aA
Nors žmonės prie televizijos ekranų, dienraščių ir internetinių portalų suklūsta sausio pradžioje, tačiau sunkiausių planetos lenktynių dalyviai Dakaru gyvena jau dabar. Šią savaitę maratonininkų iš Europos technika juda į Prancūzijos šiaurę, Havro miestą. Lapkričio 22–23 dienomis komandos į Havro uostą turi pristatyti savo bolidus, serviso sunkvežimius, komandos bei žiniasklaidos automobilius.
Benedikto Vanago technikos palydėtuvės į Dakaro ralį
© Rytis Šeškaitis

Dėl didelio atstumo, sudėtingos logistikos ir krovinių kiekio plukdymas į Pietų Ameriką trunka net iki trijų savaičių, skelbiama pranešime žiniasklaidai. Taip pat gabenimą prailgina ir šventinis gruodžio laikotarpis, kas technikos išsiuntimą priverčia dar labiau paankstinti. Tad dalyviai savo bolidus bei komandų automobilius išsiunčia lapkritį, o kitame žemyne pamato tik prieš pat startą Peru, pirmosiomis sausio dienomis.

Vis dėlto yra komandų, linkusių taupyti laiką bei techniką į Pietų Ameriką gabenti be Dakaro organizatorių pagalbos. Tokiu atveju technika skraidinama krovininiais lėktuvais. Tokia pačia galimybe naudojasi ir komandos, dėl kokių nors priežasčių nespėjusios technikos išsiųsti į Havrą.

Dakaro techniką į Havro uostą šią savaitę siunčia ir lietuviai. Su bolidu ir komandos automobiliais praeitą savaitę atsisveikino „Craft Bearings“ komanda. Pirmadienio rytą tuo pasirūpino ir „Agrorodeo Dakar“, kuri į savo sunkvežimį priėmė ir Balio Bardausko, motociklininko, techniką, skirtą Dakaro raliui.

Trečiadienį techniką į daugiau nei 10 tūkst. km kelionę Pietų Amerikos link išleidžia „General Financing team Pitlane“ komanda. Jau sekmadienį lietuviai į automobilvežį pakrovė du „Toyota“ visureigius bei Dakaro bolidą „Toyota Gazoo Racing Hilux“.

„Dažnai žmonės technikos išsiuntimą tapatina su mūsų išvykimu. Tuomet sutikę gatvėje stebisi, kodėl mes ne Pietų Amerikoje. Tačiau technika keliauja atskirai ir gerokai anksčiau. Visa komanda iš Lietuvos išvyksta prieš Dakaro startą, sausio 2 dieną“, – pasakoja Benediktas Vanagas.

Lapkričio 21 d. iš Vilniuje įsikūrusios techninės „General Financing team Pitlane“ bazės pajudės automobilvežis bei techninio aptarnavimo sunkvežimis su trimis komandos nariais. Visi jie keliaus į Klaipėdos uostą, tuomet plauks į Kylį. Iš ten kelionė tęsis 1000 km į Prancūziją, Havro uostą, kur technika bus atiduota kelionei į Pietų Ameriką. Po visų procedūrų komandos nariai grįš atgal į Lietuvą.

Atvirkščiai nei praėjusiais metais, techninė patikra bus vykdoma Limos sostinėje. Anksčiau techninė patikra buvo atliekama Havro uoste, technikos atidavimo metu. Supaprastintas komandoms iš Europos leido sutaupyti nemažai laiko.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie ralio bolido vairo sėdęs pareigūnas tikina – įgūdžiai praverčia ir darbe

Ralio entuziastų pasaulyje Marius Žiukelis ir Steponas Kriaučiūnas nėra naujokai, tačiau...

Sebastienas Loebas pakeitė WRC komandą – lenktyniaus nebe su prancūzais

Sebastienas Loebas , žymus „Peugeot- Citroen “ (PSA) grupės veidas, praėjusiame Dakaro ralyje...

Lietuvio karjeros šuolis pasaulio „super enduro“ čempionate: iš mechaniko į lenktynininkus

Lietuvos motociklų sporto istorijoje nauja ryški atžyma – lietuviai pirmą kartą startavo...

Dakaro operatorius papasakojo, ką išgyvena smėlynuose, ir kodėl kartą medžiagą siuntė iš viešojo tualeto

Kiekvienų metų sausio mėnesį Lietuvos naujienų portaluose ir TV reportažuose geriausias vietas...

Karolis Raišys Monte Karlo raliui turi naują ginklą – MG B pakeitė galingesniui automobiliu (1)

Sausio pabaigoje prasidėsiančiame prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje „Flameris...

Top naujienos

Mažas ir visų pamirštas regionas, kurio vertė Kremliui – neįkainojama: mes bijome kalbėti (43)

Kad išvengtų sankcijų, Kremlius suka aplinkkeliais: naudojantis šalia Juodosios jūros esančiu...

Mažo Šveicarijos miestelio triumfas ir tragedija: geriausiais laikais „Ferrari“ ir „Porshe“ net nebuvo prabanga (4)

Sparčiai tiksint laikrodžiui ir artėjant „Brexit“ valandai, Europos miestai varžosi...

Šaltis jau greit sukaustys Lietuvą: ruoškitės – bus ir sniego pusnų (23)

Sekmadienio naktį maloniai paspaus šaltukas ir kai kur truputį pasnigs. Rimtesnio sniego sulauksime...

Žemė atakuoja Marsą: mokslininkai papasakojo, kokie pavojai tyko žmonių Raudonojoje planetoje (40)

Turbūt daugelis matėte filmų apie taikius Žemės gyventojus atakuojančius agresyvius marsiečius....

Nepilnametės išžaginimas mokyklos personalo nesukrėtė: visos jos čia tokios (202)

Stūmė, spyrė kojomis, kando. Prievartautojas atsitraukė, tačiau grįžo ir su visa jėga...

Praėjus 32 metams po mažamečių nužudymo trūko žudiko kantrybė teisme paskelbta siaubą keliančių nuotraukų (33)

Didžiojoje Britanijoje paskelbtas nuosprendis didžiulio atgarsio visuomenėje sulaukusioje byloje:...

Ne visi pedagogai verti šio vardo: šaukštas deguto sugadino medaus statinę (59)

Įžengusius į kabinetą rimtomis akimis nužvelgia trys iškiliausi Lietuvos partizaninių kovų...

Vytautas Landsbergis: negalima žiūrėti į gerovę tik iš ekonominės perspektyvos (2420)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas,...

Kristina susirūpino, ką valgo, kai smarkiai susirgo: pakeitusi kelis dalykus, dabar jaučiasi puikiai (24)

Vilnietė Kristina Bondar sveika mityba susidomėjo stipriai sušlubavus sveikatai. Moteris buvo...

7 raudonosios arbatos privalumai (8)

Raudonoji ( rooibo s) arbata – tai raudonoji žolelių arbata, gaminama iš fermentuotų...