aA
Apie pirmąjį startą lenktynėse pasvajoja ne vienas vairuotojas, tačiau tos svajonės greitai išgaruoja pradėjus mąstyti apie automobilio paruošimą pirmajam startui. Vis tik įsitikinimas, kad lenktynėms būtinas sportinis ir specialiai paruoštas automobilis, nėra teisingas. Kai kurie automobilių temomis turinį kuriantys žurnalistai į kasmetinį „Viada Press ralį“ važiuoja visiškai standartiniais automobiliais, svarbu yra tinkamai juos prižiūrėti, rašoma pranešime.
"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
© Vytautas Pilkauskas

Jau dvidešimt ketvirtą kartą vyksiantis tarptautinis „Press ralis“ nėra paprastas slalomas. Tai nėra ir orientacinės lenktynės, kur dalyviai visą maršrutą privalo važiuoti tik keliu, pagal kelių eismo taisykles. Per dvi dienas visiems lenktyniaujantiems žurnalistams tenka įveikti daugiau nei 250 km, iš kurių apie 40-50 km būna uždarose trasose vykdomais greičio ruožais.

Greičio ruožai – įvairiausio plauko slalomo trasos, nuo figūrinių iki greituminių, kartodromai, lenktynių trasos, kurias ekipažai privalo įveikti kaip įmanoma greičiau. Tai – Lietuvos ralio C lygos, mini ralio analogas. Tačiau kaip bebūtų keista, į startą didžioji dalis ekipažų susirenka standartiniais automobiliais.

Priežiūra svarbiau nei eksploatacija

Daugiausia dėmesio dalyviai skiria padangoms. Jos tiesiogiai lemia rezultatus trasoje. Tačiau patys automobiliai tokie – kokie išriedėjo iš gamyklos. Su standartinėmis detalėmis, standartiniais skysčiais. Automobiliai – ištvermingi technikos šedevrai, kurių daugelis vairuotojų net neišnaudoja.

„Jeigu tai nėra aukščiausio lygio varžybos, kur automobilio agregatai ilgą laiką turi sunkiai dirbti, jokių specialių skysčių, specialaus aušinimo skysčio, stabdžių skysčio ar alyvos pilti nereikia. Geriausia naudoti tai, ką rekomenduoja gamintojas. Tik jei automobilio mazgai kurį laiką turėjo atlaikyti didelį darbo krūvį, neverta laukti reguliaraus keitimo ir pakeisti juos anksčiau“, – sakė „Ferdinand Bilstein“ automobilių detalių gamintojo atstovybės Lietuvoje technikos konsultantas Jevgenij Rašap.

Pašnekovas užsiminė, kad tiek „Formulėje 1“, tiek Pasaulio ralio čempionato automobiliuose ar kituose specialiai lenktynėms sukurtuose boliduose naudojami visiškai kitokie skysčiai nei standartinėse mašinose. Ne veltui – tos lenktyninės mašinos sukonstruotos visiškai kitaip. Sportiniai varikliai, stabdžių sistemos lyg diena ir naktis skiriasi nuo to, kuo važinėjame kasdien. Tad į kasdienius automobilius verta pilti tai, kas jiems ir pritaikyta, sportui skirti skysčiai nepadės.

„Specialios alyvos mėgėjiškam sportui nereikia. Pilkite tokią, kokią pilate, tik keiskite dažniau, nes važiuojant dinamiškai ji greičiau išdega. Vyksta aktyvesnis alyvos senėjimas, atsiranda nuosėdų, kurios gali užkimšti variklį. Iš karto to nepamatysite, šioje srityje niekas staigiai nemiršta, o kemšasi tik po truputį. Varikliui reikia, kad jis valytųsi, tad alyvą geriau keisti po kiekvienų didesnių varžybų nelaukiant aptarnavimo laiko“, – aiškino J. Rašap.

"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
© Vytautas Pilkauskas

Kaina ne visada lemia kokybę

Lygiai tokia pati situacija ir su stabdžių skysčiu, kurį reikėtų pakeisti bent kartą kas du metus. O lenktyniaujant tikrinti reikėtų dažniau. O tą gali padaryti tik serviso meistrai, turintys specialią įrangą skysčio parametrams tikrinti. Paprasčiausiai spaudant pedalą to pamatyti neįmanoma, jie visada veiks. Stabdžių skystį būtina tikrinti pas profesionalus, nes skystis užvirs ir stabdžiai nustos veikti tik kritiniu momentu.

Tuo tarpu kalbant apie aušinimo skystį, varikį daug geriau vėsina paprastas vanduo. Tačiau mėgėjiškame sporte jo pilti neverta, nes šis iššaukia korozijos židinių atsiradimą sistemoje. Renkantis aušinimo skystį, taisyklės yra paprastos: jį reikia pakeisti kartą per du ar tris metus, priklausomai nuo to, kaip intensyviai eksploatuojamas automobilis, ir negalima to paties aušinimo skysčio naudoti antrą kartą.

"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
© Vytautas Pilkauskas

Norint pradėti sportuoti, pakanka techniškai tvarkingo automobilio, ir reikia nusiteikti investuoti į geros techninės būklės palaikymą. Tačiau tai nebūtinai gali kainuoti brangiai.

„Reikia pažymėti, kad kalbant apie skysčius, kaina ir kokybė gali būti visiškai skirtingi dalykai. Galima už labai prastą produktą sumokėti labai brangiai, kai tuo tarpu geras kainuos centus. Rekomenduočiau susirasti patikimą partnerį, geriausia, autoservisą, kurie dirba su automobiliais, mato, kaip dėvisi jų dalys. Jie dirba su skysčiais ir geriausiai žino bei mato, kaip kas veikia, nes jų veikimo požymių iš karto nepamatysi, jie pasirodo bėgant laikui. Pačiam šioje srityje susiorientuoti beveik neįmanoma“, – patarė technikos konsultantas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pagerinęs savo rekordą lenktynininkas Šeinauskas siekia naujo – dar įspūdingesnio

Lenktynininkas ir sportinio vairavimo mokytojas Renaldas Šeinauskas žinomas ne tik rezultatais...

Mityba lenktynių metu: valgant cepelinus ne tik pergalės, bet ir finišo linijos gali nepasiekti

Lenktyniavimas iš šono gali pasirodyti kaip pakankamai patogus sportas: tereikia sėdėti...

Giedrius Notkus su komanda į „Gintarinį pragarą“ sugrįš prie „Porsche“ vairo

Jau liepos 13–16 dienomis Palanga taps Lietuvos automobilių sporto gerbėjų traukos centru,...

Benediktas Vanagas baigia bendradarbiavimą su F. Palmeiro: paskelbė, kas bus naujas ekipažo narys

Po trejų Dakaro sezonų, savo bendradarbiavimą su portugalu Filipe Palmeiro baigia „TOYOTA GAZOO...

Antra diena „Breslau rally“: startas vėlavo dėl karinių pratybų

Antradienį Lenkijoje, vakaruose esančiame kariniame poligone, vyko antroji savaitę trunkančio...

Top naujienos

Delfi PliusEglė Gatelytė

Autoritetingas Europos politikas dar prieš 20 metų išpranašavo naujus Rusijos karus: dabar Europa rizikuoja padaryti didžiulę klaidą (10)

Dabar ne vienas vokiečių politikas viešai pripažįsta dėl Rusijos buvęs naivus, apgailestauja,...

Prastėjanti situacija rinkoje kaitina žaliavų tiekėjų sandėlius: stebimas pasikeitęs elgesys

Pasaulyje įsivyravus ekonomikos lėtėjimo prognozėms ir nuotaikoms, tam tikrų žaliavų tiekėjai...

Kruvina drama Vilniuje: du nužudyti, trečiam – perpjauta gerklė (1)

Tai buvo tikrų tikriausia siaubo drama viename sostinės daugiabutyje – atvykę policijos...

Orai: karščio bangai pasitraukus šiluma nedings – termometrų stulpeliai kils iki 28 laipsnių (1)

Šiandien virš Lietuvos laikysis jau šiek tiek vėsesnio oro masė. Vakar dieną ir naktį slinkęs...

Karas Ukrainoje. Zelenskis: karas pareikalaus milžiniškų investicijų, milijardų, naujų technologijų

Per sprogimus Rusijos Belgorodo mieste netoli sienos su Ukraina, regiono gubernatoriaus duomenimis,...

Kauno rajone kieme apšaudyti du automobiliai ir namo langai

Kauno rajone keistus garsus naktį kieme išgirdusi moteris išėjo į kiemą, kur rado šaulių...

Įspūdinga Lietuvos kovotojos pergalė: varžovę surietė į ragą vos per 42 sekundes (1)

Las Vegase, JAV, vykusiame mišrių kovos menų ( MMA ) turnyre „UFC 276“ įspūdingą pergalę...

Zelenskis pareikalavo tarptautinės paramos atstatant šalį: karas pareikalaus „milžiniškų investicijų“

Dėl didžiulių sugriovimų Ukrainoje prezidentas Volodymyras Zelenskis praėjus daugiau kaip...

Aukštą blogąjį cholesterolį galima pastebėti, pažvelgus į akis: profesorius patarė, į ką atkreipti dėmesį

Geltonas lankas prie akies vyzdžio moteriai sukėlė nerimą. Ji girdėjo, kad tai gali būti...

600 metrų gylyje po Arkties ledo sluoksniu – mokslininkus pribloškęs radinys: tokių reiškinių čia aptikti nesitikėjo niekas

Mokslininkai ir vėl aptiko gyvybę tokioje vietoje, kurioje neišgyventų dauguma mūsų planetos...