Techniniai gedimai nesutrukdė

Sėkmingai pirmąsyk šiose lenktynėse startavęs 20-metis lietuvis su kitais dviem komandos lenktynininkais prancūzais Mickaël Petit ir Jean Maurin netruko parodyti įspūdingus rezultatus ir imti kautis su stipriausiomis komandomis, kuriose dalyvauja daug profesionalų. Keliuose neseniai vykusiuose etapuose dėl techninių ir kitų incidentų K. Vingilio komanda buvo atitrūkusi nuo lyderių, todėl paskutinysis etapas jai buvo ypatingai svarbus, pareikalavęs didžiausio įmanomo susikaupimo, taktikos ir pastangų.

„Ši pergalė pranoko mūsų lūkesčius. Tikėjomės finale užlipti ant podiumo, bet pirmosios pozicijos, iškovotos keliomis paskutinėmis sekundėmis, yra ypatingai džiugios visai mūsų komandai", – sakė K. Vingilis, kuris šiose varžybose yra vienintelis lietuvis.

Pasirinktos teisingos strategijos

Anot jo, šiame paskutiniajame etape didelę svarbą rezultatams turėjo pats startas ir pasiteisinusi jo komandos strategija.

„Po nakties lietaus trasa buvo labai šlapia. Pasitarę nusprendėme, kad starte prie vairo sėsiu aš. Dėl tempo pranašumo bei teisingo lietaus padangų pasirinkimo pavyko išsiveržti iki 4-tos pozicijos, ir po 1,5 val. prie vairo turėjome nemažą poros minučių atotrūkį nuo konkurentų. Tuo metu keli automobiliai surizikavo startuodami sausai dangai skirtomis (slick) padangomis, tikėdamiesi, kad trasa greitai išdžius, ir tai nepasiteisino. Visi mano komandos nariai (Micheal, Jean) turėjo labai gerą bei stabilų tempą ir tai leido mums išlikti pirmaujančiųjų gretose.

Kasparas Vingilis

Taip pat nemaža mūsų sėkmės dalis priklausė ir nuo mūsų inžinieriaus, kurio strategija dėl sustojimų, padangų keitimo, degalų pylimo ir kitų niuansų taip pat leido mums neprarasti daug laiko. Likus vos pusvalandžiui šiose 6 val. trunkančiose varžybose mes buvome dar tik treti, ir tik pačiame finale mums pavyko pasivyti bei aplenkti paskutiniuosius konkurentus. Atotrūkis tarp mūsų bei antros vietos buvo vos pora sekundžių“, – įnirtingos kovos momentais dalijosi K. Vingilis.

Ypatingai įdomios trasos

Ši Algarvės trasa yra 4 692 m ilgio autosporto trasa Portimao mieste Portugalijoje.

„Trasa bene labiausiai žinoma dėl savo kalniukų bei „Formulės 1“ kalendoriaus, į kurį yra įtraukta. Važiuojant ja apima panašus jausmas lyg važiuotum amerikietiškais kalneliais – daug pakilimų, nusileidimų, vietose atrodo lyg net nėra gravitacijos, tai sukelia unikalių sudėtingumų. Taip pat yra nemažai „aklų“ posūkių, kuriuose nesimato, kur toliau reikės važiuoti. Be to, dažnai keičiasi sukibimas“, – įspūdžiais dalijosi lietuvis.

Šios ištvermės varžybos vyksta vienose įdomiausių lenktynių trasų Europoje: Valencijoje, Le Mans, Dijon, Le Castellet, Nogaro ir kt. Dalis jų yra ir „Formulės 1“ trasos.

Pasak K. Vingilio, bendroje AM varžybų įskaitoje sezono pergalę pavyko iškovoti dėl pastovumo. „Nors ir ne visose varžybose mums pavyko užlipti ant podiumo, visada buvome arti, o tai bendrai sumavosi į didelį kiekį taškų. Teko šiame sezone nukentėti ir dėl poros techninių gedimų, kurie mums kainavo daug laiko varžybų metu“, – pasakojo lenktynininkas.

Kasparas Vingilis

Pats įdomiausias bei įsimintiniausias šio sezono etapas jam buvo Le Mano trasoje. „Tai buvo mūsų pirma pergalė, be to, pati trasa yra ypatinga ir kelianti daug emocijų. Jos žinomumas, turtinga lenktynių istorija prisidėjo prie ypač džiuginančios pergalės. Man asmeniškai pati maloniausia trasa buvo Valensijoje – Ricardo Tormo žiedas. Ji unikali dėl to, jog važiuojama prieš laikrodžio rodyklę, turi labai įvairių greitų bei lėtų, lengvų bei labai sudėtingų posūkių. Ją labai mėgsta žiūrovai, nes dėl elevacijos pakrypimo galima matyti beveik visą trasą“, – sakė K. Vingilis.

Jis planuoja kitąmet toliau dalyvauti šiose varžybose, kurių 2024 m. sezone bus ir naujų jam trasų. Pasak K. Vingilio, jauniems (iki 26 m. amžiaus) vairuotojams buvo įkurta speciali programa, laimėtojams suteikianti paramą lenktyniauti 2025 m. „European Ligier Series“ su JSP4 prototipu.

6 valandas trunkančiose varžybose dalyvauja ekipažai, sudaryti iš dažniausiai trijų vairuotojų, kurie kas 45 min. keičiasi. Lietuvio komandoje – du profesionalai lenktynininkai prancūzai M. Petit ir Maurin, turintys didelę lenktynių patirtį, įskaitant „Le Mano“ varžybas. Šiame etape dalyvavo komandos iš Prancūzijos, Italijos, Belgijos, Vokietijos, tarp jų vairuotojai ir iš kitų šalių – Portugalijos, Šveicarijos ir kt.

Komanda važiuoja prancūzų lenktynių automobilių gamintojo „Ligier“ automobiliu „JS2 R“. Tai atnaujinta, tik lenktynių trasai skirta legendinio „Ligier JS2“ gatvinio automobilio, prieš pusšimtį metų dalyvavusio „Le Mano“ 24 val. lenktynėse, versija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją