusės. O svarbiausia – Lietuvos ralio žemėlapyje atsirado naujas traukos taškas“, – po varžybų „Samsonas Rally Rokiškis“ komandą gyrė Benediktas Vanagas, dėl keleto nuotykių su greičio ruožuose pradurtais ratais likęs šeštoje bendros įskaitos vietoje.

Pats A. Gimžauskas vertindamas renginį pirmiausia akcentavo Rokiškio bendruomenės požiūrį į ralį – pradedant savivaldybės vadovais ir baigiant vietinėmis verslo įmonėmis, rasti bendrą kalbą buvo lengviau nei ankstesniais metais sprendžiant „300 ežerų ralio“ galvosūkius Zarasuose.

„Mes patys sau pasižymėjome keletą dalykų, kuriuos reiktų koreguoti ar tobulinti kitais metais, tačiau esminiai dalykai pavyko. Ypač smagu dėl tokios azartiškos sportinės kovos, kurios baigtis nebuvo aiški iki pat paskutinio kilometro. Svečiai iš Suomijos, Švedijos, Danijos, Airijos, Lenkijos, Rusijos, Latvijos buvo ne šiaip turistai, o vieni nacionalinių čempionatų lyderiai. Ko verta vien Suomijos ralio legendos – dešimt kartų čempionatą laimėjusio Juha Salo ir šiųmetinio sezono lyderio Teemu Asunmaa akistata“, – džiaugėsi A. Gimžauskas.

Beje, dėl tokios gausios (ralyje buvo iškeltos 12 šalių vėliavos) užsieniečių delegacijos „kaltas“ M. Samsonas. Per savo kompanijos „Samsonas Motorsport“ atstovybes įvairiose šalyse jis ne tik išplatino informaciją apie būsimas varžybas, bet ir ant savo pečių užsivertė liūto dalį išlaidų, susijusių su lenktyninių automobilių nuoma, draudimu, padangomis, transportavimu į Lietuvą ir krūva panašių „smulkmenų“.

Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas, abi lenktynių dienas greičio ruožuose stebėjęs kovas ir pasikeitusią rokiškėnų kasdienybę, taip pat pasidžiaugė, kad „Samsonas Rally Rokiškis“ organizatoriams pavyko sukurti tokio kalibro šventę.

"Samsonas Rally Rokiškis" antroji diena
"Samsonas Rally Rokiškis" antroji diena
© V.Pilkausko nuotr.

„Žiūrovų, atkeliavusių čia specialiai pažiūrėti ralio, o ne sugalvojusių paįvairinti murksojimą prie jūros, čia gal netgi daugiau, nei susirenka į Palangos „1000 km lenktynes“. Man buvo labai malonu matyti tiek besišypsančių veidų, nesutikti girtų ar neadekvačiai besielgiančių žmonių. Šiuo požiūriu „Samsonas Rally Rokiškis“ organizatoriai atrado regioną, išalkusį kokybiškų renginių ir tuo puikiai pasinaudojo.

Tas pats pasakytina ir apie sportinę pusę – prisimenantys kadaise čia buvusius greičio ruožus jau pakabinę šalmus „ant vinies“, todėl visiems viskas nauja ir įdomu. Žinoma, buvo keletas pernelyg ilgų ir pernelyg greitų atkarpų, dėl kurių buvo balansuojama ties viršutine FIA rekomenduojamo maksimalaus vidutinio greičio riba, tačiau negirdėjau, kad kažkas dėl to būtų turėjęs didelių nusiskundimų.

Kita vertus visuomet nugalėtojai būna viskuo patenkinti, o tie, kuriems Fortūna buvo atsukusi nugarą, randa ką pakritikuoti. Tai normalu. Dešimtbalėje vertinimo skalėje šitos lenktynės gautų mažų mažiausiai devynetuką“, – konstatavo LASF prezidentas.

Iš tiesų, žiūrovų simpatijas susišlavęs V. Žala po finišo švytėjo ir, nepaisant turėtų techninių problemų – strigusio akceleratoriaus pedalo ir viename greičio ruožų nusimovusios turbinos žarnos, teigė esąs labai patenkintas tiek galutiniu rezultatu (iki 3 vietos bendroje įskaitoje Vaidui pritrūko mažiau nei 10 sekundžių), tiek lenktynėmis naujame regione.

„Nors Rokiškis ir Zarasai susiglaudę savo „sienomis“, greičio ruožų specifika labai ryški. Čia gerokai mažiau suraizgytų keliukų, daug aklų posūkių ir tramplinų, kuriuos, galvojant apie gerą rezultatą, reikia įveikti atidarius pilną „skylę“. T. y. čia reikia stipresnių nervų ir daugiau tikslumo, tačiau nedrįsčiau to vadinti trūkumu“, – dėstė V. Žala.

Komplimentus organizatoriams žarstė ir didžiausiu tempu visus 12 greičio ruožų įveikęs Janis Vorobjovas.

„Mano akimis, tai vienas kokybiškesnių ir įdomesnių ralių, kuriuose pastaraisiais metais teko startuoti. Ačiū M. Samsonui ir A. Gimžauskui, kad jie taip aukštai kėlė reikalavimų lenktynėms kartelę, ir sėkmingai ją įveikė. Greičiai iš tiesų didoki – į spidometrą kartais būdavo baisu net pažiūrėti, tačiau tai priverčia dar labiau susikaupti ir siekti maksimalaus ekipažo tarpusavio susikalbėjimo“, – dėstė J. Vorobjovas.

Po pavydėtina sėkmingos „Samsonas Rally Rokiškis“ premjeros, lenktynių organizatoriai patvirtino, kad šiame regione Lietuvos ralio čempionato etapai bus rengiami mažiausiai dar dvejus metus.

LASF
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvos ralio čempionate verda intrigos dėl čempionų vardų

Ilgą laiką prievolė organizuoti baigiamąjį Lietuvos ralio čempionato etapą buvo laikomas...

Vanagas po pirmų naujo „Hilux“ testų: keistas jausmas (17)

Rugsėjo viduryje naują „ Toyota Gazoo Racing Hilux“ bolidą ateinančių metų Dakaro raliui...

Atskleidė kortas: Vanagas palygino, kas iš tiesų skiriasi lietuvių Dakaro boliduose (91)

Ateinančių metų Dakaro raliui lietuviškos komandos pasiruošusios stipriai kaip niekada. Bene...

Dakaro raliui besiruošiantis Arūnas Gelažninkas dominavo Balkanų bekelėje (1)

Visą praėjusią savaitę Bulgarijoje vykusios „Balkan Offroad Rallye“ varžybos lietuviams buvo...

Pagrindinis „Kauno rudens“ ralio trofėjus – tituluočiausiems lenktynininkams

Savaitgalį Kaune finišavo jubiliejinis, 45-asis ralis „ Kauno ruduo 2018“, skirtas vienų...

Top naujienos

Užkalnis. Rinkimų košmaro scenarijus (73)

Jums reikės rinktis iš Sauliaus Skvernelio ir Rolando Pakso. Toks bus antrasis prezidento rinkimų...

Vienas popierius apnuogino nepatogią tiesą: ką iš tiesų žinome apie Seime priimamus sprendimus? (94)

Pastaruoju metu konfliktai tarp valdančiųjų ir opozicijos yra tapę tokie įprasti, kad sunku juos...

Skvernelio kovos su kylančiomis kainomis planas: aštriausių pasiūlymų nebeliko (30)

Trečiadienį Vyriausybė svarsto planą, kaip ruošiamasi didinti konkurenciją maisto produktų...

Kreivus žvilgsnius į lietuvį pasaulio vicečempionų šalyje keičia septynženkliai pasiūlymai specialiai DELFI iš Zagrebo (8)

Užėjęs į kavinę išgerti puodelio espresso , Mindaugas Nikoličius gali nekrapštyti iš...

Karbauskis prisipažino: Guoga būtų geresnis meras už Šimašių (94)

Europarlamentaras Antanas Guoga šiuo metu nėra siūlomas kandidatu į sostinės merus, bet juo...

Indrė Makaraitytė. Kiek tau skauda, kad Lietuvoje išžudyti žydai? (652)

Popiežius Lietuvoje viešėjo ir tą dieną, kai buvo minimas Vilniaus geto likvidavimo 75-metis....

Draudikai perspėja: sukčių taikiniu tapo vairuotojai žiedinėse sankryžose – įkliūti gali kiekvienas (92)

Tyčia sukelti eismo įvykiai siekiant pasipelnyti – neretas sukčiavimo būdas užsienyje, tačiau...

Vilkaviškietės slapta kamera nufilmavo siaubingą įrašą: vyras atidaro voljero vartus ir lazda daužo šunį (24)

Feisbuke plinta šokiruojantis vaizdo įrašas: į svetimą kiemą įsibrovęs vyras atidaro voljerą...

Patikrinkite savo pastabumą: ar žiūrint šiuos filmus pavyko pamatyti akivaizdžias jų klaidas?

Dažniausiai filmai išlaiko mūsų patiklumą ir nuneša mus į magiškas ar futuristines keliones,...

Paaiškino apie seksualinį vaikų vystymąsi: žalą daro ne tik maudynės kartu su mama, bet ir ilgas žindymas (22)

Gimus kūdikiui dažna moteris nebeturi laiko pagalvoti apie save ir savo poreikius. Ji prausiasi...