aA
Septyniolikametis Rokas Baciuška jau šeštus metus važiuoja kartais ir yra Lietuvos bei Baltijos šalių kartingo čempionas. Mažiau nei prieš metus lenktynininkas išbandė ir kitą autosporto šaką – ralio-krosą. Šį sezoną Europos ralio-kroso čempionate galutinėje įskaitoje jis užėmė 9 vietą iš 50.
Rokas Baciuška
Rokas Baciuška
© LASF

Šiandien jis vadinamas kylančia ralio-kroso žvaigžde, rašoma pranešime žiniasklaidai. Rokas teigia, kad jo siekis – tikslingai ir stabiliai kovoti dėl kiekvienos pozicijos. Sportininkas sutiko prisidėti prie Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) iniciatyvos, kuria siekiama pristatyti jaunąją automobilių sporto atstovų kartą.

– Rokai, kaip susidomėjai automobilių sportu?

– Mano susidomėjimo autosporto istorija labai paprasta – tėtis pasiūlė išbandyti kartus. Pirmą kartą juos išbandžiau devynerių ir nuo tada supratau, kad ši veikla man labai patinka, vėliau pradėjau sportuoti profesionaliai. Iš pradžių važiavau kartais, o visai neseniai išbandžiau ir ralio-krosą.

– Savo karjerą pradėjai nuo kartingo. Kokius savo didžiausius laimėjimus šioje autosporto šakoje galėtum išskirti?

– Kartais važinėju jau šeštus metus. Per šį laiką tapau Lietuvos ir Baltijos šalių čempionu, 2017 metų Europos kartingų čempionato etape, kuris vyko Rygoje, užėmiau 2 vietą iš 90 dalyvių, o bendroje įskaitoje likau septintas.

– Be kartingo dar važiuoji ir ralio-krose. Kodėl susidomėjai būtent šia autosporto šaka?

– Mėgstu iššūkius, o ralio-krose jų tikrai yra. Šioje sporto šakoje yra daug netikėtumų, tenka prisitaikyti prie skirtingų situacijų, greitai reaguoti.

– Kokių savybių reikalauja ralio-krosas?

– Nuo kitų autosporto šakų ralio-krosas skiriasi savo trasų danga, kurią sudaro ir žvyras, ir asfaltas, taip pat čia yra „Joker“ ratas (prailginta trasos dalis, kurioje kelias išsiskiria į dvi dalis. Vieną kartą per važiavimą dalyvis privalo užsukti į atskirą trasos dalį ir įveikti šį ratą; kada ten įsukti sportininkas renkasi pats). Tad čia reikalinga žaibiška reakcija, greitas mąstymas, gera orientacija ir agresyvumas.

– Kiek laiko užsiimi ralio-krosu?

– Ralio-krosu užsiiminėti pradėjau tik šiais metais, tad dar esu naujokas. Dar tik bandau perprasti įvairias šios sporto šakos technikas.

– Nors ir esi naujokas, tačiau šiais metais Rygoje vykusiame Europos ralio-kroso čempionato lenktynių etape iškovojai antrą vietą. Ar tau šis laimėjimas buvo staigmena, o gal net neabejojai, kad lipsi ant vieno iš pakylos laiptelių?

– Šis laimėjimas mane labai nudžiugino! Prieš lenktynes stengiuosi neprisišnekėti, kad būsiu tarp greičiausių, tačiau varžybų metu visuomet tikslingai to siekiu. Labai svarbu per treniruotę parodyti greitą tempą. Jeigu treniruočių metu pavyksta gerai pasirodyti, tuomet per varžybas šiek tiek lengviau, nes žinai, kad sugebėsi.

Rokas Baciuška
Rokas Baciuška
© LASF

Laimėjimas man nėra pats svarbiausias dalykas. Manau, kad vien jau tas faktas, kad išvis varžaisi tokiuose čempionatuose įrodo, kad esi vienas geriausių. Dalyvauti ir parodyti puikų rezultatą – dvigubas laimėjimas, bet man kur kas svarbiau įrodyti, kad esu stabilus vairuotojas.

– Kas sunkiausia automobilių sporte?

– Man atrodo, kad sunkiausia yra visuomet išlaikyti maksimalią koncentraciją ir susikaupimą treniruočių bei varžybų metu.

– Tavo nuomone, kiek procentų sėkmingo rezultato sudaro talentas, sunkus darbas ir aplinkybės?

– Net ir talentingi žmonės neapsieina be sunkaus darbo. Kalbant apie automobilių sportą, čia kiekviena praleista treniruotė išmuša iš vėžių ir atitolina nuo geresnio rezultato, todėl daugiausia procentų priskirčiau darbui. Žinoma, prie sėkmingo galutinio rezultato prisideda ir sėkmė, kuri ypač laukiama prieš varžybų startą.

– Šiuo metu esi vadinamas sparčiai kylančia ralio-kroso žvaigžde. Kokius lūkesčius pats sau esi išsikėlęs autosporte?

– Mano lūkesčiai labai paprasti – niekada nenuleisti rankų ir kovoti dėl kiekvienos pozicijos. Visą laiką žiūrėti tik į priekį, o ne atgal!

– Kas yra didžiausia tavo motyvacija ir pavyzdys?

– Mane visuomet labai motyvuoja šeima, o ypač tėtis, kurio dėka ir pradėjau užsiiminėti automobilių sportu. O jeigu galvotumėme apie sportininkus tai lygiuojuosi į lenktynininką Mattiasą Ekstromą.

– Kaip vertini savo praėjusį sezoną ir ko tikiesi naujajame?

– Šis sezonas buvo tikrai labai geras, tokio net nesitikėjau. Neturėjau daug treniruočių kartais, o varžiausi su sportininkais, kurie turi kur kas geresnes sąlygas treniruotis, važiuoja kiekvieną dieną ir pan. Nepaisant to, rezultatas sezono gale tikrai džiugina, tokios pat emocijos apima pagalvojus ir apie ralio-krosą. Buvo ir nesėkmių, bet jų nesureikšminu, džiaugiuosi tuo, kas buvo sėkminga. Ateinančiame sezone planuoju ir toliau važiuoti tiek kartais, tiek ralio-krose, tikiuosi, kad abiejose šakose pavyks išlaikyti stabilų važiavimo greitį ir džiuginančius rezultatus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Romaniacs“ ralis – vieni lietuviai stabilūs, kiti pasitraukė

Trečiąją „ Romaniacs “ ralio bekelės dieną dalyviai užbaigė maratoninį etapą ir...

Įsibėgėjusią „CFMOTO Racing Team“ komandą „Perimetre“ pristabdė netikėtas gedimas

„ CFMOTO Factory Racing Team“ komandai antroji „Perimetro“ varžybų diena klojosi...

Greičiausiam kirgizui kovoti dėl Lietuvos čempiono titulo tampa sudėtingiau: konkurentų jau nebe vienas, o trys

Lietuvos kirgizas lenktynininkas Danas Azikejev metų pradžioje išsikėlė sau ambicingą tikslą:...

„Samsonas Rally Rokiškis“ žiūrovams – „CityBee“ staigmena: siūlo į ralį atvykti kitaip

Jau rugpjūčio 6-7 dienomis Rokiškio ir Zarasų apylinkėse įvyks „ Samsonas Rally Rokiškis “...

Artėja trim jubiliejais paženklintas ralis „Aplink Lietuvą“ (2)

Lygiai mėnuo beliko iki rugpjūčio 27-osios, kai Kaune bus duotas startas tradiciniam raliui...

Top naujienos

Į Minską pradedami skrydžiai iš dar trijų Irako miestų: bilietai jau išpirkti (25)

Į Minską pradeda skraidyti lėktuvai iš dar trijų Irako miestų. Informacija apie tai pasirodė...

Pajūryje „prabudo“ greičio matuoklis: baudų už 3000 eurų prisirinkęs vyras nesupranta, kaip taip įmanoma (57)

„Pasitikrinau Valstybinės mokesčių inspekcijos tinklalapyje: nuo balandžio – 129 baudos....

Pirmasis žmogus nuo koronaviruso mirė prieš 500 dienų: tolesnė statistika – labai iškalbinga

Kaip skelbia Lietuvos statistikos departamentas, jau praėjo 500 dienų nuo dienos, kai šalyje mirė...

Šimonytė: jei situacija taps sunkiai valdoma, prašysime migrantus apgyvendinti kitose ES šalyse (475)

Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybė svarsto galimybę kreiptis į kitas ES šalis...

Tokijuje siautėjusiam Džokovičiui nuotolinį moralą atskaitė nustebęs Nadalis (3)

Pirmosios pasaulio raketės Novako Džokovičiaus pyktis olimpiniame vyrų vienetų turnyre liejosi...

Toks donoras paskutinįsyk registruotas tik prieš dvejus metus: sūnaus sprendimas išgelbės kelis žmones (11)

Nacionalinis transplantacijos biuras (NBT) prie Sveikatos apsaugos ministerijos praneša, kad liepos...

Į raudoną COVID-19 zoną jau pateko visi didieji šalies miestai (147)

Skirtingos Lietuvos savivaldybės ir toliau „raudonėja“, vis daugiau jų patenka į raudoną...

Corinne Gretler | D+

Tabako galiūnė radikaliai veržiasi į farmacijos sektorių: gerais ketinimais tiki ne visi

Kai su Moira Gilchrist pirmą kartą susisiekė „Philip Morris International Inc.“, jai tai...

Nurodymui sėsti į lėktuvą ir palikti Tokiją nepaklususi baltarusė – saugoma policijos (287)

Baltarusijos bėgikė Kristina Cimanouskaja praleido naktį viešbutyje greta Tokijo Hanedos oro...

Ispanų ekspertai: keičiasi sąlygos visuomenės imunitetui pasiekti (24)

Ispanijoje visuomenės imunitetas koronavirusui nebus pasiektas nevakcinuojant vaikų iki 12 metų...