aA
Per 9 metus sunkiausią bekelės maratoną Lietuvoje, „Perimetrą“ išbandė 265 asmenys. Ir kasmet jų daugėja. Į jubiliejinį 10-ąjį „Perimetrą“, kuris vyks liepos 30 – rugpjūčio 1 dienomis dalyvio paraiškas jau pateikė beveik šešios dešimtys visureigiais, motociklais ir bagiais važiuosiančių ekipažų, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Devynerius metus vykstančios varžybos "Perimetras"
Devynerius metus vykstančios varžybos "Perimetras"
© Organizatoriai

Kur slypi šio nelengvo iššūkio užkratas? Labiausiai viruso paveikti ilgamečiai dalyviai sako, kad juos čia traukia sunkumai, varžybinis adrenalinas ir niekur kitur nematomas Lietuvos grožis.

Į ralio reidą dalyvius traukia netikėtumai

Įveikti „Perimetrą“ – nelengvas iššūkis. Apie 2 000 km besitęsianti trasa driekiasi civilizacijos mažai paliestose Lietuvos pasienio teritorijose. Sudėtingus ir klaidžius bekelės ruožus reikia įveikti per 60 valandų. Laiko poilsiui ir miegui dažniausiai lieka tik po finišo. Tačiau yra žmonių, kurie ieško iššūkių, ir užsikabinę į „Perimetrą“ negali sustoti metų metus.

„Kas mane traukia? Pasivažinėti noriu. Šiaip man patinka greitis, norisi kažkur išvažiuoti. Ralis jau nebeįdomu, visos trasos iki galo žinomos, o ralio reidas patinka dėl netikėtumų. Sakykim, net ir nebūdamas greičiausias vairuotojas su tinkama taktika gali pasiekti gerą rezultatą“, - sakė net 7 „Perimetrus“ įveikęs Virginijus Narauskas.

Dėl tos pačios priežasties jau septintą kartą „Perimetre“ startuos ir Vaidotas Paškevičius. Patyręs bekelės lenktynininkas sako, kad Lietuvoje tai artimiausios lenktynės Dakarui. Jis ir važiuos Dakare du kartus važiavusiu „Seat Leon“ prototipu.

„Tai yra lietuviškas Baja lenktynių čempionatas, o „Perimetras“ – didžiausias jo renginys. Čia greičio ruožų ilgis siekia apie 400 km ir trasos tinkamos važiuoti Dakarui sukurtais visureigiais. Tai gana ilgos varžybos, nemažai kilometrų. Rimtas iššūkis. Mane čia traukia konkurencija“, - sakė Vaidotas Paškevičius.

Jis „Sport“ klasėje, kurioje dalyviai važiuoja tik greičio ruožais, yra nugalėjęs keturis kartus.

Važiuoja dėl nematyto Lietuvos grožio

Tuo tarpu populiariausia, daugiausiai dalyvių kasmet sulaukianti klasė yra „Adventure“. Joje visureigistai važiuoja aplink visą Lietuvą pasienio ruožu. Važiuoja neuždarytais sunkiai pravažiuojamais keleliais pagal kelių eismo taisykles. O šios kelyje be asfalto dangos leidžia važiuoti 70 km/val greičiu. Lygiais šiaurės Lietuvos žvyrkeliais toks greitis gali pasirodyti nuobodus, tačiau tankiuose Aukštaitijos miškuose norint važiuoti greitai reikia gerų vairavimo įgūdžių, o klaidžiuose Dzūkijos pušynuose – gero susidirbimo su šturmanu.

„Graži ta Lietuva, įdomu čia važiuoti. Varžybos vyksta tokiose vietose pasienyje, kur tu šiaip nepapulsi. Pamenu, vienais metais važiavom su Plančiūnu, buvom viską sulaužę, tvarkydami automobilį daugiau nei valandą pavėlavome į etapo startą, buvo praradę viltį ką nors laimėti, važiavome ramiai, savo malonumui. Dar buvo kilę idėjų mesti trasą ir lėkti tiesiai į finišą, bet nusprendėme pasimėgauti gamta. Dar sustojome nusimaudyti ežere. Ir tik finišavę sužinojome, kad visi kiti dalyviai buvo prisirinkę tiek baudų už greičio viršijimą, kad mes tą etapą laimėjome“, - seną nuotykį prisiminė 6 „Perimetrus“ įveikęs Darius Danusas.

Avantiūra tapo rimtomis lenktynėmis

Ilgamečiai dalyviai, tiek „Adventure“, tiek „Sport“ klasių vairuotojai mato, kad perimetras tobulėja. Nuo pirmųjų avantiūrų, kai net trasa ne visur buvo aiški ir kas su kuo kovoja, buvo išdirbta kelio knyga, greičio ruožai, pats renginio formatas pritraukė daugiau Dakaro technika važiuojančių sportininkų.

„Važiavau pirmąjį „Perimetrą“, tai turiu pasakyti, kad per dešimtmetį jis tapo labai tvarkingu aukšto lygio renginiu. Pirmaisiais metais tai buvo visiška avantiūra, organizatorius Gediminas net pats nežinojo kas iš to išeis, taisyklės buvo kuriamos renginio eigoje“, - pradžią prisiminė D. Danusas.

„Perimetras“ labai stipriai pasikeitė į gerąją pusę. Organizatoriai, teisėjai, atsirado naujos klasės. Šiemet turime net 15 automobilių „Sport“ klasėje, o tai žada didelę konkurenciją. Kelio knygos būna be klaidų, o tai teikia lūkesčių, kad renginys ir toliau augs, tobulės, turėsime čia daugiau stiprių varžovų ir tiek žiūrovų, kaip ir klasikinio ralio etapuose“, - šviesią ateitį piešė V. Paškevičius.

Šiemet jau antrą kartą „Perimetre“ startuos ne tik visureigiai, visai kaip ir Dakare, varžysis motociklininkai, tarp kurių bus ir Arūnas Gelažnikas, atsirado „Side by Side“ klasė, kuri per metus nuo vieno dalyvio išaugo iki devynių. Lenktyniaus ir keturračiai.

Šiemet sportininkai važiuos Lietuvos perimetru pagal laikrodžio rodyklę. Pirmą kartą maratono baze taps Tauragė. O startas liepos 30-tą dieną bus duotas netoli Rambyno kalno.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vaidotas Žala „Andalucia Rally“ varžybose išlaiko tempą: pirmajame greičio ruože – vėl antras

Nors oficialus FIA pasaulio taurės „Andalucia Rally“ startas buvo paskelbtas trečiadienį, 8...

Pamoka „Press ralio“ dalyviams: „Nemuno žiedo“ trasoje seksis turintiems gerus stabdžius

Gegužės 28-29 dienomis vyksiantis „ Press ralis “ sugrįš ir legendinį Kačerginės „Nemuno...

Šiauliuose – galimybė patikrinti savo vairavimo įgūdžius slalomo trasoje

Vis labiau atlaisvinant karantino apribojimus pamažu atsiveria galimybė ir renginiams, tad į...

Nemuno žiede vyko naujo formato varžybos „Superlap Masters“ (2)

„Superlap Masters“ – tai nauja varžybų serija praėjusį savaitgalį užgimusi vienintelėje...

Savaitgalį Rygoje startuoja Baltijos šalių ir Lietuvos lenktynių sezonas

Besidomintys lenktynėmis pastebėjo, kad gegužės pirmąją turėjęs prasidėti sezonas buvo kiek...

Top naujienos

Pastebėję bent vieną iš šių 3 simptomų, kuo greičiau kvieskite greitąją pagalbą: kiekviena minutė yra aukso vertės (94)

Lietuvoje per metus insultą patiria apie 10 tūkst. žmonių, o 3,5 tūkst. lietuvių insultas...

Kremlius apsimelavo net švenčiausią sau dieną: milijonams žiūrovų pasiūlė klastotę (755)

Gegužės 9-oji arba Rusijoje vadinamoji Pergalės diena dešimtmečius neatsiejama nuo karinio...

Kraupus lietuvio nusikaltimas Airijoje: dukros akivaizdoje nužudė vaiko mamą vyras kalės iki gyvos galvos (20)

51-erių Airijoje gyvenantis lietuvis Edmundas Daukša pripažintas kaltu kraupioje nužudymo...

Po metų pertraukos sugrįžta legendinės, aukso amžių menančios kelionės, kuriose uždrausti džinsai (11)

Pasaulinė pandemija metams sustabdė ir istorinį Rytų ekspresą. Aišku, metai pertraukos – tik...

Po merkiančio lietaus periodo orai keisis: viena savaitgalio diena turėtų maloniai nustebinti (7)

Šiandien Lietuvos orus dar lemia mums labai neįprastas, net nuo Kaspijos jūros atkeliavęs pietinis...

Daktaras Rauba įvertino savo imuniteto būklę po antro skiepo: antikūnų tyrimo rezultatas – iškalbingas (243)

Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų Ausų, nosies, gerklės ligų centro...

Andrius Užkalnis | D+

Iššifruoti Rusiją. Vienintelis rusų filmas, kurį reikia pamatyti (4)

Žinoma, tai ne vienintelis rusų filmas, kurį reikia pamatyti. Čia taip tik pasakiau, kad jūs...

Pasaulis gręžiasi į Kiniją vakcinų: kitos išeities nėra (38)

Pasaulis sparčiai tampa vis labiau priklausomas nuo Kinijos dėl vakcinų , kai Indijoje...

Nauja automobilių pardavimo tvarka apsunkino prekybininkų darbą: „Regitra“ tikina, kad laiko pasiruošti buvo per mažai (69)

Nuo gegužės įsigaliojusi nauja automobilių pardavimo tvarka, kuomet privalu iš „Regitros“...

Joana Balčiuvienė | D+

Laidotuvių etiketas, arba kaip nedera elgtis šarvojimo metu: gėda buvo klausytis (4)

„Negaliu kalbėt, Danute, aš pagrabe... Pagrabe, sakau!“ – rikteli dėdulė šarvojimo metu...