aA
Lexus team LT“ komanda šiemet į „Eneos 1006 kilometrų“ lenktynių startą išvažiuos nauju automobiliu „Lexus IS-F“, rašoma pranešime žiniasklaidai. Apie šį ginklą ir komandos strategiją kalbamės su komandos lenktynininku Artūru Mrazausku.
"Lexus team LT" komanda
"Lexus team LT" komanda
© V. Pilkausko nuotr.

– Pirmąjį automobilį paruošti lenktynėms, matyt, buvo labai sunku, juk nebuvo iš ko pasimokyti – Europoje tuo metu buvo tik vienas lenktynėms paruoštas panašus automobilis.

Nebuvo nei iš ko pasimokyti, nei kur įsigyti sportinių detalių. Konsultavomės su „Toyota Europe“ autosporto specialistais, „Toyota“ ir „Lexusׅ atstovybės „Mototojos“ inžinieriais ir drauge sprendėme, kaip mašiną pritaikyti ilgų nuotolių lenktynėms.

Iš tikrųjų mums nereikėjo daug pakeitimų. Mat automobilio variklis ir transmisija buvo puikūs, nereikalavo jokių patobulinimų. Tereikėjo adaptuoti pakabą, įrengti pagrindinių agregatų aušinimą.

– Po tokių nereikšmingų pakeitimų sėkmingai lenktyniavote su rimtai paruoštais BMW automobiliais…

Lenktyniavome ir lenkėme. Daugybę kartų esame tapę prizininkais įvairiose ištvermės lenktynėse Palangoje, Pernu, Rygoje, Budapešte. Per tuos metus varžovai keitė variklius, pavarų dėžes, o mūsų automobilis vis dar važiuoja su tais pačiais agregatais.

– Vis tik nusprendėte atsinaujinti – neerzinti Fortūnos ir lenktynėms paruošti naują automobilį. Antrąją mašiną ruošti buvo lengviau?

Iš dalies – taip. Tačiau kėlėme sau kur kas didesnes užduotis. Siekėme, kad automobilis būtų dar lengvesnis ir greitesnis. Dėl to stengėmės kuo daugiau metalinių automobilio kėbulo detalių pakeisti plastmasinėmis. Taigi pakeitėme viską, išskyrus galinius sparnus. Rezultatas – minus 150 kilogramų antsvorio.

Į pagalbą pasikvietėme sportinių automobilių inžinierių Domą Zinkevičių. Šis vaikinas sumanė, kaip patobulinti pakabą. Dabar automobilis tapo bene 3 centimetrais žemesnis. Pirmųjų bandymų rezultatas džiugina – automobilis kur kas stabilesnis, lengviau valdomas.

Be to, šiemet naudosime naujas „Eneos“ alyvas, kurių gamintojai žada daugiau galios ir mažesnes degalų sąnaudas. Turėsime progą tai patikrinti.

– Palangoje lenksite visus varžovus, pretenduosite į aukščiausias vietas?

Optimizmas yra puiku, tačiau nepamatuotas optimizmas žudo. Mes negalime konkuruoti su „Porsche“. Šie automobiliai yra kur kas galingesni, greitesni.

Mums nelengva konkuruoti ir su specialiai paruoštais BMW. Mat šioms mašinoms paruošta daugybė sportinių priedų, detalių, programų, kompiuterių, leidžiančių akivaizdžiai padidinti galią. Taigi kai kurių BMW mašinų galia siekia per 500 AG. Mes teturime 400 arklių ir dar 150 kilogramų antsvorio.

Laimėti prieš varžovus galime tik racionaliai važiuodami ir darsyk tikėdami automobilio patikimumu. Svarbiausias tikslas – pasiekti finišą. Jeigu matysite mus finiše, tai mes turbūt būsime tarp lyderių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Žala ir Jurgelėnas apie Dakarą: skaičiavome kilometrus, kol galėsime važiuoti į namus (3)

Pirmąją Dakaro dieną visus nustebinęs Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas džiaugėsi,...

Paaiškino, kas slepiasi už Dakaro ralio taisyklių (7)

Nors Dakaro ralis Lietuvoje vadinamas antrąja šalies religija, o lietuviai prikelti vidury nakties...

Deividas Jocius startuos Pasaulio ralio čempionate su WRC bolidu

Sausio 23-26 dienomis startuos 2020 metų Pasaulio ralio čempionatas ( WRC ). Iš trylikos etapų...

Vilniuje pasitiktas iš Dakaro ralio sugrįžęs motociklininkas Arūnas Gelažninkas (26)

Vilniuje gerbėjai pasitiko paskutinį šių metų Dakaro ralyje dalyvavusį Lietuvos sportininką...

Iš Dakaro sugrįžę Žala ir Juknevičius pažadų apie startą kitąmet nedalija: laukia namų darbai (151)

Po daugiau nei dviejų savaičių Saudo Arabijoje, kur šiemet vyko Dakaro ralis, į Lietuvą...

Top naujienos

Prezidentūra įvertino VTEK išvadas dėl Narkevičiaus: ministras tarsi inkaras (69)

Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai ( VTEK ) trečiadienį nustačius, kad susisiekimo ministras...

Apie mįslingą sūnaus netektį Ukmergėje prakalbo mama: vaiko pirštukai buvo mėlyni

Septynerių metų Faustas buvo sveikas ir guvus berniukas. Penktadienį jis buvo mokykloje....

Žiemos staigmenos nesibaigia: Vilniuje krušą keičia sniegas, pasigirdo griaustinis (14)

Kad ir kaip neįprastai skambėjo sinoptikų prognozės, jos nebuvo laužtos iš piršto – popiet...

Opozicija Rozovai inicijuoja apkaltą: ir tai dar ne viskas papildta 13:13 (173)

Nelaukdami parlamentinio tyrimo pabaigos, Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto nariai iš...

Iranas: nušautas šalies savigynos pajėgų „Basij“ vadas papildyta 13.21 (51)

Trečiadienį Chuzestano provincijoje Irano pietryčiuose nužudytas šalies savanorių savigynos...

Policija sudaro „trikojų“ radarų žemėlapį: kurios gatvės pavojingiausios? (13)

Lietuvos policija pranešė, jog naujuosius mobilius greičio matuoklius artimiausiu metu planuoja...

Prabilo kiti Vilniaus r. politikai: čia iškylančios problemos yra tiesioginė diskriminacija tautiniu pagrindu (281)

Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nariai piktinasi, kad rajone esančios problemos dėl...

Lietuviai išleido rekordinę sumą būstui įsigyti

Praėjusiais metais šalyje buvo nupirkta butų ir gyvenamųjų namų už maždaug 2,1 mlrd. eurų...

VTEK sprendimas dėl Narkevičiaus: pažeidė tarnybinę etiką papildyta (406)

Vyriausiosios tarnybinės etikos komisija (VTEK) trečiadienio posėdyje vertino susisiekimo ministro...

Brendo brendo ir pribrendo: tai – tik svaiginančios Sabonio karjeros pradžia? laida „Iš viršaus“ (21)

Kai buvo likę mažiau nei pora mėnesių iki Domanto Sabonio pasirodymo šiame pasaulyje, 31-erių...