aA
Pirmus metus prie Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) kitų sporto šakų komiteto vairo stovintis Gintautas Firantas teigia, kad sezonas nebuvo lengvas, tačiau slalomas turi šviesią ateitį, o kitą sezoną tikisi pritraukti dar daugiau šios sporto šakos gerbėjų ir dalyvių.
Asociatyvi nuotr.
© Luko Misiūno nuotr.

- Gintautai, šiemet tik balandžio mėnesio pradžioje pradėjote darbuotis. Kaip vertinate šį sezoną?

Negaliu pasakyti, kad viskas buvo labai gerai. Greituminio slalomo ir kalnų lenktynių buvo numatyti 8 etapai, iš kurių įvyko 6. Turėjome problemų su organizatoriais. Visgi, tie 6 etapai buvo suorganizuoti labai gerai, išsidėstę plačiai per Lietuvą.

Pirmą kartą varžybos vyko Druskininkuose. Taip pat turėjome etapus Veisiejuose, „Nemuno žiede“. Naujas organizatorius Linas Ramoška surengė labai įdomų etapą Kaune, Europos prospekte.

Didesnių problemų turėjome klasikiniame slalome, kuriame iš numatytų 6 etapų įvyko 4. Taip nutiko dėl smarkaus dalyvių sumažėjimo. Pavyzdžiui, pirmame etape Trakuose turėjome 60 dalyvių. Tačiau, kai dar kartą sezono metu etapas turėjo vykti ir buvo organizuojamas toje pačioje vietoje, to paties organizatoriaus, dalyvių sulaukėme tik 10, todėl etapas buvo atšauktas.

Tačiau apibendrinant, sezonas nebuvo blogas. Esamas problemas ir ateities planus jau aptarėme sezono uždarymo šventėje, o dabar laukia nauji darbai ir iššūkiai.

- Gal galite atskleisti, ko galime laukti kitame sezone ir kokie pokyčiai mūsų laukia?

– Kaip minėjau, dirbti pradėjome jau prie sukurtų reglamentų, taisyklių, techninių reikalavimų, viso sezono planas jau buvo sudarytas, tad mums teko prisitaikyti ir dirbti toliau. Dabar turime galimybę įgyvendinti savo idėjas. Jau galvojame apie ateinančius metus.

Kalbant apie greituminį slalomą, čia situacija yra tikrai gera, turime daug norinčių organizuoti etapus, dalyvių taip pat netrūksta. Kol kas esame numatę daryti 7 etapus. Tarp tradicinių miestų: Kauno, Veisiejų, Alytaus, gali atsirasti ir vienas naujas – Kėdainiai. Tai turėtų būti labai įdomi vieta.

Klasikinis slalomas yra kur kas sudėtingesnėje situacijoje. Sumažėjo ne tik dalyvių skaičius, bet ir neturime norinčių organizuoti varžybas. Kol kas patvirtinsime bendrą reglamentą, o etapų organizatorių lauksime ir apie juos paskelbsime pavasarį.

Visgi, situacija yra dviprasmiška, nes klasikinis slalomas vyksta Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir kitur. Tačiau jis organizuojamas ne po LASF vėliava. Mūsų tikslas – pritraukti šiuos organizatorius, parodyti jiems naudą būti LASF nariais, padėti pakelti renginių kokybę.

Mes per ilgai laukėme, kol jie ateis pas mus. Tai turi būti abipusis ryšys ir pastangos. Tad pasikartosiu – mūsų tikslas yra, kad šie vakarų ir šiaurės Lietuvoje organizuojami slalomai taptų LASF dalimi ir padėtų didinti klasikinio slalomo populiarumą ir masiškumą.

- Kaip manote, kodėl greituminis slalomas yra toks populiarus, o klasikinis susiduria su problemomis?

– Sunku pasakyti. Žinoma, tai yra individualus pasirinkimas. Vieni mėgsta driftą, kiti dragą, treti – slalomą. Greituminis slalomas galbūt suteikia daugiau azarto, nes čia dalyviai važiuoja šiek tiek didesniais greičiais, yra daugiau erdvės. Tuo tarpu klasikinis slalomas reikalauja daugiau „darbo“, jame yra sudėtingesnis vairavimo principas, reikia daugiau sukti vairą.

Tačiau abi šios sporto šakos yra žavingos ir turi savų pliusų bei savo gerbėjų. Neabejoju, kad aršias kovas kitą sezoną išvysime abiejuose frontuose.

- Galbūt dalyvių sumažėjo, nes tai brangus sportas ir sudėtinga pradėti sportuoti?

– Ne, yra visiškai priešingai. Tai viena pigiausių automobilių sporto šakų. Taip pat tai pirmoji, greta kartingų, lenktynininkų, kurie nori susirinkti visus būtinus įgūdžius, stotelė. Nuo slalomo pradėjo daug garsių dabartinių Lietuvos sportininkų.

Pradėti sportuoti slalome yra labai paprasta. Jums užtenka net Jūsų turimo automobilio, o didžiausios išlaidos paskiriamos padangų įsigijimui. Žiemą jų reikės mažiau, vasarą – daugiau, nes dils kur kas greičiau.

Vėliau galima gerinti važiuoklę, rankinį stabdį, stabdžių kaladėles, amortizatorius. Jei norėsite varžytis profesionaliai, tada jau reikės paruošti automobilį varžyboms, tačiau, kaip minėjau, tai vis tiek bus pigiausia autosporto šaka.

- Minėjote, kad žiemą padangos dyla lėčiau. Tačiau slalomo sezonas vyksta šiltuoju metu laiku. Kodėl jis nesitęsia žiemą?

– Taip, žiemą padangos dyla lėčiau ir daugeliui šiuo metu yra kur kas smagiau čiuožti slalomo trasoje. Visgi, lietuviškos žiemos yra labai sunkiai prognozuojamos, todėl dažnai atsiduriame situacijoje, kai pirmas dalyvis važiuoja sniegu, kiti ledu, o paskutiniams jau tenka važiuoti per asfaltą.

Tada pradeda skirtis rezultatai, dėl „suvažinėtos“ trasos. Todėl mes renkamės čempionatą daryti šiltuoju metu laiku, kai naudojamos vasarinės padangos, o žiemą paliekame smagioms treniruotėms ir atskirų klubų taurės varžyboms.

- Ar buvo šį sezoną sportininkų, kurie Jus nustebino?

– Tikrai galiu išskirti Justiną Akelį, kuris turėjo puikų sezoną. Taip pat negaliu nepaminėti ir Alfredo Štaro, kuris yra slalomo veteranas, legenda. A. Štaras ne tik pats dalyvauja, bet ir prisideda prie šios sporto šakos populiarinimo ir varžybų organizavimo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Norbe grįžta į drifto trasas: ir su tris kartus silpnesniu nei kitų automobiliu gali būti smagu (1)

Artėjantį savaitgalį, rugpjūčio 23-24 dieną, Kačerginės „Nemuno žiede“ bus duotas...

Istorinių ralyje dundės ir 8 litrų darbo tūrio varikliai

Nors paraiškų pateikimo terminai į rugpjūčio 31-ąją Vilkaviškyje prasidėsiantį istorinių...

Europos autokroso čempionato lyderis jungiasi prie lietuvių komandos

Lietuviška „ ESmotorsport-LabasGas “ komanda praleidusi Pasaulio ralio kroso čempionato etapą...

„Riga Summer Race“ lenktynėse „Porsche Baltic“ džiaugėsi dar vienu laimėjimu

Savaitgalį Latvija tapo Baltijos šalių žiedinių lenktynių centru. Rygoje esančioje...

Lietuvių sėkmė Europos šonaslydžio čempionate: B. Čirba pakilo į penktą vietą

Šį savaitgalį Vokietijoje, buvusioje rusvosios anglies kasykloje „Ferropolis“, vyko penktasis...

Top naujienos

Palangos padavėjų elgesys šokiravo: tai pamačius visiškai dingo apetitas

DELFI sulaukė skaitytojo Igno (asmuo red. žinomas – red.) laiško, kuris tikino pasibaisėjęs...

Košmaras Vingio parke: erkių prisirinko net gaudykles įrenginėję žmonės (39)

Sostinės Vingio parkas yra populiari vieta laisvalaikiui leisti. Dauguma vilniečių žino, kad ten...

Po žūčių Tatruose – patyrusio alpinisto patarimai: tragedijos išvengti galėjo padėti keli paprasti žingsniai (22)

Tatrų kalnuose ketvirtadienį kilusi audra penkiems keliautojams baigėsi tragiškai. Staiga...

Dešimttūkstantinė minia Vilniuje susikibo rankomis, atkartodama Baltijos kelią (14)

Daugiau negu 10 tūkst. žmonių Vilniuje penktadienį susikibo rankomis į gyvą grandinę, minėdami...

Katažinos Zvonkuvienės mama dukros gyvenimo nereguliuoja, bet sutinka ne su viskuo: aš daryčiau kitaip (27)

Dainininkė ir dviejų vaikų mama Katažina Zvonkuvienė šiandien džiaugiasi tiek savo karjera,...

Dulų asociacijos pirmininkė: kūdikio mirtimi pasibaigusį gimdymą namuose priėmė medikė papildyta 16:53: „mums reikia pokyčio" (208)

Ketvirtadienį per Lietuvą praskriejo žinia, kad gimdymo namuose metu mirė kūdikis. Iki šiol...

Lietuvos krepšininkams – Azijos virtuvės iššūkiai: rinktinės šefas pats vyko į parduotuvę

Lietuvos krepšinio rinktinė Korėjoje, kur rengiasi pasaulio čempionatui, susidūrė su...

Honkonge – Baltijos kelio atgarsiai: tūkstančiai protestuotojų susikibo į žmonių grandinę (64)

Honkonge penktadienio vakarą tūkstančiai už rankų susikibusių žmonių suformavo įspūdingą...

Rugsėjį bus sudaryta nuomos sutartis: ŽŪM keliaus į Kauną (13)

Sutartis dėl Žemės ūkio ministerijos ( ŽŪM ) patalpų Kaune nuomos turėtų būti pasirašyta...