Perdozavus tokių dalykų kaip „Colin McRae Rally“ ar „Richard Burns Rally“ pasekmės beveik visuomet būna panašios: žmogų pradeda kamuoti abejonės, ar sėdęs prie tikro automobilio vairo jis negalėtų lėkti taip greitai kaip koks nors Sebastianas Loebas?
Aurelijus Simaška
© Organizatorių archyvas

Kiek užtrunka ši būsena priklauso nuo daugybės faktorių, tačiau pats geriausias būdas išsiaiškinti – bent trumpam įsitaisyti šturmano krėsle ir įveikti bent vieną greičio ruožą drauge su patyrusiu pilotu.

Tokia galimybė šiųmetinio ralio pirmenybių metu jau buvo siūloma trejose varžybose „Samsonas Motorsport Rally Utena“, „Rally Žemaitija 2015“ ir „300 Lakes Rally“. Visuose etapuose dirbo vadinamasis „Ralio taksi“, siūlęs unikalią progą įveikti tą patį greičio ruožą, kuriame kaunamasi dėl Lietuvos čempionato nugalėtojo titulo, drauge su „N40-Narvesen“ komandos pilotu Aurelijum Simaška arba nutrūktgalviu Evaldu Čirba.

Abu tituluoti sportininkai, savo svečius vežioję profesionalioms ralio lenktynėms paruoštais „Mitsubishi Lancer EVO VIII“ ir „Mitsubishi Lancer EVO IX“ tikino, kad pakanka vos keliolikos minučių ir žmonių požiūris į automobilių sportą beveik visuomet radikaliai pasikeičia.

„Nei aš, nei Evaldas supažindindami žmones su ralio virtuve niekada nesimuliuojame ir nebandome juos tiesiog pagąsdinti agresyviu vairavimo stiliumi. Mes važiuojam taip, kaip kad važiuotume varžybose, tik saugumo sumetimais pasiliekam gal 15-20 proc. greičio rezervą.

Tačiau ir tai pasiryžusiems išbandyti „Ralio taksi“ sukelia tokias emocijų bangas, kad kartais tenka prašyti keleivių laikyti rankas ant kelių, negriebti vairo ar nebandyti kokiais kitais būdais gelbėtis nuo „tikrai maniau ištikšim“. Kartais tenka sustoti, nes važiuojant „aštriau“ žmonėms pradeda darytis bloga“, – pasakoja A. Simaška.

Beje, Aurelijus atkreipė dėmesį, kad dažniau prašymų važiuoti truputį lėčiau sulaukia iš vyrų.

„Iš pradžių tai kiek stebino, nes tradiciškai manoma, kad būtent vyrai yra didesni avantiūristai ir trūks-plyš bijo pasirodyti ko nors bijantys. Tačiau per keletą metų, kuriuos po „Euroracing“ vėliava organizuojam ekstremaliai greitus pasivažinėjimus tiek žiedinių lenktynių, tiek ralio trasose, peršasi išvada, kad moterys tiesiog ne visuomet tiksliai supranta ar neadekvačiai vertina, kas vyksta važiuojant „Ralio taksi“, – svarsto „N40-Narvesen“ ralio komandos pilotas.

Kalbinti žmonės, kurie turėjo galimybę paragauti tikrų ralio virtuvės „patiekalų“, išlipę iš automobilio kaip taisyklė kurį laiką sunkiai renka žodžius patirtims emocijoms apibūdinti, tačiau vienbalsiai pripažįsta, kad tai gerokai pranoko jų lūkesčius ir viską, ką anksčiau buvo patyrę kelyje.

„Pats esu šiek tiek važinėjęs kartingo trasose, todėl tam tikrą supratimą apie automobilių sportą turiu. Kai vadinamosiose „emocijų parduotuvėse“ tarp gausybės įvairių „normalių“ pramogų atsirado pasiūlymų išbandyti šį tą ekstremalesnio – įsigijau kvietimą pasivažinėti sportiniu automobiliu „Nemuno žiede“.

Įspūdžių buvo neišmatuojamai daug. Tada tą patį pakartojau žiemą. Paskui dar ir dar. Baisu, kad tapsiu priklausomas“, – juokėsi profesionalus kariškis Giedrius.

Pašnekovo teigimu, net ir puikiai žinodamas, kad A. Simaška įsisodinęs „Ralio taksi“ keleivius visuomet 100 proc. kontroliuoja automobilį, toks važiavimas vis vien atrodo beprotiškas ir radikaliai besiskiriantis nuo kasdienių kelionių.

„Aš greičiausiai kaip ir nemažai vyrų, laikančių save „gerais“ vairuotojais, kurį laiką svaičiojau, kad gavęs profesionaliai lenktynėms paruoštą mašiną ralio trasoje būčiau nė kiek ne lėtesnis už daugumą varžybose startuojančių vidutiniokų. Tačiau po pasivažinėjimų su Aurelijum norom nenorom pripažinau, kad greičiausiai nepavyktų išspausti nieko panašaus. Galimybių ribos visiškai kitur, nei įsivaizdavau“, – atviravo Giedrius.

Kalbintos merginos, išbandžiusios šturmano krėslą „Ralio taksi“ automobilyje, atvirauja turinčios spręsti kitokius uždavinius.

„Visą laiką maniau, kad esu santūrus ir pernelyg stipriai emocijomis „nesitaškantis“ žmogus. Visgi per tas keliolika minučių, kol „Ralio taksi“ asistentai tvirtino saugos diržus, kol šonu slydom į visus posūkius ir kol šokinėjom per tramplinais virstančius mažiausius kelio nelygumus – minčių srautą kontroliuoti buvo neįtikėtinai sunku. Ačiū Dievui, nepradėjau spiegti „vajėzaumarija“, bet tikrai nedaug trūko“, – juokėsi Medeina.

Mergina taip pat tikino, kad nepaisant patirto šoko, jei tik būtų proga visa tai pakartoti – kartotų nepaisant didokos kainos (kelionė „Ralio taksi“ kainuoja apie 75 eurus).

Bene paskutinį kartą šiais metai išbandyti „Ralio taxi“ bus galima spalio 2-3 dienomis vyksiančiame finaliniame Lietuvos čempionato etape „Rally Classic Druskininkai 2015“.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Estijos ralyje lietuviai patyrė avariją (12)

Šį savaitgalį vykstančiame „Shell Helix Rally Estonia“ startavę du ekipažai iš Lietuvos...

„Bracket drag“ lenktynėse Palangoje sunkiausia bus profesionalams (2)

„Aurum 1006 km lenktynių“ metu ketvirtadienio vakarą pirmą kartą Lietuvoje vyks „Bracket“...

Pasaulio čempionato lyderis „Hyundai i30 N TCR“ varžysis Lietuvoje (1)

Ką tik iš gamyklos Alzenau (Vokietija), dar kvepiantis dažais, toks pats, kaip pasaulio čempionate...

„Samsonas Rally Rokiškis“ varžybose debiutuos perspektyvus šešiolikmetis iš Suomijos

„ Samsonas Rally Rokiškis “ varžybos šiemet ir vėl pasižymės rekordine dalyvių iš...

Estija pristato naują vizitinę kortelę: turistus vilioja prestižinėmis lenktynėmis

Jei tradiciniai traukos objektai nebevilioja, dešimtis tūkstančių svečių iš kaimyninių...

Top naujienos

Lietuvoje bus karšta kaip pirtyje (14)

Visą savaitę Lietuvoje laikysis šilti, tvankūs ir lietingi orai

Kroatų treneris po finalo: leiskite man pasakyti vieną sakinį teisėjui Deschampsas: ar mes – gražūs čempionai? (353)

Kroatijos rinktinei nepavyko tapti devintąja pasaulio čempione istorijoje – išrinktųjų klube...

Dar viena Šaro pergalė: White'as lieka „Žalgiryje“ Toupane'o ateitis paaiškės greitu metu (11)

Amerikietis Aaronas White'as ir toliau rungtyniaus Kauno „Žalgirio“ komandoje. Praėjusią...

Oskaras Koršunovas Prancūzijos pergalę čempionate sutinka mylimosios šalyje: aplink tik džiaugsmas ir euforija (15)

Šiuo metu teatro festivalyje Pietų Prancūzijoje dalyvaujantys režisierius Oskaras Koršunovas ir...

Nežabota Kremliaus fantazija: NATO pajėgas Baltijos šalyse palygino su naciais (441)

Adažių poligone, Latvijoje, įsikurs tarptautinė NATO divizija „Šiaurė“, – tokia žinute...

Automobilių baterijų ateitis: ką naudosim ir kiek važiuosim? (14)

Pastarąjį dešimtmetį elektriniai automobiliai nebūtų galėję taip sparčiai tobulėti, jei...

Grenlandijoje mokslininkams pavyko užfiksuoti įspūdingą reginį (3)

Rytų Grenlandijoje mokslininkai vaizdo įraše užfiksavo neįtikėtiną įvykį: akimirką, kai...

Prinokę ir žali bananai turi skirtingą poveikį sveikatai: ką reikia žinoti? (21)

Vieni žmonės mėgsta pusžalius bananus, kiti – prinokusius iki rudumo. Tačiau ar tarp tokių...

Macronas šėlo VIP ložėje, Kroatijos prezidentė neatsiliko – dalijo bučinius ranką spaudė Putinas (169)

Pasaulio čempionato finale laimėjusios Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas nevaldė...

Kaip Izraelis per 3 minutes numušė 5 sovietų „MiG'us“ (350)

1970 metų liepos 30 dieną Izraelio karinės oro pajėgos iš dangaus nubloškė penkis sovietų...