„Ši pergalė buvo labai „skani”. Laimėti ralį kai rezultatas varžybų viduryje atrodė palaidotas yra labai geras jausmas”,- spaudos konferencijoje po finišo sakė J. Novikovas. Nenuostabu, prie 4 GR starto, priekinis kairys jaunojo WRC piloto automobilio ratas atrodė labai prastai: jo buvo likę apie 70% tikrąja to žodžio prasme. Iš ratlankio po trumpučio 1.5km. greičio ruožo buvo išlaužti keli stipinai, tačiau padanga kažkaip dar laikėsi. Po 11-os 4-o greičio ruožo kilometrų Jevgenijus atvažiavo tik 13 pozicijoje ir užleido lyderio poziciją M. Martinui, kuris nuo jo atitrūko net 9-iomis sekundėmis bendroje ralio įskaitoje.

Likus vos dviems geričio ruožams iki finišo J. Novikovas taip užspaudė “tapkę”, kad po trečią kartą įveikto trumpučio ruožo “Grebnoyj kanal” jis laiko deficitą sumažino dvejomis, o po ilgojo “Velodoroga” GR jis už M. Martiną buvo greitesnis net 8.9 sekundės! Estas, kuriam antros vietos taurę įteikė WRC legenda suomis Aris Vatanenas, neatrodė labai linksmas. Iššvaistyti 9 sek. laiko pranašumą per 12.5 kilometro – tai, ko gero, blogiausias scenarijus kokio galima tikėtis.

Trečias bendroje „Rally Masters Show 2013“ įskaitoje finišavo „Ford Fiesta S 2000“ pilotavęs Vasilijaus Griazino ir Dmitrijaus Čumako ekipažas. Iki 4 –to GR trapia laiko persvara tarp 2-3 pozicijų balansavusiam ekipažui į tolimesnę WRC titanų kovą įsivelti nepavyko. Po 5 GR jis nuo antros pozicijos jau „gavo“ 5.5 sekundės (nuo lyderio 13.3), o po paskutinio „dopo“ deficitas išaugo net iki 25 sekundžių.

Lietuviai - ant nugalėtojų pakylos

Akivaizdu jog varžytis su WRC automobiliais, vienintelis iš Lietuvos į „Rally Masters Show 2013“ atvykęs Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažas, pilotavęs Mitsubishi Lancer Evo 9, šansų neturėjo. Tačiau pakovoti dėl pozicijų klasėje „4000N“ (taip ji čia vadinasi) tikrai buvo įmanoma. Po paskutio GR finišo paaiškėjo, jog mūsiškiai užėmė 3 vietą klasėje ir 7 bendroje įskaitoje. 10.6 sek. per varžybas mūsiškai nusileido antroje vietoje likusiam Aleksejaus Lukjaniuko ekipažui su EVO X ir kiek daugiau nei 15 sek. Ramūnas su Tomu nusileido klasės nugalėtojams: Latvijos ralistų Neikšansų dinastijos atstovui Mariui Neikšansui su Ringoldu Beržinsu, kurie pilotavo EVO X.

„Nors atrodo sunkiai tikėtina, tačiau nemažą dalį sekundžių „išbarstėme“ trumpąjame ruože žiūrovams. Sunku net suprasti: jei ypač greitame ir rizikingame „dope“ „Velodoroga“ laiko rezultatai su varžovais klasėje buvo labai panašūs, tai pusantro kilometro ruoželyje jie skyrėsi ganėtinai stipriai. Ir tai lietė ne tik mus bet ir nemažą dalį kitų ralyje startavusių ekipažų. Šį kartą sekundžių kovą sąlyginai pralošėme dėl padangų pasirinkimo. „Minkštas“, žemesnėms temperatūroms skirtas padangas užsisakėme kur kas anksčiau prieš varžybas kai buvo šalta, nes manėme, jog Maskvoje bus dar šalčiau. Tačiau mūsų pasirinkimas nebuvo idealus. Pirmame rate priekiniai ratai per daug perkaito, aštriuose posūkiuose automobilį valdyti buvo sunku, taip ir barstėme šimtąsias sekundžių dalis. Įveikę du „dopus“ servise iškart uždėjome kietesnės gumos ratus ir rezultatas gerokai pasitaisė. Deja tokių padangų komplektą turėjome tik vieną ir trečios sekcijos metu jos jau nedirbo taip kaip turėtų – teko saugoti gumą, nes nesinorėjo, kad jos pavirstų į „barankas“ ir varžybas užbaigtume kur nors griovyje“, - po finišo pasakojo Ramūnas Čapkauskas.

„Patikėkite – nors ralyje nesu naujokas, tačiau retsykiais buvo tikrai nejauku“, - serviso zonoje sakė ekipažo šturmanas Tomas Šipkauskas. „Ramūnas atsidūrė savo stichijoje ir važiavo labai greitai. Pirmą kartą gyvenime, važiuodamas „dopu“ pajutau keistą jausmą: kai leidžiantis nuo kalno lėkėme į ilgą posūkį maždaug 180km/h man reikėjo versti stenogramos lapą. Ramiai kėliau ranką link sąsiuvinio, tačiau išscentrinė jėga buvo tokia didelė, jog vos atlupau ją ir pasiekiau stenogramos žurnalą. Tai buvo labai įdomi patirtis, o savo rezultatu esame labai patenkinti“.

„Rally Masters Show 2013“ statistika

Varžybose startavo 46 ekipažai, finišą pasiekė 34. Įvyko keletas skaudžių avarijų, o dėl vienos iš jų varžybos buvo laikinai sustabdytos: vienas „nulinukų“ duetas su „Subaru Impreza“ ypač greitame L3+ posūkyje ore atliko keturgubą suktuką ir įstrigo tarp parko medžių. Automobilis neremontuojamas, ekipažo nariai liko sveiki.

Ralio metu sportininkai įveikė 6 greičio ruožus, kurių bendras ilgis sudarė 37.5km.

Varžybas stebėjusių žiūrovų, pagal Maskvos gyventojų skaičių buvo kritiškai mažai. „Nežinia kas čia atsitiko. Pernai prie „dopų“ kojos nebuvo kur pastatyt, o šiemet nyku“, - pasakojo mums tiesioginio TV eterio operatorius.

Apdovanojimų metu, visiems „Rally Masters Show 2013“ nugalėtojams bendroje įskaitoje ir klasėse buvo įteiktos itališkos, gryno sidabro taurės.

Pirmojo dešimtuko rezultatai po „Rally Masters Show 2013“ finišo:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (26)