aA
Prieš prasidedant Dakaro raliui Pietų Amerikoje, Afrikoje, kur Dakaro ralis ir gimė, prasidėjo „Africa Eco Race“ lenktynės. Priešpaskutinę gruodžio dieną šių varžybų dalyviai pajudėjo iš Monako į Maroką Afrikoje, o tarp dalyvių iš 38 valstybių yra ir lietuviai – motociklininkas ir automobilių klasėje lenktyniaujantis ekipažas.
Prasidėjo "Africa Eco Race 2019"
Prasidėjo "Africa Eco Race 2019"
© Aidas Bubinas

Tomas Jančys, gavęs 143 numerį motociklų įskaitoje, pasakojo, kad po starto gruodžio 30-ąją, visi dalyviai turėjo pasiekti uostą, iš kurio keltu kelsis į Maroką, Afriką. Ir jau sausio 1-ąją laukia 650 km greičio ruožoas akmenuotais Maroko keliais. Varžybos bagsis sausio 13-ąją, prie rožinio ežero šalia Dakaro miesto, Senegalo sostinės, Dakaro raliui Pietų Amerikoje tik įpusėjus.

Lietuvai atstovauja ir Gintas Petrus su šturmanu Povilu Valaičiu, abu jie važiuoja „Toyota Hilux“ automobiliu ir yra pažymėti 212 numeriu.

Prasidėjo "Africa Eco Race 2019"
Prasidėjo "Africa Eco Race 2019"
© Aidas Bubinas

Rūpi ne pavadinimas

Kiek anksčiau Balys Bardauskas, Dakaro ralyje važiuojantis sunkiausioje motociklų klasėje, užsiminė, kad Lietuvoje yra trys Dakaro raliui tinkami motociklai, tačiau tik dviejų jų savininkai važiuoja Dakare. Trečiasis – T. Jančys, pasirinkęs ne Dakarą, o „Africa Eco Race“. Priežastis, sako vyras, gana paprasta.

„Aš Dakaru susižavėjau stebėdamas Afrikos vaizdus, kai Lietuvos televizijos pradėjo rodyti šį ralį. Domėjausi istorija, tuo, kaip žmonėms pavykdavo įveikti šio kontinento keliamus sunkumus. Galbūt todėl finišas Afrikoje man gerokai svarbesnis nei varžybų pavadinimas – ne dėl dėmesio važiuoju“, – pabrėžė „Mediafon-Motoshop“ komandos atstovas.

Tiesa, jis neatmeta galimybės Dakaro ralyje dalyvauti 2020 m. Tik kalbėti apie tai dar anksti, pirmiausia, sako lenktynininkas, reiškia įveikti varžybas Afrikoje.

Važiuoti šiame žemyne lietuvis nė kiek nebijo. Sako, yra buvęs, jo manymu, ir baisesnėse šalyse.

„Be to, čia suvažiuoja dalyviai iš 38 šalių. Tai jeigu nebijo amerikiečiai, ko mums lietuviams bijoti?“ – juokiasi vyras.

Sunkumų gali būti

Tačiau sunkumų, neslepia jis, išties gali būti. Pirmiausia dėl to, kad dauguma Afrikos valstybių skurdžios ir jau iš anksto buvo pasigirdę kalbų, kad ralio organizatoriams bus sunku užtikrinti tinkamą degalų tiekimą lenktynininkams. T. Jančys sako, jog nepaisant visko, sumokėjo reikiamą užstatą.

Aš esu sumokėjęs pinigus už degalus,gavau čekį degalams, bet kaip bus – nežinau, matysime“, – kalbėjo jis.

Kalbėdamas apie laukiančią trasą, T. Jančys minėjo, jog vieni lenktynininkai baiminasi akmenuotų Maroko ruožų, kiti – įkaitusio Mauritanijos smėlio. Jis pats yra įveikęs ralį Maroke ir, pabrėžė, čia skubėti jokiu būdu negalima, mat nukritimas nuo motociklo ant akmenų gali baigtis labai skaudžiai.

Motociklu rūpinsis profesionalai, bet į greičio ruožus vyras važiuos drauge turėdamas įrankių komplektą, kad, esant reikalui, galėtų pataisyti esminius gedimus, trukdančius pasiekti bivakus.

Iki pat sausio 13 d. visi „Africa Eco Race“ dalyviai turės įveikti apie 6000 kilometrų ir 12 greičio ruožų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Dream 2 Drive“ projektas talentų ieškos ir kartingų trasose

„Dream 2 Drive“ 2020 metų sezone lenktynėms ruoš ne tik žiedo lenktynininkus, bet ir...

Vanagas po nelegalių dragų bangos: jei nebus vietos, kur jaunimas galėtų išsikrauti, turėsime bėdą (19)

Policija per praėjusias savaites net kelis kartus važiavo į įvairias vietas, kuriose buvo...

Papasakojo, ko reikia norint laimėti elektromobilių lenktynes

Nuo to laiko, kai 2015-ųjų gegužės 8-ąją Lietuvoje surengtos pirmosios elektromobilių...

Antanas Juknevičius apie Dakarą: dalyvių skaičius gali būti mažiausias ralio istorijoje (1)

Sporto pasauliui vaduojantis iš koronaviruso sukelto sąstingio, pasigirsta vis daugiau gandų apie...

„Dynami:t Energy“ komandos testai su „Porsche“ prasidėjo smūgiu į sieną

„ Dynami:t Energy “ lenktynių komanda šiemet savo automobilių parką papildė „ Porsche 911...

Top naujienos

Krauju pažymėtas įvykis Mažeikių rajone: įvykio vietoje pašautas pareigūnas mirė pakelti VSAT sraigtasparniai, nuolat pildoma (100)

Bendrasis pagalbos centras pranešė , kad Mažeikių r. , Viekšnių sen., Birbiliškės k.,...

Europa dėl koronaviruso ima neregėto dydžio ir labai daug klausimų keliančią paskolą (10)

Šią savaitę Europos Komisija pristatė kuriamą atsigavimui nuo koronaviruso skirtą 750 mlrd....

Kiek kainuoja senelį išlaikyti globos namuose: kai kur kainos pakilo keliais šimtais (13)

Didėjant minimaliam atlyginimui, augant socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų atlyginimams,...

Tūkstančiai baltarusių renkasi į piketus: Lukašenka nusibodo, gana! papildyta (47)

Tūkstančiai baltarusių atvirai priešinasi valdžiai. Piketuose driekiasi ilgos eilės – norima...

Koronaviruso krizės milijardais džiaugtis per anksti: rytų europiečių laukia nemaloni staigmena? papildyta (222)

Bendrijos valstybėms drauge pasiskolinti 500 milijardų eurų ir bendru kreditu paremti nuo...

Rumunai dėl Arlauskio neriasi iš kailio: į Vilnių atsiuntė privatų lėktuvą (1)

Rumunijos čempionas Klužo CFR daro viską, kad išsaugotų pagrindinį vartų sargą iš Lietuvos...

Ko mus išmokė karantinas: finansų ekspertė pasakė paprastą formulę, kaip reiktų skaičiuoti pinigus

Kas keisis atėjus pirmajam vasaros mėnesiui? Dabar jau aišku, kaip planuoti savaitės meniu,...

Kubilius po Skvernelio prisipažinimo: tokio griežto karantino tikrai nereikėjo (483)

Ministrui pirmininkui Sauliui Skverneliui ketvirtadienį užsiminus, kad galimos antrosios...

Darbo rinka Europoje išsikreipia: darbuotojai sveikata rizikuoja ir už mažą darbo užmokestį (4)

Kai karantinai, įvesti dėl koronaviruso protrūkio, išstūmė milijonus darbuotojų iš darbo...

Organizmo siunčiami signalai, kad reikia atsisakyti grūdų

Mitybos piramidėje nurodoma, kad nemaža dalis kasdienės mitybos raciono turi būti sudaryta iš...

|Maža didelių žinių kaina