aA
Marius Vėgėlė – 22-ejų metų ralio lenktynininkas. Vaikinas neslepia, kad automobilių sportas jam jau tapo nepagydoma liga, o ralis sudomino taip, kad galimybės pasitraukti tiesiog nėra. Dėl šių priežasčių jaunasis sportininkas stengiasi dalyvauti visose varžybose, kuriose tik gali, ir tiki, kad atkakliai siekdamas savo svajonių parodys puikius rezultatus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Marius Vėgėlė
© LASF

Marius sutiko prisidėti prie Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) iniciatyvos, kuria norima paskatinti domėtis automobilių sportu bei pristatyti jaunąją sportininkų kartą, ir papasakojo savo istoriją.

- Kas tave atvedė į automobilių sportą?

– Galiu teigti, kad į automobilių sportą save atvedžiau pats. Puikiai pamenu, kad šia sporto šaka susižavėjau nuo pat mažens, kai tik pamačiau pirmąsias ralio varžybas Nuo to karto automobilių sportas man – tarsi liga, kurios neišeina išgydyti.

- Kodėl iš daugelio automobilių sporto šakų pasirinkai būtent ralį?

– Ši sporto šaka man dovanoja adrenaliną. Įsėdęs į varžyboms paruoštą automobilį užmirštu viską, kas vyksta aplinkui, ir susitelkiu tik į savo tikslą. Ralio man neatstoja jokios kitos sporto šakos. Tie, kas dalyvauja ralio varžybose, mane supras. Ten verda visai kitas gyvenimas. Trumpai tariant, tai – sporto šaka, kuri įtraukia be galimybės ją mesti.

- Ką manai apie ralio padėtį Lietuvos automobilių sporte? Gal turi idėjų, ką būtų galima pakeisti, kad susidomėjimas šia šaka augtų?

– Manau, kad susidomėjimas raliu didėja, nors, žinoma, augti ir tobulėti tikrai yra kur. Noriu tikėti, kad netolimoje ateityje išvysime daugiau jaunų sportininkų, prisijungiančių prie lietuviškos ralio bendruomenės.

Marius Vėgėlė
Marius Vėgėlė
© LASF

- Kokias savybes tau išugdė autosportas?

– Autosportas – tai daug ištvermės ir susikaupimo reikalaujanti veikla. Sunku išvardinti keletą pačių svarbiausių savybių, nes jų yra begalė. Vis dėlto, ištvermė, atsakomybė, gebėjimas susikaupti ir atsiriboti nuo netinkamų minčių yra tos savybės, kurias savyje pastebiu dažniausiai.

- Kaip kovoji su įtampa, patiriama varžybų metu ar po jų? Kas sunkiausia šiame sporte?

Labai didelės įtampos varžybų metu nejaučiu. Stengiuosi į viską reaguoti ramiai, neapkrauti savęs nereikalingomis mintimis. Natūralu, kad prieš startą jaučiu lengvą jaudulį ir manau, kad taip bus visada, nesvarbu, ar tai būtų pirmasis, ar šimtasis startas. Tačiau kirtus starto liniją net ir menkiausias jaudulys lieka už nugaros.

Nutinka ir taip, kad varžybų metu iškyla kažkokių nesklandumų arba viskas baigiasi, ne taip, kaip tikėjausi, bet ilgai dėl nesėkmių neišgyvenu. Su kiekviena pabaiga ruošiuosi naujai pradžiai.

-Kiek laiko paprastai užtrunka pasiruošimas varžyboms?

– Tai priklauso nuo varžybų svarbos ir daugybės kitų aplinkybių. Atvirai kalbant, pasiruošimas varžyboms užima daug laiko. Atrodo, kad pradedu ruoštis kiek tik galiu anksčiau, bet vis tiek labai dažnai pritrunku laiko. Apibendrinant, ruoštis varžyboms reikia ištisus metus. Lenktynininkai visada gyvena pasiruošime.

- Ar po varžybų nesunku vėl įprastai elgtis keliuose ir laikytis kelių eismo taisyklių?

– Greičio ruožuose iškraunu visą sukauptą energiją. Tikriausiai būtų keista, jeigu sakyčiau, kad po varžybų sunku vėl grįžti prie įprasto vairavimo manierų. Manau, kad kiekvienas automobilių sporto atstovas turėtų skirti ypatingą dėmesį savo elgesiui keliuose. Turime jausti atsakomybę ir rodyti pavyzdį vairuotojams, skatinti juos neužmiršti kelių eismo taisyklių. Svarbu pabrėžti tai, kad gatvės, kuriose dalyvaujame kaip eismo dalyviai, nėra varžybų trasa.

- Tavo nuomone, kiek procentų sėkmingo rezultato sudaro talentas, sunkus darbas ir aplinkybės?

– Manau, kad visi paminėti aspektai yra labai svarbūs. Visgi, talentui skirčiau net 40 procentų, sunkų darbą vertinčiau taip pat 40 procentų, o aplinkybėms liktų 20 procentų. Nesu linkęs savo nesėkmių „nurašyti“ netinkamoms aplinkybėms. Visada galima įdėti daugiau darbo ir savo klaidas vertėtų priimti realistiškai.

- Kokius lūkesčius esi išsikėlęs sau automobilių sporte?

– Nenoriu labai išsiplėsti šia tema. Galiu pasakyti, kad svajonių turiu nemažai, planų taip pat, o kiek jų pavyks įgyvendinti, pamatysime vėliau. Galbūt kito interviu metu galėsiu išduoti, ką pavyko įgyvendinti, o ko dar siekiu. Svajoju drąsiai ir svajonės pildosi.

Marius Vėgėlė
Marius Vėgėlė
© LASF

- Kas tave labiausiai motyvuoja siekti aukštumų?

– Mane motyvuoja geri rezultatai, nuolatinis judėjimas į priekį ir visai nesvarbu, kad kartais mažais žingsniais. Laimingiausias būnu tada, kai nestoviu vietoje, o ir aplink mane nuolat vyksta judėjimas. Be abejo, didžiausią norą tobulėti skatina artimų žmonių, draugų pritarimas ir palaikymas. Nėra nieko geriau, nei žinojimas, kad varžybų trasoje kažkas laukia tavo startų ir finišų.

- Kaip vertini praėjusį savo sezoną? Kokius tikslus esi išsikėlęs naujam?

Praėjęs sezonas nebuvo labai įspūdingas. Taip sakau, nes esu savikritiškas ir puikiai suprantu, kad galiu ir noriu pasirodyti dar geriau. Daugiausiai važiavome „nulinukuose“, turėjome vienas įskaitines varžybas – pasisekė gerai, finišavome pirmi savo klasėje, tačiau tai dar ne viskas.

Naujas sezonas dar nėra labai aiškus, kadangi ruošiame kitą automobilį. Ar spėsime dar kur nors nuvažiuoti šį sezoną – laikas parodys, bet kol kas didesnių pažadų nedalinu. Jeigu viskas vyks bent šiek tiek pagal planą, tai turėtumėme pasirodyti 3-juose B lygos etapuose.

- Ar turi autoritetų, į kuriuos stengiesi būti panašus?

– Turiu. Labiausiai žaviuosi dviem užsienio lenktynininkais, kurie važiuoja pasaulio ralio čempionate (WRC), tai Ottas Tanakas ir Jari-Matti Latvala. Žinoma, mane įkvepia ir lietuvių sportininkai, visada smagu mokytis iš saviškių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Agrorodeo“ Dakaro komanda su naujuoju „Mini“ leidžiasi į turą po Lietuvą

Priešpaskutinį lapkričio savaitgalį Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas iškeliauja į turą...

Benediktui Vanagui startas Dakare pakibo ant plauko: mūsų biudžete yra 200 tūkst. eurų skylė (256)

Iki Dakaro likus kiek daugiau nei mėnesiui apie neeilinę situaciją prabilo septynis kartus...

Benedikto Vanago komandoje sukrėtimas: nežino, ar išvažiuos į Dakarą turi 10 dienų (234)

Po devynerių sėkmingo bendradarbiavimo metų lapkričio 13 d. „ General Financing “ atstovai...

Oficialu: Dakaro ralyje bus dvi lietuviškos „Team Pitlane“ komandos (6)

Žvelgiant į Dakaro ralio dalyvių sąrašą matyti ne tik tai, kad Lietuva turės net penkis...

Išdalijo Dakaro ralio startinius numerius: aišku, kokie teko ir lietuvių komandoms (5)

Šį trečiadienį Prancūzijoje rengiama speciali spaudos konferencija, kurioje kiekvienam Dakaro...

Top naujienos

Be darbo likęs vyras šaukiasi pagalbos: 15 dienų gyvenau miške, dabar miegu oro uoste valstybės parama – 83 eurai (297)

„Esu į gyvenimą besikabinantis žmogus. Suprantat, likau be gyvenamosios vietos, miegu oro uoste,...

Šiame rajone galima rasti pigių būstų, bet vilniečiai čia gyventi vis dar bijo (47)

Sostinės Naujininkų mikrorajonas yra vienas iš tų, į kuriuos vilniečiai vis dar žiūri...

Nepaneigiama „Brexit“ įtaka: svaras gali šauti į viršų. Arba smegti žemyn (10)

Anot didžiausio Jungtinės Karalystės banko, Didžiosios Britanijos gruodžio mėnesio rinkimų...

Mokslininkai užfiksavo, kokius „riksmus“ skleidžia Žemė, kai ją talžo Saulės audros: to išgirsti nesitikėjo (17)

Saulės audrų botagai čaižo Žemės magnetosferą, ir mokslininkai gali išgirsti jos reakciją....

Pragariškas lėktuvo skrydis: iš variklio išsiveržę ugnies kamuoliai užbaigė kelionę (7)

Oro bendrovės „Philippine Airlines“ keleivinis laineris „ Boeing 777 “ ketvirtadienį saugiai...

Gydytoja įspėja: kad vaikui gripas, galite nė nesuprasti, simptomai – visiškai kitokie nei suaugusiems

Gripo sezonas įsibėgėja ir savo aukų nesirenka – suserga ir suaugusieji, ir vaikai. Vis dėlto...

Lietuviai gali atsipūsti – latviai stabdo didelės ukrainiečių gamyklos statybas (16)

Latvijos aplinkos apsaugos ir regionų plėtros ministras Juris Pucė sustabdė Uogrės savivaldybės...

Grobis iš Kauno sugrąžino nykstantį pulsą serbams: gavome galimybę dirbti toliau (1)

Belgrado „ Crvena Zvezda “ skriaudė Kauno „Žalgirį“, kaip kita Serbijos sostinės ekipa...

Vilniuje prasidėjo 1863-1864 m. sukilimo vadų ir dalyvių valstybinės laidotuvės nuolat pildoma (24)

Vilniuje vyksta 1863-1864 metų sukilimo vadų ir dalyvių valstybinės laidotuvės. Iškilmingoje...