aA
Žvyras ir nestabili, visada besikeičianti danga. Ant tokių kelių ralyje jau daugiau kaip keturis dešimtmečius karaliauja tik visais ratais varomi automobiliai. Vis tik Lietuvoje yra ne vienas itin greitas ekipažas, važiuojantis tik viena ašimi varomu automobiliu, kuris gali paspardyti į užpakalį net ir galingiausios technikos turėtojams bei kovoti dėl pozicijų greičiausiųjų dešimtuke. Tad Elektrėnų ralyje, šalia greičio ruožų bus verta laukti ne tik gvardijos R5 automobilių, bet ir už jų startuosiančių viena ašimi varomų automobilių vairuotojų, kurie iki finišo dažniausiai prasibrauna į rikiuotės priekį, rašoma pranešime.
Elektrėnų ralis
Elektrėnų ralis
© Organizatorių nuotr.

Paaiškinti, kodėl visais ratais varomas automobilis ralyje yra greitesnis nei varomas viena ašimi – paprasta. Ant nestabilios dangos vykstančiose lenktynėse „Mitsubishi Lancer EVO“ ar R5 automobiliai turi tiesiog daugiau sukibimo nei R2 ar BMW. Ir jei ekipažai turi panašiai patirties, BMW niekada nepavys R5 automobilio. Tačiau Lietuvos ralyje yra keli tokie ekipažai, kurie kiekviename posūkyje slysdami šonu sugeba gainiotis ir net aplenkti ir automobilius su dvigubai augiau varančiųjų ratų pilotuojančius varžovus.

BMW, greitesni už „Mitsubishi“

Vienas iš tokių – Giedrius Firantas, su šturmanu Matu Valiuliu. Jie penktadienį lenktynes BMW M3 automobiliu pradės pirmieji tarp viena ašimi varomus automobilius pilotuojančių ekipažų. Iš 28 vietos startuosianti komanda, tikėtina, lenktynes šeštadienį vakare baigs gerokai aukščiau, aplenkę nemažai galingesnę techniką turinčių varžovų.

Giedrius, paklaustas apie greičio paslaptį išliko kuklus ir daugiausia gyrė savo automobilį.

„Mašina tikrai gera. BMW M širdelė, sekvencinė pavarų dėžė. Gerai išsverta. Tikrai puikus komplektas. Jaunystėje nė nesvajojau, kad kada nors galėsiu vairuoti tokio gerumo automobilį, kaip dabar turiu. O BMW vairuoju todėl, kad į vairavimą žiūriu kaip į pramogą, ir užpakaliniais ratais varomas automobilis suteikia daugiausia malonumo už kiekvieną išleistą eurą. Faktas tas, kad su tokiu automobilių R5 klasės mašinų nepavysiu, bet bandom važiuoti tiek greitai, kiek galim“, – sakė Giedrius Firantas.

Ekipažo darbas turi daugiau įtakos nei automobilis

Panašiu tempu, greičiau už kai kuriuos „Mitsubishi“ važiuoja ir Justas Tamašauskas su Vaidu Šmigelsku. Jiems starto pozicija nėra tokia palanki. Elektrėnuose su BMW M3 vyrai startuos iš 38 pozicijos.

Ralyje starto pozicijos yra dėliojamos pagal sportininkų pajėgumą, kuris nustatomas daugiausia pagal pasiektus rezultatus. O šis sezonas Justui toli gražu ne pats sėkmingiausias. Visose trijose iki šiol buvusiose varžybose jis nepasiekė gero rezultato, nes vis ratai nulūždavo. Pats tik gūžčioja pečiais, nes mašina sugesdavo trasoje. Sako, kad jei būtų išlėkęs už trasos ir apgadinęs automobilį ten pats, galėtų kaltinti save. Dabar – tiesiog nesiseka. Bet ekipažas rankų sudėti nesiruošia ir kiekviename etape siekia aukščiausio įmanomo rezultato. Kuo aukščiau prasibrauti bendroje įskaitoje sieks ir šį savaitgalį Elektrėnuose.

„Liūdna šio sezono pradžia. Bet toks tas sportas, juk ne šaškėmis žaidžiam. Elektrėnų labai laukiu. Galima sakyti, tai mano namų ralis. Greičio ruožai specifiniai ir labai smagūs. Lėtai tikrai nevažiuosime, spausime ir tikėsimės, kad technika šį kartą nepaves. Iš kur BMW tokie greiti? Na, jie nėra galingesni už „Mitsubshi“. Bet toks, kaip mūsų automobilis yra labai greitas greituose greičio ruožuose. Mums sunku važiuoti per sankryžas, nes kai išvažiuojant iš jų visais ratais varomi automobiliai rūksta tolyn, mes buksuojame. Tačiau ilguose ir gana greituose posūkiuose mūsų mašinos lengvesnės, vikresnės. O daugiausiai įtakos rezultatui duoda ne vien automobilis, bet visas ekipažo komplektas, kartu su vairuotoju ir šturmanu“, – atsakė Justas Tamašauskas.

Elektrėnų ralis
Elektrėnų ralis
© Organizatorių nuotr.

Kova vienodais automobiliais

Aukštą 30 starto poziciją gavo ir Renaldo Šeinausko su Rūta Krikščiūnaite ekipažas, lėksiantis BMW 328 automobiliu. Tokia pozicija stebina žinant, kad šie sportininkai važiuoja ne su itin galingu M modeliu, o su gana standartiniu „trečiuku“. Jie varžosi „BMW Cup“ mono klasėje, kurioje visi dalyviai važiuoja standartiniais trečios serijos BMW automobiliais su 2,8 litro motorais.

„Šioje klasėje leidžiamos tam tikros modifikacijos, nes visiškai standartinis automobilis tiesiog neatlaikytų ralio varžybų. Juose montuojami kitokie sportiniai amortizatoriai be išsiplėtimo bakelių, sportiniai stabdžiai, sankaba ir blokiruotės. Taip pat galima keisti ir vairo mechanizmą, kad pasukamumas būtų geresnis. Skirtumai pakankamai nedideli. Yra keli niuansai, kurie vieniems ar kitiems automobiliams suteikia tam tikrą pranašumą, bet šioje klasėje neįmanoma turėti automobilio, kuris būtų visa galva pranašesnis nei varžovų. Vis vien ralyje didžiausią reikšmę turi ekipažo susidirbimas, o mes šiuo metu su Rūta trasose jaučiamės puikiai“, – aiškino po kelių metų pertraukos į ralį grįžęs ir iš karto lyderiu klasėje tapęs Renaldas Šeinauskas, kuris pats savo rankomis sukonstravo ne vieną automobilį „BMW Cup“ serijai.

Ši serija yra viena įdomiausių stebėti. Automobiliai nėra brangūs, tad lenktynininkai jų netaupo ir važiuoja efektingai, kiekvieną posūkį įveikdami šonu. O ir technika labai panaši, tad rezultatų lentelė po greičio ruožo labai gerai parodo kas yra kas.

Elektrėnų ralis
Elektrėnų ralis
© Organizatorių nuotr.

Kas Elektrėnuose „duos vaizdų“?

O ir lenktynininkai skirtingi. Jeigu Renaldas rezultato siekia lėkdamas gana saugiai ir techniškai, tai štai pavyzdžiui broliai Justas ir Titas Simaškos, kurie startuos 40-ti lekia kaip nuo pavadžio nutrūkę. Labai efektingai ir itin greitai. Visada ant ribos. Bėda tik ta, kad kai riba taip arti, dažnai vaikinai ją peržengia ir ralį pabaigia kur nors krūmuose. Dėl to jie ir gauna tokias tolimas starto pozicijas. Tačiau šių vaikinų pasirodymo šalia trasos palaukti verta. Panašiai, iš šono atrodytų, kad daugiau žiūrovams nei rezultatui čia važiuoja ir sūnus su tėvu Aras ir Arvydas Kalėdos.

Ne vieną galingesnę techniką turintį varžovą aplenkti gali ir Valdas Jurkevičius su Edvinu Bieliausku, šiemet iš „Opel Astros“ persėdę į „Peugeot 208 R2“. „Mitsubishius“ gąsdins ir vienas greičiausių Lietuvoje priekine ašimi varomų mašinų pilotų Evaldas Joteika, susikonstravęs žalią „Volkswagen Polo“ automobilį. Ir greičio ruožuose verta išbūti iki pat galo, nes į trasą sugrįžta konstruktorius Darius Biesevičius. Jis Elektrėnuose išbandys naujausią savo kūrinį „Porsche Cayman“. Iki šiol Lietuvos ralio trasose „Porsche“ dar nėra pasirodęs. Jis startuos 57-os pozicijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Su studentiškų laikų „kupriuku“ į Monte Karlo klasikinių automobilių ralį (1)

Tadas Vitkevičius su ZAZ 965 susidraugavo dar studijuodamas. Mažas, paprastas ir kartais kaprizingas...

Penktajame Karolio Raišio „Monte Carlo Historique“ ralyje laukia nauji iššūkiai

Karolis Raišys jau penktąjį kartą startavo prestižiniame „Monta Carlo Historique“ ralyje,...

Dakare debiutavęs Lietuvos ekipažas pripažino: prieš ralį nepakeitė vienos detalės – ji ir sugedo

Šiandien „Toyota“ atstovybėje „Mototoja“ buvo surengtas „Heston Airlines“ ekipos,...

Benedikto Čirbos debiutą Omano šonaslydžio čempionate lydėjo sėkmė: lietuvis lipo ant nugalėtojų podiumo

Nuvilnijo pirmasis Omano „drifto“ čempionato etapas, kuriame ant podiumo žiūrovai išvydo ir...

Žiemos ralis grįžta į Lietuvą: sausio paskutinį savaitgalį vyks „Alfa Romeo Winter Rally Cup“ Ignalinoje

Visi Lietuvos ralio gerbėjai bei ekstremalių vaizdų entuziastai anksčiau buvo įpratę, kad...

Top naujienos

Neblaivaus greitosios pagalbos medikų ekipažo detektyvas Lazdijų rajone: kaip viskas vyko (9)

Penktadienio rytą Alytaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato išplatintas pranešimas apie...

Ekspertai pataria ruoštis: dar didesnės šildymo sąskaitos – neišvengiama (2)

Pasirodžiusios šildymo sąskaitos už gruodžio mėnesį privertė aiktelėti ne vieną, tačiau...

Audros nuniokojo pajūrį: vaizdas Klaipėdos paplūdimiuose – kraupus (4)

Sausį pajūryje siaučiantys vėjai pridarė žalos Klaipėdos paplūdimiui – klaipėdiečiai,...

D+Siddharth Philip, Christopher Jasper, William Wilkes

Oro linijų bendrovės dėl Rusijos grėsmės keičia tvarkaraščius

Oro linijų bendrovės pradėjo keisti skrydžių tvarkaraščius, kad jų lėktuvai kuo mažiau laiko...

Prieš metus skandale atsidūrusiuose M.A.M.A apdovanojimuose pasirodžiusi Daina Bosas: dažniausiai piktinasi tie, kurių niekas nekviečia

Penktadienio vakarą lietuviškos muzikos fanus prie TV ekranų pritraukė kasmetinis muzikos šou –...

Sudegė Gintarės Karaliūnaitės mamos augalų perdirbimo cechas: liko tik aprūkusios sienos, skaičiuojami didžiuliai nuostoliai (20)

Ankstų penktadienio rytą užsidegė žinomos žolininkės Adelės Karaliūnaitės ilgus metus...

M.A.M.A 2021 apdovanojimų vedėjai Jazzu ir Tomas Sinickis sužibėjo ant raudonojo kilimo: scenos pora neslėpė didelio jaudulio (4)

Likus kiek daugiau nei savaitei iki muzikos apdovanojimų M.A.M.A 2021 organizatoriai atskleidė, kam...

Lukašenka turi asmeninių nuoskaudų: Gabrieliui Landsbergiui niekada neatleis (298)

Lietuviai, kaip tauta, baltarusiams niekada nebuvo ir nebus priešai. Tai penktadienį pareiškė...

Pasienyje kylanti 4 metrų tvora – ne tik sunkiai įveikiama kliūtis, bet kartais ir mirtini spąstai (28)

Kovoje su neteisėta migracija pasieniečių arsenalas sparčiai plečiasi – beveik visose...