Aštuntajam savo Dakaro ralio startui besiruošiantis Antanas Juknevičius kartu su šturmanu Dariumi Vaičiuliu intensyvaus pasirengimo laikotarpiu rado laiko ir naujoms patirtims. Lenktynininkai išmėgino pilotų profesiją ir palygino, kuo skiriasi darbas ralio reido automobilyje bei realioje „Boeing 737“ lėktuvo kabinoje.
© dakaras.lt nuotr.

Sunkiausia užduotis pilotuojant lėktuvą sportininkams tapo pakilimo procedūra, kurios metu orlaivį pilotai valdo kojomis vairuodami, rankomis keldami lėktuvą į orą ir reguliuodami greitį – priešingai, nei tai daroma automobilyje. Įdomu ir tai, jog Antano Juknevičiaus šturmanas Darius Vaičiulis yra mokęsis skristi vienmotoriu lėktuvu, tačiau „Boeing“ lėktuve ir valdymas, ir prietaisai – kur kas sudėtingesni.

„Kol teisingai pakilome, sudaužėme 3 lėktuvus – už tokią sumą galėtume iki gyvenimo galo į Dakarą važiuoti negalvodami apie finansavimą“, - šmaikščią patirtį prisiminė šturmanas D. Vaičiulis. „Keisčiausia buvo, jog kapitono ir piloto vairalazdė bei pedalai yra sujungti, todėl vienu metu bandydami vairuoti iš tikro kovojome vienas prieš kitą. Pasidalinę darbais pakilome puikiai ir net nusileidome be autopiloto ar instruktoriaus įsikišimo.“


Specialiai dykumų maratonams belgų „Overdrive“ inžinierių sukonstruotas A. Juknevičiaus Dakaro automobilis ir bene 200 keleivių populiariausiais maršrutais visame pasaulyje kasdien skraidinantis lėktuvas, rodos, neturi daug bendro. Galia skiriasi daugiau nei šimtą kartų – 36 tūkst. prieš 330 arklio galių, o lėktuvo maksimalus greitis bene 4 kartus didesnis, tačiau užėjus į piloto kabiną vaizdas išties primena lenktyninį automobilį.

Visų pirma akys užkliūna už daugybės svirtelių bei ekranų, kurių rodomais duomenimis pilotai vadovaujasi viso skrydžio metu. Tą patį vaizdą matysime ir Dakaro automobilyje, be to, net ir pateikiama informacija yra panaši – kuro, alyvos lygis, skysčių temperatūros, variklio sūkiai, navigacijos priemonės ir pan. Kaip pasakoja „Boeing“ kapitono kėdę išbandęs A. Juknevičius – tiek procedūros, tiek darbo vieta labai panašūs, skiriasi tik veiksmų ir įrangos kiekiai.

„Paprastam žmogui ir mūsų „Overdrive Hilux“ prietaisų skydelis gali pasirodyti kaip kosminis laivas, bet lėktuvo kabina tikrai stebina savo prietaisų gausa. Prieš startuojant Dakaro ralio etape procedūrų sąrašas nėra itin ilgas – patikrini padangų slėgį, užsidedi pilną aprangą, prisisegi, įsijungi komunikacijos priemones, tuomet belieka suspausti kelių jungiklių kombinaciją ir „gazas – dugnas“, - juokiasi „BAA Training“ pilotų akademijoje realaus skrydžio stimuliatorių išbandęs Antanas Juknevičius. „Tuo tarpu lėktuve yra visa knyga patikrinimų, kuriuos Darius turėtų man perskaityti prieš pradedant kilimo procedūrą.“

Pojūčiai skriejant Pietų Amerikos smėlynais ir 12 kilometrų aukštyje skiriasi, tačiau ne taip, kaip galima būtų tikėtis. Pasak Dakaro lenktynininkų, skrodžiant ralio trasas greitis jaučiasi žymiai labiau nei pilotuojant lėktuvą 780 kilometrų per valandą greičiu.Viena to priežasčių – tokiame aukštyje aplink lėktuvą be galo daug erdvės ir nėra kitų objektų, kurių dėka suvoktum savo paties greitį.

Dakaro ralio maratonui besiruošiantis Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas varžybose startuos „Overdrive Hilux“ automobiliu, kuris jau lapkričio pabaigoje bus išsiųstas į Pietų Ameriką. Pirmasis 2017-ųjų Dakaro ralio etapas numatomas sausio 2 d.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Jurbarko automobilių slalome niekas nepavijo ryškaus „Toyota MR2“ (1)

Balandžio 22 dieną Jurbarke finišavo antrasis automobilių slalomo varžybų serijos „Eolto...

Enduro motociklininkas: ruošdami trasą joje gyvenome savaitę (2)

Šiemet po pertraukos į „Nemuno žiedą“ grįžta enduro motociklų komandinės varžybos,...

Dakaro ralyje bus vienu lietuviu daugiau: Arūnas Gelažninkas pasiekė savo tikslą specialiai DELFI iš Maroko, atnaujinta 18.20 val. (4)

Paskutinius 40 kilometrų penktadienį įveikęs Arūnas Gelažninkas pasiekė išsvajotą tikslą...

Automobilių slalomas Jurbarke – antrą savaitgalį iš eilės

Automobilių slalomo varžybos du savaitgalius iš eilės. Ar gali būti geriau? Šios automobilių...

Pirmame „Nissan Lietuvos motokroso čempionato“ etape – virš 100 dalyvių (3)

Motociklų krosas Lietuvoje vis populiarėja ir tai akivaizdu matant renginių kokybę, augantį...

Top naujienos

Priklausomybė nuo sekso skelbiama pasiekusi epidemijos lygį: politikai mano, kad atėjo laikas tai sutvarkyti atlikite testą (98)

Kasdien galvojate apie seksą ir galbūt kone nuolat? O pačiu seksu užsiimti nepraleidžiate...

Gyvai / Eurolygos ketvirtfinalio mūšis Kaune: „Žalgiris“ – „Olympiakos“ (185)

Eurolygos ketvirtfinalio serija persikėlė į Kauną, čia antradienio vakare „Žalgiris“ savo...

Po naujausio Kim Jong Uno žingsnio – įspėjimas: tai spąstai (36)

Šiaurės Korėjos lyderiui vien susitikimas su JAV prezidentu yra didžiulis pasiekimas, nes taip...

Valdžios malonė: suteiks vienkartinę galimybę susimokėti (44)

2019 metais gyventojai ir įmonės turės vienkartinę galimybę susimokėti „pamirštus“...

Lemiamos kautynės Kaune: buvę krepšininkai pasidalino savo prognozėmis ir viltimis (2)

Bene svarbiausioje sezono dvikovoje Kauno „Žalgirį“ palaikys sausakimšos tribūnos. Antradienį...

Henriko Daktaro advokatas: tai – lyg prasto skonio televizijos realybės šou (92)

Dėl labai sunkių nusikaltimų griežčiausia laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausme nuteistas...

Ieško darbininkų už tūkstantį eurų su apgyvendinimu: sekasi labai sunkiai (492)

Skuodo rajone darbą siūlantys ūkininkai pasiruošė mokėti nemenką atlygį, tačiau net ir 1...

Japonijos gamta susižavėjęs lietuvis: čia laimingas pasijaus kiekvienas, išskyrus BMW gerbėjus (18)

Sprendimas važiuoti į Narą penktadienį, o ne šeštadienį pasiteisino su kaupu. Prieš vizitą...

Prieglaudos darbuotojai nustėro: Vilniaus centre – šuniukų „lageris“ (6)

Šiandien tebeegzistuoja „lageriai“, tik į juos patenka ne žmonės, o šunys. Tuo įsitikino „...

Macrono valstybinio vizito JAV antrąją dieną – derybos ir pramogos (27)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas ir Prancūzijos vadovas Emmanuelis Macronas antradienį, antrą...