aA
Jau pusmetis, kaip Lietuvoje vyksta projekto „Karys-lenktynininkas“ atrankos. Norisi priminti, kad tai – Lietuvos sportininkų ir lenktynininkų paramos kariuomenei projektas. Kuo pastarieji gali paremti? Mažų mažiausiai, požiūriu, paskatinimu, palaikymu ir, suprantama, žiniomis bei įgūdžiais, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Mindaugas Varža ir Martynas Samsonas (viduryje)
© Organizatorių archyvas

Kiekvieno projekto atrankos etapo metu karių pasirodymus vertina komisija. Ir tai, toli gražu, nėra lengvas darbas: kaskart mažiausiai 8 valandos intensyvaus stebėjimo, klausymosi, patarimų dalinimo, diskusijų ir balsavimo.

Jau nuo pat projekto pradžių, dalyvių atrankose aktyviai dalyvauja Mindaugas Varža: šis lenktynininkas aktyviai dalyvauja tiek ralio, tiek žiedinių lenktynių varžybose. Ralyje jis užima kartais ne tokią saugią, bet visada smagią šturmano kėdę šalia Martyno Samsono, o žiedinėse lenktynėse ratus suka ilgųjų nuotolių čempionate. Martyno ir Mindaugo ekipažas – vienas greičiausių tarp Lietuvos ralio dalyvių.

Šį kartą pokalbis su M. Varža būtent apie ralį ir šturmano kėdę.

- Taigi, Mindaugai, pačiam važiuojant už vairo ar užimant šturmano kėdę šalia Martyno: kur smagiau?

– Manau, kad smagu ir už vairo, ir šalia. Tiesiog šalia sėdėdamas jaučiuosi reikalingas ir žinau, kad nuo manęs irgi priklauso galutinis rezultatas. Jau man taip gyvenime susiklostė, kad už vairo iki galo niekada neteko pasireikšti – daugiausiai kilometrų praleidau kaip šturmanas. Trumpai sakant, šturmanu jaučiuosi geresniu, negu esu vairuotojas. Bet, žinoma, niekada nėra vėlu dar ir pirmuoju pilotu „pasireikšti“ (juokiasi).

- Kiek varžybų sezonų jau esi suskaičiavęs?

„A lygos“ (aukščiausio lygio varžybos ir čempionatai) varžybose dalyvauju nuo 2005 metu: nuo to laiko – nė vienas sezonas nepraleistas.

- Kas pastūmėjo į šturmano kėdę?

Oi, čia atskira istorija (juokiasi). Kaip ir niekas nepastūmėjo, tiesiog išėjo taip, kad pats atsisėdau. Atėjo toks laikas, kad šalia didelio noro atsirado ir galimybė pasidaryti kažkokį bolidą su lankais. Žinoma, kokia mašina man jau aiškiau negu aišku seniai buvo, kad tai turi būti „BMW e30“.

Tuo metu pas Deividą Jocių dirbtuvėse mechanikai sukonstravo tokį „lengvą variantą“. Aišku, aš jau toks asas už vairo įsivaizdavau esantis, Deivis, kaip visada, paskatino irgi: „Mindaugai, tai aišku, startuok A lygoj“ – supraskite, „tu juk gali “.

Na ir man prireikė kažkokių patobulinimų mašinai ir aš ją nuvariau pas Martyną (Samsoną) į Uteną. Mes su juo draugai seniai buvom: mokėmės Taline kartu. Na, žodžiu, žinoma, jo dirbtuvėse įdėjo „blokiruotę“, tada pagalvojom, kad reiktų kaip ir pabandyti, kaip viskas veikia... Martynas tuo metu buvo neseniai sudaužęs turbūt tuo metu geriausią Lietuvoje N grupės (ralio įskaita) „Subaru“, tad labai buvo nusiminęs: praktiškai, buvo pasiekta stadija „šalmas ant vinies“.

Bet mano BMW pabandyti tai reikėjo. Aš jo paprašiau pavažiuoti, pasižiūrėti, kaip viskas veikia, ko dar trūksta... o pats atsisėdau šalia. Žinoma, Martynas iš karto į šalia esantį pirmą žvyrkelį... Na, ir pamačiau jo akyse labai daug aistros vairuojant. Aš tuomet taip pusiau juokaudamas, pusiau rimtai, jam ir pasakiau: „ gal sustartuojam kokį ralį kartu, aš pasėdėsiu šalia, pažiūrėsiu kaip čia stenograma, kaip čia tas šturmano darbas...“.

Įdomiausia, kad Martynas sutiko (juokiasi). Nors maniau, kad po tokios turėtos „Subaru“ tikrai į tokį „šrotą“ nesės. Bet va čia ir buvo jo tas tikras charakteris: nesvarbu kokia mašina ir kas ką pagalvos, svarbu dalyvauti ir jausti dėl to malonumą.

Tai va, kaip atsisėdau vienam kartui pažiūrėti, kas gero, taip ir sėdžiu iki dabar toj šturmano kėdėj (juokiasi).

- Mindaugai, ko reikia geriam šturmanui?

Na, geram šturmanui, manau, kaip ir vairuotojui, pirmiausia, turi būti begalinė aistra šitam sportui, tada — daug daug darbo ir „greičio ruožų“ kilometrų, kitaip sakant, patirtis. Aišku, turi būti ir „Dievo duota“ – kitaip sakant, tam tikro talento irgi reikia.

- Kokia būtų Įsimintina istorija iš ralio, pirmiausia „šaunanti“ į galvą?

Oi tų istorijų pas mus! Kiekvienas ralis – atskira istorija, bet yra keletas tikrai linksmų (juokiasi).

Rodos ralis „Latgale“ Latvijoj buvo... Lekiam po serviso zonos i greičio ruožą ir kažkokia vibracija lyg ir prasidėjo, nespėjom vienas kitam net ir pasakyti nieko apie tai, kas vyksta, ogi žiūrim – galinis mūsų bolido ratas mus lenkia. Kaip tuose juokingose vaizdeliuose iš „Youtube“ (juokiasi).

Aišku, kaip ir nieko čia gal tokio, jeigu jis butu nuskridęs į laukus. Bet jis nuskrido į kūdrą, kažkokiu šventu būdu atsarginio neturėjom. Ir tai ne viskas, aišku. Pažiūrėję į kitus ratus, pamatėm, kad liko irgi jau po kelias veržles. Vienu žodžiu, šturmanas bėgo atgal rinkti veržlių po visą kelią. Aišku, pusės aš jau jų neradau.

Bet juokingiausia dalis buvo, kai vairuotojas įsibridęs iki pusės į kūdrą-upelį ratą žvejojo. Ir rado! Šiaip ne taip spėjom į laiko kontrolės punktą ir, galiausiai, tą ralį „2WD“ klasėje absoliučioje įskaitoje laimėjom (juokiasi)! Aišku, panašių istorijų ne viena ir ne visos jos linksmos. Bet ši – pirmoji, atėjusi į galvą. Tas vaizdas, kai Martynas iki pusės baloj ir beveik nardo dar dabar akyse stovi.

- Mindaugai, kokia tavo nuomonė apie projektą „Karys-lenktynininkas“? Kas paskatino prisidėti?

Kaip mano šeima sako: „tau tik ralis galvoj“. Taigi, man viskas, kas susiję su raliu, labai patinka, tarp jų – ir visokie projektai. Tad, visų pirma, esu labai dėkingas šio projekto organizatoriams už kvietimą prisijungti prie komisijos. Antra, labai džiaugiuosi, kad kažkam kyla tokios puikios idėjos sugalvoti tokį projektą. Manau, jis tikrai patrauklus visomis prasmėmis, garsina tiek patį ralį, tiek kariuomenės vardą!

Labai tikiuosi, kad užteks visiems kantrybės, noro ir lėšų pabaigti projektą iki finalinių akordų bei labai tikiuosi, kad šis projektas susilauks dar daugiau dėmesio ir turės tęstinumą, gal net tarptautiniu mastu.

Mindaugą Varžą kalbino Inga Juškevičiūtė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Palangoje kyla 1006 km lenktynių miestelis (2)

Pravažiuojantys pro šalia Palangos esantį Vydmantų transporto mazgą jau bene savaitę čia stebi...

Benediktas Vanagas išbandė jėgas – automobiliu „nušoko“ 32 metrus (1)

32 metrai – toks, organizatorių skaičiavimu, buvo „General Financing team Pitlane“ piloto...

Elektrėnų ralį laimėjo Vaidotas Žala ir Andris Malnieksas

Finišo tiesiąją pasiekė ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato etapas, ralis „Elektrėnai...

Rokas Baciuška ralio krosą keičia į žiedines lenktynes – startuos 1006 km lenktynėse

„Noker Racing team” komandai šių metų sezonas prasidėjo turbūt geriau negu jie tikėjosi....

Drama neprasidėjus lenktynėms: viltys laimėti 1006 kilometrų lenktynes sudužo į sieną Belgijoje (1)

Ketveriukė iš „Porsche Club Lithuania“ komandos – Mantas Janavičius, Marius Bartkus, Arūnas...

Top naujienos

„Brexit“ skandina svarą: ar dar verta vykti dirbti į Jungtinę Karalystę? (83)

Kol pasaulis laukia, kada bus paskelbtas naujasis Jungtinės Karalystės (JK) premjeras, kuris toliau...

Lietuva skelbs karą dyzeliniams automobiliams (306)

Lietuva ketina sekti kitų Europos Sąjungos šalių pavyzdžiu ir greičiausiai skelbs karą...

Artėjant rinkimams Ukrainoje – intriguojantis Putino pasiūlymas Zelenskiui (16)

Rusija teigia, kad svarsto galimybę apsikeisti kaliniais, konkrečiai – Ukrainos jūreiviais,...

Keičiasi tvarka keliuose: degant raudonam signalui, neliks lentelės su žalia rodykle (72)

Nuo kitų metų, degant raudonam šviesoforo signalui, neliks lentelės su žalia rodykle į...

Nausėdos pirmojo vizito į Lenkiją metu – skirtis tarp jo ir Grybauskaitės (50)

Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda antradienį atvyko pirmojo vizito į Lenkiją, kur...

Besipuošdamas renginiui Žilvinas Grigaitis įsisegė svetimą apdovanojimą: paaiškėjo, kad už tai gresia bauda (93)

Savaitgalį Turniškėse iškiliai paminėta Bastilijos paėmimo diena, kurioje dalyvavo ir pramogų...

Įvertino realiausius kandidatus į auksinį postą: kiekvienas turi rimtų minusų (70)

DELFI šaltinių duomenimis, eurokomisaro postą gali užimti vienas iš trijų pareigas šiuo metu...

Seimas linkęs keisti Vėlinių statusą: iš atmintinų dienų į šventes

Seimas , praėjusią savaitę atsisakęs išbraukti Vėlines iš atmintinų dienų sąrašo,...

Sankcijos dėl karo Ukrainoje neveikia: Vokietijos investicijos Rusijoje auga rekordiniu greičiu (389)

Vokiečių verslo apimtys Rusijoje ir toliau užtikrintai auga, skelbia Rusijos ir Vokietijos...

Už telefono laikymą rankose nubaustas vyras apstulbo: Kauno pareigūnai viską ne taip suprato (12)

Neseniai įvyko labai nemalonus įvykis. Kadangi mečiau rūkyti ir turiu keistą įprotį vis kažką...