aA
Tik dvi savaitės liko iki liepos 17-20 dienomis Palangoje vyksiančio didžiausiojo Baltijos šalyse automobilių žiedinių lenktynių festivalio - „Aurum 1006 km lenktynių“. Šiemet jos jubiliejinės, 20-osios renginio istorijoje. Be daugelio kitų naujovių šiose lenktynėse naujos ir automobilių klasės, į kurias bus suskirstytos ir kuriose varžysis skirtingo galingumo sportinius automobilius turinčios komandos, rašoma pranešime.
"Aurum 1006 km lenktynės"
"Aurum 1006 km lenktynės"
© Organizatorių nuotr.

„Visi ‚Aurum 1006 km lenktynėse“ dalyvaujantys sportininkai negali varžytis tarpusavyje kaip lygūs su lygiais, nes vairuoja nevienodo pajėgumo ir nevienodai lenktynėms parengtus automobilius, – sako šias lenktynes rengiančios „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis. – Tikrieji nugalėtojai paaiškėja klasėse, kur jėgos bei techninė parengtis daugmaž vienodi, o sėkmę dažniausia lemia komandos vairuotojų ryžtas ir meistriškumas. Todėl čempionais galime vadinti ne tik pirmosios į finišą savo automobilį atvairavusios ekipos sportininkus, bet ir kukliausios klasės nugalėtojus“.

Pernai, o ir anksčiau maratoninėse varžybose Palangoje dalyvių automobiliai būdavo skirstomi į šešias klases – GT, A3000+, A3000, TCR, X1 ir D (dyzeliniai).

Šįmet klasių sumažėjo iki 5, tačiau išsiplėtė jų aprėptis. Tad netrukus prasidėsiančiose lenktynėse sportiniai automobiliai į klases bus skirstomi taip:

  • GT (GT3, GT4 ir GT Open);
  • TC (TC1-TC4);
  • SP (SP1-SP3, SPE);
  • D (dyzeliniai);
  • TCR


Bene labiausia išplėsta galingiausiųjų, GT klasei priskiriamų automobilių priklausomybės sąvoka.

Šioje klasėje pagal FIA klasifikaciją varžysis GT3 automobiliai, R-GT bei automobiliai, pagaminti pagal SRO „GT4 European Series“ techninius reikalavimus (su galiojančia arba pasibaigusia homologacija) ir automobiliai, atitinkantys GT klasės principus, bet jie nebuvo gaminami pagal FIA/SRO homologacijos reikalavimus, pavyzdžiui, kai paprastas automobilis perdaromas į serijinės gamybos sportinį automobilį („Porsche“, „Ferrari“ ar kt.).

Varžybų komisarų kolegijai palikta teisė skirstyti automobilius į 2 arba 3 pogrupius (GT3, GT4 ir „GT Open“), jei lenktynėse užsiregistravo būtinas atskirai klasifikacijai suformuoti juos vairuosiančiųjų skaičius.

TC klasei priskiriami kėbuliniai automobiliai, paruošti pagal FIA taisykles, taikomas A- ir N- grupėms, FIA taisykles R- grupei ir šias taisykles TC klasei.

TC klasė bus skirstoma į pogrupius TC1–TC4 pagal apskaičiuotą variklio darbinį tūrį.

SP klasei priskiriami specialūs automobiliai ir tie, kurie nepriskiriami jokiai kitai klasei bei rėminės konstrukcijos automobiliai.

Elektriniai ir hibridiniai automobiliai gali dalyvauti „Aurum 1006 km lenktynėse“ tik pateikus specialų prašymą, kuris organizatoriui privalo būti įteiktas ne vėliau, kaip likus 3 mėnesiams iki lenktynių.

SP klasės automobiliai bus skirstomi į SP1–SP3 ir SPE elektrinių /hibridinių automobilių pogrupius pagal jų variklio darbo tūrį.

D klasei, kaip ir anksčiau, priskiriami automobiliai su dyzeliniais varikliais.

"Aurum 1006 km lenktynės"
"Aurum 1006 km lenktynės"
© Organizatorių nuotr.

Neseniai atsiradusioje TCR klasėje varžysis sportininkai, vairuojantys pagal „TCR International Series“ reikalavimus paruoštus automobilius ir atitinkančius „Aurum 1006 km lenktynių“ techninių reikalavimų priedus bei TCR ilgų nuotolių lenktynių sąlygas.

„Nors šie punktai gana griežtai apibrėžia priklausomybės vienai ar kitai grupei sąlygas, tačiau organizatoriams bei automobilių parengtį varžyboms vertinančiai techninei komisijai palikta irgi tam tikrų teisių bei galimybių“, - teigia D. Jonušis.

Varžybų vadovo ir sporto komisarų kolegijos sprendimu leidžiama priskirti automobilį kitai klasei, jei jis yra per lėtas arba per greitas, lyginant su kitais tos klasės automobiliais.

"Aurum 1006 km lenktynės"
"Aurum 1006 km lenktynės"
© Organizatorių nuotr.

Pasak D. Jonušio, nemažai ginčų yra kilę dėl kuro sistemos įrangos ir talpyklų. Patvirtintose taisyklėse sportiniame automobilyje leidžiama naudoti ne daugiau kaip du kuro bakus, kurių bendra talpa neviršija 120 litrų ir kurių įpylimo angos pritaikytos standartiniams kuro kolonėlių čiaupams.

Daugiau apribojimų kuro bako talpai gali būti taikoma atskiroms klasėms, pagal lenktynių biuletenius.

Lenktynių techninei komisijai aiškiai matomoje vietoje ant visų bakų turi būti originali identifikavimo etiketė ir bako gamintojo originalus pasas (homologacija).

„Aurum 1006 km lenktynių“ techninių reikalavimų dokumente itin daug vietos skiriama saugumo problemoms. Organizatoriai tikisi, jog komandų vadovai ir patys sportininkai atidžiai išnagrinės šį svarbų dokumentą ir griežtai laikysis jo reikalavimų, o jubiliejinės, 20-osios lenktynės, visiems dovanos nepamirštamų įspūdžių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
3.0000

Mantas Matukaitis grįžta į Baltijos šalių čempionatą vienas: su išlaisvintais „Lamborghini“ arkliais sieks pergalės sprinte

„Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ komanda šį savaitgalį išvyksta į Estiją, kur dalyvaus...

Praėjęs savaitgalis Lietuvos automobilių sporto meistrams – pergalingas

Pirmąjį rugpjūčio savaitgalį Lietuvos automobilių sporto atstovai varžėsi Baja, žiedo, ralio...

Per plauką nuo pergalės: Jonas Karklys Vokietijos žiedinėse lenktynėse iškovojo antrąją vietą

Šeštadienį Vokietijos žiedinių lenktynių „ ADAC TCR Germany“ pirmenybėse vyko ketvirtasis...

Benedikto Vanago ir Kuldaru Sikko ekipažas tapo „Hungarian Baja“ nugalėtojais

Sekmadienį ant pirmojo Europos bajų taurės etapo „Hungarian Baja“ podiumo laiptelio...

D.Butvilas apie Rokiškio ralio greičio ruožų ilgį ir varžovus: atsipalaiduoti negalėsime

Jau kitą savaitgalį, rugpjūčio 12–14 dienomis Rokiškyje ir jo apylinkėse įvyks ketvirtasis...

Top naujienos

Karo ekspertai: rusai atkeršijo taip, kaip moka

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertų teigimu, Ukrainos...

Pajūryje laisvų vietų beveik neliko: kambarių kaina gali atimti žadą

Geriems orams viliojant į pajūrį poilsiautojus, rasti laisvą kambarį beveik neįmanoma, savo...

Generalinis štabas: apie 13 tūkst. baltarusių sutiko dalyvauti kare prieš Ukrainą (1)

Apie 13 tūkst. dabar tarnaujančių ir buvusių Baltarusijos kariškių sutiko dalyvauti Rusijos...

Vilniečiai susirūpino, ką reiškia ant stulpų atsiradusios mėlynos rodyklės: ar tikrai jas reikia ignoruoti?

Kintantys kelio ženklai vairuotojų jau nestebina, tačiau nedidelėse švieslentėse atsiradusios...

Karas Ukrainoje. Analitikai: Rusijos kariai jau žino, kas nutiko Krymo bazėje, Maskva – sutrikusi (2)

Amerikos Karinių tyrimų instituto (ISW) apžvalgoje šį kartą didžiausias dėmesys skiriamas...

Tomas Janonis. Lozungų ministerija ir popierinių prioritetų ministras (8)

Tuo metu, kai Aplinkos ministerija viešai ir garsiai deklaruoja uoliai beigi įnirtingai sauganti...

Vilnietė per porą valandų susigadino visas likusias atostogas: medikė – apie saulės vonias ir kefyro purslus po jų

Vasarai besiritant link pabaigos, mėginame susirinkti visus paskutinius spindulėlius ir kas nespėjo...

Gintaro rinkimas gali baigtis ligoninėje: žmonės neretai jį supainioja su ypač pavojinga medžiaga

Vaikštant pajūriu viena iš didesnių pramogų – gintaro rinkimas. Deja, ji gali baigtis ir...

„Wizz Air“ dukterinė oro linijų bendrovė atnaujina skrydžius į Rusiją

Artėjant šeštam invazijos į Ukrainą mėnesiui, Rusija toliau lieka izoliuota nuo...

Po netikėto pranešimo apie Kim Jong Uną salėje susirinkę žmonės ėmė raudoti (13)

Pchenjanui paskelbus „pergalę“ prieš koronavirusinę infekcija, Šiaurės Korėjos lyderio Kim...