aA
Apie pirmąjį startą lenktynėse pasvajoja ne vienas vairuotojas, tačiau tos svajonės greitai išgaruoja pradėjus mąstyti apie automobilio paruošimą pirmajam startui. Vis tik įsitikinimas, kad lenktynėms būtinas sportinis ir specialiai paruoštas automobilis, nėra teisingas. Kai kurie automobilių temomis turinį kuriantys žurnalistai į kasmetinį „Viada Press ralį“ važiuoja visiškai standartiniais automobiliais, svarbu yra tinkamai juos prižiūrėti, rašoma pranešime.
"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
© Vytautas Pilkauskas

Jau dvidešimt ketvirtą kartą vyksiantis tarptautinis „Press ralis“ nėra paprastas slalomas. Tai nėra ir orientacinės lenktynės, kur dalyviai visą maršrutą privalo važiuoti tik keliu, pagal kelių eismo taisykles. Per dvi dienas visiems lenktyniaujantiems žurnalistams tenka įveikti daugiau nei 250 km, iš kurių apie 40-50 km būna uždarose trasose vykdomais greičio ruožais.

Greičio ruožai – įvairiausio plauko slalomo trasos, nuo figūrinių iki greituminių, kartodromai, lenktynių trasos, kurias ekipažai privalo įveikti kaip įmanoma greičiau. Tai – Lietuvos ralio C lygos, mini ralio analogas. Tačiau kaip bebūtų keista, į startą didžioji dalis ekipažų susirenka standartiniais automobiliais.

Priežiūra svarbiau nei eksploatacija

Daugiausia dėmesio dalyviai skiria padangoms. Jos tiesiogiai lemia rezultatus trasoje. Tačiau patys automobiliai tokie – kokie išriedėjo iš gamyklos. Su standartinėmis detalėmis, standartiniais skysčiais. Automobiliai – ištvermingi technikos šedevrai, kurių daugelis vairuotojų net neišnaudoja.

„Jeigu tai nėra aukščiausio lygio varžybos, kur automobilio agregatai ilgą laiką turi sunkiai dirbti, jokių specialių skysčių, specialaus aušinimo skysčio, stabdžių skysčio ar alyvos pilti nereikia. Geriausia naudoti tai, ką rekomenduoja gamintojas. Tik jei automobilio mazgai kurį laiką turėjo atlaikyti didelį darbo krūvį, neverta laukti reguliaraus keitimo ir pakeisti juos anksčiau“, – sakė „Ferdinand Bilstein“ automobilių detalių gamintojo atstovybės Lietuvoje technikos konsultantas Jevgenij Rašap.

Pašnekovas užsiminė, kad tiek „Formulėje 1“, tiek Pasaulio ralio čempionato automobiliuose ar kituose specialiai lenktynėms sukurtuose boliduose naudojami visiškai kitokie skysčiai nei standartinėse mašinose. Ne veltui – tos lenktyninės mašinos sukonstruotos visiškai kitaip. Sportiniai varikliai, stabdžių sistemos lyg diena ir naktis skiriasi nuo to, kuo važinėjame kasdien. Tad į kasdienius automobilius verta pilti tai, kas jiems ir pritaikyta, sportui skirti skysčiai nepadės.

„Specialios alyvos mėgėjiškam sportui nereikia. Pilkite tokią, kokią pilate, tik keiskite dažniau, nes važiuojant dinamiškai ji greičiau išdega. Vyksta aktyvesnis alyvos senėjimas, atsiranda nuosėdų, kurios gali užkimšti variklį. Iš karto to nepamatysite, šioje srityje niekas staigiai nemiršta, o kemšasi tik po truputį. Varikliui reikia, kad jis valytųsi, tad alyvą geriau keisti po kiekvienų didesnių varžybų nelaukiant aptarnavimo laiko“, – aiškino J. Rašap.

"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
© Vytautas Pilkauskas

Kaina ne visada lemia kokybę

Lygiai tokia pati situacija ir su stabdžių skysčiu, kurį reikėtų pakeisti bent kartą kas du metus. O lenktyniaujant tikrinti reikėtų dažniau. O tą gali padaryti tik serviso meistrai, turintys specialią įrangą skysčio parametrams tikrinti. Paprasčiausiai spaudant pedalą to pamatyti neįmanoma, jie visada veiks. Stabdžių skystį būtina tikrinti pas profesionalus, nes skystis užvirs ir stabdžiai nustos veikti tik kritiniu momentu.

Tuo tarpu kalbant apie aušinimo skystį, varikį daug geriau vėsina paprastas vanduo. Tačiau mėgėjiškame sporte jo pilti neverta, nes šis iššaukia korozijos židinių atsiradimą sistemoje. Renkantis aušinimo skystį, taisyklės yra paprastos: jį reikia pakeisti kartą per du ar tris metus, priklausomai nuo to, kaip intensyviai eksploatuojamas automobilis, ir negalima to paties aušinimo skysčio naudoti antrą kartą.

"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
© Vytautas Pilkauskas

Norint pradėti sportuoti, pakanka techniškai tvarkingo automobilio, ir reikia nusiteikti investuoti į geros techninės būklės palaikymą. Tačiau tai nebūtinai gali kainuoti brangiai.

„Reikia pažymėti, kad kalbant apie skysčius, kaina ir kokybė gali būti visiškai skirtingi dalykai. Galima už labai prastą produktą sumokėti labai brangiai, kai tuo tarpu geras kainuos centus. Rekomenduočiau susirasti patikimą partnerį, geriausia, autoservisą, kurie dirba su automobiliais, mato, kaip dėvisi jų dalys. Jie dirba su skysčiais ir geriausiai žino bei mato, kaip kas veikia, nes jų veikimo požymių iš karto nepamatysi, jie pasirodo bėgant laikui. Pačiam šioje srityje susiorientuoti beveik neįmanoma“, – patarė technikos konsultantas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Drifto užkulisiai: sugedus bolido varikliui į pagalbą suskubo varžovai

Praeitą savaitgalį Kačerginės „Nemuno žiede“ praūžė didžiausias šių metų drifto...

Virtualių „BaTCC“ lenktynių nugalėtojas K. Jovaiša ruošiasi lenktynėms Estijoje

Netikėtai užklupęs karantinas apribojo daugybę sporto disciplinų ir kardinaliai pakeitė...

Gediminas Ivanauskas-Ivanule gins Lietuvos garbę „Drift Masters“ etape Latvijoje

Lietuvos driftas turės naują atstovą prestižinio „ Drift Masters “ čempionato etape...

Benediktas Čirba: šiais metais varžovai dar stipresni

Lietuvos šonaslydžio čempionas Benediktas Čirba išsprendė automobilį kankinusias technines...

Didžiausiame šių metų šonaslydžio festivalyje rungėsi drifto profesionalai (3)

Šį savaitgalį Kačerginės „Nemuno žiedą“ lepino ne tik saulė ir geri orai, bet ir šių...

Top naujienos

Kas laukia Baltarusijos: Lukašenkai skirtame sveikinime – nedviprasmiškos Putino užuominos (79)

Tris paras Baltarusijos režimas malšino porinkiminius protestus, o jie dar nesibaigia. Net jei...

Skvernelis: kitą savaitę Lietuvos laukia nauji saugumo kriterijai – jie priklausys nuo gyvenamos vietos papildyta (136)

Premjeras Saulius Skvernelis trečiadienį teigė, kad artimiausiu metu nebus naujų ribojimų dėl...

Nausėda pateikė tris reikalavimus Lukašenkai: jei nepadės, imsis sankcijų

Prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje sureagavo į...

Tiesioginė transliacija / Tiesiogiai – iš Prezidentūros: Nausėda apie įvykius Baltarusijoje (15)

Prezidentas Gitanas Nausėda pakomentuos pastarųjų dienų įvykius Baltarusijoje bei iniciatyvą...

Naujausi užsikrėtusiųjų koronavirusu maršrutai: „Mega“, „Akropolis“, populiarios kavinės (53)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras paskelbė naujausius maršrutus , kur lankėsi asmenys,...

Vilniuje – vandentiekio avarija: vanduo gausiai liejasi į gatvę (10)

Trečiadienį Vilniaus Pylimo gatvėje apie 15 val. įvyko vandentiekio avarija, dėl kurios į gatvę...

Prie izoliatoriaus Minske – šimtai verkiančių žmonių: girdi, kaip viduje šaukia mušami sulaikytieji

Daugiau nei 100 žmonių susirinko prie Minske esančio Įstatymų pažeidėjų izoliacijos centro....

Apie rusišką vakciną nuo koronaviruso pasakė griežtai: tai Pandoros skrynia (321)

Rusijos skubios pastangos leisti piliečiams naudoti galimą koronaviruso vakciną, dar neužbaigus...

Šis derliaus sezonas kitoks nei įprastai: visiems baigėsi pinigai (75)

Lietuvos laukuose pagaliau užderėjo geras javų derlius, tačiau jį parduoti sunkiau nei...

Skvernelis apie valstybinio banko steigimą: galėtų veikti ir privatus kapitalas (43)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sako, kad valstybinis bankas galėtų būti steigiamas...

|Maža didelių žinių kaina