aA
Tik dvi savaitės liko iki liepos 17-20 dienomis Palangoje vyksiančio didžiausiojo Baltijos šalyse automobilių žiedinių lenktynių festivalio - „Aurum 1006 km lenktynių“. Šiemet jos jubiliejinės, 20-osios renginio istorijoje. Be daugelio kitų naujovių šiose lenktynėse naujos ir automobilių klasės, į kurias bus suskirstytos ir kuriose varžysis skirtingo galingumo sportinius automobilius turinčios komandos, rašoma pranešime.
"Aurum 1006 km lenktynės"
"Aurum 1006 km lenktynės"
© Organizatorių nuotr.

„Visi ‚Aurum 1006 km lenktynėse“ dalyvaujantys sportininkai negali varžytis tarpusavyje kaip lygūs su lygiais, nes vairuoja nevienodo pajėgumo ir nevienodai lenktynėms parengtus automobilius, – sako šias lenktynes rengiančios „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis. – Tikrieji nugalėtojai paaiškėja klasėse, kur jėgos bei techninė parengtis daugmaž vienodi, o sėkmę dažniausia lemia komandos vairuotojų ryžtas ir meistriškumas. Todėl čempionais galime vadinti ne tik pirmosios į finišą savo automobilį atvairavusios ekipos sportininkus, bet ir kukliausios klasės nugalėtojus“.

Pernai, o ir anksčiau maratoninėse varžybose Palangoje dalyvių automobiliai būdavo skirstomi į šešias klases – GT, A3000+, A3000, TCR, X1 ir D (dyzeliniai).

Šįmet klasių sumažėjo iki 5, tačiau išsiplėtė jų aprėptis. Tad netrukus prasidėsiančiose lenktynėse sportiniai automobiliai į klases bus skirstomi taip:

  • GT (GT3, GT4 ir GT Open);
  • TC (TC1-TC4);
  • SP (SP1-SP3, SPE);
  • D (dyzeliniai);
  • TCR


Bene labiausia išplėsta galingiausiųjų, GT klasei priskiriamų automobilių priklausomybės sąvoka.

Šioje klasėje pagal FIA klasifikaciją varžysis GT3 automobiliai, R-GT bei automobiliai, pagaminti pagal SRO „GT4 European Series“ techninius reikalavimus (su galiojančia arba pasibaigusia homologacija) ir automobiliai, atitinkantys GT klasės principus, bet jie nebuvo gaminami pagal FIA/SRO homologacijos reikalavimus, pavyzdžiui, kai paprastas automobilis perdaromas į serijinės gamybos sportinį automobilį („Porsche“, „Ferrari“ ar kt.).

Varžybų komisarų kolegijai palikta teisė skirstyti automobilius į 2 arba 3 pogrupius (GT3, GT4 ir „GT Open“), jei lenktynėse užsiregistravo būtinas atskirai klasifikacijai suformuoti juos vairuosiančiųjų skaičius.

TC klasei priskiriami kėbuliniai automobiliai, paruošti pagal FIA taisykles, taikomas A- ir N- grupėms, FIA taisykles R- grupei ir šias taisykles TC klasei.

TC klasė bus skirstoma į pogrupius TC1–TC4 pagal apskaičiuotą variklio darbinį tūrį.

SP klasei priskiriami specialūs automobiliai ir tie, kurie nepriskiriami jokiai kitai klasei bei rėminės konstrukcijos automobiliai.

Elektriniai ir hibridiniai automobiliai gali dalyvauti „Aurum 1006 km lenktynėse“ tik pateikus specialų prašymą, kuris organizatoriui privalo būti įteiktas ne vėliau, kaip likus 3 mėnesiams iki lenktynių.

SP klasės automobiliai bus skirstomi į SP1–SP3 ir SPE elektrinių /hibridinių automobilių pogrupius pagal jų variklio darbo tūrį.

D klasei, kaip ir anksčiau, priskiriami automobiliai su dyzeliniais varikliais.

"Aurum 1006 km lenktynės"
"Aurum 1006 km lenktynės"
© Organizatorių nuotr.

Neseniai atsiradusioje TCR klasėje varžysis sportininkai, vairuojantys pagal „TCR International Series“ reikalavimus paruoštus automobilius ir atitinkančius „Aurum 1006 km lenktynių“ techninių reikalavimų priedus bei TCR ilgų nuotolių lenktynių sąlygas.

„Nors šie punktai gana griežtai apibrėžia priklausomybės vienai ar kitai grupei sąlygas, tačiau organizatoriams bei automobilių parengtį varžyboms vertinančiai techninei komisijai palikta irgi tam tikrų teisių bei galimybių“, - teigia D. Jonušis.

Varžybų vadovo ir sporto komisarų kolegijos sprendimu leidžiama priskirti automobilį kitai klasei, jei jis yra per lėtas arba per greitas, lyginant su kitais tos klasės automobiliais.

"Aurum 1006 km lenktynės"
"Aurum 1006 km lenktynės"
© Organizatorių nuotr.

Pasak D. Jonušio, nemažai ginčų yra kilę dėl kuro sistemos įrangos ir talpyklų. Patvirtintose taisyklėse sportiniame automobilyje leidžiama naudoti ne daugiau kaip du kuro bakus, kurių bendra talpa neviršija 120 litrų ir kurių įpylimo angos pritaikytos standartiniams kuro kolonėlių čiaupams.

Daugiau apribojimų kuro bako talpai gali būti taikoma atskiroms klasėms, pagal lenktynių biuletenius.

Lenktynių techninei komisijai aiškiai matomoje vietoje ant visų bakų turi būti originali identifikavimo etiketė ir bako gamintojo originalus pasas (homologacija).

„Aurum 1006 km lenktynių“ techninių reikalavimų dokumente itin daug vietos skiriama saugumo problemoms. Organizatoriai tikisi, jog komandų vadovai ir patys sportininkai atidžiai išnagrinės šį svarbų dokumentą ir griežtai laikysis jo reikalavimų, o jubiliejinės, 20-osios lenktynės, visiems dovanos nepamirštamų įspūdžių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
3.0000

Lenktynių mėgėjams – būsimo sezono naujienos

Lapkričio ir gruodžio mėnesiais automobilių sporto federacijose – pats darbymetis: ruošiami...

Laisvydas Kancius: mintys apie Dakarą net pačiam pasirodė per drąsios

Pasaulinė koronaviruso pandemija 2020 metais sujaukė viso pasaulio gyvenimą, atšauktos buvo net...

Gelažninko Dakaro technika pristatyta į Marselį, tačiau tai – ne galutinė stotelė

Ankstų antradienio rytą „ Zigmas Dakar team “ pristatė savo komandos automobilį, kurio viduje...

Į Saudo Arabiją išvyko ir vardinis Vanago „Toyota Hilux“

„Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ Dakaro ralio organizatoriams plukdyti į Saudo Arabiją...

Žala Dakaro techniką pristatė į Marselio uostą: dėl pandemijos šiemet viskas vyksta kitaip

Šeštajam asmeniniam Dakarui besiruošiantis „ Agrorodeo “ komandos pilotas Vaidotas Žala...

Top naujienos

COVID-19 nusineša vis daugiau jaunų žmonių gyvybių: per parą mirė 2 asmenys, nepriklausę jokiai rizikos grupei (4)

Lietuvoje koronavirusinė infekcija kasdien nusineša vis daugiau jaunų žmonių gyvybių....

Aukščiausiojo ES teismo signalas Lietuvos vežėjams: machinacijos bus žlugdomos ir baudžiamos (78)

Gruodžio 1 dienos Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimas dėl tolimųjų reisų vairuotojų...

Mokslininkai įvardino pagrindines priežastis, kodėl šiuo metu stebime mirčių šuolį (14)

Gruodžio 3-iosios dienos Lietuvos statistikos departamento duomenimis per pastarąsias septynias...

Seimas sprendžia dėl valstiečių vicepirmininko parlamente – teikiamas Jarutis (43)

Seimas ketvirtadienį ėmėsi spręsti nuo pat pirmos šio parlamento darbo dienos audras kėlusį...

Gražulis Seime aiškinosi dėl už nugaros pasirodžiusio pusnuogio vyro (431)

Mišrios Seimo narių grupės atstovas Petras Gražulis Seimo posėdyje aiškinosi dėl...

Peržengta riba: pagal sergamumą koronavirusu esame jau treti Europoje (608)

Lietuva peržengė dar vieną grėsmingą ribą. Jeigu pirmosios pandemijos metu džiaugėmės, kad...

Per mėnesį trijuose Vilniaus mikrorajonuose fiksuotas įspūdingas kainų šuolis (2)

Nors prasidėjus antrajam karantinui buvo nemažai nežinomybės, neapibrėžtumo ir baimių, butų...

Skirmanto Malinausko nepatogių kaltinimų sulaukęs Gražulis neatlaikė – spruko iš TV studijos: aš buvau ir esu kankinys (3)

Ketvirtadienio vakarą LNK televizijos laidoje „Bučiuoju. Rūta ” virs karšta diskusija,...

Trys buvę JAV prezidentai vienijasi kovoje cu COVID-19: tiesioginio eterio metu žada pasiskiepyti (6)

Buvę Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) prezidentai Barackas Obama, George’as W. Bushas ir Billas...

|Maža didelių žinių kaina