aA
Panagrinėjus „Viada Rally Žemaitija 2018“ startuosiančių ekipažų sąrašą nori nenori akis kliūva už vieno dalyko: šįkart tik ant 4 automobilių bus latviškos vėliavos. Turint galvoje, kad prieš porą metų Latvijos automobilių federacijos (LAF) ralio komisijos vadovai Kelmės ASK buvo pasirinkę pagrindiniais savo partneriais Lietuvoje, o „Žemaitijos ralio“ trasose savo meistriškumą demonstravo visi pajėgiausi kaimyninės šalies pilotai, klausimas „kas atsitiko?“ tiesiog privalo būti užduotas, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Ivo Pūkis ir Janis Vorobjovas
© Organizatorių archyvas

Kuriais Lietuvos ir Latvijos ralio čempionatų etapais geriausia dalintis sportininkai diskutavo jau seniai, tačiau keletą pastarųjų metų mūsiškiai grunto meistrai dažniausiai keliaudavo į „Talsi rally“, o latviai rinkdavosi „300 ežerų ralį“ arba „Žemaitijos ralį“. Deja, pernai viešnagė į Kurzemę baigėsi apmaudžiu nesusipratimu, nulėmusiu ir šio lenktynių sezono dėlionę: net trys lietuvių ekipažai gavo 20 minučių baudas, kurios iš pirmojo greičiausiųjų dešimtuko juos nubloškė į pačią rikiuotės pabaigą. Dar du ekipažai baudų išvengė tik todėl, kad finišo linijos nepasiekė.

Tokį drakonišką sprendimą lėmė sportininkų ir varžybų teisėjų nesusikalbėjimas dėl degalų užpylimo procedūros: kadangi mūsiškiai savo techniką „girdė“ bioetanoliu, kurio sąnaudos kiek didesnės nei sportinio benzino, todėl dar prieš startą buvo aišku, kad įprastas papildymo degalais algoritmas Lietuvos ralio čempionato lyderiams netinka. Jie kreipėsi į organizatorius, paaiškino reikalo esmę ir buvo patikinti, kad dėl to problemų nekils – degalų bakus bus galima papildyti drauge su istorinių automobilių įskaitoje startuojančiais ekipažais.

Tačiau galiausiai viskas apsivertė aukštyn kojom, nes šis žodinis susitarimas nebuvo užfiksuotas raštu, o jokio dokumento nematę latvių ralio teisėjai pasielgė kaip kirviai...

„Tiesą sakant, aš tąkart nukentėjau skaudžiausiai, nes į finišą atvažiavom treti bendroje įskaitoje, o pritaikius sankcijas už degalų pylimą, dėl kurio nesusikalbėjo oficialūs lenktynių asmenys – buvom išspirti velniop. Kaip bežiūrėsi, tada ir sveiko proto, ir geranoriškumo latvių teisėjams smarkiai pritrūko, todėl, kai sezono pabaigoje buvo braižomi 2018-ųjų varžybų kalendoriaus eskizai, balsų dauguma buvo nutarta ieškoti alternatyvių sprendimų.

Kita vertus akivaizdu, kad nebendradarbiaujant su artimiausių kaimynų atstovais verstis sunkoka – latvių čempionatas pakankamai kokybiškas, jų lyderiai greiti, todėl jungtiniai etapai visuomet pasižymi aštresne konkurencija ir tampa patrauklesniu reginiu žiūrovams“, – dėsto vienas „Viada Rally Žemaitija 2018“ favoritų Vaidotas Žala.

Beje, patys Latvijos ralio komisijos strategai sukirto rankomis dėl glaudesnio bendradarbiavimo su estais. Lietuvoje buvo ieškoma galimų sąlyčio taškų su Lenkijos ralio čempionato organizatoriais, tačiau ten dominuoja lenktynės ant asfaltinės kelio dangos, todėl vien automobilių adaptavimas specifinėms sąlygoms (lenkų sportininkams – pasiruošimui kovoms žvyrkeliuose) kelia papildomų rūpesčių.

Vaidotas Žala (dešinėje)
Vaidotas Žala (dešinėje)
© DELFI / Kiril Čachovskij

LASF ralio komiteto pirmininkas Donatas Liesis komentuodamas šią situaciją pripažino, kad pernykštis konfliktas turėjo įtakos sprendimui nerengti išvažiuojamųjų etapų į Latviją, tačiau patikino, kad bendradarbiavimas su kaimynais nenutrūko.

„Gera žinia, kad iš klaidų „Talsi Rally“ visi pasimokėme ir aiškiai užfiksavome, kaip turėtų būti elgiamasi, kad panašių nesusipratimų nekiltų. Be to, kolegos latviai taip pat „legalizavo“ bioetanolio naudojimą saviškiame ralio čempionate, todėl neliko net teorinių galimybių skirtingai interpretuoti lenktynių taisykles ir ekipažų elgseną. Faktas, kad bendradarbiauti naudinga tiek mums, tiek latviams, nes taip ir taupomos lėšos, ir išvengiama rutinos, kai metai iš metų lenktyniaujama tose pat trasose“, – teigia D. Liesis.

Vienas aktyviausių ralio bendruomenės narių Mindaugas Varža patikino, kad santykiai tarp pačių Lietuvos bei Latvijos sportininkų buvo ir tebėra pavydėtinai geri.

„Žinoma, labai gaila dėl pernykščio mūsų šalių federacijų nesusikalbėjimo, bet svarbu išmokti visas pamokas. Esu tikras, kad jei panaši dviprasmybė pasikartotų, tai išminties ir geranoriškumo nebepritrūktų“, – teigė M. Varža.

Šį savaitgalį vyksiančiose „Viada Rally Žemaitija 2018“ lenktynėse startuos gyva Latvijos ralio legenda Janis Vorobjovas su šturmanu Ivo Pūkiu, taip pat Dmitrijus Feofanovas ir Normundas Kokinis, Guntis Lielkajis ir Vilnis Mikelsonas bei Vigo Rubenio ir Kristapo Eglitės ekipažai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Maratone aplink Lietuvą „4x4 Perimetras“ startuos bagis

Bagiai populiarėja. Geriausiai žinomame bekelės lenktynių renginyje visame pasaulyje – Dakaro...

Po 9 valandų lenktynių – 10 minučių nuo „Lamborghini“ su dvigubai silpnesniu automobiliu

Prieš jubiliejinių dvidešimtųjų „ Aurum 1006 km lenktynių “ startą „Noker Racing Team“...

Gusto Grinbergo drama Barselonoje: lenkimai privertė išsižioti visus

Savaitgalį Barselonoje vykusiose Europos Le Mano Serijos (ELMS) 4 valandų lenktynėse Gustas...

Sukūrė produktą, subalansuotą neturintiems biudžeto ilgoms ištvermės lenktynėms (3)

Praūžus Palangos 1006 km lenktynių maratono savaitgaliui, lenktynių profesionalai vėl...

1006 km lenktynėse pergalę švenčia „Porsche“ važiavusi Gelžinių komanda: atlaikė „Lamborghini“ spaudimą atnaujinta 21.08 (145)

Tai, kas šeštadienį dėjosi 20-ąjį kartą vykstančiose „Aurum 1006 km lenktynėse“, verta...

Top naujienos

Naujausias tyrimas pateikia visiškai netikėtą rezultatą: kokių specialistų iš tiesų reikės Lietuvai (1)

Pasirodo, artimiausiu metu Lietuvai labiausiai reikės ne IT specialistų. Auksiniai laikai laukia...

Apmokestins beveik visus automobilius: pradinis mokestis siektų 20 eurų per metus (9)

Valdžia kyla į kovą prieš dyzelius : kas bus tie blogieji ir kam teks mokėti didžiausius...

Paslaptingas nutylėjimas dėl naujos kriptovaliutos: ar „Facebook“ ketina tapti banku?

Dvi dienas kamantinėjimus ant Kapitolijaus kalvos tvėrusio „Facebook Inc.“ dabar laukia sunkioji...

Lukiškėse Bružaitę vedęs keturių žmonių žudikas: apie žudynes, kaltę ir svajones išeiti į laisvę (183)

Savo vaikus pasmaugusią ir iki gyvos galvos įkalintą Kelmės rajono gyventoją Almą Bružaitę...

Anapilin iškeliavo serialo „Naisių vasara“ aktorius Almantas Vaišnys (104)

Pirmadienio vakarą mirė žinomas Lietuvos teatro ir televizijos aktorius Almantas Vaišnys.

Šiurpi avarija Kėdainių rajone sujudino liudininkus: kelininkas pamojo BMW vairuotojui važiuoti (418)

Remontuojamoje kelio dalyje Kėdainių rajone, Kalnaberžės kaime, kiek daugiau nei prieš savaitę...

Orai: vasariška šiluma grįžta (3)

Antradienio rytas Lietuvoje išauš nevienodas. Rytinėje šalies dalyje dangus bus apniukęs,...

Turininga vasara: Jasikevičius ir šoko vestuvėse, ir metė iššūkį Ilgauskui (3)

Kauno „Žalgirio“ vyriausiojo trenerio Šarūno Jasikevičiaus atostogos tęsiasi: Anglija,...

Įrašas medicinos kortelėje gali sugriauti gyvenimą: gydytojai priversti slėpti svarbią informaciją (177)

Įrašas medicinos kortelėje, jog turite psichikos sveikatos sutrikimų, gali apversti gyvenimą...

Kremlius baigia nusigraužti nagus: programišiai ne tik pavogė jautrius FSB duomenis, bet ir nepatingėjo pasityčioti (309)

Maskvoje savaitgalį turėjo raudonuoti veidai – pasaulį pasiekė naujiena, kad programišiai...