aA
Justas Tamašauskas yra apibūdinamas kaip vienas greičiausių dviem varomaisiais ratais lenktyniaujančių ralistų Lietuvoje. Lenktynininkas sako, kad ralis jam įdomus dėl nežinomybės, kuri laukia už kiekvieno posūkio, o siekdamas puikių rezultatų jis niekada nevažiuoja „puse pedalo“, visada siekia tik maksimumo. Šis interviu – Lietuvos automobilių sporto iniciatyva, kuria siekiama supažindinti visuomenę su šalies sportininkais, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Justas Tamašauskas
Justas Tamašauskas
© Asmeninis albumas

– Koks buvo jūsų kelias į automobilių sportą?

– Viskas prasidėjo nuo Kaišiadoryse įkurto A. Joniko „LADA“ klubo, kuriame nusprendžiau save išbandyti. Tuo metu, 2000 m., entuziastų klube buvo tikrai nemažai, tad tai ir įtraukė. Mano pradžia buvo žiguliukas ir tai tapo tiesiog geru laiko praleidimo būdu.

Dabar viskas – daug rimčiau.

– Kodėl iš daugelio sporto šakų pasirinkote būtent automobilių sportą?

– Esu bandęs plaukimą, bėgiojimą, dalyvavau lengvosios atletikos varžybose ir pusmaratoniuose – buvo įdomu, bet vargu ar galima palyginti su tuo, ką jaučiu dalyvaudamas automobilių sporto varžybose. Jose – greitis, rizika, dinamika, nuolatinis ir įtemptas pasiruošimas. Visa tai mane labai veža!

Žinoma, kitų mano minėtų sporto šakų nenumetu į šalį. Jomis retkarčiais vis dar užsiiminėju dėl sveikatos ir geresnio fizinio pasiruošimo.

– Esate ralio lenktynininkas. Kuo, jūsų manymu, jis išsiskiria iš kitų autosporto rūšių?

– Ralis išsiskiria nežinomybe. Niekada nežinai, kas laukia už vieno ar kito posūkio, kada lis lietus, kada kelias bus ne toks palankus ir jame pasitaikys duobė su akmeniu. Mane visa tai labai įtraukia ir skatina siekti užsibrėžto tikslo – pristatyti automobilį į finišą.

Ši autosporto rūšis reikalauja atkaklumo, šalto mąstymo, techninių žinių, gebėjimo išlaikyti vairavimo bei stenogramos tikslumą. Dar nepaprastai svarbus yra šturmano darbas, geras klimatas komandoje – įdirbis ir pasitikėjimas vienas kitu veda į malonumą dalyvauti varžybose ir gerus rezultatus.

– Esate apibūdinamas, kaip vienas greičiausių dviem varomaisiais ratais lenktyniaujančių ralio lenktynininkų – kiek laiko užtruko tai pasiekti?

– Tai tikrai užtruko labai daug laiko, pareikalavo pastangų ne tik greičio ruožuose, bet ir ieškant finansinių galimybių. Per beveik 18 metų, praleistų besidomint sportu, pastarieji 10 metų buvo patys stipriausi, žengiau didžiausius žingsnius į priekį.

Tačiau manau, kad žmogus mokosi visą gyvenimą, taip pat ir aš vis dar keliauju į savo Olimpą.

Justas Tamašauskas
Justas Tamašauskas
© Asmeninis archyvas

– Kaip atrodo Jūsų pasiruošimas varžyboms – fizinis ir emocinis?

– Fizinis pasiruošimas varžyboms vyksta nuolatos – bėgioju, plaukioju ar užsiimu namų ruošos darbais – sniego kasimu, žolės pjovimu ir pan. Judu labai daug. Lenktynėms labai reikalingas ir techninis pasiruošimas – automobilio patikra, surinkimas, testavimas, o viską darau tik aš vienas.

Laikui bėgant supratau, kad per didelės emocijos sėdint už automobilio vairo nėra reikalingos. Stengiuosi per daug savęs neapkrauti mintimis, nusiteikiu linksmai, pasitikiu savimi, o tada savaime atsiranda geras tempas, drąsa su manimi eina koja kojon.

– Iš sportininkų tenka girdėti, kad kiekvienas finišas varžybose jau yra laimėjimas, nepriklausomai nuo rezultato. Sutinkate su šia mintimi?

– Iš dalies. Taip, finišas jau yra laimėjimas ir didelis džiaugsmas, bet kol aš pats dar nesu veteranas, tai trokštu pergalių ir stiprių įspūdžių. Noriu iš kiekvieno kilometro pasiimti maksimumą ir viduje jausti, kad viską padariau taip, kaip reikia.

– Kokius didžiausius savo pasiekimus autosporte galėtumėte įvardinti?

– 2015 m. laimėjau L7 klasę ir 2wd buvau antras – tai buvo mano tikslas, kurio siekiau labai ilgai. Galima įvardinti ir tokius ralius, kurie buvo mano sena siekiamybė, pavyzdžiui, „Rally Saaremaa“: kažkokių įspūdingų rezultatų jame nepasiekiau, bet noriu grįžti vien dėl nuostabių greičio ruožų, ir, be abejo, tobulėti.

– Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduriate dalyvaudamas automobilių sporto veikloje?

– Pagrindiniai iššūkiai – finansiniai. Kai su jais daugiau ar mažiau susitvarkau, tada jau belieka džiaugtis galimybe dalyvauti varžybose ir kovoti dėl aukštų rezultatų.

– Koks jūs esate tada, kai važiuojate lenktynėse?

– Anksčiau būdavau vulgarus, neatsakingas vairuotojas, kuris mąsto tik apie pusę posūkio į priekį, dabar šiek tiek pasikeičiau – esu ramus, blaiviai galvojantis. Trasoje stengiuosi mąstyti apie daugelį veiksnių, kurie gali mane atvesti prie finišo linijos ir tuo pačiu dar noriu gerai pasirodyti, nesulaužant technikos bei važiuojant kuo tiksliau. Kitu atveju ralis gali baigtis šalikelėje.

– Kokius iššūkius esate sau išsikėlęs šiame sporte?

– Tapti automobilių sporto meistru. Tikiuosi, kad fortūna atsisuks į mano pusę.

– Ko palinkėtumėte tiems, kurie svajoja save realizuoti automobilių sporte?

– Užsispyrimo ir žingeidumo. Nebijoti komunikuoti ir tikėti savimi.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Į Lietuvą grįžęs Benediktas Vanagas išreiškė didžiausią norą dėl jubiliejinio Dakaro (36)

Šeštadienį, sausio 16-osios, naktį Vilniaus oro uoste nusileido „Inbank Toyota Gazoo Racing...

Iš Dakaro ralio grįžo titulą laimėjęs Gelažninkas bei kiti Lietuvos lenktynininkai (36)

Šeštadienį apie 23:30 val. į Vilniaus oro uostą specialiu reisu grįžo lietuviai, sėkmingai...

Gelažninkas namo parveža auksą ir rekordą: nesijaučiu lyg Mėnulį atradęs (96)

Dakaro greitąja pagalba, dėl to, kad beveik kiekviename greičio ruože padėjo kitiems, vadintas...

Nuoširdžia šypsena daugelį sirgalių žavėjęs debiutantas skambiais pažadais nesižarstė iškovojo 7 vietą (28)

„Super! Fantastika, fantastika!“, – tokie buvo pirmieji keturratininko žodžiai vos nusiėmus...

Komanda ir finišu besidžiaugiantis Vanagas: neišvengiamai čia grįšime dar stipresni (47)

Penktadienį, sausio 15-ąją, Dakaro dalyviai įveikė trumpą paskutinįjį greičio ruožą, po...

Top naujienos

ES „Covid-19“ suvaldymo lyderė skaudžiai suklupo: to, kas vyksta dabar, neįsivaizdavo net juodžiausiuose scenarijuose (210)

Gruodžio pradžioje Airijoje pasibaigus šešias savaites trukusiam karantinui sergamumas...

Tūkstančiai saulės jėgaines įsirengusių gyventojų gavo didesnius tarifus: atsipirkimo neįmanoma prognozuoti (175)

Saulės jėgainė ant stogo planuojama ir dvidešimčiai metų į priekį, tačiau pirmieji...

Siaubinga tragedija: dvidešimtmetis mirtinai pervažiavo kelyje gulėjusį šešiolikmetį (67)

Sekmadienio naktį, apie 0.40 val., kelyje Tauragė-Žigaičiai-Vainutas, dvidešimtmečio vairuojamas...

Po policijos kratos paaiškėjo tamsios vilniečio paslaptys: jaučiau atsakomybę dėl savo vaikų (173)

Vilniaus policijos pareigūnų vizitas jaunos šeimos namuose kaip reikiant sutuoktiniams sukėlė...

Kaip šeši broliai ir jų liūtai sėjo siaubą visame regione: tyrėjai iki šiol nespėja skaičiuoti aukų (91)

Tai buvo šeimynėlė iš pragaro. Daugelį metų (iki praėjusios vasaros) broliai Kani savo...

Žinių radijas | D+

Patyrusio gydytojo žvilgsnis neapgauna: vėžį galima diagnozuoti per penkias minutes

„Vėžį galima diagnozuoti per penkias minutes“, – sako profesorius, habilituotas mokslų...

Į Lietuvą grįžęs Benediktas Vanagas išreiškė didžiausią norą dėl jubiliejinio Dakaro (36)

Šeštadienį, sausio 16-osios, naktį Vilniaus oro uoste nusileido „Inbank Toyota Gazoo Racing...

Pirmasis Astravo AE blokas atjungtas nuo tinklo (372)

Dėl įsijungusios apsaugos sistemos šeštadienį nuo elektros tinklo atjungtas pirmasis Astravo...

Kitokio sprendimo būti negalėjo: „Rytas“ po dar vieno fiasko atleido Kairį Gudelio komentaras (237)

Iš dviejų turnyrų – FIBA Čempionų lygos ir Citadele-Karaliaus Mindaugo taurės – per savaitę...

Netrukus Europos valgiaraščius užplūs vabalai: ES tarnyba uždegė žalią šviesą (281)

Vabzdžiai ką tik priropojo truputį arčiau europiečių lėkščių. Džiovintas geltonas didysis...