aA
Nors Lenkija ir Lietuva turi gana nemažai kultūrinių panašumų ir bendrą istoriją, tačiau automobilių sporto vystymo ir administravimo modeliai šalyse yra visiškai skirtingi. Lenkija turi bene vienintelę Europoje automobilių sporto federaciją, kuri veikia kaip komercinis vienetas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© DELFI (E.Kniežausko nuotr.)

Lenkija – unikali federacija Europoje

Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) atstovų vizitas į Lenkijos automobilių ir motociklų sporto federaciją (PZM) parodė, kad kaimyninės šalys autosportą administruoja pagal skirtingus veiklos modelius, tačiau yra nemažai strateginių sąlyčio vietų, kur veiklos metodai ir vizijos sutampa.

„Vizitas į Lenkiją ir susitikimas su PZM prezidentu Andrzejum Witkowskiu, viceprezidentais, jų rinkodaros specialistais, mums leido atnaujinti ir pagerinti santykius, iš arti pamatyti kaimynų federacijos veiklą, susipažinti su jos struktūra ir valdymo modeliu.

PZM turbūt yra vienintelė pasaulyje federacija, kuri vienija ne tik automobilių sportą, bet ir visą motorinį sportą ir veiklą vysto bei finansuoja ne tik iš narių surinktų mokesčių ir valstybės paramos, bet ir iš savo pačios organizuojamos ir kartais tiesiogiai su automobilių sportu nesusijusios veiklos.

PZM dirba virš 60 žmonių, 30 jų – centriniame biure Varšuvoje, ir dar po 2-3 kiekviename iš 16 regionų. Federacija valdo automobilių techninės apžiūros centrų tinklą, nedidelį degalinių tinklą, turi vairavimo mokyklų, administruoja keletą viešbučių, valdo turistinių autobusų įmonę, taip pat užsiima draudimo tarpininkavimu ir veikia kaip keleto automobilių gamintojų atstovė.

Jų kredo – „nuo pirmadienio iki penktadienio mes pinigus uždirbame, kad savaitgalį galėtume išleisti remdami autosportą“. PZM valdymo modelis – puikus ir sektinas pavyzdys, kuris leidžia ne tik administruoti automobilių sportą, bet ir jį finansuoti“, – PZM valdymo modelį pristato LASF prezidentas Romas Austinskas.

Pasak LASF prezidento, Lietuvoje Lenkijos modelis taip pat galėtų veikti, tačiau pradėti reikia nuo požiūrio keitimo.

„Lietuva – maža šalis su ribota valstybės parama, todėl Lenkijos finansinių lėšų generavimo modelis atrodo tikrai patraukliai. Tačiau, kad būtų galima užsiimti komercine veikla, reikėtų pakeisti federacijos strategiją ir pagrindinius veiklos vykdymo dokumentus.

Fedaracija ir autosporto specialistai Lietuvoje neabejotinai turi tam tikras patirtis, kompetencijas ir pranašumus rinkoje, kurie leistų vykdyti panašią veiklą ir finansiškai prisidėti prie sporto vystymo“, – sako jis.

Tik viena licencijuota žiedinė trasa

Ralis Lenkijoje, kaip ir Lietuvoje, yra populiariausia autosporto šaka. Tačiau ne mažiau dėmesio ten sulaukia ir ralio reidas. Šio tipo pravažumo varžybos yra rengiamos kariniuose poligonuose.

Jų populiarumui daug svorio suteikė „Dakaras“ ir ten dalyvaujantys Lenkijos sportininkai. Ralio reidų etapai Lenkijoje tampa jų pirmąja mokykla pakeliui į „Dakarą“.

Lenkijoje labai populiarios ir motociklų „Speedway“ varžybos, kuriose vienu metu ovalioje grunto trasoje važiuoja keli lenktynininkai. Lenkijoje yra labai daug „speedway“ stadionų, varžybų stebėti susirenka dešimtys tūkstančių žiūrovų, o šiai sporto šakai net yra atskiras televizijos kanalas.

Skirtingai nei Lietuvoje, žiedinių lenktynių kalendorius Lenkijoje gana įtemptas – organizuojamas ne tik Lenkijos žiedinių lenktynių čempionatas, bet vyksta ir keletas mono klasės varžybų („Porsche GT3 Cup“, „KIA Cup)“, populiaros ir kalnų lenktynės.

LASF žiedo komiteto pirmininko teigimu, kol kas vystyti bendrus etapus galimybių nėra daug.

„Lenkai, kaip ir mes, turi tik vieną licencijuotą trasą Poznanėje, kurioje gali vykti FIA patvirtintos varžybos. Visgi, trasa turi problemų – gyventojai skundžiasi dėl per didelio triukšmo, tad jos likimas nėra aiškus. Gaila, kad kol kas nieko negalime kaimynams pasiūlyti, nes turime tik „Nemuno žiedą“, kur trasa nėra geros būklės, o pati institucija išgyvena dideles permainas, – sako R. Agurkis. – Tačiau lenkams pasisekė daug labiau, nei mums – kaimynystėje jie turi tikrai puikias Slovakijos, Vengrijos, Austrijos trasas, kuriose ir vyksta Lenkijos bei kaimyninių šalių bendri renginiai.“

Galimybė rengti bendrus etapus

Į Lenkiją vykusio LASF ralio komiteto pirmininko Mario Simsono teigimu, daug vilčių bendradarbiavimui teikia ralis.

„Lenkijos ir Lietuvos raliai turi savo ypatumus. Lenkijoje beveik visi etapai yra ant asfaltinės dangos, o Lietuvoje – žvyriniai, todėl, norint lenkams atvykti pas mus, reikia investuoti į automobilio žvyrinę pakabą, kad jis būtų konkurencingas ant žvyro dangos. Tai yra nemaži pinigai ir mažai Lenkijos sportininkų tam ryždavosi.

Visgi, situacija gali keistis, nes tiek PZM, tiek ir pagrindinis nacionalinis Lenkijos ralio čempionato rėmėjas, kuris sprendžia, kur bus rengiami etapai, kiek jų bus ir kitas detales, ilgalaikėje strategijoje numatė didinti Lenkijos pilotų konkurencingumą Europos ralio čempionate (ERC). Todėl nuo 2017 metų planuojama Lenkijos ralio čempionato kalendorių papildyti keliais žvyriniais etapais.

Šioje vietoje Lietuva tampa labai patraukli ir artima valstybė, palanki bendriems etapams. Tačiau, jei norime bendro etapo, iš savo pusės mes turėsime Lenkijos čempionato rėmėjui parengti patrauklų rinkodarinį paketą, kuris įtikintų ir garantuotų, kad atvežti tokį etapą į Lietuvą yra verta.

Derinamės su PZM atstovais dėl jų atvykimo į Lietuvą, varžybų organizavimo kokybės ir rinkodarinių galimybių įvertinimo. Tikimės, kad artimiausiu metu galėtume kalbėtis ir dėl bendro etapo“, – galima bendradarbiavimo kryptį pristato M. Simsonas.

LASF ralio komiteto pirmininko teigimu, susitikimo metu buvo aptartas ir Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo organizavimo perspektyvos.

„Kol kas apie bendrą WRC etapą kalbėtis anksti. Praėjusiais metais kartu su Portugalija Lenkija gavo po geltoną kortelę dėl žiūrovų saugumo. Tai reiškia, kad jei šiemet jie neištaisys klaidų, iš jų gali būti atimta teisė rengti WRC etapą.

Natūralu, kad šiemet visas PMZ dėmesys ir organizacinės pastangos bus nukreiptos į žiūrovų saugumo užtikrinimą, o ne plėtrą į kaimynines šalis. Tačiau ir šiais metais lietuviai gali daug kuo prisidėti prie šio renginio. Norėčiau paprašyti ir Lietuvos autosporto fanų, šiais metais vykstančių į Lenkijos WRC etapą, elgtis saugiai, apdairiai ir kultūringai, gal net sudrausminti nesaugiai besielgiančius žiūrovus, jei norime neprarasti aukščiausio lygio renginio kaimynystėje“, – ragina M. Simsonas.

Vizito į PZM metu federacijų atstovai apsikeitė dovanomis, o LASF prezidentas R. Austinskas įteikė Jurgos Anusauskienės paveikslą „Pauzė“.

„Paveikslo pavadinimas „Pauzė“ turėtų simboliškai nutraukti po bendro WRC etapo susidariusią pauzę tarp dviejų valstybių. Vizito metu pradėjome naujus šiltus santykius, kurie leis mūsų specialistams, teisėjams, organizatoriams bendradarbiauti su viena didžiausių Europos motosporto federacijų ir sparčiai augti“, – džiaugiasi LASF prezidentas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vaidoto Žalos komandoje nesėkmė – sudaužė ralio automobilį (14)

Vaidotas Žala , „ Agrorodeo “ komandos lyderis, pasibaigus Lietuvos ralio čempionato sezonui...

DELFI išbandė: ką jaučia šturmanai Dakaro ralio trasoje? (8)

Ateinančių metų Dakaro raliui besiruošiantis „ General Financing team Pitlane “ komandos...

Tauragėje paaiškėjo greičiausi Lietuvos bekelės varžybų ekipažai

Tauragėje vyko paskutinis Lietuvos bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionato etapas....

15-mečiui kartingo lenktynininkui iš Lietuvos – galimybė perlipti į „Formulė 4“ bolidą (1)

Vilnietis Gustas Grinbergas pateko tarp talentingiausių viso pasaulio lenktynininkų ir sieks...

Dvyliktokui iš Tauragės pavyko – tapo Europos ralio kroso čempionu (2)

Tauragiškis Rokas Baciuška – Europos ralio kroso čempionas. Šį savaitgalį Vokietijos...

Top naujienos

VTEK krizė gresia virsti Karbauskio krize: kyla trys dideli klausimai (6)

Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos ( VTEK ) krizė dėl dalies jos narių galimo spaudimo 2017...

Širinskienė: norime galų gale išsiaiškinti, kas įvyko Seimo pirmininko kabinete (46)

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto (TTK) pirmininkė „valstietė“ Agnė Širinskienė sako,...

Gruževskis: 1000 eurų į rankas – būtinos pajamos lietuviui (154)

Tikras paradoksas – lietuviai ypač nepatenkinti savo darbo užmokesčiu, tačiau darbo keisti dėl...

Ką ir už kiek siūlo lietuviškos mados išpardavime: drabužius iš čia neša glėbiais (12)

Kiek kartų esate burnoję, jog lietuviška mada dėl savo kainos yra prieinama tik daliai šalies...

Vilniaus oro uoste atnaujinta „Duty Free“ zona pranoko lūkesčius: dabar tikrai negėda prieš užsieniečius (1)

Vilniaus oro uostas nuo šiol savo klientus pasitinka atsinaujinęs – trečiadienį oficialiai...

Atamanas „Žalgirio“ pergalę sutalpino į kėlinį, atvykstantis Obradovičius Kaunui skyrė galingą epitetą (9)

„Žalgirio“ trečiadienio vakarą Stambule įveiktos „Anadolu Efes“ komandos vyriausiasis...

Priminė taisyklę, kurią pamiršta vairuotojai: kas rodo, kad jau reikia keisti padangas (6)

Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne...

Įtaria, kad Ozzy Osbourne‘o neištikybės skandalą organizavo jo paties žmona: Sharon yra tokių triukų karalienė

Kaltinimų, kad Ozzy Osbourne‘as apgaudinėjo Sharon Osbourne su Michelle Pugh ir galbūt dar...

Šis žavus gyvūnas patinka ne visiems: gyvenantys nuošaliau skaičiuoja nuostolius

Turbūt visi gyventojai yra girdėję apie ūdrą. Dalis tų, kurie savo sklypuose turi išsikasę...

Nepatogi tiesa: kodėl mamos miega kartu su vaikais kada to daryti nereikėtų (17)

Gimęs kūdikis įneša daug naujovių į jauną šeimą. Daugelis tėvų dar prieš gimdymą įrengia...