aA
Panagrinėjus „Viada Rally Žemaitija 2018“ startuosiančių ekipažų sąrašą nori nenori akis kliūva už vieno dalyko: šįkart tik ant 4 automobilių bus latviškos vėliavos. Turint galvoje, kad prieš porą metų Latvijos automobilių federacijos (LAF) ralio komisijos vadovai Kelmės ASK buvo pasirinkę pagrindiniais savo partneriais Lietuvoje, o „Žemaitijos ralio“ trasose savo meistriškumą demonstravo visi pajėgiausi kaimyninės šalies pilotai, klausimas „kas atsitiko?“ tiesiog privalo būti užduotas, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Ivo Pūkis ir Janis Vorobjovas
Ivo Pūkis ir Janis Vorobjovas
© Organizatorių archyvas

Kuriais Lietuvos ir Latvijos ralio čempionatų etapais geriausia dalintis sportininkai diskutavo jau seniai, tačiau keletą pastarųjų metų mūsiškiai grunto meistrai dažniausiai keliaudavo į „Talsi rally“, o latviai rinkdavosi „300 ežerų ralį“ arba „Žemaitijos ralį“. Deja, pernai viešnagė į Kurzemę baigėsi apmaudžiu nesusipratimu, nulėmusiu ir šio lenktynių sezono dėlionę: net trys lietuvių ekipažai gavo 20 minučių baudas, kurios iš pirmojo greičiausiųjų dešimtuko juos nubloškė į pačią rikiuotės pabaigą. Dar du ekipažai baudų išvengė tik todėl, kad finišo linijos nepasiekė.

Tokį drakonišką sprendimą lėmė sportininkų ir varžybų teisėjų nesusikalbėjimas dėl degalų užpylimo procedūros: kadangi mūsiškiai savo techniką „girdė“ bioetanoliu, kurio sąnaudos kiek didesnės nei sportinio benzino, todėl dar prieš startą buvo aišku, kad įprastas papildymo degalais algoritmas Lietuvos ralio čempionato lyderiams netinka. Jie kreipėsi į organizatorius, paaiškino reikalo esmę ir buvo patikinti, kad dėl to problemų nekils – degalų bakus bus galima papildyti drauge su istorinių automobilių įskaitoje startuojančiais ekipažais.

Tačiau galiausiai viskas apsivertė aukštyn kojom, nes šis žodinis susitarimas nebuvo užfiksuotas raštu, o jokio dokumento nematę latvių ralio teisėjai pasielgė kaip kirviai...

„Tiesą sakant, aš tąkart nukentėjau skaudžiausiai, nes į finišą atvažiavom treti bendroje įskaitoje, o pritaikius sankcijas už degalų pylimą, dėl kurio nesusikalbėjo oficialūs lenktynių asmenys – buvom išspirti velniop. Kaip bežiūrėsi, tada ir sveiko proto, ir geranoriškumo latvių teisėjams smarkiai pritrūko, todėl, kai sezono pabaigoje buvo braižomi 2018-ųjų varžybų kalendoriaus eskizai, balsų dauguma buvo nutarta ieškoti alternatyvių sprendimų.

Kita vertus akivaizdu, kad nebendradarbiaujant su artimiausių kaimynų atstovais verstis sunkoka – latvių čempionatas pakankamai kokybiškas, jų lyderiai greiti, todėl jungtiniai etapai visuomet pasižymi aštresne konkurencija ir tampa patrauklesniu reginiu žiūrovams“, – dėsto vienas „Viada Rally Žemaitija 2018“ favoritų Vaidotas Žala.

Beje, patys Latvijos ralio komisijos strategai sukirto rankomis dėl glaudesnio bendradarbiavimo su estais. Lietuvoje buvo ieškoma galimų sąlyčio taškų su Lenkijos ralio čempionato organizatoriais, tačiau ten dominuoja lenktynės ant asfaltinės kelio dangos, todėl vien automobilių adaptavimas specifinėms sąlygoms (lenkų sportininkams – pasiruošimui kovoms žvyrkeliuose) kelia papildomų rūpesčių.

Vaidotas Žala (dešinėje)
Vaidotas Žala (dešinėje)
© DELFI / Kiril Čachovskij

LASF ralio komiteto pirmininkas Donatas Liesis komentuodamas šią situaciją pripažino, kad pernykštis konfliktas turėjo įtakos sprendimui nerengti išvažiuojamųjų etapų į Latviją, tačiau patikino, kad bendradarbiavimas su kaimynais nenutrūko.

„Gera žinia, kad iš klaidų „Talsi Rally“ visi pasimokėme ir aiškiai užfiksavome, kaip turėtų būti elgiamasi, kad panašių nesusipratimų nekiltų. Be to, kolegos latviai taip pat „legalizavo“ bioetanolio naudojimą saviškiame ralio čempionate, todėl neliko net teorinių galimybių skirtingai interpretuoti lenktynių taisykles ir ekipažų elgseną. Faktas, kad bendradarbiauti naudinga tiek mums, tiek latviams, nes taip ir taupomos lėšos, ir išvengiama rutinos, kai metai iš metų lenktyniaujama tose pat trasose“, – teigia D. Liesis.

Vienas aktyviausių ralio bendruomenės narių Mindaugas Varža patikino, kad santykiai tarp pačių Lietuvos bei Latvijos sportininkų buvo ir tebėra pavydėtinai geri.

„Žinoma, labai gaila dėl pernykščio mūsų šalių federacijų nesusikalbėjimo, bet svarbu išmokti visas pamokas. Esu tikras, kad jei panaši dviprasmybė pasikartotų, tai išminties ir geranoriškumo nebepritrūktų“, – teigė M. Varža.

Šį savaitgalį vyksiančiose „Viada Rally Žemaitija 2018“ lenktynėse startuos gyva Latvijos ralio legenda Janis Vorobjovas su šturmanu Ivo Pūkiu, taip pat Dmitrijus Feofanovas ir Normundas Kokinis, Guntis Lielkajis ir Vilnis Mikelsonas bei Vigo Rubenio ir Kristapo Eglitės ekipažai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Šonaslydininko Benedikto Čirbos komandoje – dviprasmiškos nuotaikos

Lietuvos šonaslydžio čempiono Benedikto Čirbos stovykloje – dviprasmiškos nuotaikos. Šį...

Ralio „Aplink Lietuvą“ laimėtojams – prezidento Gitano Nausėdos taurė (1)

Rugpjūčio 28-ąją Kaune, Rotušės aikštėje, bus duotas startas tradiciniam raliui „ Aplink...

Lietuvos automobilių sporto federacijoje prasideda pokyčiai

Praėjusią savaitę Lietuvos automobilių sporto federacijoje ( LASF ) įvyko lūžis – savo...

Ant „Perimetro“ nugalėtojų pakylos – Dakaro lenktynininkai ir automobiliai

Šeštadienio vakarą baigėsi dešimtą kartą rengiamas lietuviškasis Dakaras: bekelės lenktynės...

„Samsonas Rally Rokiškis“ pergalę išplėšė rusas, Žala liko antras, už nugaros palikęs suomį (1)

Šeštadienį Rokiškio apylinkėse finišavo didžiausias Lietuvoje ralio renginys – „ Samsonas...

Top naujienos

Svarstoma dar viena nedarbo diena: politikai siūlo jų nebraukti, o dar pridėti (3)

Sugrįžus diskusijoms dėl galimybės sausio 13-ąją paskelbti nedarbo diena, Lietuvos...

Miesto festivalio dalyvė suglumo: dėl COVID-19 atšaukus renginį, nuostoliai būtų dengiami iš dalyvių kišenės (25)

Po mėnesio vyksiantis bene didžiausias sostinės festivalis „ Sostinės dienos “ kai kuriems...

Lingienė: nerimą kelia nepaaiškinami koronaviruso atvejai, nemažai užsikrečia savo darbovietėse vilčių dėl Lenkijos nepalieka (271)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro ( NVSC ) direktorė Rolanda Lingienė sako, kad...

Iš Valentaitės vogusiam Redikui – blogos žinios: pareigūnai mano, kad krepšininkas turi būti įkalintas (32)

Dėl vagysčių iš stilistės Astos Valentaitės nuteistas krepšininkas Dovydas Redikas...

Artėjant AE paleidimui – kritika Vilniui: Astravas poryt pasileidžia, ir mes net nežinome, ar jie pasirengę papildyta (3)

Tikėtinas Astravo atominės elektrinės (AE) fizikinis paleidimas yra numatytas penktadienį,...

Nufilmavo savižudiškus „kelių erelio“ manevrus: lenkti šoko tiesiai prieš vilkiko nosį (252)

Neatsargus ir neapgalvotas lenkimas - viena dažnesnių žūčių Lietuvos keliuose priežasčių....

Astravo AE paleidimas tikėtinas jau penktadienį: dalis savivaldybių pasirengti vėluoja papildyta 12:31 val. (256)

Astravo atominės elektrinės (AE) fizikinis paleidimas tikėtinas jau šį penktadienį. Jos...

Vakcina besigiriančiai Rusijai – kirtis iš PSO (194)

Rusijai giriantis planais greitai pradėti masinę vakcinos nuo koronaviruso gamybą, Pasaulio...

Buvęs CŽA agentas apie sprogimą Libane: sukėlė ne tik amonio nitratas apie pavojingą krovinį žinota prieš šešerius metus (55)

Buvęs CŽA agentas artimuosiuose rytuose Robertas Baeris naujienų kanalui CNN teigė, kad Libano...

|Maža didelių žinių kaina