aA
Dažnesni automobilių traukos varžybų lankytojai Tomą Čižauską jau yra įsiminę. Vyras vienas nedaugelio, stojančių prie „drago“ starto linijos su automobiliu, kuriam, galima sakyti, jau metas būtų ir į muziejų – 40 metų senumo „Audi 80“. Ir kol kas, panašu, nustoti stebinti autosporto gerbėjų nežada.
Metė iššūkį „drago“ galiūnams: į lenktynių trasą – su 40 metų senumo „bulka“
© Autorių nuotr.

Be to, T. Čižauskas ir jo vadovaujamos automobilių galios didinimo dirbtuvės „Insane LT" šiemet automobilių traukos varžybų gerbėjus nustebins ir viena ypatinga akcija.

Bendrovė prisijungė prie „Lietuvos drago čempionato" organizatorių idėjos „Drageris per savaitę" ir suteiks galimybę vienam laimingajam, įsigijusiam bilietą į bet kurį čempionato etapą per „Paysera" sistemą, gauti šansą pačiam pasimokyti iš „drago" žinovų visą savaitę bei sėsti į traukos varžyboms paruoštą BMW F31 ir startuoti drauge su profesionalais. BMW, kuriuo galės varžytis laimingą bilietą įsigijęs „drago" čempionato žiūrovas, šiam iššūkiui yra paruoštas būtent „Insane LT" dirbtuvėse.

Kad važiuotų – metai darbo

Nors T. Čižausko meilė automobiliams gimė dar vaikystėje, pradinės mokyklos suole, ir vyras turi ne vieną nuotrauką, kurioje yra įamžintas minantis savos gamybos transporto priemonę, žymiosios „Audi 80" istorija prasidėjo prieš 12 metų. Tąkart jis su draugu Sauliumi nusprendė apsikeisti automobiliais: bičiulis Tomui perleido tuščią „Audi 80" kėbulą, o šis draugui atidavė „Audi 200", taip pat be variklio, mat šiam pastarojo modelio kėbulo reikėjo dėl dalių.

Metė iššūkį „drago“ galiūnams: į lenktynių trasą – su 40 metų senumo „bulka“
© Autorių nuotr.

„Parsivežus „Audi 80" į garažą reikėjo įdėti daug darbo. Teko pervirinti nemažai supuvusių kėbulo vietų, susirasti automobilį-donorą kėbulo dalims, susirinkti įvairias smulkesnes detales, interjero mazgus. Tad legaliai į kelius „Audi" išriedėjo tik 2009 m. vasaros viduryje", – prisiminė pašnekovas.

Tačiau vien tik važiavimas T. Čižausko nedomino. Tuo metu, pamena jis, buvo antro kurso Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kompiuterių inžinerijos specialybės studentas, tad žinių, kaip tinkamai programuoti automobilio valdymo bloką, trūko. Teko kreiptis į pažįstamus ir pasiprašyti pagalbos.

Po šio prisilietimo prie „bulkos" variklio valdymo bloko, automobilio galia išaugo iki 400-420 AG. Ir T. Čižauskas nusprendė pamėginti šiuo modeliu startuoti automobilių traukos varžybose Gaižiūnų poligone.

„Pavyko laimėti pirmąją vietą D klasėje. Kevirtį mylios nuvažiavau per 12,05 sekundės", – prisiminė pašnekovas.

Greičio paieškos metant kilogramus

Dar po metų, pasakojo T. Čižauskas, atėjo supratimas, kad be didesnių investicijų važiuoti greitai nepavyks. Tad buvo priimtas sprendimas automobilį gerokai palengvinti.

„Dieta", kuri buvo skirta „bulkai", buvo labai griežta: įprastus langus pakeitė plastmasiniai, 70 l talpos degalų bako vietoje buvo sumontuotas vos 7 litrų. 25 kg svorio akumuliatorių pakeitė lengvutė 6 kg svorio baterija. Kapoto ir bagažinės vietoje sumontuoti stiklo pluošto gaminiai, atsisakyta kiliminės dangos, durų apdailų, o vietoje 12 kg svėrusių ratlankių sumontuoti vos 5 kg svorio.

Metė iššūkį „drago“ galiūnams: į lenktynių trasą – su 40 metų senumo „bulka“
© Autorių nuotr.

„Nereikėjo net duslintuvo, tad jis tiesiog baigiasi po mašinos dugnu. Priekiniai žibintai pakeisti į mažesnius ir lengvesnius – buvo panaudotas BMW E34 modelio lęšis. Tai lėmė, kad iš 1200 kg svorio liko apie 960-980 kg", – pasakojo T. Čižauskas ir pasidžiaugė, kad šie sprendimai leido traukos varžybose rezultatą pagerinti labai reikšmingai – ketvirtį mylios nuvažiuoti per 10,97 sek.

Iš asmeninių patirčių gimė verslas

Pašnekovas neslepia, kad asmeninės patirtys dirbant su automobiliais ir juos greitinant leido suprasti, kuria linkme norisi keliauti kalbant apie karjerą. Vyras nusprendė baigęs mokslus likti Vilniuje ir čia imtis verslo, susijusio su automobiliais.

„Gilindamasis supratau, kad daugelis automobilių turi gamintojų paliktą saugų galios rezervą. Nusprendžiau įdėmiau pasidomėti šia sritimi, įsigyti reikiamos įrangos ir ją išsibandyti. Tad 2013-aisiais nusipirkau galios matavimo stendą, susiradau tinkamas patalpas verslui, po truputį ėmė atsirasti klientų ir 2014 m. gimė „Insane LT", – kalbėjo jis, pabrėžęs, kad įmonės pavadinimas galvoje skambėjo nuo pat 2009-ųjų.

Metė iššūkį „drago“ galiūnams: į lenktynių trasą – su 40 metų senumo „bulka“
© Autorių nuotr.

Sėkmingai dirbant Vilniaus Fabijoniškių mikrorajone įsikūrusi T. Čižausko įmonė ne tik plėtėsi, bet ir leido jam tobulinti asmeninį „bulkos" projektą. Automobilio variklio vidiniai mazgai buvo pakeisti patvaresniais, sumontuotas kitas variklio valdymo blokas, išmetimo kolektorius, patobulinta turbina ir 2016-aisiais pavyko pasiekti 600 AG zoną.

Dilema: į muziejų, ar į trasą?

T. Čižauskas pasakojo, kad bėgant metams turimos „Audi 80" išvaizda tapo tiek prasta, kad, nori nenori, prireikė kapitalinio remonto. Sprendimas gimė praėjus dešimtmečiui po to, kai automobilis pateko į vyro rankas ir 2018-aisiais „Audi" vėl grįžo iš dažytojų cecho į jo garažą visiškai tuščia, tačiau blizgančiu puikios būklės kėbulu.

„Dar po metų „Audi" buvo surinkta ir šiek tiek patobulinta bei vėl išriedėjo į varžybas. Visgi ne viskas klostėsi sėkmingai. Pavyzdžiui, kadangi su „Audi" traukos varžybose startuoti tenka antra pavara, ne pirmąja, lūžo pavarų dėžė. Išlindo ir daugiau problemų, tokių, kaip kad paaiškėjo, jog galios prieaugio neatlaiko alyvos siurbliai ir juos reikia tobulinti, norint važiuoti greičiau", – pasakojo T. Čižauskas.

Antra vertus, neslėpė pašnekovas, jis suvokia ir tai, kad bene vienintelis varžosi automobilių traukos varžybose su 40 metų amžiaus modeliu, turinčiu mechaninę pavarų dėžę.

„Supranti, kad galbūt gana tokį automobilį kankinti ir geriau saugoti jį, kol sulauks, pavyzdžiui, garbaus 50-ies metų jubiliejaus. Ypač, kai dabartiniai automobiliai, esantys aplink, yra kur kas tobulesni ir greitesni", – neslėpė jis ir išdavė, jog svarsto apie „drago" varžyboms tinkamo modelio įsigijimą ir paruošimą, kas leistų ne tik lenktyniauti, bet ir sukauptas žinias panaudoti įmonės klientų automobilių tobulinimui.

Kviečia į pirmą etapą

Visi automobilių traukos varžybų gerbėjai gegužės pabaigoje, 21 d., kviečiami į Kazlų Rūdą. Čia, Lietuvos kariuomenės naudojamo aerodromo pakilimo take organizuojamas pirmasis „Lietuvos Drag čempionato" etapas.

Čempionato organizatoriai žada, jog pirmajame etape laukia gausybė staigmenų ne tik sportininkams, bet ir žiūrovams. Viena jų – galimybė pačiam tapti traukos varžybų dalyvių ir sezono pabaigoje startuoti varžybų trasoje.

Vienas laimingasis, įsigijęs bilietą per „Paysera" sistemą į kažkurį iš laukiančių „Lietuvos drago čempionato" etapų, gaus ne tik progą startuoti, bet ir savaitę laiko truksiančius mokymus su automobilių traukos sporto profesionalais, homologuotą varžyboms skirtą aprangą bei sės į specialiai šioms varžyboms „Insane LT" variklio galios didinimo specialistų paruoštą BMW.


www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

Paskaičiavo, kiek kainuoja tapti lenktynininku

Lenktynės daugeliui vairuotojų įsivaizduojamos kaip itin brangus sportas su brangiais automobiliais...

Nesėkmingo pirmojo „Drift Masters“ etapo B. Čirba nesureikšmina ir sieks atsigriebti Austrijoje

Airijoje nuvilnijo pirmasis „ Drift Masters “ Europos čempionato etapas, į Mondello trasą...

Po metų pertraukos žiedinių lenktynių čempionatas grįžta į „Nemuno žiedą“

Lietuvos žiedinių lenktynių ir „Time Attack“ čempionatas po metų pertraukos grįžta į...

Į Visaginą sugražino legendinį ralį: greičiausiojo titulą čia pelnė Dominyko Butvilo ekipažas

Į ralio gerbėjų akiratį sugrįžęs „Rally Cup Visaginas “ – ralis Visagino miesto taurei...

K. Šikšnelio debiutas Italijos „Porsche Carrera Cup“ lenktynėse kupinas brangių pamokų

Daugkartinis Lietuvos kartingo čempionato nugalėtojas ir pasaulio kartingo čempionato prizininkas...

Top naujienos

Ispanijoje gyvenanti Aušra Burnienė: rudenį šios šalies kurortuose nusipirkti būstą gali būti neįmanoma dėl vienos priežasties papasakojo apie kainas (1)

Pilni lėktuvai lietuvių į Ispaniją leidžiasi ne tik atostogų, apstu ir norinčių čia susirasti...

Delfi PliusVaidas Saldžiūnas

Ką išduoda nauji Rusijos grasinimai kaimynėms: Kremlius sukūrė situaciją, kurios nebuvo šimtmečius (2)

Šios šalis taps priešėmis – tą minutę, kai jos taps NATO narėmis, imsimės žingsnių. Jei...

Putino diagnozė slepia ir svarbesnę informaciją: šito dar niekas garsiai nesako

Tikra ar išgalvota Rusijos prezidento Vladimiro Putino sunki liga neabejotinai lems ir karo...

Karas Ukrainoje. Zelenskis: Ukrainos šiaurė jau išvaduota Rusija iš „Azovstal“ evakuotiems kariams nieko gero nežada: pasirodė nežmoniškų siūlymų (6)

Evakuacijos misija „ Azovstal “ plieno gamykloje Mariupolyje tęsiasi, trečiadienio naktį savo...

Delfi PliusJurga Grigienė

Randai: kodėl niekas nesako, kad jiems užgijus negalima atsikvėpti – neprižiūrimi jie gali sukelti negrįžtamų padarinių

Turbūt sunkiai rastume žmogų, kuris neturėtų nė vieno rando. Bet savotiškas paradoksas – ne...

Majauskas apie ekonomikos būklę, naujus mokesčius ir NPD santykį su MMA: tam tikrų pakeitimų tikrai reikia

Infliacija, planuojamos didinti bazinės palūkanų normos, nedarbo augimo rizika rodo, kad šie metai...

Delfi PliusPranas Šarpnickis

Lietuvos miestas, kurį 9 dienoms buvo „okupavę“ latviai – supykę, kad žemaičiai neleidžia Kalėdų atšvęsti, grįžo namo (1)

Sovietmečiu kai kas Skuodą pašaipiai vadindavo lietuviškąja Kamčiatka. Bet ne todėl, kad ten...

Delfi PliusVytautė Merkytė

Išjuokta „Tinder Swindler“ auka – apie pragarą ir traumą, kurią patyrė: po to, kai prakalbau, tiek daug dalykų pradėjo vykti išskirtinis Delfi Plius interviu

Pernillos Sjoholm gyvenimas „ant popieriaus“ atrodo kone tobulas: jos darbas yra keliauti po...

Bozulis: Prancūzijos miestelis, plytintis aukštai virš „duobės“

Trou de Bozouls, arba Bozulio duobė, yra didžiulis pasagos formos kanjonas, esantis šalia Bozulio...