Čia lenktynininkai važiuoja vienodais „Porsche 911 GT3 (992)" automobiliais ir viskas priklauso tik nuo vairuotojų sugebėjimų, pakabos ir padangų slėgių nustatymų bei komandos strategijos. Nacionaliniai šios serijos čempionatai vyksta ne tik Italijoje, bet ir Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Šveicarijoje, Australijoje, Japonijoje ir kitose šalyse. Įdomu tai, kad septyniolikmetis K. Šikšnelis šiuo metu yra jauniausias Italijos „Porsche Carrera Cup" čempionato dalyvis.

„Kartingų trasose jau įrodžiau savo įgūdžius ir turėjau išties įspūdingų pergalių. Dabar laikas tęsti karjerą kėbulinių automobilių lenktynėse. „Porsche Carrera Cup" seriją pasirinkau ne atsitiktinai, nes pats automobilis dėl to, kad variklis sumontuotas gale, reikalauja visiškai kitokio vairavimo. Tuo pačiu tai, kad visi važiuoja su identiška technika, trasoje sukuria itin artimą konkurenciją ir priverčia greitai mokytis bei kaupti patirtį", – apie savo debiutą Italijos „Porsche Carrera Cup" čempionate pasakoja K. Šikšnelis.

Puikus pasirodymas treniruotėse

Pirmasis šio čempionato etapas vyko Italijos „Imola" trasoje. Ji yra gana siaura, todėl reikalauja itin kruopštaus lenkimų planavimo. Tuo tarpu stačios įkalnės ir nuokalnės sukuria „aklus" posūkius, kuriuose lenktynininkai privalo važiuoti atidžiai.



Tai buvo pirmasis K. Šikšnelio važiavimas šioje trasoje, todėl pirmose oficialiose treniruotėse jaunasis lenktynininkas demonstravo vidutinį tempą. Tačiau prasidėjus lietui jis pasinaudojo kartinguose sukaupta patirtimi ir pademonstravo 7 geriausią laiką tą dieną iš daugiau nei 30 lenktynininkų.

Lemiamos minutės kvalifikacijoje

Kvalifikacija vyko taip pat šlapioje trasoje, tačiau čia pranašumą turėjo labiau patyrę vairuotojai, kuriems tai toli gražu nėra pirmasis važiavimas „Imola" trasoje. Kaip pasakoja K. Šikšnelis kvalifikacijoje tempas buvo tikrai greitas, tik pritrūko šiek tiek sėkmės.



„Likus kelioms minutėms iki pirmosios kvalifikacijos pabaigos rezultatas leido tikėtis vietos pirmame dešimtuke. Tačiau paskutiniuose ratuose varžovai pradėjo „štampuoti" labai greitus ratus. Atsakyti tuo pačiu negalėjau, nes patekau į lėtesnių lenktynininkų srautą. Pasirinkau šiek tiek pristabdyti ir pasidaryti erdvės greitesniam ratui, nes trasa už trajektorijos ribų buvo šlapia, todėl nebuvo prasmės lenkti. Vis dėlto sesijos pabaigoje nepavyko susikurti „švaraus" rato", – nuogąstavo jis.

Būtent per paskutinius ratus K. Šikšnelis iš greičiausiųjų penketuko krito į 16 vietą ir liko per vieną poziciją nuo patekimo į antrąją kvalifikaciją.

Lenkimų puokštė

Tą pačią dieną prasidėjo pirmosios 2022 metų sezono ir kartu K. Šikšnelio „Porsche Carrera Cup Italia" lenktynės. Kaip pasakoja lenktynininkas, šio važiavimo planas buvo gana paprastas – pajausti, kaip čia lenktyniauja italai ir skintis kelią dešimtuko link.



„Tikrai nesistengiau laimėti lenktynių pirmame posūkyje, nes žinau, kad visose „Porsche Carrera Cup" lenktynėse konkurencija yra tokia pat arši kaip ir kartinguose. Važiavau ramiai, stebėjau aplinką, tačiau antrame rate vienas iš varžovų išlėkė iš trasos ribų ir beatodairiškai grįžęs kliudė mano automobilį, kuris važiavo trajektorijoje", – pasakoja jaunasis lenktynininkas.

Po tokio susidūrimo K. Šikšnelis padarė 360 laipsnių suktuką ir atsisukęs važiavimo kryptimi tęsė lenktynes. Tiesa, jis jau buvo nukritęs iki 28 pozicijos. Nuo čia prasidėjo lenkimų virtinė. Per likusias keliolika minučių lenktynininkas išnaudojo kiekvieną progą lenkti. Iki lenktynių pabaigos jis pakilo iš 28 į 17 poziciją, kartais lenkdamas net po 2 automobilius viename rate.


Brangi pažintis su pasaulio čempionu

Po šeštadienio lenktynių K. Šikšnelis buvo atsikovojęs beveik viską, ką prarado po suktuko, todėl galima sakyti, kad lenktynes pradėjo nuo švaraus lapo. K. Šikšnelis puikiai žinojo, kad prieš jį yra žymiai lėtesnių dalyvių, kuriuos reikės lenkti dar varžybų pradžioje. Tuo tarpu per viena poziciją už jo stovėjo viena didžiausių šio sezono žvaigždžių – triskart pasaulio motociklų čempionato „Moto GP" nugalėtojas Jorge Lorenzo.

„Startas šįkart buvo geresnis, o trasa buvo sausa, todėl buvau pasirengęs įrodyti, kad esu vertas daugiau nei turima pozicija. Lenkiau vieną varžovą tiesiojoje ir aplenkęs nėriau į posūkį. Mano lenkimu norėjo pasinaudoti J. Lorenzo, aš tik tuo metu dėmesį tik perkėlinėjau iš lenkimo į trajektoriją. Deja J. Lorenzo buvo nusitaikęs ten pat ir posūkio viduryje susidūrėme", – apie antrųjų lenktynių baigtį pasakoja Lietuvis.

Po susidūrimo abu lenktynininkai išlėkė iš trasos ir, nepaisant to, kad nieko rimto automobiliams neatsitiko, lenktynių tęsti nebegalėjo. Pati situacija nebuvo vienareikšmiška, tačiau varžybų teisėjai nustatė, kad kaltas šioje situacijoje vis dėlto yra K. Šikšnelis ir skyrė jam 5 pozicijų baudą kitoms lenktynėms.

„Per pirmąjį savo lenktynių savaitgalį „Porsche Carrera Cup Italia" lenktynėse gavau pavairuoti per lietų, aiškiai supratau, kokia čia stipri konkurencija ir gavau brangią pamoką, kad prieš darant lenkimą reikia labai greitai suplanuoti kitus žingsnius. Turiu prisipažinti, kad tikėjausi geresnio rezultato, bet per pirmas lenktynes išmokau išties daug pamokų, kurios itin reikalingos mano lenktynininko karjerai", – optimistiškai pirmojo etapo baigtį reziumavo lenktynininkas.


Kitas „Porsche Carrera Cup Italia" etapas vyks birželio 3-5 dienomis „Misano" trasoje. Šis etapas ypatingas tuo, kad pirmosios lenktynės vyksta visiškai sutemus.
www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Susiję straipsniai
Top naujienos