aA
Ankstų ketvirtadienio rytą į Italijos „Rok Nord“ kartingo čempionato penktą etapą išvykstantis Gustas Grinbergas papasakojo, kaip atrodo profesionalaus lenktynininko diena. Italijos čempionate pirmaujantis keturiolikmetis vilnietis lenktynių pasaulyje sukasi jau pusę savo gyvenimo, o pastaruosius 3 metus dažniausiai lenktyniauja užsienyje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
G. Grinbergo kasdienėje rutinoje daugiau sunkaus darbo nei adrenalino
G. Grinbergo kasdienėje rutinoje daugiau sunkaus darbo nei adrenalino
© Asmeninio albumo nuotr.

Paprastai bent trys dienos iki lenktynių būna skirtos technikos reguliavimui. Prieš dvi savaites vykusiose lenktynėse Italijoje, „Adria“ trasoje jos visos buvo vienodos. 7.30 val. išlipęs iš lovos ir atsigaivinęs duše, sportininkas sėsdavo ant dviračio ir 3 kilometrus mindavo į trasą. Pasistiprinęs vaisių kokteiliu ir „brioche“ rageliu, su savo mechaniku aptardavo galimus gokarto nustatymų pakeitimus ir kompiuteryje peržiūrėdavo ankstesnių važiavimų duomenis (variklio apsukas, aušinimo skysčio temperatūrą, trajektorijas ir kitus duomenis).

Paprastai per dieną įvyksta šeši arba septyni 15 minučių trukmės važiavimai. Pirmasis skirtas apšilimui ir pasitikrinimui, ar tinkamai veikia komandos parinkti nustatymai. Tik grįžus į komandos paviljoną į kompiuterį nukraunami duomenys ir lenktynininkas su mechaniku kelias minutes skiria jų peržiūrai ir diskusijai apie reikiamus važiuoklės ar karbiuratoriaus pakeitimus.

Po pasitarimo, mechanikas imasi darbo, o lenktynininkas turi laiko poilsiui. Deja, jo ne visuomet lieka. Jei norima atlikti daugiau patobulinimų, papildoma rankų pora visuomet praverčia. Tenka pačiam išmontuoti senas ir sumontuoti naujas padangas, keisti įvairias detales. O jei prasideda lietus, gokartas beveik iš naujo surenkamas, keičiamas net vairas!

Tokia rutina kiekvieną bandymų dieną – važiavimas, analizė, pakeitimai, važiavimas. Trumpa pietų pertrauka nėra skirta skrandžio prikimšimui pica. Makaronai arba vištienos kepsnys užgeriamas vandeniu. Štai ir visas gastronominis įvairumas gardžiausio pasaulyje maisto šalyje Italijoje. Jei praalkstama anksčiau, pasistiprinimui tinka bananas. Jei diena karštesnė, vien vandens išgeriama bent trys litrai, o kartais ir daugiau.

Apie 17.00 valandą motorai lenktynių trasoje nutyla ir prasideda pasiruošimas kitai dienai. Gokartai valomi ir plaunami, keičiamos būtinos detalės. Visi darbai baigiami apie 20.00 val. Tuomet visa komanda rieda į artimiausią restoraną vakarienei. Ir vėl – makaronai arba mėsa sudaro pagrindinį meniu. Po vakarienės – trumpas poilsis, galimybė panaršyti kompiuteryje ar pasiklausyti muzikos. Vėliausiai 23.00 – miegas.

Pagrindinė Italijos „Rok Nord“ čempionato varžybų diena panaši, nors pertraukos tarp važiavimų būna didesnės. Apšilimo važiavimas, kvalifikacija, pusfinalis ir finalas. Važiavimų mažiau, o įtampos gerokai daugiau. Jei sportininkas ir komanda patenkinti esamais gokarto nustatymais, tuomet laiko net poilsiui atsiranda. Tačiau dažniausiai ieškoma papildomo greičio, tad analizuojami duomenys ir vėl keičiami nustatymai.

Po varžybų, jei pasisekė nugalėti, podiumo ceremonija, greitas atsisveikinimas su komanda ir ... lenktynės į oro uostą. Kadangi didžioji dalis „Rok Nord“ čempionato vyksta Šiaurės Italijoje, paprastai skrydžiams pasirenkamas Bergamo oro uostas.

Nuo kai kurių trasų jis nutolęs daugiau nei 250 km, tad nuotykių nutinka įvairių. Yra tekę į skrydį atvykti likus 20 minučių iki išskridimo ir tik dėl supratingų oro uosto darbuotojų ir blizgančios nugalėtojo taurės pavyko suspėti į lėktuvą ir Vilnių pasiekti tą pačią dieną.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Iron Wolf Parts Drift Cup“ serijos dalyviai pasidalijo pirmuosius sezono taškus

Praėjusį savaitgalį Marijampolė tapo Lietuvos šoninio slydimo sostine. Čia įkurtoje naujoje...

Istorinių automobilių vairuotojų „Press ralyje“ laukia staigmenos: prireiks ir įgūdžių ir tikslumo (2)

Paskutinį gegužės penktadienį Vilniuje startuos vienas laukiamiausių benzingalvių renginių –...

Renaldo Šeinausko sugrįžimas į ralį: į naują automobilį sės su nauju šturmanu

Lenktynininkas Renaldas Šeinauskas po pertraukos karjeroje vėl grįžta į ralio trasas. Dėl...

Rekordinis dalyvių skaičius pirmajame „Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark Energy“ etape (4)

Šiandien Vilniuje, Plytinės kartodrome, startavo „ Rotax Max Lithuania Challenge powered by Spark...

Neįtikėtinas darbų sąrašas: iki „Press ralio“ reikia spėti ne tik sukonstruoti automobilį, bet ir susituokti

Panevėžietis žurnalistas Tomas Markelevičius pažįstamas kone visai Lietuvai. Daugelis ne kartą...

Top naujienos

Šimonytė – apie karantino laisvinimus: gali atsirasti vietos nebent mažiems pokyčiams Primena: namų ūkių bendravimo draudimas išlieka (73)

Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė trečiadienį po Vyriausybės posėdžio surengtoje...

Respublikinės Šiaulių ligoninės medikai pasipiktino: mums uždrausta gedėti mirusios kolegės (253)

Iš gyvenimo pasitraukusios Respublikinės Šiaulių ligoninės gydytojos darbovietėje jos kolegoms...

Skandalas Kalėjimų departamente: nuo pareigų nušalinta Imuniteto skyriaus vadovė (11)

Kalėjimų departamente – dar vienas skandalas: nuo pareigų laikinai nušalinta Imuniteto...

Šimonytė: laisvesnio karantino sąraše iki mokslo metų pabaigos gali nelikti nė vienos savivaldybės kas keistųsi po gegužės 24 dienos (53)

Sąraše savivaldybių, kuriose gali būti taikomi šiek tiek švelnesni karantino reikalavimai, nuo...

Antanas Guoga skiriasi su žmona (109)

Verslininkas, buvęs Seimo narys Antanas Guoga ir jo sutuoktinė Aistė Guogienė nusprendė...

Po šaudynių mokykloje sukrėsta visa Rusija: skelbiama, kad mokytoja užstojo vaikus nuo šaulio (218)

Prie mokyklos Rusijoje, kur užpuolikas nušovė devynis žmones, trečiadienį – oficialiai...

Ekspertai: pasaulis galėjo išvengti COVID-19 katastrofos (20)

Katastrofiško koronaviruso pandemijos masto galėjo būti išvengta, jei būtų buvę paisoma...

Lygos rekordininkas prieš seriją su „Rytu“ prisiminė „Zenit“ žygį Eurolygoje: galime ir mes nustebinti (1)

„Vyrai, vėliau jūs pasakosite kitiems, kad žaidėte su legenda, tą rūbinėje pasakiau savo...

Arūnas Marcinkevičius | D+

Kodėl sekame neadekvačius politinius lyderius? Profesorius įvardijo keletą priežasčių

Visuomenei tebeišliekant gerokai pasimetusiai pandemijos akivaizdoje, Kazimiero Simonavičiaus...