Kartu su dainininke Vilija Matačiūnaite daugelis varžybų atidarymui išsirikiavusių lenktynininkų giedojo Lietuvos himną, o sportininkus ir žiūrovus įspūdingu parodomu skrydžiu pasveikino Lietuvos karinės oro pajėgos su lengvuoju atakos lėktuvu „L39 Albatros“, kurį pilotavo kapitonas Vytautas Požėla.

Lygiai 12.15 val. lenktynininkai pradėjo nelengvą 1000 km distanciją, o įveikę du formavimo ratus sportininkai paspaudė akceleratoriaus pedalus iki dugno.

Pergalę šventė „Neiluva-Martin Sport“ ekipa

Nugalėtojų Martyno Samuičio ir Arūno Gransko duetas su „Honda Civic Type-R“ pirmasis kirto 1000 km lenktynių finišą, greičiausiai nuvažiavęs visą šią distanciją sudarančius 334 ratus. Nugalėtojams įteiktas pagrindinis šių varžybų trofėjus – pereinamoji taurė, ant kurios bus išgraviruoti jų vardai.

Nuo laimėtojų atsilikę tik 2 ratais, antri „Omnitel 1000 km lenktynių“ finišo liniją kirto „Rimo“ ekipos vyrai Rimantas Blažulionis, Saulius Vitkauskas ir Vaidas Navickas, vairavę dyzelinę BMW 330.

Šįsyk tik trečia vieta buvo priversti tenkintis pagrindiniais favoritais laikyti „Snoras Spyker Squadron“ komandos lenktynininkai Jonas Gelžinis, Peteris Dumbreckas ir Tomas Coronellas, vairavę „Spyker C8 Laviolette GT2“ automobilį, laimėję atrankos varžybas, pasiekę naują trasos rekordą (P. Dumbreckas, 1 min. 18,674 sek.). Tas pats lenktynininkas šeštadienį įveikė greičiausiąjį lenktynių ratą (1min. 19,153sek.) ir už tai pelnė specialų LASF prizą, kurį jam įteikė LASF prezidentas Gintaras Furmanavičius.

329 nuvažiuoti ratai ir trečia vieta. Tačiau žinant kaip ji buvo iškovota, ekipai nedvejojant galima būtų skirti prizą už ryžtą siekiant pergalės. 127 rate „Snoras Spyker Squadron“ pasiekė didžiausią greitį, o artėjant lenktynėms į pabaigą važiavo turėdami tik dvi pavaras. Kai iki finišo bebuvo 60 ratų, liko tik viena, trečia pavara. Tačiau daug ko matę užsieniečiai, gerbdami lietaus merkiamus žiūrovus, nesudėjo ginklų, o kovėsi iki paskutinių metrų, tačiau daugiau išspausti neįstengė.

Kitaip kaip skrydžiu iš 41-os į ketvirtą vietą nepavadinsi „Artas Racing“ komandos daugiau nei įspūdingo šuolio, kurį ekipos lenktynininkai Darius Baltramiejūnas, Artūras Mrazauskas, Dainius Kablys ir Valdas Valiukevičius atliko su retu, šioje trasoje Lietuvoje debiutavusiu „Lexus IS F GT“ automobiliu. Jie nuvažiavo 318 ratų ir 4-iais aplenkė penktą vietą užėmusius „Scaent Baltic Racing Team“ ekipos lenktynininkus Dainių Matijošaitį, Rytį Garbaravičių ir Marijų Mazuchą.

Bendros įskaitos prizininkų šešetuką baigė „TDS Group“ lenktynininkai Tomas Šipkauskas, Andrius Jasionauskas ir Rimas Gerulaitis, vairavę BMW M3 ir įveikę 311 ratų.

Iš 44 komandų, pradėjusių šias lenktynes, buvo klasifikuotos 39.

Lenktynių eiga

Iš pirmos pozicijos startavę kvalifikacinių varžybų nugalėtojai - „Snoras Spyker Squadron“ komanda, kurios „Spyker C8 Laviolette GT2“ pirmasis pilotavo penktadienį ne tik laimėjęs atrankos varžybas, bet ir pasiekęs naują trasos rekordą Peteris Dumbreckas, netrukus įgijo pranašumą.

Tik puskilometrio prireikė ir Aleksejui Vasiljevui, vairavusiam „Snoras Client Team“ komandos „Ferrari F430 Challenge“ ir startavusiam iš šeštos pozicijos, iškart susidoroti su net keturiais varžovais ir lėkti įkandin „Spyker C8 Laviolette GT2“.

Įdomu, kad pirmą greičio matuoklį po komandų garažų net kelis ratus lenktynių lyderiai pralėkė vienodu 187 km/val., o A. Vasiljevo „Ferrari“ – 178 km/val. greičiu.

Belieka tik įsivaizduoti, kad ilgiausios tiesiosios pabaigoje, prieš stabdymo zoną, lyderiai skriejo gerokai didesniu nei 200 km/val. greičiu.

Lenktynių pradžioje į trečią poziciją iš penktos pakilo estų „Sild Racing Team“ komandos lenktynininkas Raivo Tammas, vairuojantis „Dodge Viper“.

Iš Lietuvos komandų varžybų pradžioje aukščiausią – ketvirtą poziciją užėmė „Bauer Racing“ Ramūnas Čapkauskas, vairuojantis AMG Kit Car.

Po dviejų valandų – pirmieji nuostoliai

Nepastebimai prabėgo pirmos valandos, ženklinančios penktadalį lenktynėms skirto laiko. Keitėsi daugelio komandų vairuotojai, daugeliui ekipų neišvengiamai teko papildyti kuro atsargas.

Gausiai trasą apgulę žiūrovai prapliupo plojimais, kai A. Vasiljevą pakeitęs Kazimieras Vasiliauskas netrukus savo „Snoras Client Team“ komandą išvedė į lyderius. Mėlynasis jo ekipos „Ferrari F430 Challenge“ finišo link vedė visą lenktynininkų pelotoną.

Neišvengta ir nuostolių. Pirma ginklus sudėjo puikioje ketvirtoje vietoje važiavusi „Skuba Racing Team“ ekipa, kurios „Renault Clio Cup X85“ variklis neatlaiko lenktynių įtampos ir trasoje paskleidė ilgą tirštai mėlynų dūmų šleifą.

Dar prastesnė baigmė ištiko „Rotoma Racing“ komandą, kurios sportininkai vairavo BMW M3 ir neišvengė avarijos. Trasos aptvarų tvirtumą išbandęs sudaužytas automobilis buvo nutemptas į garažus.

Lygiai toje pačioje vietoje nesėkmė ištiko ir „Scaent Baltic Racing Team“ komandos narį Liną Šukį, kuris sudaužė ekipos BMW M3 automobilį ir papildė pirmųjų aukų sąrašą.

Tad po dviejų valandų kovą trasoje tęsė jau tik 41 komanda.
Sutapimas, tačiau viso lyderių trejeto automobilius vairavo Lietuvos sportininkai. Lyderio poziciją ir toliau išlaikė K. Vasiliauskas, antroje vietoje po pirmųjų dviejų valandų žengiančią „Snoras Spyker Squadron“ „Spyker C8 Laviolette GT2“ vairavo Jonas Gelžinis, o į trečią poziciją pakilusios „Bauer Racing“ AMG Kit Car – K. Calko.

Siurprizai: malonūs ir negeidžiami

Pirma trečdalį distancijos – 111 ratų, kaip ir tikėtasi, įveikė viena „Omnitel 1000 km lenktynių“ pagrindinių favoritų laikoma „Snoras Spyker Squadron“ komanda, kurios sportininkai vairavo „Spyker C8 Laviolette GT2“.

Antroje vietoje tuo momentu buvo „Snoras Client Team“, tačiau būtent nelaimingu skaičiumi laikomame 113 rate jos „Ferrari F430 Challenge“ vairavęs ukrainietis Ilja Burenko dėl pavarų dėžės tvirtinimo gedimo buvo priverstas ilgam užsukti į komandos garažus ir patikėti automobilį mechanikų globai.

Atgal į trasą jį išvairavęs A. Vasiljevas kovą dėl sekundžių ir metrų pradėjo nukritęs į aštuntą vietą, tačiau šis sportininkas porą pozicijų sugebėjo susigrąžinti jau po keleto ratų.

Iškart po įveikto distancijos trečdalio puikų šuolį į antrą poziciją padarė pernykščiai šių lenktynių laimėtojai iš Belgijos „Olialia Dream Team“ komanda, kurios sportininkai šiemet į Lietuvą atsivežė BMW WTCC automobilį.

Pirmas trečdalis 1000 km lenktynių distancijos ganėtinai sėkmingas ir teikiantis vilčių jų sirgaliams buvo daugeliui Lietuvos komandų, nekurios iš jų galbūt netgi pranoko gerbėjų lūkesčius.

„Bauer Racing“ ekipos sportininkas R. Čapkauskas, vairuojantis AMG Kit Car, buvo pakilęs į antrą turnyro lentelės vietą, Martynas Granskas „Neiluva-Martin Sport“ ekipą „pakėlė“ į trečią vietą, o iš antros pozicijos startavęs Rimas Blažulionis su dyzeline BMW 330 įsitvirtino 4-oje.

Tačiau dėl variklio gedimo netrukus ginklus sudėjo bene didžiausias ambicijas iš Lietuvos komandų puoselėjusi „Bauer Racing“. Nesekmė ištiko ir „Olialia Dream Team“, kuri dėl techninio gedimo buvo priversta pasukti į garažus.

Iki varžybų pusiaukelės likus lygiai 15 minučių lyderės estafetę perėmė „Neiluva-Martin Sport“ komanda, lenkianti „Rimo“, „Gera dovana-Gecko Motorsport“ ir „Voluntos“ sportininkus.

Tačiau tuomet bene labiausiai „Rotoma-Racing“ komandos gerbėjus nudžiugino nagingi ekipos mechanikai, atstatę varžybų pradžioje avarijoje sudaužytą BMW M3 automobilį ir išleidę sportininkus vytis per 300 km nutolusių varžovų.

Lenktynių dalyvius egzaminuoja lietus

Lenktynėms perkopus ekvatorių, sportininkams ir komandų strategams papildomo galvos skausmo suteikė pasipylęs lietus – itin dažnas šiose lenktynėse ir į jas jau ne kartą nuspalvinęs nelauktomis, tačiau intriguojančiomis spalvomis.

Pasekmių vėlgi neteko ilgai laukti, o vienas pirmųjų šlapios trasos klastą patyrė „Scaent Baltic Racing Team“ komandos sportininkas Dainius Matijošaitis, su BMW M3 atsitrenkęs į trasą saugančius barjerus ir priverstas bent trumpam pamiršti puikią ketvirtą poziciją, kurioje tuomet važiavo.

Pilant lietui lenktynių spartą ne kartą buvo priverstas trikdyti ir saugos automobilis, kurį varžybų komisarai į trasą išleisdavo stengdamiesi išvengti didesnių incidentų, kurių laimei daug nebuvo.
Iki varžybų laiko limito pabaigos likus lygiai trims valandoms, lenktynių lyderio estafetę vežė „Neiluva-Martin Sport“ ekipa, kurios sportininkai vairuoja „Honda Civic Type-R“, per septynias valandas nuvažiavę 244 ratus iš 334 galimų.

Antroje pozicijoje įsitvirtino „Rimo“ komanda su dyzeline BMW 330, įveikusi 243 ratus ir net 4 ratais lenkusi kvalifikacijos laimėtojus ir pagrindinius šių varžybų favoritus „Snoras Spyker Squadron“ internacionalinę komandą su „Spyker C8 Laviolette GT2“.

Kitaip kaip skrydžiu iš 41-os į ketvirtą vietą nepavadinsi „Artas Racing“ komandos daugiau nei įspūdingo šuolio, kurį komandos lenktynininkų ketvertukas atliko su retu, šioje trasoje debiutavusiu „Lexus IS F GT“ automobiliu. Per 7 val šios ekipos lenktynininkai buvo įveikę 231 ratą ir ratu lenkė į penktąją vietą nukritusią „Scaent Baltic Racing Team“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją