aA
Jei tradiciniai traukos objektai nebevilioja, dešimtis tūkstančių svečių iš kaimyninių valstybių ir ne tik galima pritraukti išskirtiniais renginiais. Kaip teigiama pranešime žniasklaidai, tokią taisyklę jau šį savaitgalį mėgins patvirtinti kaimynai estai, kviečiantys aplankyti jų šalį ir gyvai pamatyti išskirtines pajėgiausių ralio meistrų kovas „Shell Helix Rally Estonia“ varžybose.
B. Vanago ir M. Čepulio ekipažas
© Jurga Anusauskienė

Nuo 2010-ųjų rengiamas ir po pernykštės metų pertraukos sugrįžtantis Estijos ralis šiemet pretenduoja tapti didžiausiu automobilių sporto renginiu ne tik Baltijos šalyse, bet ir visoje Europoje. Organizatoriai neslepia jam skyrę didžiules pajėgas ir rekordinius finansinius išteklius. Šių metų renginio biudžetas siekia milijoną eurų.

Ne veltui jo šeimininkai dalyviams ir aistruoliams žada, jog tai bus geriausia šios vasaros atostogų atrakcija, kad ir iš kur šie atvyktų. O plačiai pasklidusios trijų dienų ralio reklamos ragina svečius po savaitgalio pasilikti Estijoje ir ilgiau, mat greta sportinės renginio dalies jiems parengta ir plati pramoginė programa. Čia prie vilionių aktyviai jungiasi ir vietos Turizmo informacijos centras.

Vadinamajai turizmo rinkodarai šiemet ypatingą dėmesį skyrę „Rally Estonia“ organizatoriai savo renginio ambasadoriais aplinkinėse šalyse pasirinko geriausiai žinomus ir vienus pajėgiausių lenktynininkų. Iš viso dalyvių gretose – per šimtą ekipažų.

Sąrašo priekyje pirmi penki bolidai – WRC kalibro technika. Toliau rikiuojasi devyni R5 klasės automobiliai. Būtent čia konkurenciją varžovams stengsis sudaryti ir mūsų šalies atstovai: „Škoda Fabia R5“ pilotuosiantys Benediktas Vanagas su šturmanu Mindaugu Čepuliu iš „General Financing team Pitlane“ komandos ir Egidijaus Valeišos bei Mindaugo Varžos duetas su „Ford Fiesta R5“.

Lietuvai atstovausiantis B. Vanagas prisipažįsta gyvenantis priešstartinėmis laukimo nuotaikomis: „Puikiai žinau ralio organizatorius ir matau, kokį didelį darbą jie atlieka ruošdamiesi šiam renginiui. Daug ką pasako vien solidus starto sąrašas, kuriame – trys Pasaulio ralio čempionato (WRC) pilotai su gamyklinėmis komandomis ir aukščiausio lygio technika. Tai bus išskirtinai stiprus renginys ir neabejoju, kad šie lūkesčiai savaitgalį pasitvirtins.“

Pirmuoju smuiku pretenduoja griežti Estijoje ir visame pasaulyje garsus vietinis pilotas – trisdešimtmetis Ottas Tanakas su „Toyota Yaris WRC“. Jis jau yra laimėjęs šias lenktynes 2014-aisiais, o debiutiniame ralyje 2010 metais buvo antras. Jam įkandin startuos pasaulinėje ralio arenoje taip pat vis ryškiau žibanti žvaigždė – airis Craigas Breenas („Citroen C3 WRC“), o prognozuojamą lyderių trejetą užbaigs taip pat Pasaulio ralio čempionato įžymybė iš Naujosios Zelandijos – Haydenas Paddonas („Hyundai i20 Coupe WRC“).

B. Vanago ir M. Čepulio ekipažas
B. Vanago ir M. Čepulio ekipažas
© Edgaras Buiko

Lietuviai startinio sąrašo eilėje irgi pernelyg nenutolę. B. Vanago ekipažui skirtas 8-as numeris, o E. Valeišai – 19-asis. Tokios pozicijos tarp itin pajėgių ir tituluotų varžovų parodo gana aukštą neoficialų mūsų šalies atstovų reitingą tarptautiniu mastu.

„Pasaulinės komandos, atsiųsdamos savo ekipažus į šį ralį, parodo, jog tai išties prestižiškiausias renginys šiai dienai mūsų krašte. Drįsčiau lažintis, kad „Shell Helix Rally Estonia“ ilgainiui taps Pasaulio ralio čempionato etapu. Juolab, kad ir patys organizatoriai neslepia ambicijų tapti vienais patraukliausių pasaulyje. Jau dabar šias, aštuntą kartą rengiamas, varžybas galima vadinti savotiška estų „vizitine kortele“, kuri turi potencialo būti vis labiau matoma tarptautiniu mastu“, – prognozavo „General Financing team Pitlane“ komandos lenktynininkas.

Penktadienį triukšmingai prasidėsiantis ir iki sekmadienio vyksiantis Estijos ralis tradiciškai drebins pietinę šalies dalį. Starto podiumo ir finišo bei apdovanojimų ceremonijos vyks antrojo pagal dydį miesto, Tartu, centre. Tuo metu ralio štabas ir visas techninis centras su uždaru parku bei serviso zonomis įsikurs Otepėje. Tai bus Estijos ir Latvijos ralio čempionatų bei „FIA Europe Rally Trophy“ etapas.

Iš viso ralio distancija pietinės Estijos keliais drieksis 676 km. Koviniu režimu dalyviai įveiks 16 greičio ruožų, kurių bendras ilgis sieks 146 km. Iš jų tik trys su puse kilometro bus su asfalto danga, kuomet lenktynininkai varžysis neilguose greičio ruožuose Tartu ir Elva miestų gatvėmis, o visa kita – žvyras.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lenktynininkai atsisveikino su Dakaro bolidais – techniką plukdys į Pietų Ameriką (1)

Nors žmonės prie televizijos ekranų, dienraščių ir internetinių portalų suklūsta sausio...

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Top naujienos

Parduotuvių darbas sekmadieniais: lietuviai pasidalijo į dvi stovyklas

Prekybos tinklų darbo laikas sekmadieniais – vis dar neišspręstas klausimas. Seime sprendimas...

Dramų šeimose grimasos: prestižiniame sostinės rajone praskeltos galvos, kraujas ir be galo išsigandęs aštuonmetis (359)

Į iškvietimus vykstanti vaiko teisių apsaugos specialistė su DELFI sutiko pasidalinti istorijomis,...

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kąstuvo

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

Klientai perrašo taisykles: ką daryti įmonėms, kurioms kilo didelė grėsmė (30)

Gyvename kliento amžiuje, kai jie perrašo verslo taisykles ir verčia įmones nuolat sukti galvą,...

Žiemos ar vasaros laikas: kurį pasirinks Lietuva? apklausa (439)

Sveikatos apsaugos ir švietimo ekspertai sutaria, kad praktikos sukioti laiką kiekvieną pavasarį...

Apie gimdymą be rožinių akinių: pasakė, ko moterys bijo labiausiai (16)

Ar įmanoma pasiruošti gimdymui ir numatyti visus įmanomus variantus? O pasiruošti jiems? Klausytis...

Prabilo dramatiškai iš Šiaurės Korėjos pabėgęs karys, jis – generolo sūnus (24)

Šiaurės Korėjos karys, kuris pernai lydimas kulkų pabėgo į Pietų Korėją , yra generolo...

Lietuvių pamėgtoje saloje – galinga stichija: bangos tiesiog nušlavė apartamentų balkonus (49)

Gavus pranešimų apie smarkią audrą, dėl saugumo evakuotos kelios dešimtys lietuvių pamėgtos...

Naujas turistinis maršrutas Mažojoje Lietuvoje: šis kraštas nuo seno viliojo skanaus maisto gerbėjus (3)

Tilžės sūris, vofeliai, kafija – tai tik keli Mažosios Lietuvos skanėstai, apie kuriuos...

Kraupios avarijos šokiruota 17-metės komanda piešė baisiausią scenarijų: merginą saugojo angelai (39)

„Formulės 3“ lenktynėse Makao trasoje 276 km/val. greičiu į fotografų bokštelį...