aA
Kai Benediktas Vanagas, „General Financing team Pitlane“ lenktynininkas, pristatė savo kitų metų Dakaro bolidą, prasidėjo diskusijos, kiek iš tiesų realiomis sąlygomis skiriasi trijų Lietuvos visureigių ekipažų technika. Vienas labiausiai patyrusių Dakaro mechanikų Darius Biesevičius teigia, kad be jokios abejonės geriausią mašiną turės B. Vanagas, tačiau naujausias „Toyota Gazoo Racing Hilux IRS“ nėra daug pranašesnis už Antano Juknevičiaus ir Vaidoto Žalos senesnės kartos „Overdrive“.
Inžinierius Darius Biesevičius
Inžinierius Darius Biesevičius
© Gedmantas Kropis

Iš lietuvių seniausiu „Overdrive“ važiuos „Agrorodeo“ komandos pilotas V. Žala. Kiek naujesnį modelį vairuos Dakaro rekordininkas, „Craft Bearings“ ekipažo lyderis, Antanas Juknevičius – kitą bolidą lietuvis įsigijo kone iškart pasibaigus šių metų Dakarui.

Variklis

Rugsėjį savo naujausia pirkinį pristatė B. Vanagas. Tuomet prasidėjo lietuvių technikos lyginimas. D. Biesevičius, automobilių pasaulyje žinomas kaip Biesas, procentų tikslumu išdėsto savo teoriją.

„Iš esmės, visos šios mašinos labai panašios. B. Vanago mašina naujausia ir greičiausia, bet skirtumas nėra toks didelis, kaip galvoja daugelis. Manau, kad naujausias modelis yra 10 proc. greitesnis už V. Žalos. A. Juknevičius bus per vidurį – jo technika nuo B. Vanago atsilieka apie 5 proc. Gal skirtumai būtų didesni, bet restriktorius juos sulygina, suvienodina motorų galimybes. B. Vanagas galėtų turėti variklio pranašumą, bet būtent restriktorius šias galimybes sumažina ir jis šio privalumo išnaudoti nebegali“, – DELFI aiškino D. Biesevičius.

Pakaba

V. Žala kitų metų Dakare vairuos tą patį „Overdrive“, kuriuo šiemet Dakare finišavo 18-as. Rekordinę 12 vietą pasiekęs A. Juknevičius perlipo į šiek tiek naujesnį bolidą.

A. Juknevičiaus ir V. Žalos modeliuose montuojamas „Toyota IS F“, 5 litrų, 8 cilindrų (V formos) variklis, išvystantis 360 AG ir 560 Nm sukimo momentą. B. Vanago – „Lexus RC F“, 5 litrų, 8 cilindrų (V formos) variklis, išvystantis 380 AG ir 590 Nm sukimo momentą.

„V. Žalos mašina pati seniausia, bet labai gera. Tai pati patikimiausia mašina, labai pavykęs modelis. Gal net labiausiai pavykęs, nes būtent tokių modelių yra daugiausiai. A. Juknevičius iš esmės turi tokį patį automobilį, bet galinė pakaba jau nepriklausoma. Ji turi savo privalumų ir savo trūkumų“, – pasakojo D. Biesevičius.

Žemaitijos ralyje triumfavo Vaidotas Žala
Žemaitijos ralyje triumfavo Vaidotas Žala
© Edgaras Buiko

Pirmiausia, pasak žinojo, „Craft Bearings“ komandos bolido pakaba yra daug lepesnė, nei V. Žalos. „Agrorodeo“ automobilio pakaba kur kas tvirtesnė.

„Bet A. Juknevičiaus automobilis yra kur kas geriau valdomas, jo prošvaisa geresnė, o tai pranašumas, kai, tarkime, važiuoji per kopas, vėžėmis. Mašinos centras yra lygus, „eina“ kaip slidė, V. Žalos galinėje pakaboje esantis balkis visada tame pačiame aukštyje, nesvarbu, kaip vartosi tavo ratai. Jei įvažiuoji į vėžes, dugnas braukiasi smėliu ir stabdo automobilį. Todėl tokios konstrukcijos visureigiams organizatoriai leidžia 5 cm daugiau pakabos eigos. Tačiau ir tai negelbsti, būtent todėl visi ir pasuko nepriklausomos pakabos link“, – pridūrė Biesas.

Įvertino, kuris lietuvis bus pranašesnis Dakare: skirtumai ne tokie, kaip daugelis galvoja
© Asmeninio albumas

Nors tiek B. Vanago, tiek A. Juknevičiaus bolidai turi nepriklausomas pakabas, naujesnis „General Financing team Pitlane“ automobilis turi pranašumų.

„B. Vanago pakaba geresnė, ji šiek tiek kitokia. A. Juknevičiaus automobilio pakaba yra prikabinta prie kėbulo. Realiai, tai priekinė pakaba, tik apversta į kitą pusę. B. Vanago automobilyje jau yra specialiai pagaminta ir bolidui pritaikyta pakaba“, – sakė D. Biesevičius.

Svoris

Iš esmės visų visureigių išvaizda panaši, skiriasi tik detalės kėbulo detalės, kurios jokios įtakos greičiui neturi. Esminis skirtumas – naujausiame „Hilux“ atsarginiai ratai yra ties durelėmis, senesnės kartos boliduose – automobilio gale.

Pasak D. Biesevičiaus, naujesnis „Hilux“ turi geresnį svorio balansą. Be to, tikina patyręs specialistas, jis yra ir lengvesnis.

„Negaliu tiksliai pasakyti, koks B. Vanago automobilio svoris, tačiau senesnės kartos mašinos yra kur kas sunkesnės ir mažiausią leidžiamą svorį (1850 kg – DELFI) išgauti yra labai sudėtinga. Jos yra tiesiog per sunkios. Pavyzdžiui, išlengvintiV. Žalos mašiną iki minimalaus svorio yra beveik neįmanoma. Ji vis tiek turės papildomų 100-150 kg. Galinis balkis sunkus, daug sunkių detalių, kurių išimti negali. Manau, kad panašiai bus ir su A. Juknevičiaus automobiliu. Spėčiau, kad B. Vanago mašina bus suvesta taip, kad atitiktų leidžiamą minimalų svorį: lengvesnė dėžė, lengvesnės detalės. Nors esminio skirtumo nėra, pranašumas sudėjus visas detales atsiranda“, – konstatavo D. Biesevičius.

Benediktas Vanagas, Sebastianas Rozvadovskis
Benediktas Vanagas, Sebastianas Rozvadovskis
© DELFI / Kiril Čachovskij

Grįžta pas V. Žalą

D. Biesevičius yra dirbęs su visais Dakaro pilotais – šių metų Dakare Biesas darbavosi B. Vanago komandoje, o kitais metais vėl padės V. Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažui. Kiek anksčiau Biesas taisė A. Juknevičiaus Dakaro bolidą.

„Be jokios abejonės, pats sunkiausias iš visų buvo šių metų Dakaras. Jau nemaniau, kad gali būti taip sunku, kaip buvo šiais metais. Realiai, iš 14 naktų 12 buvo be miego“, – prisiminė D. Biesevičius.

Kitąmet Dakaro ralis sausio 6-17 dienomis vyks Peru teritorijoje. Tai bus pirmas kartas, kad Dakaro maršrutas drieksis tik vienos valstybės teritorijoje. Be to, tai bus pats trumpiausias Dakaras iš visų iki šiol buvusių.

Be trijų lietuviškų visureigių ekipažų apie planus startuoti Limoje pranešė motociklininkai Arūnas Gelažninkas bei Balys Bardauskas.

Aurelijus Petraitis ketina startuoti sunkvežimių klasėje. Jei jam planus pavyktų įgyvendinti, tai būtų pirmas atvejis Lietuvos istorijoje, kai Dakare startuotų lietuviškas sunkvežimių ekipažas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vaidotas Žala „Andalucia Rally“ varžybose išlaiko tempą: pirmajame greičio ruože – vėl antras

Nors oficialus FIA pasaulio taurės „Andalucia Rally“ startas buvo paskelbtas trečiadienį, 8...

Pamoka „Press ralio“ dalyviams: „Nemuno žiedo“ trasoje seksis turintiems gerus stabdžius

Gegužės 28-29 dienomis vyksiantis „ Press ralis “ sugrįš ir legendinį Kačerginės „Nemuno...

Šiauliuose – galimybė patikrinti savo vairavimo įgūdžius slalomo trasoje

Vis labiau atlaisvinant karantino apribojimus pamažu atsiveria galimybė ir renginiams, tad į...

Nemuno žiede vyko naujo formato varžybos „Superlap Masters“ (2)

„Superlap Masters“ – tai nauja varžybų serija praėjusį savaitgalį užgimusi vienintelėje...

Savaitgalį Rygoje startuoja Baltijos šalių ir Lietuvos lenktynių sezonas

Besidomintys lenktynėmis pastebėjo, kad gegužės pirmąją turėjęs prasidėti sezonas buvo kiek...

Top naujienos

Pastebėję bent vieną iš šių 3 simptomų, kuo greičiau kvieskite greitąją pagalbą: kiekviena minutė yra aukso vertės (94)

Lietuvoje per metus insultą patiria apie 10 tūkst. žmonių, o 3,5 tūkst. lietuvių insultas...

Kremlius apsimelavo net švenčiausią sau dieną: milijonams žiūrovų pasiūlė klastotę (762)

Gegužės 9-oji arba Rusijoje vadinamoji Pergalės diena dešimtmečius neatsiejama nuo karinio...

Kraupus lietuvio nusikaltimas Airijoje: dukros akivaizdoje nužudė vaiko mamą vyras kalės iki gyvos galvos (20)

51-erių Airijoje gyvenantis lietuvis Edmundas Daukša pripažintas kaltu kraupioje nužudymo...

Po metų pertraukos sugrįžta legendinės, aukso amžių menančios kelionės, kuriose uždrausti džinsai (11)

Pasaulinė pandemija metams sustabdė ir istorinį Rytų ekspresą. Aišku, metai pertraukos – tik...

Po merkiančio lietaus periodo orai keisis: viena savaitgalio diena turėtų maloniai nustebinti (8)

Šiandien Lietuvos orus dar lemia mums labai neįprastas, net nuo Kaspijos jūros atkeliavęs pietinis...

Daktaras Rauba įvertino savo imuniteto būklę po antro skiepo: antikūnų tyrimo rezultatas – iškalbingas (243)

Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų Ausų, nosies, gerklės ligų centro...

Andrius Užkalnis | D+

Iššifruoti Rusiją. Vienintelis rusų filmas, kurį reikia pamatyti (4)

Žinoma, tai ne vienintelis rusų filmas, kurį reikia pamatyti. Čia taip tik pasakiau, kad jūs...

Pasaulis gręžiasi į Kiniją vakcinų: kitos išeities nėra (38)

Pasaulis sparčiai tampa vis labiau priklausomas nuo Kinijos dėl vakcinų , kai Indijoje...

Nauja automobilių pardavimo tvarka apsunkino prekybininkų darbą: „Regitra“ tikina, kad laiko pasiruošti buvo per mažai (69)

Nuo gegužės įsigaliojusi nauja automobilių pardavimo tvarka, kuomet privalu iš „Regitros“...

Joana Balčiuvienė | D+

Laidotuvių etiketas, arba kaip nedera elgtis šarvojimo metu: gėda buvo klausytis (4)

„Negaliu kalbėt, Danute, aš pagrabe... Pagrabe, sakau!“ – rikteli dėdulė šarvojimo metu...