Panagrinėjus „Viada Rally Žemaitija 2018“ startuosiančių ekipažų sąrašą nori nenori akis kliūva už vieno dalyko: šįkart tik ant 4 automobilių bus latviškos vėliavos. Turint galvoje, kad prieš porą metų Latvijos automobilių federacijos (LAF) ralio komisijos vadovai Kelmės ASK buvo pasirinkę pagrindiniais savo partneriais Lietuvoje, o „Žemaitijos ralio“ trasose savo meistriškumą demonstravo visi pajėgiausi kaimyninės šalies pilotai, klausimas „kas atsitiko?“ tiesiog privalo būti užduotas, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Ivo Pūkis ir Janis Vorobjovas
© Organizatorių archyvas

Kuriais Lietuvos ir Latvijos ralio čempionatų etapais geriausia dalintis sportininkai diskutavo jau seniai, tačiau keletą pastarųjų metų mūsiškiai grunto meistrai dažniausiai keliaudavo į „Talsi rally“, o latviai rinkdavosi „300 ežerų ralį“ arba „Žemaitijos ralį“. Deja, pernai viešnagė į Kurzemę baigėsi apmaudžiu nesusipratimu, nulėmusiu ir šio lenktynių sezono dėlionę: net trys lietuvių ekipažai gavo 20 minučių baudas, kurios iš pirmojo greičiausiųjų dešimtuko juos nubloškė į pačią rikiuotės pabaigą. Dar du ekipažai baudų išvengė tik todėl, kad finišo linijos nepasiekė.

Tokį drakonišką sprendimą lėmė sportininkų ir varžybų teisėjų nesusikalbėjimas dėl degalų užpylimo procedūros: kadangi mūsiškiai savo techniką „girdė“ bioetanoliu, kurio sąnaudos kiek didesnės nei sportinio benzino, todėl dar prieš startą buvo aišku, kad įprastas papildymo degalais algoritmas Lietuvos ralio čempionato lyderiams netinka. Jie kreipėsi į organizatorius, paaiškino reikalo esmę ir buvo patikinti, kad dėl to problemų nekils – degalų bakus bus galima papildyti drauge su istorinių automobilių įskaitoje startuojančiais ekipažais.

Tačiau galiausiai viskas apsivertė aukštyn kojom, nes šis žodinis susitarimas nebuvo užfiksuotas raštu, o jokio dokumento nematę latvių ralio teisėjai pasielgė kaip kirviai...

„Tiesą sakant, aš tąkart nukentėjau skaudžiausiai, nes į finišą atvažiavom treti bendroje įskaitoje, o pritaikius sankcijas už degalų pylimą, dėl kurio nesusikalbėjo oficialūs lenktynių asmenys – buvom išspirti velniop. Kaip bežiūrėsi, tada ir sveiko proto, ir geranoriškumo latvių teisėjams smarkiai pritrūko, todėl, kai sezono pabaigoje buvo braižomi 2018-ųjų varžybų kalendoriaus eskizai, balsų dauguma buvo nutarta ieškoti alternatyvių sprendimų.

Kita vertus akivaizdu, kad nebendradarbiaujant su artimiausių kaimynų atstovais verstis sunkoka – latvių čempionatas pakankamai kokybiškas, jų lyderiai greiti, todėl jungtiniai etapai visuomet pasižymi aštresne konkurencija ir tampa patrauklesniu reginiu žiūrovams“, – dėsto vienas „Viada Rally Žemaitija 2018“ favoritų Vaidotas Žala.

Beje, patys Latvijos ralio komisijos strategai sukirto rankomis dėl glaudesnio bendradarbiavimo su estais. Lietuvoje buvo ieškoma galimų sąlyčio taškų su Lenkijos ralio čempionato organizatoriais, tačiau ten dominuoja lenktynės ant asfaltinės kelio dangos, todėl vien automobilių adaptavimas specifinėms sąlygoms (lenkų sportininkams – pasiruošimui kovoms žvyrkeliuose) kelia papildomų rūpesčių.

Vaidotas Žala (dešinėje)
Vaidotas Žala (dešinėje)
© DELFI / Kiril Čachovskij

LASF ralio komiteto pirmininkas Donatas Liesis komentuodamas šią situaciją pripažino, kad pernykštis konfliktas turėjo įtakos sprendimui nerengti išvažiuojamųjų etapų į Latviją, tačiau patikino, kad bendradarbiavimas su kaimynais nenutrūko.

„Gera žinia, kad iš klaidų „Talsi Rally“ visi pasimokėme ir aiškiai užfiksavome, kaip turėtų būti elgiamasi, kad panašių nesusipratimų nekiltų. Be to, kolegos latviai taip pat „legalizavo“ bioetanolio naudojimą saviškiame ralio čempionate, todėl neliko net teorinių galimybių skirtingai interpretuoti lenktynių taisykles ir ekipažų elgseną. Faktas, kad bendradarbiauti naudinga tiek mums, tiek latviams, nes taip ir taupomos lėšos, ir išvengiama rutinos, kai metai iš metų lenktyniaujama tose pat trasose“, – teigia D. Liesis.

Vienas aktyviausių ralio bendruomenės narių Mindaugas Varža patikino, kad santykiai tarp pačių Lietuvos bei Latvijos sportininkų buvo ir tebėra pavydėtinai geri.

„Žinoma, labai gaila dėl pernykščio mūsų šalių federacijų nesusikalbėjimo, bet svarbu išmokti visas pamokas. Esu tikras, kad jei panaši dviprasmybė pasikartotų, tai išminties ir geranoriškumo nebepritrūktų“, – teigė M. Varža.

Šį savaitgalį vyksiančiose „Viada Rally Žemaitija 2018“ lenktynėse startuos gyva Latvijos ralio legenda Janis Vorobjovas su šturmanu Ivo Pūkiu, taip pat Dmitrijus Feofanovas ir Normundas Kokinis, Guntis Lielkajis ir Vilnis Mikelsonas bei Vigo Rubenio ir Kristapo Eglitės ekipažai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Palangos „Gera Dovana Drift“ varžybų trasa – viena sudėtingiausių čempionate

Liepos 20 dieną, penktadienio vakarą, iš karto po „ Aurum 1006 km lenktynių “ kvalifikacijos,...

Antras „Naktininės Lenktynės 420“ etapas: dvigubai daugiau distancijos ir azarto (2)

Pirmosios Lietuvoje ištvermės „Naktinės Lenktynės“ startavo gegužę. Rugpjūčio 11 dieną...

Estijos ralyje lietuviai patyrė avariją (13)

Šį savaitgalį vykstančiame „Shell Helix Rally Estonia“ startavę du ekipažai iš Lietuvos...

„Bracket drag“ lenktynėse Palangoje sunkiausia bus profesionalams (2)

„Aurum 1006 km lenktynių“ metu ketvirtadienio vakarą pirmą kartą Lietuvoje vyks „Bracket“...

Pasaulio čempionato lyderis „Hyundai i30 N TCR“ varžysis Lietuvoje (1)

Ką tik iš gamyklos Alzenau (Vokietija), dar kvepiantis dažais, toks pats, kaip pasaulio čempionate...

Top naujienos

Rusijoje - įsiūtis dėl apdovanojimo Baltijos šalims: Lietuvą palygino su kanibalais (204)

Po to, kai praėjusią savaitę Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė kartu su kitų Baltijos...

Įvedus protingą automobilių mokestį dyzelinių išlaikymas smarkiai išaugtų (56)

Kol Lietuvoje neįvesti nauji transporto priemonių mokesčiai, dujomis varomų automobilių...

54 tūkst. gyventojų netrukus sulauks VMI laiškų (27)

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki dabar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Įvertino Trumpo ir Putino kūno kalbą: itin keista (34)

Ką iš tiesų Donaldas Trumpas galvoja apie Vladimirą Putiną? O ką pastarasis apie savo kolegą...

Turi planą B „valstiečiams“: Kirkilas įvardijo, kas galėtų būti bendras partijų kandidatas į prezidentus (224)

Lietuvos socialdemokratų darbo partijos ( LSDDP ) lyderis Gediminas Kirkilas teigia, kad užsienio...

APOEL skaičiuoja nuostolius: per pirmas 20 minučių Lietuvoje praradome milijoną „Sūduvos“ rūbinėje – nevaržomos pergalės emocijos (11)

Po nesėkmės Marijampolės „Sūduvai“ Kipro čempionė APOEL turės koreguoti biudžeto...

Susirasti darbą Didžiojoje Britanijoje šiuo metu itin lengva (3)

Nedarbas Jungtinėje Karalystėje šių metų gegužės mėnesį išsilaikė ties žemiausiu lygiu...

Netradicinį vestuvių rūbą pasirinkusią Atlantą lydėjo tik komplimentai: jis atitinka mano charakterį (4)

Jokia paslaptis, kad išgirdus žodžių junginį „vestuvinė suknelė“ mintyse dažniausiai...

Staigmena naujausiuose kandidatų į prezidentus reitinguose: lyderių trejetuke įvyko pokyčiai (999)

Birželio 19-27 dienomis visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „ Spinter tyrimai “...

Klaipėdoje žuvusios manekenės byloje kyla įtampa: įsikišti teko ir Generalinei prokuratūrai (115)

Klaipėdoje žuvusios manekenės Dovilės mirties tyrime šeimai atstovaujantis advokatas atkakliai...