aA
Aštuntajam savo Dakaro ralio startui besiruošiantis Antanas Juknevičius kartu su šturmanu Dariumi Vaičiuliu intensyvaus pasirengimo laikotarpiu rado laiko ir naujoms patirtims. Lenktynininkai išmėgino pilotų profesiją ir palygino, kuo skiriasi darbas ralio reido automobilyje bei realioje „Boeing 737“ lėktuvo kabinoje.
© dakaras.lt nuotr.

Sunkiausia užduotis pilotuojant lėktuvą sportininkams tapo pakilimo procedūra, kurios metu orlaivį pilotai valdo kojomis vairuodami, rankomis keldami lėktuvą į orą ir reguliuodami greitį – priešingai, nei tai daroma automobilyje. Įdomu ir tai, jog Antano Juknevičiaus šturmanas Darius Vaičiulis yra mokęsis skristi vienmotoriu lėktuvu, tačiau „Boeing“ lėktuve ir valdymas, ir prietaisai – kur kas sudėtingesni.

„Kol teisingai pakilome, sudaužėme 3 lėktuvus – už tokią sumą galėtume iki gyvenimo galo į Dakarą važiuoti negalvodami apie finansavimą“, - šmaikščią patirtį prisiminė šturmanas D. Vaičiulis. „Keisčiausia buvo, jog kapitono ir piloto vairalazdė bei pedalai yra sujungti, todėl vienu metu bandydami vairuoti iš tikro kovojome vienas prieš kitą. Pasidalinę darbais pakilome puikiai ir net nusileidome be autopiloto ar instruktoriaus įsikišimo.“


Specialiai dykumų maratonams belgų „Overdrive“ inžinierių sukonstruotas A. Juknevičiaus Dakaro automobilis ir bene 200 keleivių populiariausiais maršrutais visame pasaulyje kasdien skraidinantis lėktuvas, rodos, neturi daug bendro. Galia skiriasi daugiau nei šimtą kartų – 36 tūkst. prieš 330 arklio galių, o lėktuvo maksimalus greitis bene 4 kartus didesnis, tačiau užėjus į piloto kabiną vaizdas išties primena lenktyninį automobilį.

Visų pirma akys užkliūna už daugybės svirtelių bei ekranų, kurių rodomais duomenimis pilotai vadovaujasi viso skrydžio metu. Tą patį vaizdą matysime ir Dakaro automobilyje, be to, net ir pateikiama informacija yra panaši – kuro, alyvos lygis, skysčių temperatūros, variklio sūkiai, navigacijos priemonės ir pan. Kaip pasakoja „Boeing“ kapitono kėdę išbandęs A. Juknevičius – tiek procedūros, tiek darbo vieta labai panašūs, skiriasi tik veiksmų ir įrangos kiekiai.

„Paprastam žmogui ir mūsų „Overdrive Hilux“ prietaisų skydelis gali pasirodyti kaip kosminis laivas, bet lėktuvo kabina tikrai stebina savo prietaisų gausa. Prieš startuojant Dakaro ralio etape procedūrų sąrašas nėra itin ilgas – patikrini padangų slėgį, užsidedi pilną aprangą, prisisegi, įsijungi komunikacijos priemones, tuomet belieka suspausti kelių jungiklių kombinaciją ir „gazas – dugnas“, - juokiasi „BAA Training“ pilotų akademijoje realaus skrydžio stimuliatorių išbandęs Antanas Juknevičius. „Tuo tarpu lėktuve yra visa knyga patikrinimų, kuriuos Darius turėtų man perskaityti prieš pradedant kilimo procedūrą.“

Pojūčiai skriejant Pietų Amerikos smėlynais ir 12 kilometrų aukštyje skiriasi, tačiau ne taip, kaip galima būtų tikėtis. Pasak Dakaro lenktynininkų, skrodžiant ralio trasas greitis jaučiasi žymiai labiau nei pilotuojant lėktuvą 780 kilometrų per valandą greičiu.Viena to priežasčių – tokiame aukštyje aplink lėktuvą be galo daug erdvės ir nėra kitų objektų, kurių dėka suvoktum savo paties greitį.

Dakaro ralio maratonui besiruošiantis Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas varžybose startuos „Overdrive Hilux“ automobiliu, kuris jau lapkričio pabaigoje bus išsiųstas į Pietų Ameriką. Pirmasis 2017-ųjų Dakaro ralio etapas numatomas sausio 2 d.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro žvaigždė Nasseras Al-attiyah važiuos su lietuviška vėliava (42)

Latvijos sostinė Ryga pastarąją savaitę atsidūrė viso automobilių sporto pasaulio akiratyje, o...

Paaiškėjo, kada vyks jubiliejinės 1006 kilometrų lenktynės (4)

Šiemet kaip niekad anksti patvirtinta kitais metais vyksiančio didžiausio automobilių lenktynių...

Netikėta: „drifteris“ iš Lenkijos šonu trasoje slysta naudodamas vien kojas (5)

Keliaudama po Lenkiją „Hoonigan“ komanda susipažino su Barstoszu Ostalowskiu – abejų rankų...

Bekelės varžybose Pasvalio rajone – įspūdingi vaizdai ir didelis greitis (1)

Savaitgalį Pasvalio rajone vyko trečiasis „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etapas,...

„World RX“ ant permainų slenksčio: nuo etapo Rygoje iki elektromobilių trasoje

Praėjusį savaitgalį Latvijos sostinėje siautusios Pasaulio ir Europos ralio kroso čempionato...

Top naujienos

Naujo verslo centro statybų užkulisiai primena mafijos klestėjimo laikus (35)

Naujo verslo centro Žvėryne statybose dirbę verslininkai jo rangovą „ Nobus LT “ kaltina...

Ką pasitraukęs iš Seimo veikė Mindaugas Bastys: ryšiai veda į dabar jau svetimos partijos viršūnę (89)

Zanavykų apygardoje renkant naują Seimo narį, Lietuvos socialdemokratų partijoje ( LSDP )...

Propagandos mašina atvyko į Daniją: platinami mitai apie gyvūnų viešnamius (69)

Danija – Hanso Christiano Anderseno pasakų šalis. Klestinti ir pažangi socialinės gerovės...

Orai: visą savaitę Lietuvą merks lietus (11)

Pirmadienio naktį lietūs toliau merks Lietuvą, pietrytiniame šalies pakraštyje vietomis lis...

Popiežius Pranciškus atvyko į Latviją (17)

Popiežius Pranciškus pirmadienį atvyko į Latviją, kur susitiks su valdžios atstovais ir...

Utopija ar ateitis: Lietuvos miestai be nuosavų automobilių (1)

Miesto tarša ir automobiliais perkrautu centru besirūpinantys savivaldos ir valdžios atstovai...

Druskos sunaudojate daugiau, nei manote: Unikausko patarimai, kaip kovoti su druskos pertekliumi (21)

Kai prarandame saiką, net medžiagos, kurios būtinos mūsų organizmui, tampa jį žalojančiu...

Pirmadienio ryte – kamščiai Vilniaus gatvėse (1)

Pirmadienio rytas Vilniuje į darbą skubančius įkalino spūstyse.

Rusijos strateginėje zonoje atsivėrė pavojingas kelias (80)

Prieš porą savaičių, kai dangus buvo ganėtinai saulėtas, o oro sąlygos buvo santykinai...

Iš CSKA – į „Žalgirį“: Westermannas grįžta į Kauną Leo komentaras (48)

Kauno „Žalgiris“ surado ilgai ieškotą patikimą atakų organizatorių. Į Kauną po sezono...