Hidrometeorologijos tarnyba šį vidurvasarį Elektrėnuose užfiksavo „katastrofinio“ lygmens lietaus ataką – per pusę paros iškritę 80 milimetrų vandens daugiabučiu kiemuose be gailesčio skandino automobilius, o gatves pavertė purvinais baseinais. Kadangi dangus šiam regionui buvo „dosnus“ iki pat tradicinio „DHL Rally Elektrėnai“ starto, sportininkai nuogąstavo dėl varžyboms atrinktų žvyrkelių būklės.
„DHL Rally Elektrėnai“
© Tomas Žekonis

Per pirmąjį vizitą į serviso zoną senieji ralio vilkai pripažino, kad šie būgštavimai buvo kiek perdėti, tačiau keletas jų visgi susidūrė su šoką sukėlusiais pavojais.

Antrąjį iš eilės Lietuvos ralio čempiono titulą praktiškai užsitikrinęs latvis Janis Vorobjovas tradiciškai prie startą ir lenktynių metu nedaugžodžiauja, tačiau po finišo visuomet šypsosi tarsi evangelikų liuteronų pastorius po meilės nakties ir leidžiasi žurnalistų tampomas už skvernų kol būna atsakyta į visus klausimus. Po „DHL Rally Elektrėnai“ atomazgos ir įtikinamos pergalės, Janis liko neįprastai uždaras.

Kas nutiko, paaiškėjo tik po geros valandėlės, kai pasivedęs į šalį lenktynių organizatorių Ramūną Čapkauską, jis kaip senam bičiuliui parodė porą trumpučių kovinioMitsubishi Mirage“ salone sumontuota vaizdo kamera užfiksuotų epizodų iš greičio ruožų: juose – važiavimo trajektorijoje riogsantys akmenys. Tokio kalibro, kad net Žydrūnui Savickui nepasirodytų maži.

Sprendžiant iš bendro vaizdo, jie negalėjo būti atkapstyti po pirmojo ralio peletono važiavimo. Net jei taip būtų atsitikę, vargu ar prieš pakartotinį startą važiavę varžybų komisarai bei „nuliniai“ ekipažai paliktų tokią kliūtį kaip radę. Kadangi kiti lyderių ekipažai dievagojosi nepastebėję jokių didesnių trikdžių, vienintelis į galvą lendantis paaiškinimas – kažkas tuos akmenis išrideno į trasą specialiai, norėdamas pažiūrėti „kas dabar bus“...

Skamba kaip sąmokslo teorija, tačiau per R. Čapkausko veidą po šios latvių filmuotos medžiagos peržiūros praslinko toks apmaudo debesis, kad patekę į ralio organizatorių rankas šie „pokštininkai“ greičiausiai būtų buvę sudraskyti į milijoną skutelių.

Kuo gali baigtis neplanuotas važiavimo trajektorijos koregavimas, kai siauru miško keliuku lekiama tik automagistralėse toleruojamu greičiu, itin daug fantazijos nereikia. Antrąją vietą šiose lenktynėse iškovojęs Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas pasiekę serviso zoną kaskart patys nurydavo skausmą slopinančias piliules, o savo krėslus sportinėje mašinoje „tobulino“ porolono atraižomis – vis dar pasiutusiai skauda prieš mėnesį vykusiame „Samsonas Rally Rokiškis“ sulaužytus šonkaulius.

Tąkart nuo kelio „Juta Racing“ komandos lyderiai tik šiek tiek slystelėjo viename posūkių ir, kliudė medį, o ant ratų pastatytas automobilis netgi pats pasiekė serviso zoną. Atrodė nieko rimto, tačiau lig šiol V. Švedas vairaratį sukinėti gali tik specialiais teipais kinezioterapeuto „sutvirtintais“ šonais.

Šįkart „DHL Rally Elektrėnai“ finišo nepasiekė daugiau nei pusė (22 ekipažai) iš visų startavusių Lietuvos ralio čempionate. Pats per R. Čapkauskas tikina, kad nepaisant didelio nelaimėlių procento, dramatiškai pasibaigusių incidentų buvo vos keletas ir – ačiū Dievui – visų jų metu sunkesnių traumų buvo išvengta. Netgi Benedikto Vanago šturmanė Agnė Vičkačkaitė-Lauciuvienė, po šiurpiai atrodžiusio dvigubo salto su „Škoda Fabia R5“, atsikalbinėjo nuo raginimų keliauti į ligoninę išsamesniems tyrimams, o gavusi neplanuotą porciją priverstinio poilsio, pasidalino asmenuke su pirštais rodomu pergalės ženklu.

„Mūsų ralio trasos itin sudėtingos ir techniškos. Pirmą kartą čia atvykę sportininkai prisipažino, panašius greičio ruožus matę tik Suomijoje. Tai savotiškas kokybės ženklas ir užuomina, ko lenktynės gali pareikalauti iš pilotų. Akivaizdu, kad norint laimėti čia būtina sugebėti itin preciziškai pasiruošti greičio ruožų stenogramas, 100 proc. sklandžiai bendrauti su šturmanu ir be visa ko turėti pasiutusiai daug drąsos.

Pakanka užmesti akį į rezultatų atskiruose GR lenteles ir suprasite, kad mūsų ralyje startavo tikrai daug visas šias dedamąsias turinčių ekipažų: įveikus du trečdalius trasos lyderius atskirtose klasėse vis dar skyrė vos kelios sekundės. Tai lenktynes pavertė tikrai gražiu reginiu“, – džiaugėsi R. Čapkauskas.

Beje, labai panašiai ralį charakterizavo ir J. Vorobjovas. Jo teigimu, „DHL Rally Elektrėnai“ algoritmas sudėliotas itin profesionaliai – akivaizdu, kad lenktynes projektavo daugiau nei 30 metų piloto patirtį turintis žmogus.

LASF
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vienodas padangas užsimovę AFL lenktynininkai žada aštrią konkurenciją

Šiemet gausiausioje Lietuvos RACE žiedinių lenktynių čempionato klasėje R3000 buvo konkurencinga...

Įpusėjus motociklų sporto sezonui – kylanti įtampa (1)

Birželiui einant į pabaigą, įpusėjo ir motociklininkų sporto sezonas. Kaip teigiama pranešime...

Dakaro ralis pakibo ore: įtampa vis labiau auga (17)

Gegužės viduryje Dakaro ralį organizuojanti organizacija A.S.O. paskelbė, kad kitąmet sunkiausias...

Lietuvos šonaslydžio čempionatas keliasi į Kuršėnus (4)

Kuršėnų miesteliui artėja neramios dienos, teigiama pranešime žiniasklaidai. Birželio 29-30...

Žiedo lenktynininkė Mylita Kiškytė: laimėjimas – sėkmingas namų darbų paruošimas (4)

Trečius metus automobilių sportu užsiimanti lenktynininkė Mylita Kiškytė teigia, kad kažkada į...

Top naujienos

Psichologė įvardijo, kas lemia jūsų mitybą: kodėl sunku keisti įpročius ir juos išlaikyti? (22)

Ar kada nors susimąstėte, kas lemia mūsų maisto pasirinkimus? Psichologai teigia, jog kiekvieną...

Planą „B“ be Jasikevičiaus turintis Motiejūnas įvertino išvykstančius: važiuoja, kur uždirbs daugiau (7)

Kauno „Žalgirio“ generalinis direktorius Paulius Motiejūnas tik iš žiniasklaidos sužinojo,...

Pergalė prieš kazino: lošimų bendrovė privalės grąžinti vyrui 6,5 tūkst. praloštų eurų (52)

Teisminis ginčas Klaipėdos miesto teisme išnagrinėtas priklausomybę įrodžiusio vyro naudai....

Veryga brandina planą: palies pamėgusius privačias ligonines (335)

Sveikatos apsaugos ministerija sukūrė planą, kaip valstybės finansus ligoninėms susieti su...

Ironiška Kurtinaičio „padėka“ klubo vadovybei: tikrai padarėte viską, kad būtų lengviau (6)

Rimas Kurtinaitis LKL sezono apdovanojimų vakare nestoko geros nuotaikos, spėjo prasilenkdamas...

Islandijoje svajonių darbą susiradęs lietuvis negali atsidžiaugti (39)

Antrus metus iš eilės gidu pietryčių Islandijoje dirbantis Žilvinas Žebrauskas negali...

Užkalnis. Vilnius nebetinka būti sostine. Perkelkime ją į Kauną (524)

Daug metų didžiavausi ir gyriausi, kad, gimęs Kaune, esu vilnietis. Džiaugiausi, kad po 16 metų...

Pirkėjas „Maximoje“ užfiksavo koktų vaizdą – dar labiau papiktino darbuotojos reakcija (127)

Esu nuolatinis parduotuvių tinklo „Maxima“ pirkėjas, tačiau tai, ką pamačiau ir teko patirti...

Kai užklupus aistrai tenka veikti tyliai (2)

Ritmingas dunksėjimas į lovą, vibratoriaus burzgimas, malonumo šūksniai ir dejonės – geras...

Moteris teigia, kad ant jos nukrito išmatos iš lėktuvo: ar tai įmanoma? (15)

Viena moteris Kelounos mieste Kanadoje pateko į komiškai netikėtą įvykį. Jos vairuojamas...