aA
Pirmus metus prie Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) kitų sporto šakų komiteto vairo stovintis Gintautas Firantas teigia, kad sezonas nebuvo lengvas, tačiau slalomas turi šviesią ateitį, o kitą sezoną tikisi pritraukti dar daugiau šios sporto šakos gerbėjų ir dalyvių.
Asociatyvi nuotr.
© Luko Misiūno nuotr.

- Gintautai, šiemet tik balandžio mėnesio pradžioje pradėjote darbuotis. Kaip vertinate šį sezoną?

Negaliu pasakyti, kad viskas buvo labai gerai. Greituminio slalomo ir kalnų lenktynių buvo numatyti 8 etapai, iš kurių įvyko 6. Turėjome problemų su organizatoriais. Visgi, tie 6 etapai buvo suorganizuoti labai gerai, išsidėstę plačiai per Lietuvą.

Pirmą kartą varžybos vyko Druskininkuose. Taip pat turėjome etapus Veisiejuose, „Nemuno žiede“. Naujas organizatorius Linas Ramoška surengė labai įdomų etapą Kaune, Europos prospekte.

Didesnių problemų turėjome klasikiniame slalome, kuriame iš numatytų 6 etapų įvyko 4. Taip nutiko dėl smarkaus dalyvių sumažėjimo. Pavyzdžiui, pirmame etape Trakuose turėjome 60 dalyvių. Tačiau, kai dar kartą sezono metu etapas turėjo vykti ir buvo organizuojamas toje pačioje vietoje, to paties organizatoriaus, dalyvių sulaukėme tik 10, todėl etapas buvo atšauktas.

Tačiau apibendrinant, sezonas nebuvo blogas. Esamas problemas ir ateities planus jau aptarėme sezono uždarymo šventėje, o dabar laukia nauji darbai ir iššūkiai.

- Gal galite atskleisti, ko galime laukti kitame sezone ir kokie pokyčiai mūsų laukia?

– Kaip minėjau, dirbti pradėjome jau prie sukurtų reglamentų, taisyklių, techninių reikalavimų, viso sezono planas jau buvo sudarytas, tad mums teko prisitaikyti ir dirbti toliau. Dabar turime galimybę įgyvendinti savo idėjas. Jau galvojame apie ateinančius metus.

Kalbant apie greituminį slalomą, čia situacija yra tikrai gera, turime daug norinčių organizuoti etapus, dalyvių taip pat netrūksta. Kol kas esame numatę daryti 7 etapus. Tarp tradicinių miestų: Kauno, Veisiejų, Alytaus, gali atsirasti ir vienas naujas – Kėdainiai. Tai turėtų būti labai įdomi vieta.

Klasikinis slalomas yra kur kas sudėtingesnėje situacijoje. Sumažėjo ne tik dalyvių skaičius, bet ir neturime norinčių organizuoti varžybas. Kol kas patvirtinsime bendrą reglamentą, o etapų organizatorių lauksime ir apie juos paskelbsime pavasarį.

Visgi, situacija yra dviprasmiška, nes klasikinis slalomas vyksta Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir kitur. Tačiau jis organizuojamas ne po LASF vėliava. Mūsų tikslas – pritraukti šiuos organizatorius, parodyti jiems naudą būti LASF nariais, padėti pakelti renginių kokybę.

Mes per ilgai laukėme, kol jie ateis pas mus. Tai turi būti abipusis ryšys ir pastangos. Tad pasikartosiu – mūsų tikslas yra, kad šie vakarų ir šiaurės Lietuvoje organizuojami slalomai taptų LASF dalimi ir padėtų didinti klasikinio slalomo populiarumą ir masiškumą.

- Kaip manote, kodėl greituminis slalomas yra toks populiarus, o klasikinis susiduria su problemomis?

– Sunku pasakyti. Žinoma, tai yra individualus pasirinkimas. Vieni mėgsta driftą, kiti dragą, treti – slalomą. Greituminis slalomas galbūt suteikia daugiau azarto, nes čia dalyviai važiuoja šiek tiek didesniais greičiais, yra daugiau erdvės. Tuo tarpu klasikinis slalomas reikalauja daugiau „darbo“, jame yra sudėtingesnis vairavimo principas, reikia daugiau sukti vairą.

Tačiau abi šios sporto šakos yra žavingos ir turi savų pliusų bei savo gerbėjų. Neabejoju, kad aršias kovas kitą sezoną išvysime abiejuose frontuose.

- Galbūt dalyvių sumažėjo, nes tai brangus sportas ir sudėtinga pradėti sportuoti?

– Ne, yra visiškai priešingai. Tai viena pigiausių automobilių sporto šakų. Taip pat tai pirmoji, greta kartingų, lenktynininkų, kurie nori susirinkti visus būtinus įgūdžius, stotelė. Nuo slalomo pradėjo daug garsių dabartinių Lietuvos sportininkų.

Pradėti sportuoti slalome yra labai paprasta. Jums užtenka net Jūsų turimo automobilio, o didžiausios išlaidos paskiriamos padangų įsigijimui. Žiemą jų reikės mažiau, vasarą – daugiau, nes dils kur kas greičiau.

Vėliau galima gerinti važiuoklę, rankinį stabdį, stabdžių kaladėles, amortizatorius. Jei norėsite varžytis profesionaliai, tada jau reikės paruošti automobilį varžyboms, tačiau, kaip minėjau, tai vis tiek bus pigiausia autosporto šaka.

- Minėjote, kad žiemą padangos dyla lėčiau. Tačiau slalomo sezonas vyksta šiltuoju metu laiku. Kodėl jis nesitęsia žiemą?

– Taip, žiemą padangos dyla lėčiau ir daugeliui šiuo metu yra kur kas smagiau čiuožti slalomo trasoje. Visgi, lietuviškos žiemos yra labai sunkiai prognozuojamos, todėl dažnai atsiduriame situacijoje, kai pirmas dalyvis važiuoja sniegu, kiti ledu, o paskutiniams jau tenka važiuoti per asfaltą.

Tada pradeda skirtis rezultatai, dėl „suvažinėtos“ trasos. Todėl mes renkamės čempionatą daryti šiltuoju metu laiku, kai naudojamos vasarinės padangos, o žiemą paliekame smagioms treniruotėms ir atskirų klubų taurės varžyboms.

- Ar buvo šį sezoną sportininkų, kurie Jus nustebino?

– Tikrai galiu išskirti Justiną Akelį, kuris turėjo puikų sezoną. Taip pat negaliu nepaminėti ir Alfredo Štaro, kuris yra slalomo veteranas, legenda. A. Štaras ne tik pats dalyvauja, bet ir prisideda prie šios sporto šakos populiarinimo ir varžybų organizavimo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Virtualių lenktynių čempionams iššūkis realioje trasoje pasibaigė gesintuvo putose

Savaitgalį Parnu mieste, Estijoje, esančioje „ Auto24Ring “ trasoje vyko paskutinis šių metų...

Geriausiu Lietuvos vairuotoju tapo jau kartą šį titulą išsikovojęs vilnietis

Sekmadienį Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome vyko konkurso „ Geriausias Lietuvos...

Dakaro žvaigždė Nasseras Al-attiyah važiuos su lietuviška vėliava (42)

Latvijos sostinė Ryga pastarąją savaitę atsidūrė viso automobilių sporto pasaulio akiratyje, o...

Paaiškėjo, kada vyks jubiliejinės 1006 kilometrų lenktynės (4)

Šiemet kaip niekad anksti patvirtinta kitais metais vyksiančio didžiausio automobilių lenktynių...

Netikėta: „drifteris“ iš Lenkijos šonu trasoje slysta naudodamas vien kojas (5)

Keliaudama po Lenkiją „Hoonigan“ komanda susipažino su Barstoszu Ostalowskiu – abejų rankų...

Top naujienos

Nausėdos atsakymas Gabrieliui Landsbergiui: renkuosi sudėtingesnį kelią pildoma (193)

Feisbuke Gitanas Nausėda pirmadienį paskelbė savo atsakymą Gabrieliui Landsbergiui.

Naujo verslo centro statybų užkulisiai primena mafijos klestėjimo laikus (45)

Naujo verslo centro Žvėryne statybose dirbę verslininkai jo rangovą „ Nobus LT “ kaltina...

Ką pasitraukęs iš Seimo veikė Mindaugas Bastys: ryšiai veda į dabar jau svetimos partijos viršūnę (141)

Zanavykų apygardoje renkant naują Seimo narį, Lietuvos socialdemokratų partijoje ( LSDP )...

Šimonytė praneš apie savo apsisprendimą dalyvauti prezidento rinkimuose (180)

Pirmadienį Seimo narė Ingrida Šimonytė paskelbs savo sprendimą, ar ketina dalyvauti Tėvynės...

Rusų teisėsaugos pasityčiojimas: Navalnas vėl suimtas nespėjęs išeiti iš areštinės (46)

Rusijos opozicijos lyderis Aleksejus Navalnas buvo suimtas vos paleistas iš areštinės, kur...

Orai: visą savaitę Lietuvą merks lietus (23)

Pirmadienio naktį lietūs toliau merks Lietuvą, pietrytiniame šalies pakraštyje vietomis lis...

Joniškyje susidūrė su automobiliai „Ford“, sužaloti ir prispausti žmonės

Pirmadienį, apie 10.12 val., Joniškyje, V. Kudirkos ir Upytės gatvių sankryžoje susidūrė du...

Ką vilkėti prie juodų džinsų, kad atrodytumėte lyg paryžietė

Nuspręsti, ką dėvėti prie juodų džinsų, kažkodėl visada sunkiau nei gali pasirodyti. Juodi...

Prof. Dalia Leinartė: norint atskleisti talentą, pasidažyti lūpų nepakaks (7)

„Tradicinė šeima yra žavinga, spalvinga, man patinka ją tyrinėti, bet nereiškia, kad tokį jos...

Tiesa ir mitai apie čiulptuką: kaip jis susijęs su vaiko intelektu, motinos pieno mažėjimu ir peršalimo ligomis (4)

Šimtmečius mamų mylėtas pagalbininkas vėl išgyvena ne pačius geriausius laikus – medicinos...