Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) yra aiškiai apibrėžusi savo tikslus – skatinti automobilių sporto masiškumą bei tarptautinių pasiekimų kiekį ir kokybę. LASF institucija, atsakinga už ralio disciplinos vystymą, Ralio komitetas, atsižvelgdamas į šiuos tikslus, paskelbė ilgalaikę ralio strategiją iliustruojančius 2017 m. reglamentuojančius dokumentus.
Asociatyvi nuotr.
© Dariaus Kibirkščio nuotr.

Kaip rašoma LASF pranešime žiniasklaidai, nors gruodžio mėnuo sportininkams reiškia sezono pabaigą, tačiau LASF šiuo metų laiku – pats darbymetis, o strateginiai dokumentai (taisyklės, reglamentai, techniniai reikalavimai ir kt.), pagal kuriuos vyks 2017 metų varžybų serijos ir čempionatai, buvo viena iš lapkričio mėnesį labiausiai aptariamų temų autosporto visuomenėje.

Išsamiau apie tai, kaip tęsiamas pernai patvirtintos vizijos įgyvendinimas, papasakojo LASF Ralio komiteto atstovai.

Motyvacija kuo platesniam dalyvių ratui

Visame pasaulyje automobilių sporto federacijos susiduria su nelengvu sporto technikos klasifikacijos efektyvumo uždaviniu. Ne išimtis ir Lietuva. Geriausiai šį uždavinį sprendė tos šalys, kurios turėjo aiškias, vietos situacija paremtas pozicijas, ruošė ilgalaikes strategijas, o jas įgyvendinant bendradarbiavo su kaimyninių šalių bei Tarptautinės Automobilių Sporto Federacijos (FIA) specialistais.

Tikėtina, kad Lietuvoje greta ekonominių faktorių vyravęs neaiškumas, į kokią būtent techniką vertėtų investuoti, ir užtikrintumo nebuvimas lėmė dalyvių skaičiaus mažėjimą, sporto bendruomenės susiskaldymą, o nesiėmus veiksmų, ši tendencija akivaizdžiai tęstųsi ir ateityje. Dėl to šiemet įvestos principinės nuostatos, kurių pagrindinė teigia, kad savo vietą ir motyvaciją dalyvauti Lietuvos ralio varžybose turi rasti kiek įmanoma daugiau dalyvių, nesvarbu, kokiu automobiliu jie važiuoja.

Taip pat sudarytas aiškus planas, kaip keisis techninis reglamentas ir klasės ateinančius 2-3 metus. Nuo šiol sportininkai, investuojantys į sportinio automobilio paruošimo projektus, galės jaustis stabiliai ir užtikrintai, tikinama LASF pranešime.

Dalyvių skaičiaus gausinimui ne tik paliekamos visos buvusios klasės, bet įvedamos ir visiškai naujos didelio biudžeto bei galingų automobilių nereikalaujančios klasės. Visa tai padaryta be drastiškų pakeitimų. Keturiais ratais varomų automobilių (L8, N4, R5, S2000 ir kitų klasių) klasifikacija apskritai išliks praktiškai tokia pati, o didesni pokyčiai numatyti tik viena ašimi varomai technikai.

Pastarojoje klasifikacijoje įvedama šiek tiek daugiau motyvacijos dalyvauti tarptautine technika (R2 automobiliai), taip pabrėžiant vieną iš LASF užsibrėžtų tikslų – skatinti tarptautinius Lietuvos sportininkų pasiekimus.

Tarptautinėse varžybų serijose dalyvaujama tarptautinius reikalavimus atitinkančiais automobiliais, o pastarojo laikotarpio kaimyninių šalių jaunųjų sportininkų pasiekimai yra geriausias tokių galimybių pavyzdys. Latvis Ralfas Sirmacis, suomis Kalle Rovanperra ar estas Ottas Tanakas išugdė savo talentą ir tarptautinius pasiekimus pradėjo kaupti važiuodami būtent R2 (N2) automobiliais.

Ilgalaikė strategija

Viena iš Ralio komiteto principinių nuostatų – tai aiškumas. Lenktynininkus, pradedančius kurti naujus projektus ar tik svarstančius, kokį automobilį arba klasę pasirinkti, motyvuoti rinktis atitinkamų klasių techniką, taip pat visą automobilių parką klasifikuoti, remiantis atitikimais, artimiausiomis tarptautinėmis klasėmis.

Tačiau LASF Ralio komitetas ypatingai akcentuoja tai, kad šis sprendimas jokiu būdu nereiškia nacionalinių klasių atsisakymo. Nacionalinės klasės turi būti gausios, konkurencingos ir finansiškai labiau prieinamos nei tarptautinės klasės. Nacionalinės klasės ne tik bus išsaugotos, bet taip pat bus vykdoma ir dalyvavimo kaštų mažinimo programa.

Tokios strategijos rezultatas jau matomas – paskelbus naująjį reglamentą, Lietuvos Ralio Čempionatu aktyviau pradėjo domėtis kai kurie Latvijos lenktynininkai, kurių klasės automobiliais jų šalyje lenktyniauti nėra tokių palankių sąlygų.

Atsižvelgiant į buvusią dalyvių parko mažėjimo tendenciją, Lietuvos ralio varžybų reglamentas taip pat skatina naujų dalyvių atsiradimą, ypatingą dėmesį skiriant pereinamosioms klasėms iš mini ralio ir ralio sprinto į ralį, taip susiejant trijų lygų čempionatus į vieną tęstinį projektą. Šiai 2015 m. sukurtai Lietuvos ralio struktūrai prilipo „piltuvėlio principo“ pavadinimas, o lygos apibrėžiamos aiškiais pavadinimais – Lietuvos mini ralio čempionatas (LMRČ), Lietuvos ralio sprinto čempionatas (LRSČ) ir Lietuvos ralio
čempionatas (LRČ).

Siekiant minimizuoti dalyvavimo kaštus ir pritraukti naujų dalyvių, LRČ sukurtos „BMW Cup“ bei „1600 Cup“ įskaitos, o SG įskaita ir toliau išlieka kaip grandis, jungianti ralio sprinto ir ralio čempionatus.

LRČ Reglamente numatyta ir daugiau klasių (automobilių, kurių šiuo metu net nėra), taip atveriant galimybes motyvuotai dalyvauti visų tipų automobiliams tiek iš Lietuvos, tiek iš užsienio.

Lietuvos pavyzdys

Jau pradėtų pokyčių teigiamas rezultatas yra tai, jog Lietuvos idėjas bei patirtį, išlaikant maksimaliai aiškias tarptautines ir nacionalines klases, perima ir kaimynai. Pavyzdžiui, siekiant atpiginti tarptautinę N4 klasę, Lietuvoje sukurta vadinamoji N4LT. Kitąmet analogiška koncepcija pasirodys ir Latvijoje. Tai vienas iš būdų, sprendžiant esminį biudžeto klausimą visais ratais varomiems automobiliams.

Būtina rasti ir daugiau būdų pritaikyti ekonominės klasės komponentus lietuviškame ralyje naudojamiems 4WD automobiliams. Nors viešoje erdvėje pasirodžiusiuose kai kurių sportininkų komentaruose kalbama apie tai, kad klaidinga kalbėti apie N4 ateitį, nes tai „mirusi“ klasė dėl homologacijos pabaigos ir kėbulų trūkumo rinkoje, tačiau mažai kas susimąsto, kad tie patys kėbulai naudojami ir gausiausioje L8 klasėje.

Ralio komitetas siūlo šį klausimą svarstyti ne draudimo ar leidimo principu, o laikantis tarptautinės praktikos. Kiekvienos šalies automobilių sporto federacija turi teisę homologuoti atitinkamus automobilius ir priskirti juos prie tam tikrų klasių. Esminis reikalavimas čia – visi automobiliai klasėje turi turėti savo šalies homologacinę knygą, tai reiškia, kad jie turi turėti aiškius patikrinimo parametrus ir galimybę palyginti automobilius.

Taip užtikrinamas pagrindinis sportiškos konkurencijos principas. Ralio komitetas, remiantis šia metodika, siūlo suteikti nacionalinę N4LT homologaciją net ir, pavyzdžiui, FIA nehomologuotiems, bet analogiškiems, JAV registruotiems automobilių kėbulams. Pabrėžtina, kad aiškią homologacinę knygą turintys automobiliai būtų pripažįstami ir kitų šalių nacionaliniuose čempionatuose, atitinkamose klasėse.

Išsamesnę informaciją galite rasti adresu: www.lasf.lt/lt/ralis/reglamentai/

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvos šonaslydžio čempionatas keliasi į Kuršėnus (3)

Kuršėnų miesteliui artėja neramios dienos, teigiama pranešime žiniasklaidai. Birželio 29-30...

Žiedo lenktynininkė Mylita Kiškytė: laimėjimas – sėkmingas namų darbų paruošimas (3)

Trečius metus automobilių sportu užsiimanti lenktynininkė Mylita Kiškytė teigia, kad kažkada į...

Aštunto maratono aplink Lietuvą „4x4 perimetras“ organizatorius norėtų jį įveikti pats

Gediminas Grigaitis yra žmogus, daugiausia kartų apvažiavęs aplink Lietuvą automobiliu....

Plento žiedinėse lenktynėse Latvijoje lietuviai buvo nepavejami (3)

Šeštadienį Latvijos Bikerniekų trasoje Rygoje įvyko antrasis Lietuvos plento žiedinių...

Kaip tapti lenktynininku už tris vidutinius atlyginimus (4)

Didžiausioje Baltijos šalių lenktynių serijoje „Autoplius.lt Fast Lap “ užtenka turėti...

Top naujienos

„MG Baltic“ byla. Apie blogus žurnalistus, „lepšę iš tarnybos“ ir prarastus milijonus (53)

Ambicingi planai vaizdingoje sostinės vietoje statyti daugiabučius namus ir iš to uždirbti...

Jakeliūnas leido pensijų reformai judėti toliau, bet dėl mokesčių kyla aistros (1)

Kone ne kiekvieną dieną Seime gimsta vis nauji pasiūlymai, kaip dar pakeisti Vyriausybės...

Vaikų globėjo kaukė slėpė siaubingą potraukį: ragina atsipeikėti visus (113)

Žinomo klaipėdiečio, įtariamo vaikų tvirkinimu, sulaikymas apnuogino opią problemą: Lietuvoje...

Nenoriai Čerčesovą karūnavę rusų žurnalistai rinktinės šansus tebematuoja promilėmis specialiai DELFI iš Sankt Peterburgo (46)

Rusijos futbolininkai Nevos žiotyse iššovė trankiai lyg kreiseris „Aurora“. Sankt Peterburgo...

Sunkią ligą galima užuosti: simptomas – blogas burnos kvapas (12)

Kovoti su blogu burnos kvapu padeda ir rauginti kopūstai ar kefyras, LRT TELEVIZIJOS laidoje...

Kybartų pataisos namuose – dar vienas incidentas (10)

Feisbuke išgertuves transliavusių kalinių skandalo purtomuose Kybartų pataisos namuose dar...

Atviras mamos laiškas: Seimo nariai dar nesuvokia, kokia kryptimi juda jaunoji karta (5)

Abiturientai laiko baigiamuosius egzaminus. Mano vaikas dirbo vasaromis, smarkiai taupė ir kol kas...

„The Guardian“ paskelbė 10 įdomiausių Vilniaus vietų (17)

Vieno žinomiausių britų dienraščio „ The Guardian “ internete svetainėje pasirodė...

Meghan Markle tėtis televizijai papasakojo apie dukters ašaras ir vieną jo sąlygą žentui (3)

Thomas Markle‘as, Sasekso kunigaikštienės Meghan Markle tėtis, atskleidė, kad jo duktė verkė...

Automobilių priežiūra: yra viena išimtis iš taisyklės (19)

Visų automobilių gamintojai nustato intervalus, kas kiek laiko ar kiek kilometrų nuvažiavus reikia...