aA
Prieš prasidedant Dakaro raliui Pietų Amerikoje, Afrikoje, kur Dakaro ralis ir gimė, prasidėjo „Africa Eco Race“ lenktynės. Priešpaskutinę gruodžio dieną šių varžybų dalyviai pajudėjo iš Monako į Maroką Afrikoje, o tarp dalyvių iš 38 valstybių yra ir lietuviai – motociklininkas ir automobilių klasėje lenktyniaujantis ekipažas.
Prasidėjo "Africa Eco Race 2019"
© Aidas Bubinas

Tomas Jančys, gavęs 143 numerį motociklų įskaitoje, pasakojo, kad po starto gruodžio 30-ąją, visi dalyviai turėjo pasiekti uostą, iš kurio keltu kelsis į Maroką, Afriką. Ir jau sausio 1-ąją laukia 650 km greičio ruožoas akmenuotais Maroko keliais. Varžybos bagsis sausio 13-ąją, prie rožinio ežero šalia Dakaro miesto, Senegalo sostinės, Dakaro raliui Pietų Amerikoje tik įpusėjus.

Lietuvai atstovauja ir Gintas Petrus su šturmanu Povilu Valaičiu, abu jie važiuoja „Toyota Hilux“ automobiliu ir yra pažymėti 212 numeriu.

Prasidėjo "Africa Eco Race 2019"
Prasidėjo "Africa Eco Race 2019"
© Aidas Bubinas

Rūpi ne pavadinimas

Kiek anksčiau Balys Bardauskas, Dakaro ralyje važiuojantis sunkiausioje motociklų klasėje, užsiminė, kad Lietuvoje yra trys Dakaro raliui tinkami motociklai, tačiau tik dviejų jų savininkai važiuoja Dakare. Trečiasis – T. Jančys, pasirinkęs ne Dakarą, o „Africa Eco Race“. Priežastis, sako vyras, gana paprasta.

„Aš Dakaru susižavėjau stebėdamas Afrikos vaizdus, kai Lietuvos televizijos pradėjo rodyti šį ralį. Domėjausi istorija, tuo, kaip žmonėms pavykdavo įveikti šio kontinento keliamus sunkumus. Galbūt todėl finišas Afrikoje man gerokai svarbesnis nei varžybų pavadinimas – ne dėl dėmesio važiuoju“, – pabrėžė „Mediafon-Motoshop“ komandos atstovas.

Tiesa, jis neatmeta galimybės Dakaro ralyje dalyvauti 2020 m. Tik kalbėti apie tai dar anksti, pirmiausia, sako lenktynininkas, reiškia įveikti varžybas Afrikoje.

Važiuoti šiame žemyne lietuvis nė kiek nebijo. Sako, yra buvęs, jo manymu, ir baisesnėse šalyse.

„Be to, čia suvažiuoja dalyviai iš 38 šalių. Tai jeigu nebijo amerikiečiai, ko mums lietuviams bijoti?“ – juokiasi vyras.

Sunkumų gali būti

Tačiau sunkumų, neslepia jis, išties gali būti. Pirmiausia dėl to, kad dauguma Afrikos valstybių skurdžios ir jau iš anksto buvo pasigirdę kalbų, kad ralio organizatoriams bus sunku užtikrinti tinkamą degalų tiekimą lenktynininkams. T. Jančys sako, jog nepaisant visko, sumokėjo reikiamą užstatą.

Aš esu sumokėjęs pinigus už degalus,gavau čekį degalams, bet kaip bus – nežinau, matysime“, – kalbėjo jis.

Kalbėdamas apie laukiančią trasą, T. Jančys minėjo, jog vieni lenktynininkai baiminasi akmenuotų Maroko ruožų, kiti – įkaitusio Mauritanijos smėlio. Jis pats yra įveikęs ralį Maroke ir, pabrėžė, čia skubėti jokiu būdu negalima, mat nukritimas nuo motociklo ant akmenų gali baigtis labai skaudžiai.

Motociklu rūpinsis profesionalai, bet į greičio ruožus vyras važiuos drauge turėdamas įrankių komplektą, kad, esant reikalui, galėtų pataisyti esminius gedimus, trukdančius pasiekti bivakus.

Iki pat sausio 13 d. visi „Africa Eco Race“ dalyviai turės įveikti apie 6000 kilometrų ir 12 greičio ruožų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kokias mirtinas klaidas padaro ralio žiūrovai

Žiemiškas šaltukas toliau spaudžia Marijos žemę, o tai reiškia tik vieną – savaitgalį...

Antano Juknevičiaus tikslas – dar vienas Dakaras, tik neaišku, ar su tuo pačiu šturmanu (27)

Iki šiol stabiliausiu Dakaro ekipažu laikytas ir šiemet netikėtų staigmenų pažėręs „Craft...

Vanagas apie praėjusį Dakaro ralį: kokią taisyklę išmoko ir ko paprašė už varžtą (85)

Iš Dakaro ralio, Pietų Amerikos, savaitgalį sugrįžęs Benediktas Vanagas , „ General Financing...

„Winter rally“ palepino žiūrovus – įrengė naujovę, leisiančią pamatyti įspūdingų šuolių

Ko labiausiai žiūrovai nori iš ralio? Tikėtina, profesionalių sportininkų, nenuobodžių...

Dakaro pabaiga: ar galėjome būti aukščiau? (2)

Baigėsi Dakaras — ar galėjome būti aukščiau? Šį klausimą kelsime su Auto skyriaus...

Top naujienos

Vienas brangiausių Europos viešbučių laukia lietuvių antplūdžio: čia prisistatyti ubagais neapsiverčia liežuvis (92)

Norite suvokti, ar jau esate turtingas, ar dar toli gražu? Paprasčiausiai atsakykite į klausimą...

9 kiaušinių pakuotės ir krentantis Putino reitingas: kaip rusai gyvena 2019 metais (1257)

Vietoje įprastos dešimties kiaušinių pakuotės – dėžutė su devyniais. Tokį vaizdą Rusijos...

Albinas Januška: klysta manantys, kad Šimonytė pralaimės Nausėdai (1342)

Jei prezidento rinkimų antrame ture susirungs Ingrida Šimonytė ir Gitanas Nausėda , bent dalis...

Visuomenės priešiškumas auga, bet korporacijos pernai mušė lobizmo rekordus (3)

„ Google “ ir „Facebook“ 2018 m. sumušė metinių lobistinių išlaidų rekordus,...

VRK iš rinkimų kovos Vilniaus miesto savivaldybėje pašalino dainininką Baumilą (101)

Vyriausioji rinkimų komisija ( VRK ) ketvirtadienį išbraukė 11 pretendentų dalyvauti savivaldos...

Lietuvėms siūlo procedūrą, po kurios išmesite pudrą: gydytojai nuo tokių eksperimentų šiurptų (65)

Lietuvoje prieš pusmetį atsiradusi grožio rinkos naujovė –„B.B. Glow“, kitaip veido odos...

Mokslininkai ieško atsakymų į klausimą – ką iš tikrųjų slepia besaikis pirkimas? (2)

Kai prieš didžiąsias metų šventes matome lentynas šluojančius pirkėjus, randame logišką...

Karolis Vyšniauskas apie paskutinį interviu su Jonu Meku: jis buvo fiziškai nusilpęs, bet pilnas bene vaikiško entuziazmo (28)

Lietuvą apskriejus žiniai apie tai, kad savo namuose Jungtinėse Amerikos valstijose mirė garsus...

Dienos kokybę lemia rytas: ką daryti, kad jis taptų malonus (1)

Yra žmonių, kurie ryte lengvai pabunda ir energingai pradeda dieną, tačiau daugelis veikiau nuolat...