aA
Justas Tamašauskas yra apibūdinamas kaip vienas greičiausių dviem varomaisiais ratais lenktyniaujančių ralistų Lietuvoje. Lenktynininkas sako, kad ralis jam įdomus dėl nežinomybės, kuri laukia už kiekvieno posūkio, o siekdamas puikių rezultatų jis niekada nevažiuoja „puse pedalo“, visada siekia tik maksimumo. Šis interviu – Lietuvos automobilių sporto iniciatyva, kuria siekiama supažindinti visuomenę su šalies sportininkais, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Justas Tamašauskas
Justas Tamašauskas
© Asmeninis albumas

– Koks buvo jūsų kelias į automobilių sportą?

– Viskas prasidėjo nuo Kaišiadoryse įkurto A. Joniko „LADA“ klubo, kuriame nusprendžiau save išbandyti. Tuo metu, 2000 m., entuziastų klube buvo tikrai nemažai, tad tai ir įtraukė. Mano pradžia buvo žiguliukas ir tai tapo tiesiog geru laiko praleidimo būdu.

Dabar viskas – daug rimčiau.

– Kodėl iš daugelio sporto šakų pasirinkote būtent automobilių sportą?

– Esu bandęs plaukimą, bėgiojimą, dalyvavau lengvosios atletikos varžybose ir pusmaratoniuose – buvo įdomu, bet vargu ar galima palyginti su tuo, ką jaučiu dalyvaudamas automobilių sporto varžybose. Jose – greitis, rizika, dinamika, nuolatinis ir įtemptas pasiruošimas. Visa tai mane labai veža!

Žinoma, kitų mano minėtų sporto šakų nenumetu į šalį. Jomis retkarčiais vis dar užsiiminėju dėl sveikatos ir geresnio fizinio pasiruošimo.

– Esate ralio lenktynininkas. Kuo, jūsų manymu, jis išsiskiria iš kitų autosporto rūšių?

– Ralis išsiskiria nežinomybe. Niekada nežinai, kas laukia už vieno ar kito posūkio, kada lis lietus, kada kelias bus ne toks palankus ir jame pasitaikys duobė su akmeniu. Mane visa tai labai įtraukia ir skatina siekti užsibrėžto tikslo – pristatyti automobilį į finišą.

Ši autosporto rūšis reikalauja atkaklumo, šalto mąstymo, techninių žinių, gebėjimo išlaikyti vairavimo bei stenogramos tikslumą. Dar nepaprastai svarbus yra šturmano darbas, geras klimatas komandoje – įdirbis ir pasitikėjimas vienas kitu veda į malonumą dalyvauti varžybose ir gerus rezultatus.

– Esate apibūdinamas, kaip vienas greičiausių dviem varomaisiais ratais lenktyniaujančių ralio lenktynininkų – kiek laiko užtruko tai pasiekti?

– Tai tikrai užtruko labai daug laiko, pareikalavo pastangų ne tik greičio ruožuose, bet ir ieškant finansinių galimybių. Per beveik 18 metų, praleistų besidomint sportu, pastarieji 10 metų buvo patys stipriausi, žengiau didžiausius žingsnius į priekį.

Tačiau manau, kad žmogus mokosi visą gyvenimą, taip pat ir aš vis dar keliauju į savo Olimpą.

Justas Tamašauskas
Justas Tamašauskas
© Asmeninis archyvas

– Kaip atrodo Jūsų pasiruošimas varžyboms – fizinis ir emocinis?

– Fizinis pasiruošimas varžyboms vyksta nuolatos – bėgioju, plaukioju ar užsiimu namų ruošos darbais – sniego kasimu, žolės pjovimu ir pan. Judu labai daug. Lenktynėms labai reikalingas ir techninis pasiruošimas – automobilio patikra, surinkimas, testavimas, o viską darau tik aš vienas.

Laikui bėgant supratau, kad per didelės emocijos sėdint už automobilio vairo nėra reikalingos. Stengiuosi per daug savęs neapkrauti mintimis, nusiteikiu linksmai, pasitikiu savimi, o tada savaime atsiranda geras tempas, drąsa su manimi eina koja kojon.

– Iš sportininkų tenka girdėti, kad kiekvienas finišas varžybose jau yra laimėjimas, nepriklausomai nuo rezultato. Sutinkate su šia mintimi?

– Iš dalies. Taip, finišas jau yra laimėjimas ir didelis džiaugsmas, bet kol aš pats dar nesu veteranas, tai trokštu pergalių ir stiprių įspūdžių. Noriu iš kiekvieno kilometro pasiimti maksimumą ir viduje jausti, kad viską padariau taip, kaip reikia.

– Kokius didžiausius savo pasiekimus autosporte galėtumėte įvardinti?

– 2015 m. laimėjau L7 klasę ir 2wd buvau antras – tai buvo mano tikslas, kurio siekiau labai ilgai. Galima įvardinti ir tokius ralius, kurie buvo mano sena siekiamybė, pavyzdžiui, „Rally Saaremaa“: kažkokių įspūdingų rezultatų jame nepasiekiau, bet noriu grįžti vien dėl nuostabių greičio ruožų, ir, be abejo, tobulėti.

– Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduriate dalyvaudamas automobilių sporto veikloje?

– Pagrindiniai iššūkiai – finansiniai. Kai su jais daugiau ar mažiau susitvarkau, tada jau belieka džiaugtis galimybe dalyvauti varžybose ir kovoti dėl aukštų rezultatų.

– Koks jūs esate tada, kai važiuojate lenktynėse?

– Anksčiau būdavau vulgarus, neatsakingas vairuotojas, kuris mąsto tik apie pusę posūkio į priekį, dabar šiek tiek pasikeičiau – esu ramus, blaiviai galvojantis. Trasoje stengiuosi mąstyti apie daugelį veiksnių, kurie gali mane atvesti prie finišo linijos ir tuo pačiu dar noriu gerai pasirodyti, nesulaužant technikos bei važiuojant kuo tiksliau. Kitu atveju ralis gali baigtis šalikelėje.

– Kokius iššūkius esate sau išsikėlęs šiame sporte?

– Tapti automobilių sporto meistru. Tikiuosi, kad fortūna atsisuks į mano pusę.

– Ko palinkėtumėte tiems, kurie svajoja save realizuoti automobilių sporte?

– Užsispyrimo ir žingeidumo. Nebijoti komunikuoti ir tikėti savimi.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Žiemos ralis grįžta į Lietuvą: sausio paskutinį savaitgalį vyks „Alfa Romeo Winter Rally Cup“ Ignalinoje

Visi Lietuvos ralio gerbėjai bei ekstremalių vaizdų entuziastai anksčiau buvo įpratę, kad...

Rokas Baciuška paaiškino, kokios taktikos ėmėsi dėl pergalės Dakare: padėjo ir kitas lietuvių ekipažas

Rokas Baciuška – 22-ejų tauragiškis, parodęs, ką gali ambicijos, užsispyrimas ir ryžtas...

Ralio mėgėjai viliasi išnaudoti sniegą: į Ignaliną grįžta žiemos ralis

Ignalina džiaugiasi snieguota žiema ir puikiu slidinėjimo sezonu. Jau greitai čia bus galima...

Simas Juodviršis ieško talentų kartingo sportui – siūlys nemokamas treniruotes

Buvęs Europos kartingo čempionas ir vienas daugiausiai titulų Lietuvos kartingo sporte iškovojęs...

Žala dėlioja planą kitų metų Dakarui: naują automobilį nori nuomotis, tačiau iš ko – dar klausimas (8)

Vaidotas Žala šių metų Dakaro ralyje pakartojo geriausią Baltijos šalių pasiekimą –...

Top naujienos

D+Naomi Kresge, Tim Loh, Fergal O'Brien, DELFI

Ekspertai: omikron – dar ne pabaiga, galimas ir juodasis scenarijus (4)

Dvejus metus sėjęs užkratą ir mirtis, COVID-19 ir vėl keičiasi. Omikron atmaina plinta...

Lietuvos aviacijoje pažėrė naujienų: kelionės brangs, bet žada daug naujų krypčių (7)

Praėję metai visai aviacijos industrijai buvo itin permainingi metai. Vasarą Lietuvoje sparčiai...

Pedofilui mirtiną egzekuciją surengęs žudikas: tai buvo jaunystės klaida (97)

„Tai buvo jaunystės klaida, už kurią jau pakankamai sumokėjau“, – įsitikinęs dėl tyčinio...

D+Vaidas Mikaitis

Uždariausios valstybės diktatorius įsigeidė sunaikinti vienintelį patrauklų šalies objektą: ar jam pavyks užverti pragaro prieangį?

Turbūt pastebėjote, jog paskutiniai du mano pasakojimai buvo apie buvusias sovietines centrinės...

Orai: aprimus vėjui naktimis pašals smarkiau

Sekmadienį šalyje jau sustiprės aukšto atmosferos slėgio laukas. Nors debesų vis dar bus...

Kaunas pradeda savo kaip Europos kultūros sostinės metus: minios žmonių susirinko į atidarymo renginį (51)

Sausio 22-ą, šeštadienį, Kaune prie „Žalgirio“ arenos minios žmonių susirinko į renginį...

D+Modesta Meškė

Tai yra madingiausia ir gražiausia antakių forma šiais metais: įkvėpė seksualioji aktorė, į kurią daugelis nori lygiuotis (1)

Pažiūrėję į save veidrodyje atkreipkite dėmesį į vieną svarbią išvaizdos detalę –...

Palydovai užfiksavo, kas vyksta Žemės atmosferoje: per metus – kardinalūs CO2 pokyčiai (35)

Šioje animacijoje pavaizduota, kaip augalai sugeria ir išskiria anglies dioksidą keičiantis metų...

D+Giedrė Balčiūtė

Atsakė į amžiną klausimą: valytis dantis geriau prieš pusryčius ar po?

Dantis būtina valyti dukart per dieną – ryte ir vakare, tik taip juos išsaugosime sveikus. Tai...

Gyventojai stveriasi už galvų: už šildymą moka šimtais eurų, bet namuose – vos 15 laipsnių šilumos (108)

Sąskaitos už šildymą skaičiuojamos sumokant šimtus eurų, tačiau namuose – vos 15-17...