aA
Tik dvi savaitės liko iki liepos 17-20 dienomis Palangoje vyksiančio didžiausiojo Baltijos šalyse automobilių žiedinių lenktynių festivalio - „Aurum 1006 km lenktynių“. Šiemet jos jubiliejinės, 20-osios renginio istorijoje. Be daugelio kitų naujovių šiose lenktynėse naujos ir automobilių klasės, į kurias bus suskirstytos ir kuriose varžysis skirtingo galingumo sportinius automobilius turinčios komandos, rašoma pranešime.
"Aurum 1006 km lenktynės"
© Organizatorių nuotr.

„Visi ‚Aurum 1006 km lenktynėse“ dalyvaujantys sportininkai negali varžytis tarpusavyje kaip lygūs su lygiais, nes vairuoja nevienodo pajėgumo ir nevienodai lenktynėms parengtus automobilius, – sako šias lenktynes rengiančios „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis. – Tikrieji nugalėtojai paaiškėja klasėse, kur jėgos bei techninė parengtis daugmaž vienodi, o sėkmę dažniausia lemia komandos vairuotojų ryžtas ir meistriškumas. Todėl čempionais galime vadinti ne tik pirmosios į finišą savo automobilį atvairavusios ekipos sportininkus, bet ir kukliausios klasės nugalėtojus“.

Pernai, o ir anksčiau maratoninėse varžybose Palangoje dalyvių automobiliai būdavo skirstomi į šešias klases – GT, A3000+, A3000, TCR, X1 ir D (dyzeliniai).

Šįmet klasių sumažėjo iki 5, tačiau išsiplėtė jų aprėptis. Tad netrukus prasidėsiančiose lenktynėse sportiniai automobiliai į klases bus skirstomi taip:

  • GT (GT3, GT4 ir GT Open);
  • TC (TC1-TC4);
  • SP (SP1-SP3, SPE);
  • D (dyzeliniai);
  • TCR


Bene labiausia išplėsta galingiausiųjų, GT klasei priskiriamų automobilių priklausomybės sąvoka.

Šioje klasėje pagal FIA klasifikaciją varžysis GT3 automobiliai, R-GT bei automobiliai, pagaminti pagal SRO „GT4 European Series“ techninius reikalavimus (su galiojančia arba pasibaigusia homologacija) ir automobiliai, atitinkantys GT klasės principus, bet jie nebuvo gaminami pagal FIA/SRO homologacijos reikalavimus, pavyzdžiui, kai paprastas automobilis perdaromas į serijinės gamybos sportinį automobilį („Porsche“, „Ferrari“ ar kt.).

Varžybų komisarų kolegijai palikta teisė skirstyti automobilius į 2 arba 3 pogrupius (GT3, GT4 ir „GT Open“), jei lenktynėse užsiregistravo būtinas atskirai klasifikacijai suformuoti juos vairuosiančiųjų skaičius.

TC klasei priskiriami kėbuliniai automobiliai, paruošti pagal FIA taisykles, taikomas A- ir N- grupėms, FIA taisykles R- grupei ir šias taisykles TC klasei.

TC klasė bus skirstoma į pogrupius TC1–TC4 pagal apskaičiuotą variklio darbinį tūrį.

SP klasei priskiriami specialūs automobiliai ir tie, kurie nepriskiriami jokiai kitai klasei bei rėminės konstrukcijos automobiliai.

Elektriniai ir hibridiniai automobiliai gali dalyvauti „Aurum 1006 km lenktynėse“ tik pateikus specialų prašymą, kuris organizatoriui privalo būti įteiktas ne vėliau, kaip likus 3 mėnesiams iki lenktynių.

SP klasės automobiliai bus skirstomi į SP1–SP3 ir SPE elektrinių /hibridinių automobilių pogrupius pagal jų variklio darbo tūrį.

D klasei, kaip ir anksčiau, priskiriami automobiliai su dyzeliniais varikliais.

"Aurum 1006 km lenktynės"
"Aurum 1006 km lenktynės"
© Organizatorių nuotr.

Neseniai atsiradusioje TCR klasėje varžysis sportininkai, vairuojantys pagal „TCR International Series“ reikalavimus paruoštus automobilius ir atitinkančius „Aurum 1006 km lenktynių“ techninių reikalavimų priedus bei TCR ilgų nuotolių lenktynių sąlygas.

„Nors šie punktai gana griežtai apibrėžia priklausomybės vienai ar kitai grupei sąlygas, tačiau organizatoriams bei automobilių parengtį varžyboms vertinančiai techninei komisijai palikta irgi tam tikrų teisių bei galimybių“, - teigia D. Jonušis.

Varžybų vadovo ir sporto komisarų kolegijos sprendimu leidžiama priskirti automobilį kitai klasei, jei jis yra per lėtas arba per greitas, lyginant su kitais tos klasės automobiliais.

"Aurum 1006 km lenktynės"
"Aurum 1006 km lenktynės"
© Organizatorių nuotr.

Pasak D. Jonušio, nemažai ginčų yra kilę dėl kuro sistemos įrangos ir talpyklų. Patvirtintose taisyklėse sportiniame automobilyje leidžiama naudoti ne daugiau kaip du kuro bakus, kurių bendra talpa neviršija 120 litrų ir kurių įpylimo angos pritaikytos standartiniams kuro kolonėlių čiaupams.

Daugiau apribojimų kuro bako talpai gali būti taikoma atskiroms klasėms, pagal lenktynių biuletenius.

Lenktynių techninei komisijai aiškiai matomoje vietoje ant visų bakų turi būti originali identifikavimo etiketė ir bako gamintojo originalus pasas (homologacija).

„Aurum 1006 km lenktynių“ techninių reikalavimų dokumente itin daug vietos skiriama saugumo problemoms. Organizatoriai tikisi, jog komandų vadovai ir patys sportininkai atidžiai išnagrinės šį svarbų dokumentą ir griežtai laikysis jo reikalavimų, o jubiliejinės, 20-osios lenktynės, visiems dovanos nepamirštamų įspūdžių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
3.0000

Pasaulinėse „FIA Motorsport Games“ varžybose Lietuvai atstovaus net 5 sportininkai

Pirmąjį lapkričio savaitgalį Italijoje, Vallelunga trasoje šalia Romos įvyks dar niekada...

Gargždų autokroso lenktynininkai šalies garbę gins lenktynėse Moldavijoje (3)

Lietuvos automobilių kroso sezonas jau baigėsi, o ir kaimyninių valstybių trasos jau tuoj...

Tokio įtempto Pasaulio ralio kroso čempionato dar nėra buvę – laukia finalas Pietų Afrikoje

2019 metų Pasaulio ralio kroso čempionatas balandžio mėnesį startavo Abu Dabyje , o finalinis,...

Arūnas Gelažninkas 2020-ųjų Dakare startuos nauju motociklu, tačiau tai ne vienintelė komandos naujovė (8)

Darkaro raliui besiruošiantys lenktynininkai atskleidžia vis daugiau detalių apie dalyvavimą...

Sėkmingai ralio sezoną pabaigęs „RR Team“ duetas prabilo apie planus startuoti tik užsienyje

Praėjusį šeštadienį Druskininkuose finišavo „Rally Classic“ varžybos, kurios tapo...

Top naujienos

Iš Alytaus mero – nerimą keliančios žinios: mūsų vyrai po truputį krenta (300)

Alytaus meras Nerijus Cesiulis ir toliau aktyviai informuoja žmones apie situaciją gaisro...

Po slapto STT tyrimo – kaltinimai garsiam verslininkui: dovanų maišelyje – butelis alkoholinio gėrimo ir vokelis (73)

Lietuvos transporto ir logistikos paslaugų bendrovių grupės „ Transekspedicija “ generalinis...

Skvernelis: aš esu priešlaikinių rinkimų šalininkas (221)

Šiuo metu Lietuvoje egzistuoja trys ugniagesių gelbėtojų grandys – vieni pavaldūs...

Kelionė į Keniją šeimai neapsiėjo be nuotykių: batai iš padangų, akistata su medžiojančia liūte ir pasikeitęs vaikų elgesys (40)

Jei dar visai neseniai motinystė siejosi su dvejų metų namų rutina, tai šiandien vis daugiau...

Čempionų lyga: svarbi „Inter“ pergalė, Messi ir Mertenso pasiekimai bei nuostabus „Liverpool“ įvartis (1)

UEFA Čempionų lygoje trečiadienio vakarą baigėsi grupių varžybų pirmasis ratas.

JAV bombonešių skrydžiai virš Lietuvos ir Estijos: šį kartą rusams paspendė spąstus (663)

Trečiadienio popietę virš Lietuvos jau antrą kartą šiais metais pasirodė JAV strateginis...

Lietuvą dar palepins šiluma: savaitės pabaigoje termometrų stulpeliai vėl kils (5)

Šiandien Lietuvos orus lems aukštesnio slėgio sritis. Lietaus nenumatoma, tačiau debesų bus gana...

Dar viena pergalė: pajėgų kroatą palaužęs Maslobojevas užsitikrino pasaulio čempionato medalį (42)

Savo pergalingą žygį WAKO pasaulio kikbokso čempionate Sarajeve (Bosnija ir Hercegovina) pratęsė...

Užkalnis. Ši vyriausybė klyno nesugebėtų užsisegti (399)

Žiūrim, ką turim. Alytuje tai dega, tai smilksta, tai rūksta senos padangos, gyventojai...

Mantas Stonkus paviešino savo susirašinėjimą su Alytaus meru: jis galėtų būti neblogas komikas (90)

Praėjusią savaitę vienoje Alytaus padangų perdirbimo gamykloje kilęs gaisras tapo rimta...