aA
Aukščiausio rango automobilių ralio lenktynėse pastaraisiais metais Lietuvos sportininkai, reikia pripažinti, atsilieka nuo kaimynų: estai ilgai džiaugėsi Markko Martino startais, dabar jo pėdomis seka Ottas Tanakas.
"Hoptrans Rally Team" komandos "Ford Fiesta"
© Komandos nuotr.

Stipriausių Lietuvos ralio meistrų planuose dalyvavimas pasaulio ralio čempionate (WRC) dažniau būna svajonė nei realybė. Tačiau panašu, kad mūsų šalyje auga lenktynininkas, kurio pavardę automobilių sporto gerbėjai turėtų įsiminti.

Tai 18-metis Tomas Kaminskas, kuris debiutuoja ralio trasose. 2016 m. sezoną jis pradeda drauge su vienu garsiausių pastarųjų metų Latvijos ralio žmonių – Tomui stenogramą varžybose skaitys 30-metis Andis Neikšanas. Rimtus planus sau nubrėžę lenktynininkai gins „Hoptrans Rally Team“ garbę.

Pradėjo nuo kartingo

T. Kaminskas iki šiol eina klasikiniu lenktynininko keliu. Pradėjęs nuo kartingo ir bemaž dešimtmetį dalyvavęs įvairių klasių lenktynėse, jis puikiai išmoko automobilių sporto „abėcėlę“. Buvo bandymų išmėginti jėgas kitose automobilių sporto rungtyse, tačiau ralis be didesnių diskusijų buvo pasirinkimas Nr. 1.

Akcentus sudėjo garsus treneris Jonas Dereškevičius, kuris išmėgino jaunojo lenktynininko įgūdžius šiuolaikišku stimuliatoriumi ir praktiniais pratimais: „Tokio talentingo vaikio negalima paleisti. Jo kelias ir vieta – tik ralyje. Pradėkite ne nuo pačių galingiausių automobilių, kad būtų galima nuosekliai eiti link tikslo. Auga tikrai talentingas lenktynininkas“, - 2015 metų pabaigoje reziumavo patyręs treneris, išugdęs ir vis dar padedantis beveik visiems geriausiems Lietuvos (ir ne tik) automobilių sporto asams.

Būtent J. Dereškevičius pasiūlė technikos ieškojimus sutelkti ties R2 klase, kuri ne be reikalo vadinama jaunų lenktynininkų „kalve“.

Todėl Tomo ir jo tėvo Gintaro Kaminsko žvilgsniai nukrypo į Latviją: kaimynų ralio čempionate šios klasės automobilių yra tikrai nemažai, tad patirties ir žinių latviai turi pakankamai. Beliko išsirinkti, su kuo bus siejama būsimo ralio lenktynininko ateitis.

Patarimų Tomui Kaminskui negailėjo ir dabartinis Susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas, kuris prieš daugiau nei du dešimtmečius trejus metus iš eilės tapo Lenkijos ralio čempionu. S. Girdauskas tada nugalėjo būtent 1,6 l variklius turinčioje klasėje.

Požiūriai sutapo

Latvijos lenktynininkai broliai Andis ir Maris Neikšanai iki šiol vadinami vienais rimčiausių pretendentų į pergales, jei jų pavardes pamatome dalyvių starto protokole. Tačiau neužmirštantys savo įgūdžių broliai pastaraisiais metais vis dažniau imasi trenerių ir mokytojų vaidmens.

„Mes bendravome su keliais galimais partneriais, tačiau labiausiai patiko būtent A. Neikšano požiūris. Jis puikiai žino, ko vairuotojas gali tikėtis ir kokią informaciją turi gauti iš šturmano. Pats žino, kaip reikia vairuoti.

R2 klasės „Ford Fiesta“ automobilius latviai konstruoja patys, pasiūlė mums būtent tokį pirkti – apie šias mašinas Andis žino tikrai viską, jo komanda gali užtikrinti ir kokybišką servisą.

Galima sakyti, kad mūsų tikslai, požiūriai ir vertybės sutapo. Todėl 2016 m. sezoną Tomas pradės būtent su Andžiu. Pirmieji startai laukia Latvijoje gegužės mėnesį – nauja komanda ir ekipažas startuos Kurzemės ir Talsi ralyje, birželį laukia „Žemaitijos“ ralis Kelmės apylinkėse“, - apie būsimas sezono gaires pasakoja G. Kaminskas.

"Hoptrans Rally Team" komandos "Ford Fiesta"
"Hoptrans Rally Team" komandos "Ford Fiesta"
© Komandos nuotr.

Šiemet naujas ekipažas ketina startuoti 3 ralio sprinto lenktynėse Latvijoje. Dėl nepalankios žiemos Lietuvos, Latvijos ir Estijos ralio kalendorius gerokai pakito – teko koreguoti ir komandos planus.

„Mes tikrai nekalbame apie ambicijas nugalėti. Mes norime eiti logišku keliu, kokį Tomas nuėjo kartinge: žinant tikslą ir jo kantriai siekiant. Šiemet svarbiausia kuo daugiau laiko praleisti testuose bei varžybose, įgyti būtinos patirties, o su laiku ateis ir rezultatai“, - neabejoja naujos komandos vadovas.

Maksimalus planas – gamyklinė WRC komanda

Idėjai, kad ne iš karto, o nuosekliai reikia siekti ambicingų tikslų, pritarė ir bendrovės „Hoptrans“ vadovas Vytas Volkevičius. Būtent ši bendrovė tapo pagrindiniu jaunojo sportininko rėmėju, „Hoptrans“ vardu pavadinta ir ralio komanda.

Galima priminti, kad 2016-ieji yra paskelbti Jaunimo metais, tad būtent „Hoptrans“ ilgalaikiais įsipareigojimais suteikė galimybę perspektyviam sportininkui siekti užsibrėžtų tikslų. O jie – labai konkretūs.

2017 m. „Hoptrans Rally Team“ planuose – Lietuvos ir Latvijos automobilių ralio čempionatas R2 klasėje, 2018-aisiais planuojama dalyvauti pasaulio automobilių ralio čempionato „DMACK Fiesta Trophy“ įskaitoje, 2019 m. tikimasi patekti į pasaulio automobilių ralio čempionato (WRC 2) įskaitoje dalyvaujančią „M-Sport“ komandą ir lenktyniauti „Ford Fiesta R5“ automobiliu, o 2020-ieji turėtų tapti istoriniais Lietuvos automobilių sportui – T. Kaminskas tikisi „Ford Fiesta WRC“ automobiliu ginti gamyklinės „M-Sport“ komandos garbę WRC čempionate.

Toks yra planas „maksimum“. Kaip jį pavyks įgyvendinti parodys laikas ir, žinoma, Tomo rezultatai.

Apie „Ford Fiesta R2“

R2 klasė ralyje – bene pati tinkamiausia jauno lenktynininko tobulėjimui. Šioje klasėje yra vienas iš didžiausių automobilių gamintojų pasirinkimas ir konkurencija: „Renault Twingo“, „Citroen C2“, „Peugeot 208“, „Škoda Fabia“, „Ford Fiesta“, „Opel Adam“.

„Ford Fiesta R2“ buvo pasirinkta todėl, kad šis gamintojas daug metų sėkmingai dirba šioje srityje ir yra sukūręs sporto vystymo bei jaunimo automobilių sporte ugdymo bei tobulinimo programą. Tai „M-Sport“ kompanija, kuri yra vienintelė oficiali „Ford“ atstovė automobilių sporte. Ši kompanija kuria „Ford“ sportinius automobilius ir juos išbando pasaulio ralio čempionato (WRC) lenktynėse.

„M-Sport“ R2 klasės „Ford Fiesta“ automobiliai konkurencingi kainos, patikimumo bei greičio atžvilgiu, o tai yra labai svarbu pradedantiesiems lenktynininkams.

2009 m. „M-Sport“ sukurta „Ford Fiesta R2“ su 1,6 l darbinio tūrio atmosferiniu varikliu dalyvauja pasaulio, Europos bei nacionaliniuose ralio čempionatuose. Taip pat yra sukurta skatinimo bei tobulėjimo programa: lenktynininkai dalyvauja „Drive DMACK Fiesta Trophy“ lenktynių serijoje, kuri vyksta kartu su pasaulio ralio čempionatu – 5 etapai Europoje, o nugalėtojui atitenka pagrindinis prizas – galimybė kitą sezoną startuoti „Ford Fiesta R5“ automobiliu „M-Sport“ gamyklinėje komandoje, kuri užtikrina pilną finansavimą visam pasaulio čempionatui.

„Ford Fiesta R2“ techniniai duomenys

Variklis – 1598 cm3, atmosferinis 16 vožtuvų ZETEC.

Didžiausias variklio galingumas – 170 AG, esant 7500 aps./min.

Didžiausias variklio sukimo momentas – 250 Nm, esant 5700 aps./min.

5 pavarų sekvencinė greičių dėžė, riboto slydimo diferencialas.

Asfalto trasoms skirti 6,5‘‘x16‘‘, žvyrui – 6‘‘x15‘‘ ratlankiai.

Automobilio ilgis 3953 mm, plotis 1722 mm, aukštis 1481 mm, ratų bazė 2490 mm, svoris 1030 kg.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vaidoto Žalos komandoje nesėkmė – sudaužė ralio automobilį (14)

Vaidotas Žala , „ Agrorodeo “ komandos lyderis, pasibaigus Lietuvos ralio čempionato sezonui...

DELFI išbandė: ką jaučia šturmanai Dakaro ralio trasoje? (8)

Ateinančių metų Dakaro raliui besiruošiantis „ General Financing team Pitlane “ komandos...

Tauragėje paaiškėjo greičiausi Lietuvos bekelės varžybų ekipažai

Tauragėje vyko paskutinis Lietuvos bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionato etapas....

15-mečiui kartingo lenktynininkui iš Lietuvos – galimybė perlipti į „Formulė 4“ bolidą (1)

Vilnietis Gustas Grinbergas pateko tarp talentingiausių viso pasaulio lenktynininkų ir sieks...

Dvyliktokui iš Tauragės pavyko – tapo Europos ralio kroso čempionu (2)

Tauragiškis Rokas Baciuška – Europos ralio kroso čempionas. Šį savaitgalį Vokietijos...

Top naujienos

Ramanausko-Vanago brolis Albinas: kai mane paleido, iškart supratau, kodėl (91)

Ilgi metai miškuose, tamsiuose, šaltuose ir ankštuose bunkeriuose, sveiku protu nesuvokiami...

Pagrindinių mokesčių trūkumas siunčia rimtą signalą apie Lietuvos ekonomiką (90)

Finansų ministerija skelbia, kad per devynis šių metų mėnesius valstybės ir savivaldybių...

Bankų krizėje įklimpusi Graikija – vis dar be gelbėjimosi plano (17)

Jei manėte, kad Graikijos nesėkmės jau praeityje, manykite iš naujo.

Putinas pribloškė cinišku pareiškimu: buvusios sovietinės respublikos apgailestauja dėl SSRS subyrėjimo (45)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas ketvirtadienį pareiškė, jog daugelio buvusių...

Pilvo riebalai – pavojus sveikatai: 7 būdai, kaip jų atsikratyti (7)

Esama net keleto priežasčių, kodėl pilvo srityje kaupiasi riebalai. Visų pirma, verta paminėti...

Nuošalioje Vilniaus vietoje tiekia autentišką armėnišką maistą: stulbina kainomis ir porcijų dydžiu (205)

Jeigu nebūčiau vykusi automobiliu pro šalį, apie Valakampių paplūdimyje kepamus armėniškus...

Ekspertai grindis rinktis siūlo atsižvelgiant į savo gyvenimo būdą pasitikrinkite, kokios geriausiai tinka jums

Įsirengiant ar remontuojant namus, grindų danga tampa vienu iš svarbiausių tiek investiciniu, tiek...

Barista: geros kavos namie pasigaminti nepavyks

Pirmą kartą juodos kavos puodelį geriančiam žmogui ji greičiausiai nepatiktų, LRT RADIJO...

Erika Vitulskienė pirmą kartą pozavo su maudymosi kostiumėliu: jei bijai savęs – bijai viso pasaulio (111)

Dar neprasidėjęs televizijos projektas „Dydžio (r)evoliucija“ sulaukia begalės lietuvių...

D. Britanijos mokslininkas: deginame ne šiukšles, o išteklius

Didžiosios Britanijos iždas neseniai pranešė apie planus apmokestinti atliekų deginimą . Toks...