Nuo 2010-ųjų rengiamas ir po pernykštės metų pertraukos sugrįžtantis Estijos ralis šiemet pretenduoja tapti didžiausiu automobilių sporto renginiu ne tik Baltijos šalyse, bet ir visoje Europoje. Organizatoriai neslepia jam skyrę didžiules pajėgas ir rekordinius finansinius išteklius. Šių metų renginio biudžetas siekia milijoną eurų.

Ne veltui jo šeimininkai dalyviams ir aistruoliams žada, jog tai bus geriausia šios vasaros atostogų atrakcija, kad ir iš kur šie atvyktų. O plačiai pasklidusios trijų dienų ralio reklamos ragina svečius po savaitgalio pasilikti Estijoje ir ilgiau, mat greta sportinės renginio dalies jiems parengta ir plati pramoginė programa. Čia prie vilionių aktyviai jungiasi ir vietos Turizmo informacijos centras.

Vadinamajai turizmo rinkodarai šiemet ypatingą dėmesį skyrę „Rally Estonia“ organizatoriai savo renginio ambasadoriais aplinkinėse šalyse pasirinko geriausiai žinomus ir vienus pajėgiausių lenktynininkų. Iš viso dalyvių gretose – per šimtą ekipažų.

Sąrašo priekyje pirmi penki bolidai – WRC kalibro technika. Toliau rikiuojasi devyni R5 klasės automobiliai. Būtent čia konkurenciją varžovams stengsis sudaryti ir mūsų šalies atstovai: „Škoda Fabia R5“ pilotuosiantys Benediktas Vanagas su šturmanu Mindaugu Čepuliu iš „General Financing team Pitlane“ komandos ir Egidijaus Valeišos bei Mindaugo Varžos duetas su „Ford Fiesta R5“.

Lietuvai atstovausiantis B. Vanagas prisipažįsta gyvenantis priešstartinėmis laukimo nuotaikomis: „Puikiai žinau ralio organizatorius ir matau, kokį didelį darbą jie atlieka ruošdamiesi šiam renginiui. Daug ką pasako vien solidus starto sąrašas, kuriame – trys Pasaulio ralio čempionato (WRC) pilotai su gamyklinėmis komandomis ir aukščiausio lygio technika. Tai bus išskirtinai stiprus renginys ir neabejoju, kad šie lūkesčiai savaitgalį pasitvirtins.“

Pirmuoju smuiku pretenduoja griežti Estijoje ir visame pasaulyje garsus vietinis pilotas – trisdešimtmetis Ottas Tanakas su „Toyota Yaris WRC“. Jis jau yra laimėjęs šias lenktynes 2014-aisiais, o debiutiniame ralyje 2010 metais buvo antras. Jam įkandin startuos pasaulinėje ralio arenoje taip pat vis ryškiau žibanti žvaigždė – airis Craigas Breenas („Citroen C3 WRC“), o prognozuojamą lyderių trejetą užbaigs taip pat Pasaulio ralio čempionato įžymybė iš Naujosios Zelandijos – Haydenas Paddonas („Hyundai i20 Coupe WRC“).

B. Vanago ir M. Čepulio ekipažas

Lietuviai startinio sąrašo eilėje irgi pernelyg nenutolę. B. Vanago ekipažui skirtas 8-as numeris, o E. Valeišai – 19-asis. Tokios pozicijos tarp itin pajėgių ir tituluotų varžovų parodo gana aukštą neoficialų mūsų šalies atstovų reitingą tarptautiniu mastu.

„Pasaulinės komandos, atsiųsdamos savo ekipažus į šį ralį, parodo, jog tai išties prestižiškiausias renginys šiai dienai mūsų krašte. Drįsčiau lažintis, kad „Shell Helix Rally Estonia“ ilgainiui taps Pasaulio ralio čempionato etapu. Juolab, kad ir patys organizatoriai neslepia ambicijų tapti vienais patraukliausių pasaulyje. Jau dabar šias, aštuntą kartą rengiamas, varžybas galima vadinti savotiška estų „vizitine kortele“, kuri turi potencialo būti vis labiau matoma tarptautiniu mastu“, – prognozavo „General Financing team Pitlane“ komandos lenktynininkas.

Penktadienį triukšmingai prasidėsiantis ir iki sekmadienio vyksiantis Estijos ralis tradiciškai drebins pietinę šalies dalį. Starto podiumo ir finišo bei apdovanojimų ceremonijos vyks antrojo pagal dydį miesto, Tartu, centre. Tuo metu ralio štabas ir visas techninis centras su uždaru parku bei serviso zonomis įsikurs Otepėje. Tai bus Estijos ir Latvijos ralio čempionatų bei „FIA Europe Rally Trophy“ etapas.

Iš viso ralio distancija pietinės Estijos keliais drieksis 676 km. Koviniu režimu dalyviai įveiks 16 greičio ruožų, kurių bendras ilgis sieks 146 km. Iš jų tik trys su puse kilometro bus su asfalto danga, kuomet lenktynininkai varžysis neilguose greičio ruožuose Tartu ir Elva miestų gatvėmis, o visa kita – žvyras.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją