aA
Septyniolikametis Rokas Baciuška jau šeštus metus važiuoja kartais ir yra Lietuvos bei Baltijos šalių kartingo čempionas. Mažiau nei prieš metus lenktynininkas išbandė ir kitą autosporto šaką – ralio-krosą. Šį sezoną Europos ralio-kroso čempionate galutinėje įskaitoje jis užėmė 9 vietą iš 50.
Rokas Baciuška
© LASF

Šiandien jis vadinamas kylančia ralio-kroso žvaigžde, rašoma pranešime žiniasklaidai. Rokas teigia, kad jo siekis – tikslingai ir stabiliai kovoti dėl kiekvienos pozicijos. Sportininkas sutiko prisidėti prie Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) iniciatyvos, kuria siekiama pristatyti jaunąją automobilių sporto atstovų kartą.

– Rokai, kaip susidomėjai automobilių sportu?

– Mano susidomėjimo autosporto istorija labai paprasta – tėtis pasiūlė išbandyti kartus. Pirmą kartą juos išbandžiau devynerių ir nuo tada supratau, kad ši veikla man labai patinka, vėliau pradėjau sportuoti profesionaliai. Iš pradžių važiavau kartais, o visai neseniai išbandžiau ir ralio-krosą.

– Savo karjerą pradėjai nuo kartingo. Kokius savo didžiausius laimėjimus šioje autosporto šakoje galėtum išskirti?

– Kartais važinėju jau šeštus metus. Per šį laiką tapau Lietuvos ir Baltijos šalių čempionu, 2017 metų Europos kartingų čempionato etape, kuris vyko Rygoje, užėmiau 2 vietą iš 90 dalyvių, o bendroje įskaitoje likau septintas.

– Be kartingo dar važiuoji ir ralio-krose. Kodėl susidomėjai būtent šia autosporto šaka?

– Mėgstu iššūkius, o ralio-krose jų tikrai yra. Šioje sporto šakoje yra daug netikėtumų, tenka prisitaikyti prie skirtingų situacijų, greitai reaguoti.

– Kokių savybių reikalauja ralio-krosas?

– Nuo kitų autosporto šakų ralio-krosas skiriasi savo trasų danga, kurią sudaro ir žvyras, ir asfaltas, taip pat čia yra „Joker“ ratas (prailginta trasos dalis, kurioje kelias išsiskiria į dvi dalis. Vieną kartą per važiavimą dalyvis privalo užsukti į atskirą trasos dalį ir įveikti šį ratą; kada ten įsukti sportininkas renkasi pats). Tad čia reikalinga žaibiška reakcija, greitas mąstymas, gera orientacija ir agresyvumas.

– Kiek laiko užsiimi ralio-krosu?

– Ralio-krosu užsiiminėti pradėjau tik šiais metais, tad dar esu naujokas. Dar tik bandau perprasti įvairias šios sporto šakos technikas.

– Nors ir esi naujokas, tačiau šiais metais Rygoje vykusiame Europos ralio-kroso čempionato lenktynių etape iškovojai antrą vietą. Ar tau šis laimėjimas buvo staigmena, o gal net neabejojai, kad lipsi ant vieno iš pakylos laiptelių?

– Šis laimėjimas mane labai nudžiugino! Prieš lenktynes stengiuosi neprisišnekėti, kad būsiu tarp greičiausių, tačiau varžybų metu visuomet tikslingai to siekiu. Labai svarbu per treniruotę parodyti greitą tempą. Jeigu treniruočių metu pavyksta gerai pasirodyti, tuomet per varžybas šiek tiek lengviau, nes žinai, kad sugebėsi.

Rokas Baciuška
Rokas Baciuška
© LASF

Laimėjimas man nėra pats svarbiausias dalykas. Manau, kad vien jau tas faktas, kad išvis varžaisi tokiuose čempionatuose įrodo, kad esi vienas geriausių. Dalyvauti ir parodyti puikų rezultatą – dvigubas laimėjimas, bet man kur kas svarbiau įrodyti, kad esu stabilus vairuotojas.

– Kas sunkiausia automobilių sporte?

– Man atrodo, kad sunkiausia yra visuomet išlaikyti maksimalią koncentraciją ir susikaupimą treniruočių bei varžybų metu.

– Tavo nuomone, kiek procentų sėkmingo rezultato sudaro talentas, sunkus darbas ir aplinkybės?

– Net ir talentingi žmonės neapsieina be sunkaus darbo. Kalbant apie automobilių sportą, čia kiekviena praleista treniruotė išmuša iš vėžių ir atitolina nuo geresnio rezultato, todėl daugiausia procentų priskirčiau darbui. Žinoma, prie sėkmingo galutinio rezultato prisideda ir sėkmė, kuri ypač laukiama prieš varžybų startą.

– Šiuo metu esi vadinamas sparčiai kylančia ralio-kroso žvaigžde. Kokius lūkesčius pats sau esi išsikėlęs autosporte?

– Mano lūkesčiai labai paprasti – niekada nenuleisti rankų ir kovoti dėl kiekvienos pozicijos. Visą laiką žiūrėti tik į priekį, o ne atgal!

– Kas yra didžiausia tavo motyvacija ir pavyzdys?

– Mane visuomet labai motyvuoja šeima, o ypač tėtis, kurio dėka ir pradėjau užsiiminėti automobilių sportu. O jeigu galvotumėme apie sportininkus tai lygiuojuosi į lenktynininką Mattiasą Ekstromą.

– Kaip vertini savo praėjusį sezoną ir ko tikiesi naujajame?

– Šis sezonas buvo tikrai labai geras, tokio net nesitikėjau. Neturėjau daug treniruočių kartais, o varžiausi su sportininkais, kurie turi kur kas geresnes sąlygas treniruotis, važiuoja kiekvieną dieną ir pan. Nepaisant to, rezultatas sezono gale tikrai džiugina, tokios pat emocijos apima pagalvojus ir apie ralio-krosą. Buvo ir nesėkmių, bet jų nesureikšminu, džiaugiuosi tuo, kas buvo sėkminga. Ateinančiame sezone planuoju ir toliau važiuoti tiek kartais, tiek ralio-krose, tikiuosi, kad abiejose šakose pavyks išlaikyti stabilų važiavimo greitį ir džiuginančius rezultatus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasižiūrėjo į Lietuvos drifterius atidžiau: gyvename pačiais geriausiais laikais

Lietuvos drifto čempionato sezonas artėja į pabaigą. Rugpjūčio 24 d. laukia „Smagresta Drift...

Laukia 28-asis ralio maratonas „Aplink Lietuvą“

Tik mėnuo beliko iki rugsėjo 13-osios, kai Kaune, Rotušės aikštėje, prasidės tradicinis ralis...

Trečiasis „Ring Challenge“ etapas sumaišė „žiedininkų“ čempionato rezultatus

Šeštadienį, rugpjūčio 10 dieną Kačerginės „Nemuno žiede“ vyko trečiosios „ Ring...

Plytinės kartodrome atgimė legendinės kartingo lenktynės „GO-1“

Sekmadienį Vilniuje, Plytinės kartodrome , trumpam atgimė pirmasis Lietuvoje mėgėjų kartingo...

Rokiškyje „Agrorodeo“ duetas varžovus paliko toli už nugarų (1)

Šeštadienio vakarą Rokiškio apylinkėse baigėsi dvi dienas trukusi ralio fiesta „ Samsonas...

Top naujienos

Negalėjo patikėti, kad tai lietuviškas kaimas: ten žmonės jachtom plaukioja (33)

Jeigu šią vasarą dar nespėjote pakeliauti ir atrasti kažko ypatingo – DELFI Kelionių...

Amerikoje ir Vokietijoje įsijungė panikos režimas: ką dabar daryti su savo pinigais (247)

Kai Vokietija nusičiaudi, Europa suserga, o kai nusičiaudi Jungtinės Valstijos , suserga visas...

Nuostabūs lietuvių pasirodymai Singapūre: Rapšys iškovojo aukso, Šidlauskas – sidabro medalius (13)

Fantastišką pasirodymą FINA pasaulio plaukimo taurės trečiajame etape tęsia abu Lietuvos...

Direktorius su BMW pajūryje leistiną greitį viršijo dvigubai – 180 km/val. (154)

Šį savaitgalį, kai Karklėje vyksta didelis muzikos festivalis, pajūryje dirba ir iš Vilniaus...

Įspėjimas tėvams: vaikų elgesio sutrikimas, kuris ateityje gali tapti rimtos priklausomybės priežastimi

Tokius vaikus atsisako saugoti auklės, mokyklose jie gauna daugiau kritikos nei kiti bendraamžiai, o...

Nelaimė lietuvių pamėgtoje Odesoje: įsiplieskė gaisras, aukų daugėja (11)

Ukrainos pietiniame Odesos uostamiestyje devyni žmonės žuvo ir dar 10 buvo sužeisti per...

Unikalų „Lotus“ kaunietis savo garaže konstravo šešerius metus (5)

„Užsieniečiai puristai smerkia, nes yra dingusi pakankamai reto automobilio autentika, o Lietuvoje...

Sodininkai kyla į kovą: kodėl galima vogti, apgaudinėti ir nieko už tai nebus (39)

„Jiems galima vogti, apgaudinėti ir nieko už tai nebus“, – nusivylusi ištarė Salomėja...

Romas Sadauskas – Kvietkevičius. Prezidentui naudinga leisti „valstiečiams“ likti valdžioje iki kadencijos pabaigos (104)

Žolinės savaitę naujojo derliaus Vyriausybė dar nepašventinta, o senosios jau beveik nebėra, bet...

Bendraudama su Meghan Markle karalienė Elizabeth nenori pakartoti svarbios praeities klaidos (2)

Didžiosios Britanijos karalienė Elžbieta II leido aiškiai suprasti, kad į karališkąją...