Jau šį šeštadienį Kaune vyksiančiame LASF suvažiavime šalies automobilių sporto bendruomenė rinks naują savo lyderį. Balso teisę turi 52 tikrieji federacijos nariai, tačiau N40 vyrų autoklubas pasirodė esąs vienintelis būsimą sprendimą „sunokinęs“ skrupulingai paisydamas klasikinės demokratijos procedūrų.
Romas Austinskas ir Gintaras Furmanavičius
© DELFI montažas

Vėlų antradienio vakarą abu pretendentai – Gintaras Furmanavičius ir Romas Austinskas – klubiečiams Lietuvos Respublikos Seimo konferencijų salėje po valandą pasakojo apie nuveiktus darbus ir dėstė vizijas, kaip būtų galima LASF veiklą kilstelėti į kokybiškai naują lygmenį.

Pirmasis „išpažintį“ atlikęs dabartinis LASF vadovas G. Furmanavičius pabrėžė, kad šįkart pasirinkimas bus daromas tarp dviejų kardinaliai priešingų komandų. Išdėstęs savo požiūrį į 2009-aisiais įvykusį perversmą federacijoje (tada iš posto buvo išverstas R. Austinskas, po poros metų bylinėjimosi trumpam atgavo prezidento regalijas), ginčų maratoną su ralio meistrais, perrinkimo siekiantis G. Furmanavičius pasidžiaugė, kad viso to pasekmėje buvo sutvarkyta praktiškai visa lenktynių organizatoriams ir sportininkams aktualių teisės dokumentų bazė. Atviras klausimas likęs tik su populiariųjų žiedinių lenktynių „Fast Lap“ ir bene 15 metų Širvintų automobilių sporto klubo (SASK) vadovo Vyginto Šulinsko rengiamų įvairaus kalibro varžybų legalizavimu.

„Galima padaryti visokiausių kompromisų išskyrus tuos, kurie susiję su saugumo reikalavimais. Būdami FIA nariais privalome paisyti tarptautinių teisės aktų, kategoriškai draudžiančių lenktyniauti akivaizdžiai minimalių saugumo reikalavimų neatitinkančiais automobiliai. Nebent šalies automobilių sporto bendruomenė nuspręstų, kad mums su FIA nepakeliui“, – retoriškai klausė G. Furmanavičius.

Dabartinis LASF vadovas taip pat garsiai suabejojo, ar tikrai Lietuvai savo keliuose trūks-plyš reikia surengti 400 000 eurų kainuojantį vienos dienos WRC šou. Pernykštę patirtį, kai Druskininkų apylinkėse aplankę aukščiausios prabos ralio meistrai keiksnojo akyse suyrančius kelius ir publikos nesuvaldančius lenktynių organizatorius, G. Furmanavičius pripažino buvus labai skaudžia.

„Šioje vietoje reiktų atkreipti dėmesį, kad pavyzdinėmis laikomų lietuviškų lenktynių organizatoriai, kviečiami prisidėti prie WRC karavano sutiktuvių, ultimatyviai pareiškė nesileisią į jokią kooperaciją ir arba darys renginį vieni, arba nedarys visai. Nuostabą kelia ir tai, kad už teisėjavimą dviejuose dubliuotuose greičio ruožuose mūsiškiai ralio arbitrai paprašė 26 000 litų honoraro“, – apgailestavo LASF prezidentas, kai kurių automobilių sporto funkcionierių veiklą pavadinęs „šeimyniniu verslu“.

Visgi G. Furmanavičius siūlė nepersistengti plakant save už klaidas ir pasidžiaugti sėkmingais projektais: pirmą kartą Lietuvai dėmesį parodžiusio FIA prezidento vizitu, fantastišku brolių Jono ir Igno Gelžinių pasirodymu FIA jaunųjų talentų akademijoje, Arno Paliukėno pakvietimu dirbti teisėju tarptautiniame FIA tribunole, puikia kartingo akademijos veikla ir panašiais dalykais.

Beveik visas oponento paminėtas problemas palietė ir antrasis N40 vyrų autoklubo svečias R. Austinskas. Jis priminė, kad 2009-aisiais maištas LASF prasidėjo po to, kai Lietuvoje atsirado pirmasis WRC klasės bolidas kuriuo buvo siekiama Lietuvos ralio čempiono titulo bendroje įskaitoje. Kadangi toks automobilis, techniniu požiūriu, anuomet populiarias N4 ar A8 grupių mašinas pranoko, kaip kad plaukmenis mūvintis plaukikas baseine pranoksta basakojus varžovus. Todėl didelė dalis ralio bendruomenės pasipriešino sportinės kovos principų iškraipymui, o LASF buvo įvelta į teismus.

„Nors G. Furmanavičius anuo metu palaikė „liberalią“ LASF poziciją, po pralaimėtų procesų pats dėkojo didžiajam teisybės ieškotojui Rokui Lipeikiui, nes ginčų metu iš tiesų buvo sudėlioti svarbūs taškai reglamentuose. Dabar praktiškai nebėra dėl ko bartis“, – priminė R. Austinskas.

Beje, buvęs LASF vadovas pripažino, kad praėjusių metų pabaigoje pats siūlė G. Furmanavičiui dirbti drauge. Ši pozicija pasikeitė po diskusijų su kai kuriais automobilių sporto bendruomenės aktyvistais bei G. Furmanavičaius paskelbtu anonsu, su kokia komanda jis dirbtų gavęs pasitikėjimo kreditą dar vienai kadencijai – R. Austinsko pavardės tame sąraše nebuvo, o ir pats sąrašas iš esmės niekuo nesiskyrė nuo dabartinio...

„Man pačiam tikrai nereikia jokių „antpečių“ – į LASF dirbti einu tik todėl, kad man nuoširdžiai rūpi automobilių sporto reikalai. Be to, turiu idėjų, kaip ką dėlioti, kad esamos problemos būtų greičiau ir efektyviau sprendžiamos. Tikrai neisim draudimų keliu. Mano manymu viskas vyktų kur kas sklandžiau jei kiekvieno LASF komiteto sudėtyje dirbtų bent po vieną lenktynių organizatorių, sportininkų, saugos, teisėjų korpuso atstovą“, – tikino R. Austinskas.

N40 autoklubas
N40 autoklubas
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Išklausę abiejų pretendentų į LASF prezidentus monologų ir atsakymų į klausimus, N40 vyrų autoklubo nariais patys dar gerą pusvalandį diskutavo, kurią kandidatūrą palaikyti. Klubo ir didžiausios Lietuvos ralio komandos vardu šeštadienį vyksiančiuose rinkimuose balsuosiantis Algirdas Kazlauskas, paprastąja balsų dauguma, buvo įpareigotas paremti R. Austinsko kandidatūrą.

Kaip praneša LASF, prezidento rinkimai bus tiesiogiai transliuojami internetu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

WRC sezonas baigėsi T. Neuville‘io pergale

„ Hyundai “ lenktynininkas Thierry Neuville‘is triumfavo Australijos ralyje ir iškovojo...

Pirmieji Lietuvoje naujieji „Toyota Land Cruiser“ keliauja tiesiai į Dakarą (2)

Pirmosiomis šios savaitės darbo dienomis į Prancūzijos Le Havro uostą pajudės „ General...

Patikimas automobilis – būtinas atributas Dakaro žiūrovui (4)

Kitą savaitę Dakaro ralio dalyvių iš Europos technika bus pakrauta į krovininį keltą, kuris...

Vaidotas Žala apie Dakarą: dabar miegosiu ramiau (5)

Šis savaitgalis visiems Dakaro ralio dalyviams bus pats darbymetis. Komandos jau krauna daiktus ir...

Startavo „Agrorodeo“ Dakaro komandos turas per Lietuvą

Penktadienį prasidėjo „ Agrorodeo “ Dakaro komandos turas per Lietuvą. Vaidoto Žalos ir...

Top naujienos

Teismo verdiktas: „Linkomanija“ turi būti blokuojama papildyta 16:42 (136)

Pirmadienį Vilniaus apygardos teismo posėdyje paskelbtas sprendimas vadinamojoje...

„Regnum“ Lietuvai paišo juodus scenarijus: jei neklausysite, maža nepasirodys (74)

Lietuva, Latvija ir Estija Rusijoje – niekam neįdomios. O tuo pačiu jos, kartu su NATO ir JAV...

Gedimino kalne – naujas radinys: aptikti su Aukštutine pilimi siejami mūro fragmentai (9)

Vykdant pietrytinio Gedimino kalno šlaito paruošimo žiemai darbus, aptikti su Aukštutine pilimi...

Kodėl kai kurie „nekalti“ vaistai yra receptiniai: paaiškino, ar reikės recepto Ibumetinui (2)

Kaip ir dažnai atsitinka Lietuvoje, keičiant kokius nors įsakymus ar tvarkas nėra skubama...

„Norfos“ savininkas nesismulkina: minimali alga turi siekti 600 eurų (97)

Radikaliai mažinti valdininkų skaičių, sutelkus valdžios ir verslo pastangas kelti minimalų...

Vaistų kare – pirmoji auka: bus sprendžiama dėl VVKT viršininko G. Barcio atsakomybės (86)

Valdančioji Seimo dauguma siūlys Sveikatos apsaugos ministerijai spręsti Valstybinės vaistų...

Į rinktinės stovyklą atvykęs Kšyštofas pažėrė šmaikščių perliukų (1)

„Glaudžių neėmiau. Ne atostogauti atvažiavau“, – vos įžengęs į Palangos „Vanagupės“...

Siūloma keisti vairuotojo pažymėjimo išdavimo tvarką (54)

Lietuvos Respublikos Seime į registruotas Vidaus reikalų ministerijos siūlymas lengvinti...

Monika Račiūnaitė atvirai: apie skyrybas su Pogrebnojumi, Cavalli viliones ir kardinalius pokyčius (3)

Prieš kiek daugiau nei metus su dizaineriu Aleksandru Pogrebnojumi pasukusi skirtingais keliais...

Sidabro ištekliais turtingas miestas, kuriame klesti korupcija ir skurdas (5)

„ Potosi - liūdniausia ir pati gražiausia vieta kurią esate aplankę“ - taip šis miestas...