aA
Penktadienį važiuojant Utenos link į „Halls Winter Rally“ buvau priverstas gerokai lėtinti tempą: rūkas buvo toks tirštas, kad matomumas nesiekė ir 100 metrų. Rūkas nepadėjo ir į ralį susirinkusiems lenktynininkams - iš 34-ių ekipažų visus šešis pirmosios dienos greičio ruožus įveikė 25.
Lenktynininkams teko važiuoti per tirštą rūką
Lenktynininkams teko važiuoti per tirštą rūką
© Giedriaus Matulaičio nuotr.

Vis dėlto gamtos išdaigos neišgąsdino žiūrovų ir tamsoje prie visų greičio ruožų netrūko žmonių. Jie šildėsi prie laužų ir džiugiais šūksniais lydėjo pravažiuojančius lenktynininkus.

Nepralenkiamas penktadienį buvo Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas, pirmaujantis po pusės lenktynėse numatytų greičio ruožų. Pilotas po lenktynių sakė esantis labai patenkintas savo naujuoju „Škoda Fabia R5“ automobiliu.

„Šiandieną vertinu teigiamai. Pirma pažintis su šia mašina, komanda gerai padirbėjo, automobilis veikė puikiai. Bet buvo labai sunku važiuoti dėl rūko, paskutiniame greičio ruože net nebuvo jokio noro startuoti, nes nematai toliau savo nosies. Nei gali stenogramą patikrinti, kai jau nematai, tai nematai. Bet viskas susiklostė sėkmingai.

Po naktinių ruožų greičiausiai važiuoja D. Butvilas
Po naktinių ruožų greičiausiai važiuoja D. Butvilas
© Asmeninio albumo nuotr.

Rytoj važiuosim pirmi, tai reiškia, kad yra dar vienas iššūkis. Manau, ryt bus slidu, sniegas tirpsta, šlapia. O pirmam reikia prataškyti visas pusnis, bet po tokio apšilimo turėtų būt lengviau nei per rūką“, – įspūdžiais dalinosi D. Butvilas.

Antroje vietoje liko Martynas Samsonas ir Mindaugas Varža su „Mitsubishi Mirage“, jie nuo lyderio atsiliko 7,7 sek. Trečias finišavo Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas, kuriems iki pirmos vietos pritrūko 17,1 sek. Po etapo G. Notkus sakė, kad tokiems greičio ruožams tikrai reikia nemažai patirties.

„Šiandien sekėsi neblogai. Trasa specifinė, ypač važiavimą pasunkino tirštas rūkas. Ypač paskutiniame greičio ruože, į priekį matosi gal 30-40 metrų. Tik geros stenogramos dėka galima parodyti gerą rezultatą ir greitį.

Be to, turėjom šiokį tokį incidentą, buvome išlėkę trečiame greičio ruože iš trasos, bet pavyko greitai atbuline pavara grįžti atgal, nieko nesugadinom. O šiaip viskas puiku, patinka žiemą važiuoti ir žiūrovų vietomis matėsi“, – po etapo sakė G. Notkus.

Kiek netikėtai jau pirmajame greičio ruože pasitraukė daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas, jis posūkyje nesuvaldė savo „Mitsubishi Lancer Evo X“ ir apvirto ant šono.
Šeštoje vietoje po pirmosios dienos likęs Deividas Jocius pasakojo, kad matė ne vieną iš trasos išlėkusį konkurentą, tiesa, suklydo ir jis pats.

„Lengvas košmaras: tamsu ir toks didelis rūkas, kad matomumas vietomis 20-30 metrų į priekį, o greitis vietomis virš 130 km/val. Tai buvo tokia loterija, ar tapsi keleiviu, ar ne. Pirmam greičio ruože rizikavom, tikrai startavom labai maksimaliai, bet nušokom nuo kelio, numušėm kelis mažus medelius, užgesom, gal minutę prastovėjom. Tada planas buvo pabaigti dieną, labai nerizikavom.

Mašinų tikrai nemažai krito, į griovius, į pusnis. Labai laukiu šviesos, tikiuosi, kad galėsiu savo tempu pavažiuot, dabar dešinė koja tikrai sukaustyta, toks vaizdas, kad mėšlungis traukia ir negaliu paspaust iki galo gazo. Tie, kas važiavo greičiau, tikrai vyrai“, – konstatavo sportininkas.

Lenktynininkams teko važiuoti per tirštą rūką
Lenktynininkams teko važiuoti per tirštą rūką
© Giedriaus Matulaičio nuotr.

Papildyta 00.42 val.

Jau pirmajame „Vostok Europe“ greičio ruože avariją patyrė Vytautas Švedas su „Mitsubishi Lancer Evo X“, į medį rėžėsi Giedrius Firantas su „BMW 325“. Taip pat dėl gedimo penktadienio varžybas baigė Justas Tamašauskas („BMW M3“).

Ketvirtasis „utenainfo.lt“ greičio ruožas buvo lemtingas Egidijaus Gelūno ekipažui su „Mitsubishi Lancer Evo IX“, patyrusiam avariją. Pats lenktynininkas buvo nuvežtas medikų apžiūrai.

Penktajame „Vostok Europe“ greičio ruože lūžo Evaldo Joteikos automobilio „VW Golf“ galinė ašis. Paskutiniame penktadienio greičio ruože „shop.pitlane.lt“ sugedo Virginijaus Daudžvardžio automobilis „Opel Kadett“.

Sportininkų šeštadienį laukia dar vienas iššūkis, jie turės įveikti likusius šešis greičio ruožus, tada ir paaiškės „Halls Winter Rally“ nugalėtojas.

„Halls Winter Rally“ šįmet dalyvauja beveik 40 ekipažų iš keturių valstybių: Lietuvos, Latvijos, Lenkijos ir Čekijos. Tarp jų – Europos ralio čempionatų prizininkai ir geriausi Lietuvos ralio meistrai.

Greičiausiųjų rikiuotė po 6 GR iš 12: (vieta, lenktynininkas, automobilis, atsilieka)

1. D. Butvilas, „Škoda Fabia R5“
2. M. Samsonas, „Mitsubishi Mirage“, +7,7 sek.
3. G. Notkus, „Mitsubishi Lancer Evo IX“, +17,1 sek.
4. J. Vorobjovs, „Mitsubishi“, +23,4 sek.
5. J. Orsak, „Ford Fiesta R5 EVO“, +1 min. 32,6 sek.
6. D. Jocius, „Mitsubishi Lancer Evo IX“, 2 min. 1,1 sek.
7. E. Valeiša, „BMW M3“, +2 min. 29,2 sek.
8. M. Samuitis, „Škoda Fabia R5“, +3 min. 9,9 sek.
9. L. Vaškys, „Mitsubishi Lancer Evo IX“, +3 min. 21,2 sek.
10. N. Malaševičius, „BMW M3“, +3 min. 30,6 sek.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Antano Juknevičiaus „Lapė“ atsidūrė skelbimuose: pirmas žingsnis iki naujesnio automobilio (2)

„ Kreda “ komandos lyderis Antanas Juknevičius nusprendė imtis veiksmų ir parduoti savo...

Technikų Dakaras: šiek tiek miego, daug atsakomybės ir noras patekti į 10-tuką

Aprimus Dakaro ralio aistroms, galima blaiviau pažvelgti į tai, kas įvyko pirmosiomis šių metų...

Vanagas apie Dakare nepavejamus bagius: toks gudravimas – laikinas (13)

2021 metų Dakare vėl įsiplieskė diskusijos dėl to, ar įmanoma sąžininga kova tarp lengvų...

Į Dakarą nuotykių ir išbandymų atviliotas Edvinas Juškauskas jų gavo su kaupu

Antruoju bandymu „ Heston Airlines team Pitlane “ ekipažas, Edvinas Juškauskas ir Aisvydas...

Benediktas Vanagas planuoja komandos augimą – lenktyniaus ne tik lietuviai (1)

2021 metų Dakarą džentelmenišku poelgiu pradėję Benediktas Vanagas su Filipe Palmeiro...

Top naujienos

Profesorius – apie prezidento sprendimą dėl Linkevičiaus ir Karoblio: aš nepamenu tokios praktikos (401)

Prezidentas Gitanas Nausėda atsisakė ambasadoriais Briuselyje ir Vašingtone skirti buvusį...

Dėl COVID-19 Vokietija svarsto drastiškas priemones (75)

Vokietijos vyriausybė svarsto praktiškai visiškai sustabdyti skrydžius į Vokietiją, kad...

Tokio sniego dar nematėme: yra rajonų, kur medžiai griūva ant kelio kas 10 minučių (148)

Kone parą laiko sniego išbandymą kenčia dalis Lietuvos, o viena sudėtingiausių situacijų –...

Daktaras Strioga nurodė, kam labiau tikėtini šalutiniai COVID-19 vakcinos poveikiai (186)

Vakcina nuo COVID-19 , kaip ir bet kuris kitas skiepas, gali turėti šalutinį poveikį , ir tai...

Gausiai sningant keliuose automobiliai vienas po kito atsiduria grioviuose, trankosi į medžius (40)

Tebesitęsiant snygiui , Vilniaus, Alytaus ir Kauno apskrityse antradienį nuo kelio nuvažiavo...

Įtampai dėl vakcinų augant – britų įspėjimas Europos Sąjungai: tai ne tas kelias, kuriuo reikėtų eiti (75)

Europos Sąjungos (ES) priešprieša su „AstraZeneca“ dar labiau suintensyvėjo, kai Vokietija...

Lietuviai ir toliau dalijasi sąmokslo teorijomis: įtikėjo melu, kad vakcinacija yra genocido įrankis (21)

Prieš skiepus priešiškai nusiteikę asmenys ir toliau dalinasi klaidinga informacija apie vakcinas...

Ispaniška „Žalgirio“ savaitė: Schilleris išvardino pirmų varžovų stiprybes abejos rungtynės – itin vėlyvos (11)

Septynias pergales per paskutines devynerias rungtynes iškovojęs Kauno „Žalgiris“ (12/9)...

Dėl snygio ir pūgos eismo sąlygos beveik visoje Lietuvoje išlieka sudėtingos

Antradienio popietę dėl snygio ir pūgos beveik visoje Lietuvoje eismo sąlygos išlieka...

Dėl šlapio sniego miškininkai įspėja saugotis lūžtančių medžių (5)

Dėl gausių kritulių ir šlapio sniego miškininkai įspėja saugotis nuo sniego svorio...