aA
Apie pirmąjį startą lenktynėse pasvajoja ne vienas vairuotojas, tačiau tos svajonės greitai išgaruoja pradėjus mąstyti apie automobilio paruošimą pirmajam startui. Vis tik įsitikinimas, kad lenktynėms būtinas sportinis ir specialiai paruoštas automobilis, nėra teisingas. Kai kurie automobilių temomis turinį kuriantys žurnalistai į kasmetinį „Viada Press ralį“ važiuoja visiškai standartiniais automobiliais, svarbu yra tinkamai juos prižiūrėti, rašoma pranešime.
"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
© Vytautas Pilkauskas

Jau dvidešimt ketvirtą kartą vyksiantis tarptautinis „Press ralis“ nėra paprastas slalomas. Tai nėra ir orientacinės lenktynės, kur dalyviai visą maršrutą privalo važiuoti tik keliu, pagal kelių eismo taisykles. Per dvi dienas visiems lenktyniaujantiems žurnalistams tenka įveikti daugiau nei 250 km, iš kurių apie 40-50 km būna uždarose trasose vykdomais greičio ruožais.

Greičio ruožai – įvairiausio plauko slalomo trasos, nuo figūrinių iki greituminių, kartodromai, lenktynių trasos, kurias ekipažai privalo įveikti kaip įmanoma greičiau. Tai – Lietuvos ralio C lygos, mini ralio analogas. Tačiau kaip bebūtų keista, į startą didžioji dalis ekipažų susirenka standartiniais automobiliais.

Priežiūra svarbiau nei eksploatacija

Daugiausia dėmesio dalyviai skiria padangoms. Jos tiesiogiai lemia rezultatus trasoje. Tačiau patys automobiliai tokie – kokie išriedėjo iš gamyklos. Su standartinėmis detalėmis, standartiniais skysčiais. Automobiliai – ištvermingi technikos šedevrai, kurių daugelis vairuotojų net neišnaudoja.

„Jeigu tai nėra aukščiausio lygio varžybos, kur automobilio agregatai ilgą laiką turi sunkiai dirbti, jokių specialių skysčių, specialaus aušinimo skysčio, stabdžių skysčio ar alyvos pilti nereikia. Geriausia naudoti tai, ką rekomenduoja gamintojas. Tik jei automobilio mazgai kurį laiką turėjo atlaikyti didelį darbo krūvį, neverta laukti reguliaraus keitimo ir pakeisti juos anksčiau“, – sakė „Ferdinand Bilstein“ automobilių detalių gamintojo atstovybės Lietuvoje technikos konsultantas Jevgenij Rašap.

Pašnekovas užsiminė, kad tiek „Formulėje 1“, tiek Pasaulio ralio čempionato automobiliuose ar kituose specialiai lenktynėms sukurtuose boliduose naudojami visiškai kitokie skysčiai nei standartinėse mašinose. Ne veltui – tos lenktyninės mašinos sukonstruotos visiškai kitaip. Sportiniai varikliai, stabdžių sistemos lyg diena ir naktis skiriasi nuo to, kuo važinėjame kasdien. Tad į kasdienius automobilius verta pilti tai, kas jiems ir pritaikyta, sportui skirti skysčiai nepadės.

„Specialios alyvos mėgėjiškam sportui nereikia. Pilkite tokią, kokią pilate, tik keiskite dažniau, nes važiuojant dinamiškai ji greičiau išdega. Vyksta aktyvesnis alyvos senėjimas, atsiranda nuosėdų, kurios gali užkimšti variklį. Iš karto to nepamatysite, šioje srityje niekas staigiai nemiršta, o kemšasi tik po truputį. Varikliui reikia, kad jis valytųsi, tad alyvą geriau keisti po kiekvienų didesnių varžybų nelaukiant aptarnavimo laiko“, – aiškino J. Rašap.

"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
© Vytautas Pilkauskas

Kaina ne visada lemia kokybę

Lygiai tokia pati situacija ir su stabdžių skysčiu, kurį reikėtų pakeisti bent kartą kas du metus. O lenktyniaujant tikrinti reikėtų dažniau. O tą gali padaryti tik serviso meistrai, turintys specialią įrangą skysčio parametrams tikrinti. Paprasčiausiai spaudant pedalą to pamatyti neįmanoma, jie visada veiks. Stabdžių skystį būtina tikrinti pas profesionalus, nes skystis užvirs ir stabdžiai nustos veikti tik kritiniu momentu.

Tuo tarpu kalbant apie aušinimo skystį, varikį daug geriau vėsina paprastas vanduo. Tačiau mėgėjiškame sporte jo pilti neverta, nes šis iššaukia korozijos židinių atsiradimą sistemoje. Renkantis aušinimo skystį, taisyklės yra paprastos: jį reikia pakeisti kartą per du ar tris metus, priklausomai nuo to, kaip intensyviai eksploatuojamas automobilis, ir negalima to paties aušinimo skysčio naudoti antrą kartą.

"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
"Press Ralio" dalyviai varžosi kasdieniais automobiliais
© Vytautas Pilkauskas

Norint pradėti sportuoti, pakanka techniškai tvarkingo automobilio, ir reikia nusiteikti investuoti į geros techninės būklės palaikymą. Tačiau tai nebūtinai gali kainuoti brangiai.

„Reikia pažymėti, kad kalbant apie skysčius, kaina ir kokybė gali būti visiškai skirtingi dalykai. Galima už labai prastą produktą sumokėti labai brangiai, kai tuo tarpu geras kainuos centus. Rekomenduočiau susirasti patikimą partnerį, geriausia, autoservisą, kurie dirba su automobiliais, mato, kaip dėvisi jų dalys. Jie dirba su skysčiais ir geriausiai žino bei mato, kaip kas veikia, nes jų veikimo požymių iš karto nepamatysi, jie pasirodo bėgant laikui. Pačiam šioje srityje susiorientuoti beveik neįmanoma“, – patarė technikos konsultantas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Švedas Europos ralio čempionate Latvijoje atsisveikina su senuoju bolidu

Tryliktus metus skaičiuojantis „Mitsubishi Lancer EVO IX“ bolidas lenktynininką Vytautą Švedą...

Legendinėje britų Silverstono trasoje plevėsuos Lietuvos trispalvė

Milžinišką susidomėjimo bangą sukėlęs lietuviškos komandos „ ESmotorsport-LabasGas “...

Savaitgalį vyks atkakli kartingo lenktynininkų kova

Ateinantį šeštadienį Smalininkų kartodrome įvyks tarptautinės kartingo varžybos. Čia...

„Dream 2 Drive“ pusfinalio dalyviai turės įrodyti savo sportinį pasiruošimą ne tik trasoje

Trečiasis Lietuvos virtualių žiedinių lenktynių čempionato „Dream 2 Drive“ sezonas...

Mini ralio dalyviai sezoną atidarys varžydamiesi Kauno gatvėmis

Jau šį šeštadienį, gegužės 25 dieną Kaune prasidės Lietuvos mini ralio čempionatas . Po...

Top naujienos

Tyrimas parodė neįtikėtiną juodosios organų prekybos mastą: turtuoliai donorus rinkosi iš katalogų (27)

„ Al Jazeera “ kanalo atliktas tyrimas atskleidė, kad viena Egipto ligoninė ir Jemeno...

Kaip vienas miestelis prie Volgos pasėjo chaosą Europos naftos rinkoje (15)

Nikolajevkos gyventojai nelabai turi apie ką liežuvauti nuo tada, kai mirė degtinės muziejaus...

Jubiliejinis Birutės Petrikytės koncertas baigėsi skandalu: scenos grandai jaučia kartėlį (13)

Penktadienio vakarą Palangos koncertų salėje įvykęs jubiliejinis dainininkės Birutės...

„Žalgirio“ akiratyje – ryškiausios žvaigždės: kaip Romanovas prašė pasidomėti Bryanto ir Gasolio kaina

Kobe Bryantas , Pau Gasolis , Kevinas Durantas , Dwightas Howardas . Ryškiausios NBA žvaigždės...

Privertė pasijusti tikru narkobaronu: pareigūnai kratos metu sandėlyje rado šešias tonas kanapių (160)

Pluoštinių kanapių ūkį įkūręs vyras nesitikėjo, kad siųsdamas mėginį galimai būsimiems...

Įvykiai, pakeitę pasaulį: SSRS griūtis. Laukiniai, laukiniai rytai ir lūžio taškas, po kurio Rusijai nebebuvo kelio atgal (0)

Krentanti, besiblaškanti ir beviltiškai pasimetusi. Tokios būklės Rusija pasitiko paskutinį...

Keisčiausios dietos istorijoje, kurios dabar specialistams kelia šypseną (1)

Jei jau girdėjote apie intervalinį valgymą, galbūt manote, kad dietų kultūra pasiekė keistumo...

Po dvejų metų internetas gali neatpažįstamai pasikeisti

Europos Parlamentas ( EP ) patvirtino daug diskusijų sukėlusią autorių teisių reformą, kuri...

Šis gegužės mėnuo įeis į istoriją: po sumuštų temperatūros rekordų – radikalūs pokyčiai (35)

Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos sinoptikė Izolda Marcinonienė sako, kad ši gegužė įeis į...

Skandalingasis „Flying Saucer Gang“ lyderis – apie nežinomą praeitį: darbas restorane ir tikroji pažinties su Karolina istorija (74)

„Tiesiog buvome bičai , kurie norėjo studijoje eksperimentuoti. Turėjome kompiuterį, mikrofoną...