aA
Vidurio amžiaus krizės neišvengęs ralis „Kauno ruduo“ (šiais metais jam būtų sukakę 42 metai) pakeitė organizatorius, mecenatus ir netgi pavadinimą. Nepaisant tokio vėjavaikiško elgesio 7-asis Lietuvos ralio čempionatas sulaukė pavydėtino kiekio komplimentų: kompaktiškas, sudėtingas, greitas, mėgstamas tiek sportininkų, tiek žiūrovų „DHL Rally Elektrėnai“ visiems automobilių sporto fanams vėl padovanojo pasiutusiai gražių reginių ir aštrių emocijų. Lyderiai kiekviename greičio ruože pliekėsi dėl dešimtųjų sekundės dalių.
Elektrėnų ralio akimirka (D. Kibirkščio nuotr.)
Elektrėnų ralio akimirka (D. Kibirkščio nuotr.)

Nors šiuos Elektrėnų apylinkių kelius savo namų arena laiko Kauno ralio meistrai nuo pat pirmojo greičio ruožo kova dėl nugalėtojo titulo užvirė tarp vilniečių Dominyko Butvilo su jam talkinsiu Renatu Vaitkevičium bei brolių Vaido ir Žygimanto Žalų. Šiais metais Europos ralio čempionate itin sėkmingai važiuojantis Dominykas (jis vienas ERC2 klasės lyderių, turintis realias galimybes iškovoti Europos čempiono titulą) įrodė ką reiškia „daug greitų kilometrų“ ir sugebėjo laimėti 7 iš 8 greičio ruožų. Vieninteliame 6 GR dėl pusašio gedimo likę tik su trimis varančiaisiais ratais D. Butvilas pralošė 17,7 km ilgio atkarpos nugalėtojams 33 sekundes ir suktelėjo į antrąją vietą bendroje įskaitoje.

„Šis greičio ruožas pats ilgiausias ralyje, o pusašis lūžo tuoj po starto, gerokai komplikavęs galimybes valdyti mašiną ir palaikyti tempą. Šiaip daugiau jokių klaidų nepadarėm, todėl rezultatu – net jei tai antroji viena bendroje įskaitoje – esu labai patenkintas“, – tvirtino D. Butvilas.

Beje, tai buvo paskutinė galimybė Lietuvos trasose pasigrožėti Dominyko vairavimo technika: „Subaru Poland Rally Team“ pilotas iš Vilniaus ruošiasi startuoti Kipro ir Graikijos raliuose. Šiuo metu D. Butvilas užima trečią vietą ERC2 klasėje, tačiau palankiai susiklosčius aplinkybėms gali pakilti ir iki pirmosios vietos.

„DHL Rally Elektrėnai“ nugalėtoju tapęs V. Žala po finišo atviravo, kad jei ne pagrindinio varžovo technikos kaprizai, būtų turėjęs tenkintis lenktynių sidabru.

„Mes greičio ruožuose jautėmės tikrai komfortiškai, viską darėme pakankamai tiksliai ir greitai. Tačiau akivaizdu, kad Domas šiuo metu yra itin geros sportinės formos ir prilygti jam trasoje greičiu yra labai sudėtinga“, – pripažino V. Žala.

Nuo nugalėtojų atsilikęs 25 sekundėmis trečiąja vietą bendroje įskaitoje užėmė Lietuvos čempiono vardo siekiantis Janis Vorobjovs. Ši pozicija greičiausiam Latvijos ralio meistrui atiteko po Vytauto Švedo nesėkmės, kai 5GR kliudęs kelkraštyje tūnojusį kelio ženklo tvirtinimą jis išlaužė priekinį kairį ratą ir buvo priverstas pasitraukti iš tolimesnė kovos.

Beje, šįkart „DHL Rally Elektrėnai“ finišo nepasiekė 23 iš 74 startavusių (įskaitant ir ralio-sprinto čempionato dalyvius) ekipažai. Didesnioji dalis iš trasos pasitraukė dėl įvairių gedimų, tačiau keletas automobilių buvo stipriai apkulti dėl vairuotojiškų klaidų. Bene dramatiškiausiai atrodė Mindaugo Varžos skrydis su „BMW 318“: po šuolio nuo tramplino jie prarado automobilio kontrolę ir pradėjo didžiuliu greičiu vartaliotis šalikele. Nors mašinos kėbulas po šio „kriminalo“ greičiausiai keliaus į metalo laužą, patys sportininkai nenukentėjo ir netgi sugebėjo juokauti.

Stipriai saviškio BMW stogą pagadino ir uteniškis Renaldas Šeinauskas, greitame posūkyje išslydęs trasos ir maždaug pusantro metro aukštyje palikęs randą ant storos pušies kamieno.

Ralio lyderiai pastebėjo, kad kelio danga po itin sausos vasaros šiame regione kėlė neplanuotų rūpesčių: pasirinkę minkštesnio gumos mišinio padangas ar papildomai nepraplatinę protektoriaus griovelių turėjo problemų dėl sukibimo. Iki maltos kavos konsistencijos supurentas žvyras klampino net „kvadrinius“ automobilius.

Ketvirtoji vieta atiteko Martynui Samučiui su Ramūnu Šaučikovu, antrą kartą startavusiems naujuoju „Škoda Fabia S2000“. Ramūnas po finišo teigė, kad nors šįkart trasoje judėjo didesniu tempu nei „300 Lakes Rally“, tvirtinti visiškai „prisijaukinus“ modernųjį bolidą dar per anksti.

„Antroje lenktynių pusėje patys sau iškėlėm uždavinį palenkti WRC automobilį, vairuojamą B. Vanago. Tai padaryti pavyko, tačiau vis dar akivaizdu, kad stabdžių efektyvumą išnaudojame ne iki galo ir jungiamoji dalis tarp „maksimaliai greitai“ ir „pilnas stabdis“ tebėra kiek per ilga. Tam reikia gerokai daugiau treniruočių ir rimtų varžybų. Žodžiu rezervų dar yra“, – pasakojo R. Šaučikovas.

Penktas likęs B. Vanagas su „Subaru Imperza WRC“ šįkart sulaukė varžybas stebėjusių ralio fanų komplimentų, nes lyginant su ankstesniais metais turimos technikos privalumus išnaudoja kur kas geriau, važiuoja tiksliau ir greičiau.
Šeštoji vieta atiteko vienam ralio architektų Ramūnui Čapkauskui, prisipažinusiam, kad nepaisant visų pastangų pamiršti organizacinių rūpesčių beveik neįmanoma. Antrasis renginio organizatorius Žilvinas Juršys, atlikęs trenerio-šturmano pareigas „N40-Narvesen“ komandos nario Algirdo Kazlausko ekipaže, taip pat teigė, jog suderinti šiuos du dalykus labai sudėtinga.

„Buvau davęs Algirdui žodį, kad šios lenktynės jam bus savotiškas egzaminas – kiek išmoko ir patobulėjo per sezoną, todėl važiavau savotišku budėjimo režimu. Nepaisant didesnio nei įprasta krūvio esu labai patenkintas rezultatais. Kol kas gal ne visos permainos atsispindi galutiniuose rezultatuose, tačiau tai, kaip pasikeitė požiūris į greičio konstravimą, kaip sudaromos stenogramos, kaip sprendžiamos kitos problemos – labai džiugina. Esu įsitikinęs, kad stebuklų nebūna ir „iš niekur“ atėjęs ralio naujokas negali būti toks pat greitas, kaip lyderiai. Tam reikia mažiausiai trijų – keturių sezonų“, – tikino Ž. Juršys.

Pats A. Kazlauskas po finišo juokavo, kad „egzamino“ rezultatus sunku vertinti. Žilvinas esą buvės toks humaniškas, kad nenorėdamas emociškai traumuoti vietoj pažymio parašė „šypsenėlę.

„Kalbant rimtai, tai esu jam labai dėkingas už kantrybę ir tuo, ko pavyko išmokti. Panašu, kad dabar su „Renault Clio“ važiuoju panašiu tempu, kaip kad prieš metus startavęs su „Subaru Impreza“. Akivaizdu, kad būtent nuo to reikėjo pradėti, nes važiuodamas su sąlyginai silpnu automobiliu mokaisi, o su lėkdamas su „raketa“ – tik didžiąją laiko dalį tiesiog bijai“, – atviravo A. Kazlauskas.

N40 vyrų autoklubas
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Žala ir Jurgelėnas apie Dakarą: skaičiavome kilometrus, kol galėsime važiuoti į namus (3)

Pirmąją Dakaro dieną visus nustebinęs Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas džiaugėsi,...

Paaiškino, kas slepiasi už Dakaro ralio taisyklių (7)

Nors Dakaro ralis Lietuvoje vadinamas antrąja šalies religija, o lietuviai prikelti vidury nakties...

Deividas Jocius startuos Pasaulio ralio čempionate su WRC bolidu

Sausio 23-26 dienomis startuos 2020 metų Pasaulio ralio čempionatas ( WRC ). Iš trylikos etapų...

Vilniuje pasitiktas iš Dakaro ralio sugrįžęs motociklininkas Arūnas Gelažninkas (26)

Vilniuje gerbėjai pasitiko paskutinį šių metų Dakaro ralyje dalyvavusį Lietuvos sportininką...

Iš Dakaro sugrįžę Žala ir Juknevičius pažadų apie startą kitąmet nedalija: laukia namų darbai (151)

Po daugiau nei dviejų savaičių Saudo Arabijoje, kur šiemet vyko Dakaro ralis, į Lietuvą...

Top naujienos

Opozicija Rozovai inicijuoja apkaltą: ir tai dar ne viskas papildta 13:13 (121)

Nelaukdami parlamentinio tyrimo pabaigos, Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto nariai iš...

Prabilo kiti Vilniaus r. politikai: čia iškylančios problemos yra tiesioginė diskriminacija tautiniu pagrindu (216)

Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nariai piktinasi, kad rajone esančios problemos dėl...

VTEK sprendimas dėl Narkevičiaus: pažeidė tarnybinę etiką papildyta (388)

Vyriausiosios tarnybinės etikos komisija (VTEK) trečiadienio posėdyje vertino susisiekimo ministro...

Iranas: nušautas šalies savigynos pajėgų „Basij“ vadas papildyta 13.21 (21)

Trečiadienį Chuzestano provincijoje Irano pietryčiuose nužudytas šalies savanorių savigynos...

Brendo brendo ir pribrendo: tai – tik svaiginančios Sabonio karjeros pradžia? laida „Iš viršaus“ (13)

Kai buvo likę mažiau nei pora mėnesių iki Domanto Sabonio pasirodymo šiame pasaulyje, 31-erių...

Vilniaus apskrityje – 3 ypač kūdikiams pavojingos ligos protrūkiai: vaikai sparčiai užsikrėtė vienas nuo kito (155)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos (NVSC) Vilniaus...

Evgenia Pismennaya ir Ilya Arkhipov

Kremliui didinant išlaidas, Rusijos finansų vadovui gresia žemesnės pareigos

Vladimirui Putinui keičiant Vyriausybė pasirodė gandų, kad Rusijos prezidentas veikiausiai perkels...

Atlyginimas be lubų: kodėl gerai, kai darbuotojai uždirba daugiau nei vadovai

Didesnis atlygis turi labai menką ryšį su pasitenkinimu savo darbu, rodo per pastaruosius 120 metų...

Kulautuva – garsus tarpukario kurortas, žavesio neprarandantis iki šių dienų (2)

Kulautuva – vienas populiariausių tarpukario Lietuvos kurortų, savo žavesio neprarandantis iki...

Vyriausybė nepritaria priverstiniam skiepijimui

Ministrų kabinetas pritarė Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) nuomonei, kad vaikų profilaktinis...