Dar vienas jaunas sportininkas – Martynas Padgurskis – šiemet dalyvaus Europos rali-kroso pirmenybėse. Tad tokio šalies sportininkų desanto iki šiol dar nėra susilaukusios nė vienos ankstesnės automobilių sporto Europos pirmenybės.

Čempionas meta iššūkį

Nors šalies automobilių sporto gerbėjams vienodai malonus bei laukiamas bet kurio tautiečio laimėjimas, tačiau bene didžiausią intrigą netrukus prasidėsiančiame kroso meistrų mūšyje kelia 1999 metų Europos automobilių kroso čempiono Aurelijaus Simaškos sugrįžimas į didžiąsias lenktynes.

Nemenkiau intriguoja ir tai, kad pats sportininkas neslepia grįžtąs į Europos kroso trasas kautis tik dėl vietos ant aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio.

“Mitsubishi” – kroso trasoje

Kultiniu ralio automobiliu Lietuvoje tapę įvairių modifikacijų galingi ir patvarūs japoniški “Mitsubishi” laikys egzaminą ir kroso trasose. Būtent su “Mitsubishi Lancer Evo VIII” A. Simaška dalyvaus visose iš dvylikos etapų susidedančiose Europos automobilių kroso pirmenybėse.

Tai dar vienas papildomas traukos objektas, nes iki šiol nė vienas Europos kroso čempionato dalyvis dar nevairavo “Mitsubishi” markės automobilio.

A. Simaškos “Mitsubishi Lancer Evo VIII” krosui parengtas UAB “Euroracing” meistrų, besispecializuojančių sportinių automobilių paruošime, o taip pat pramoginių sporto renginių bei automobilių sporto mokomųjų programų rengimu ir jų vykdymu.

Kevlaru padengtas automobilis, kurio variklis išvysto net 530 AG pajėgumą ir turi 670 Niutonmetrų sukimo momentą, sveria tik 1200 kilogramų. Lengvinant automobilį jo kuro bakas sumažintas iki 20 litrų talpos. Beje, šis kroso galiūnas vienam kilometrui kelio sudegina vieną litrą benzino, kainuojančio net 18 litų.

Krosui parengto “Mitsubishi Lancer Evo VIII” variklio aušinimo sistema perkelta į galinę bagažinės ertmę. Pavarų dėžė – kumštelinė, penkių greičių, blokiruotės – sportinės, japoniškos, o automobilio amortizatoriai – olandiški, garsios “Proflex” firmos.

Ne naujokai Europos krose

Kiti du Lietuvos atstovai – Paulius Pleskovas ir Nerijus Naujokaitis – irgi ne naujokai Europos automobilių kroso čempionatuose.

Daugkartinis šalies autokroso ir rali-kroso čempionas, NEZ pirmenybių etapų prizininkas P. Pleskovas su Senojo žemyno kroso meistrais pradėjo varžytis 2004 metais ir džiaugėsi tapęs vieno etapo prizininku. Jau kitais metais Paulius tapo dviejų etapų prizininku ir galutinėje čempionato įskaitoje užėmė dešimtą vietą.

Pernai P. Pleskovas besivaržydamas tame pačiame D1 Europos autokroso divizione tapo keleto etapų prizininku ir iškovojo penktąją vietą galutinėje čempionato įskaitoje.

Krikštas – prieš penkerius metus

Šakių techninio sporto klubo atstovas Nerijus Naujokaitis pirmąjį Europos autokroso čempionatų krikštą gavo dar 2002 metais, tačiau per šį laikotarpį dėl įvairių priežasčių sportininkas dalyvavo tik devynių etapų varžybose.

N. Naujokaitis šiemet važiuos “Volkswagen Golf Turbo 4X4” automobiliu, kuris išvysto 480 AG pajėgumą ir turi 600 Niutonmetrų sukimo momentą.

Šį automobilį Nerijus įsigijo iš aistra automobilių krosui garsėjančio Tatarstano premjero Rustamo Minihanovo, o jį Europos čempionato batalijoms parengė garsiame Vokietijos “Hochenester-sport” centre.

P. Pleskovas liko ištikimas tam pačiam 2004 metų gamybos “Ford Puma Cosworth 4X4” automobiliui, su kuriuo jis važiavo ir pernai, ir kuris išvysto 420 AG pajėgumą bei turi 550 Niutonmetrų sukimo momentą.

M. Padgurskis pasirinko rali-krosą

Dar vienas Lietuvos sportininkas – plungiškis Martynas Padgurskis – dalyvaus šių metų Europos automobilių rali-kroso čempionate, kurį sudarys 10 etapų lenktynės.

Pagrindinis rali-kroso skirtumas nuo kroso tas, kad dalis rali-kroso trasos privalo turėti asfalto dangą.

Nors Martynui kovo viduryje sukako tik septyniolika metų, automobilių sporte jis jau ne naujokas. Tai žinomo šalies kroso meistro ir varžybų organizatoriaus Dainiaus Padgurskio sūnus, kuris, natūralu, pirmąsias pamokas gavo iš tėvo. O kartu paveldėjo ir užkrečiamą automobilių sporto bacilą.

Tėvo automobilio sportinį vairą Martynas pirmą kartą palietė būdamas vos šešerių, o rimtai sportuoti pradėjo sulaukęs trylikos. Jau kitais, 2004 metais keturiolikmetis M. Padgurskis Lietuvos automobilių rali-kroso čempionate iškovojo antrąją prizinę vietą, o kartu varžydamasis ir Šiaurės Europos šalių rali-kroso čempionate galutinėje įskaitoje džiaugėsi aukšta šeštąja vieta.

2005 metų sezoną M. Padgurskis varžėsi irgi dviem frontais. Šalies rali-kroso čempionate vėl užėmė antrąją vietą, o kroso čempionate liko trečias.

Pernai jaunasis sportininkas tapo Lietuvos automobilių rali-kroso čempionu ir dalyvavo Europos rali-kroso vieno, dešimtojo etapo varžybose Lenkijoje, kur patyrusių favoritų nuostabai finišo liniją kirto antras.

M. Padgurskis, kuriam neseniai suteiktas kandidato į sporto meistrus vardas, vairuos 210 AG pajėgumą išvystantį “Renault Clio Sport RS" automobilį.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją