aA
Perdozavus tokių dalykų kaip „Colin McRae Rally“ ar „Richard Burns Rally“ pasekmės beveik visuomet būna panašios: žmogų pradeda kamuoti abejonės, ar sėdęs prie tikro automobilio vairo jis negalėtų lėkti taip greitai kaip koks nors Sebastianas Loebas?
Aurelijus Simaška
© Organizatorių archyvas

Kiek užtrunka ši būsena priklauso nuo daugybės faktorių, tačiau pats geriausias būdas išsiaiškinti – bent trumpam įsitaisyti šturmano krėsle ir įveikti bent vieną greičio ruožą drauge su patyrusiu pilotu.

Tokia galimybė šiųmetinio ralio pirmenybių metu jau buvo siūloma trejose varžybose „Samsonas Motorsport Rally Utena“, „Rally Žemaitija 2015“ ir „300 Lakes Rally“. Visuose etapuose dirbo vadinamasis „Ralio taksi“, siūlęs unikalią progą įveikti tą patį greičio ruožą, kuriame kaunamasi dėl Lietuvos čempionato nugalėtojo titulo, drauge su „N40-Narvesen“ komandos pilotu Aurelijum Simaška arba nutrūktgalviu Evaldu Čirba.

Abu tituluoti sportininkai, savo svečius vežioję profesionalioms ralio lenktynėms paruoštais „Mitsubishi Lancer EVO VIII“ ir „Mitsubishi Lancer EVO IX“ tikino, kad pakanka vos keliolikos minučių ir žmonių požiūris į automobilių sportą beveik visuomet radikaliai pasikeičia.

„Nei aš, nei Evaldas supažindindami žmones su ralio virtuve niekada nesimuliuojame ir nebandome juos tiesiog pagąsdinti agresyviu vairavimo stiliumi. Mes važiuojam taip, kaip kad važiuotume varžybose, tik saugumo sumetimais pasiliekam gal 15-20 proc. greičio rezervą.

Tačiau ir tai pasiryžusiems išbandyti „Ralio taksi“ sukelia tokias emocijų bangas, kad kartais tenka prašyti keleivių laikyti rankas ant kelių, negriebti vairo ar nebandyti kokiais kitais būdais gelbėtis nuo „tikrai maniau ištikšim“. Kartais tenka sustoti, nes važiuojant „aštriau“ žmonėms pradeda darytis bloga“, – pasakoja A. Simaška.

Beje, Aurelijus atkreipė dėmesį, kad dažniau prašymų važiuoti truputį lėčiau sulaukia iš vyrų.

„Iš pradžių tai kiek stebino, nes tradiciškai manoma, kad būtent vyrai yra didesni avantiūristai ir trūks-plyš bijo pasirodyti ko nors bijantys. Tačiau per keletą metų, kuriuos po „Euroracing“ vėliava organizuojam ekstremaliai greitus pasivažinėjimus tiek žiedinių lenktynių, tiek ralio trasose, peršasi išvada, kad moterys tiesiog ne visuomet tiksliai supranta ar neadekvačiai vertina, kas vyksta važiuojant „Ralio taksi“, – svarsto „N40-Narvesen“ ralio komandos pilotas.

Kalbinti žmonės, kurie turėjo galimybę paragauti tikrų ralio virtuvės „patiekalų“, išlipę iš automobilio kaip taisyklė kurį laiką sunkiai renka žodžius patirtims emocijoms apibūdinti, tačiau vienbalsiai pripažįsta, kad tai gerokai pranoko jų lūkesčius ir viską, ką anksčiau buvo patyrę kelyje.

„Pats esu šiek tiek važinėjęs kartingo trasose, todėl tam tikrą supratimą apie automobilių sportą turiu. Kai vadinamosiose „emocijų parduotuvėse“ tarp gausybės įvairių „normalių“ pramogų atsirado pasiūlymų išbandyti šį tą ekstremalesnio – įsigijau kvietimą pasivažinėti sportiniu automobiliu „Nemuno žiede“.

Įspūdžių buvo neišmatuojamai daug. Tada tą patį pakartojau žiemą. Paskui dar ir dar. Baisu, kad tapsiu priklausomas“, – juokėsi profesionalus kariškis Giedrius.

Pašnekovo teigimu, net ir puikiai žinodamas, kad A. Simaška įsisodinęs „Ralio taksi“ keleivius visuomet 100 proc. kontroliuoja automobilį, toks važiavimas vis vien atrodo beprotiškas ir radikaliai besiskiriantis nuo kasdienių kelionių.

„Aš greičiausiai kaip ir nemažai vyrų, laikančių save „gerais“ vairuotojais, kurį laiką svaičiojau, kad gavęs profesionaliai lenktynėms paruoštą mašiną ralio trasoje būčiau nė kiek ne lėtesnis už daugumą varžybose startuojančių vidutiniokų. Tačiau po pasivažinėjimų su Aurelijum norom nenorom pripažinau, kad greičiausiai nepavyktų išspausti nieko panašaus. Galimybių ribos visiškai kitur, nei įsivaizdavau“, – atviravo Giedrius.

Kalbintos merginos, išbandžiusios šturmano krėslą „Ralio taksi“ automobilyje, atvirauja turinčios spręsti kitokius uždavinius.

„Visą laiką maniau, kad esu santūrus ir pernelyg stipriai emocijomis „nesitaškantis“ žmogus. Visgi per tas keliolika minučių, kol „Ralio taksi“ asistentai tvirtino saugos diržus, kol šonu slydom į visus posūkius ir kol šokinėjom per tramplinais virstančius mažiausius kelio nelygumus – minčių srautą kontroliuoti buvo neįtikėtinai sunku. Ačiū Dievui, nepradėjau spiegti „vajėzaumarija“, bet tikrai nedaug trūko“, – juokėsi Medeina.

Mergina taip pat tikino, kad nepaisant patirto šoko, jei tik būtų proga visa tai pakartoti – kartotų nepaisant didokos kainos (kelionė „Ralio taksi“ kainuoja apie 75 eurus).

Bene paskutinį kartą šiais metai išbandyti „Ralio taxi“ bus galima spalio 2-3 dienomis vyksiančiame finaliniame Lietuvos čempionato etape „Rally Classic Druskininkai 2015“.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Geriausio Lietuvos lenktynininko rinkimuose – išskirtinis pretendentų kiekis (1)

Viena tradicinių „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų nominacijų yra „Metų vairas“,...

Siurprizas Juknevičiaus stovykloje: komanda gavo naują pavadinimą (4)

2019-ųjų Dakaro ralyje Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu dar kartą įrodė, kad gali...

Apdovanoti geriausi šių metų drifto sezono pilotai (1)

Kaune buvo apdovanoti geriausi šonaslydžio 2019–ųjų sportininkai bei asmenys prisidėję prie...

„Aurum 1006 km“ lenktynių festivalis – ant trečiojo dešimtmečio slenksčio

Jau paaiškėjo didžiausiu automobilių sporto renginiu Baltijos šalyse vadinamo Aurum 1006 km...

Arūnas Gelažninkas apie Dakarą Saudo Arabijoje: pirmiausia sieksiu pagerinti savo rezultatą (1)

Debiutu Dakare nustebinęs ir 24-ąją vietą iškovojęs motociklininkas Arūnas Gelažninkas jau...

Top naujienos

Valdančiuosius palikęs Žemaitaitis: man gaila Karbauskio (64)

Praėjusią savaitę Seimas slaptu balsavimu nusprendė, kad „Tvarkos ir teisingumo“ partijos...

Siūlo naujus mokesčius, bet atsisako milijonų: kitąmet iš valstybės įmonių bus mažiau pinigų (15)

Pastaraisiais metais valstybės valdomos įmonės vis labiau prisidėdavo prie valstybės biudžeto....

Rusijai sunkiai sekasi įgyvendinti didžiąją Putino svajonę (80)

Rusijos prezidento Vladimiro Putino vadinamieji nacionaliniai projektai – išlaidų planai,...

Plati Julios Roberts šypsena slepia jos tamsiąją pusę: išjungus kameras aktorė tampa visai kitu žmogumi (14)

Didžiąją savo karjeros dalį aktorė Julia Roberts buvo Amerikos numylėtinė. Ji išgarsėjo...

Turkijoje įvestas pagalvės mokestis turistams

Turkijos parlamentas pritarė įstatymo projektui, pagal kurį nuo 2020 m. turistai mokės 2 proc....

Anthony sugrįžimas – itin prastas, Valančiūnas su „Grizzlies“ neprilygo autsaideriams „Warriors“ (1)

NBA čempionate įvyko ilgai aptarinėtas Carmelo Anthony sugrįžimas, tačiau jis tikrai nebuvo...

Prieš ar po pusryčių valytis dantis: ekspertai dažniausiai turi vieną atsakymą (2)

Klausimas, kasdien neduodantis ramybės: kada valytis dantis – prieš pusryčius ar po jų? Į jį...

Dėl trečio kėlinio sindromo nuogąstaujantis Jasikevičius renkasi „geriausią prieinamą“ naujoką (44)

Trys pralaimėjimai iš eilės, ir visuose juose Šarūnas Jasikevičius mato vieną bendrą...

Palygino žiemos atostogų kainas populiariuose kurortuose: kai kuriuose išleisite dvigubai daugiau (19)

Artėjant didžiosioms žiemos šventėms, dažnas nori bent šiek tiek atsipūsti ir ištrūkti nors...