aA
Kiek daugiau nei savaitė beliko iki rugpjūčio 28-osios, kai Kaune, Rotušės aikštėje, bus duotas startas tradiciniam raliui „Aplink Lietuvą“, kurio dalyviai kovos dėl garbingiausio trofėjaus kiekvieno sportininko kolekcijoje – Prezidento Gitano Nausėdos taurės, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Vitoldas Milius ir Aidas Bubinas elektromobilių ralyje lėkė su "Peugeot e-208"
Vitoldas Milius ir Aidas Bubinas elektromobilių ralyje lėkė su "Peugeot e-208"
© Komandos archyvas

Šie raliai – seniausios automobilių sporto varžybos, prasidėjusios dar 1931 m. liepos 24-ąją.

Neatsitiktinai Lietuvos automobilių sporto federacija ralį „Aplink Lietuvą“ laiko oficialia organizuoto automobilių sporto mūsų šalyje pradžia.

Kelionėse užgrūdintas duetas

Nieko nestebina iki šios dienos pateikę paraiškas dalyvauti lenktynėse per 40 ekipažų. Nebent išskyrus žinią, jog šįmet visą lenktynininkų koloną ves vieni labiausiai patyrusių šalies keliautojų, ne vieno rekordo autoriai Vitoldas Milius ir Aidas Bubinas.

V. Milių bene labiausia išgarsino jau viena pirmųjų jo ilgųjų kelionių iš labiausiai į vakarus nutolusio Europos žemyno Kabo de Roca taško Portugalijoje iki Vladivostoko, kurią jis sukorė vienas.

Taipogi ir nemažiau įspūdingi važiavimai iš šiauriausio Europos taško Nordkapo Norvegijoje į piečiausią žemyninės dalies tašką – Tarifą Ispanijoje, sunki ir sudėtinga kelionė po buvusias sovietines respublikas ir jų sostines daug nuotykių mačiusiu sovietinės gamybos „žiguliuku“, netikėtumų pilna kelionė po Indiją, kupinos atradimų, įvairiais rekordais vainikuotos kelionės elektromobiliais.

Bene sunkiausiu ir kartu įspūdingiausiu Vitoldas laiko net 23 000 kilometrų ilgio važiavimą iš to paties Nordkapo į piečiausią Afrikos tašką Keiptauną.

O kol kas paskutinį įrašą į Lietuvos rekordų agentūros „Factum“ sąrašą „AutoBild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius kartu Dainiumi Jaku padarė tik prieš mėnesį, elektromobiliu „Kia e-Niro“ arčiausiai pasienio esančiais asfaltuotais keliais apvažiavę Lietuvos perimetrą ir įveikę 1176 kilometrus, o kelionėje užtrukę rekordiškai trumpai - tik lygiai 22 val.

A.Bubinas – irgi gerai žinomas automobilių, o dar daugiau – motociklų sporto gerbėjams, daugelį ilgų ir varginančių kelionių, radusių vietos įvairių rekordų sąrašuose, dvirate transporto priemone įveikęs vienas.

Keliavo jis ir kartu su Vitoldu: į jau minėtą Tarifą iš Nordkapo ir kitais maršrutais.

Aidas – ne tik užkietėjęs keliautojas, bet ir garsus video operatorius, žurnalistas, motociklininkas ir... alpinistas.

„1000 km kelionė prasideda nuo pirmo žingsnio. Svarbu nebijoti žengti tą pirmą žingsnį, net jei bijai pačios kelionės“, - teigia A. Bubinas.

Kokia misija laukia ralyje „Aplink Lietuvą“?

Nulinio ekipažo funkcijos – gerai pažįstamos šiam duetui. Automobilių sporto gerbėjai dar gerai prisimena Vitoldą ir jo dukrą Augustę, kai šeimyninis duetas prieš gerą dešimtmetį nulinio ekipažo funkcijų mielai imdavosi bemaž kiekviename šalies ralyje, kitose varžybose.

„Ir ralyje „Aplink Lietuvą“ mūsų su Aidu funkcijos lieka tos pačios, - sako V. Milius. – Važiuosime pirmieji atidžiai stebėdami trasą bei vertindami aplinką, trasos tinkamumą varžyboms, įspėsime organizatorius, jei žiūrovai buriasi draudžiamose, pavojingose vietose“.

Visą šią informaciją „nulinukai“ pateiks oficialiems varžybų asmenims. Juk tik gavus paskutinio trasą pravažiavusio nulinio ekipažo patvirtinimą pradedamos varžybos.

Nulinis ekipažas turi dar vieną funkciją, kuri nėra nurodyta nei ralio taisyklėse, nei kituose oficialiuose dokumentuose.

„Nulinukai“ su švyturėliais bei naudodami garsinį signalą važiuoja anksčiau nei visi kiti varžybų dalyviai, todėl paskutinis toks ekipažas įspėja žiūrovus apie netrukus prasidėsiančias lenktynes.

Kelią rodys su „Metų automobiliu 2020“

„Nulinukų“ funkciją atliksiantys V. Milius su A. Bubinu į ralio „Aplink Lietuvą“ trasas išvairuos „Peugeot 208“ – Europos „Metų automobilį 2020“, neabejotinai tapsiantį dar vienu papildomu traukos objektu žiūrovams.

Ne tik tokį verdiktą paskelbusios 60-ties Europos automobilizmo temomis rašančių žurnalistų komisijos nuomone modelio sėkmę lėmė galimybė naująjį „Peugeot 208“ rinktis su benzininiu, dyzeliniu ar elektriniu varikliu, ryškus jo dizainas bei įdiegtos itin modernios technologijos.

Ar šis ekipažas išsamesnės pažinties su raliu „Aplink Lietuvą“ nesiruošia kitąmet pakeisti paraiška į lenktynininkų vietą ir siekiu kautis dėl Prezidento taurės?

„Sunku prognozuoti kas bus po metų, kur būsime ir ką veiksime mes, tačiau niekada nesakome niekada“, - intriguoja V. Milius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Tomo Jančio komanda nemato priežasčių, kodėl negalėtų kovoti dėl Top 10

Lapkričio 21 dieną, pirmadienį, Vilniaus centre esančiame „ Courtyard by Marriott “...

Dakaro maršrutais lenktyniavęs Valeišos ir Varžos duetas grįžo su prizininkų trofėjais

Saudo Arabijoje įvyko priešpaskutinis Pasaulio Baja taurės etapas. Šioje varžybų serijoje...

Vaidotas Žala baigė Dakaro dėlionę – papasakojo, kas sėdės šturmano vietoje

Po intriguojančių naujienų apie tai, kad Vaidotas Žala persėda į gamyklines specifikacijas...

Prieš pasidedant žiemai – kvietimas vairuotojams: išmokti vairuoti galima ir varžybose

Varžybos skirtos kiekvienam – tokį šūkį naudoja sprinto ir slalomo čempionatas „ Nemunring...

Lietuvių trijulė grįžta į Dakaro ralio sunkvežimių įskaitą: naujas vardas ir patobulinta „Mamba“

Praėjusiais metais Dakaro ralyje debiutavusi ir aukštą, dvyliktą vietą pasiekusi Vaidoto...

Top naujienos

Po skandalo suskaičiavo, kaip dėl Ukrainos balsuoja Uspaskichas: savo požiūrio net neslepia (3)

Rusijos teroristine valstybe nenorėjo pripažinti du Lietuvos europarlamentarai – Stasys...

URM pirkimas už daugiau nei 1,5 milijono baigėsi teisme: su švedų įmone kilo rimtas konfliktas (13)

Užsienio reikalų ministerijai iš užsienio įmonės nutarus įsigyti biometrinių duomenų...

Žiauri avarija Kauno r.: susidūrė vilkikas, mikroautobusas ir evakuatorius, žuvo žmogus, 3 sužaloti eismas ribojamas; patikslinta

Pirmadienį Kauno rajone įvyko kraupi avarija. Teigiama, kad žuvo vienas žmogus, dar 3 sužaloti.

Perspėjimas: tokio ginklų naudojimo nebuvo nuo II pasaulinio, 20 iš 30 NATO valstybių išnaudojo savo resursus (1)

Dėl nuolatinių Rusijos apšaudymų iš Chersono bėga gyventojai. Jie sako negalintys gyventi šiame...

Siūlo apriboti baltarusiškų cigarečių įsivežimą: slepiančius baustų kaip kontrabandininkus (8)

Baltarusijai palengvinus procedūras Lietuvos gyventojams patekti į šią šalį, pastebime, kad...

Roma Macijauskaitė

Vaida Kurpienė komentuoja, kaip pasikeis organizmas, jei visą mėnesį kasdien suvalgysite bent šiek tiek imbiero

Kad vaisiai ir daržovės – žmogui sveiki produktai, kartojama be galo, todėl mažai tikėtina,...

Sunkų periodą išgyvenę Vitulskiai pakeitė požiūrį ir prioritetus: gyventi reikia čia ir dabar (1)

Pastaraisiais metais Erika ir Merūnas Vitulskiai neslepia išgyvenę įvairiausių sunkumų....

Transliacija / Mamulės. Elektroninė cigaretė – tarp populiariausių dovanų paaugliams?

Laidoje „Mamulės“ – pokalbis apie paauglių priklausomybės. Kaip jas atpažinti, kaip...

Karas Ukrainoje. Karo analitikai įvardijo, kokius Ukrainos veiksmus Rusija dabar laiko didžiausia grėsme Zelenskis: nauja savaitė gali būti sunki, Rusija vėl rengia smūgius

Rusijos kariuomenė supranta, kad Ukrainos kariai gali kirsti Dnieprą ir pradėti kontrpuolimą...

Jurgita Grigaitė

Teisininkas atsako: ką daryti, jei kaimyno medis užstoja saulės kolektorius, bet kaimynas nesutinka jo nupjauti? (3)

Ne vienam, turinčiam žemės sklypą, norisi kuo gražiau jį apželdinti, pasisodinti vaiskrūmių,...