aA
Vidurio amžiaus krizės neišvengęs ralis „Kauno ruduo“ (šiais metais jam būtų sukakę 42 metai) pakeitė organizatorius, mecenatus ir netgi pavadinimą. Nepaisant tokio vėjavaikiško elgesio 7-asis Lietuvos ralio čempionatas sulaukė pavydėtino kiekio komplimentų: kompaktiškas, sudėtingas, greitas, mėgstamas tiek sportininkų, tiek žiūrovų „DHL Rally Elektrėnai“ visiems automobilių sporto fanams vėl padovanojo pasiutusiai gražių reginių ir aštrių emocijų. Lyderiai kiekviename greičio ruože pliekėsi dėl dešimtųjų sekundės dalių.
Elektrėnų ralio akimirka (D. Kibirkščio nuotr.)

Nors šiuos Elektrėnų apylinkių kelius savo namų arena laiko Kauno ralio meistrai nuo pat pirmojo greičio ruožo kova dėl nugalėtojo titulo užvirė tarp vilniečių Dominyko Butvilo su jam talkinsiu Renatu Vaitkevičium bei brolių Vaido ir Žygimanto Žalų. Šiais metais Europos ralio čempionate itin sėkmingai važiuojantis Dominykas (jis vienas ERC2 klasės lyderių, turintis realias galimybes iškovoti Europos čempiono titulą) įrodė ką reiškia „daug greitų kilometrų“ ir sugebėjo laimėti 7 iš 8 greičio ruožų. Vieninteliame 6 GR dėl pusašio gedimo likę tik su trimis varančiaisiais ratais D. Butvilas pralošė 17,7 km ilgio atkarpos nugalėtojams 33 sekundes ir suktelėjo į antrąją vietą bendroje įskaitoje.

„Šis greičio ruožas pats ilgiausias ralyje, o pusašis lūžo tuoj po starto, gerokai komplikavęs galimybes valdyti mašiną ir palaikyti tempą. Šiaip daugiau jokių klaidų nepadarėm, todėl rezultatu – net jei tai antroji viena bendroje įskaitoje – esu labai patenkintas“, – tvirtino D. Butvilas.

Beje, tai buvo paskutinė galimybė Lietuvos trasose pasigrožėti Dominyko vairavimo technika: „Subaru Poland Rally Team“ pilotas iš Vilniaus ruošiasi startuoti Kipro ir Graikijos raliuose. Šiuo metu D. Butvilas užima trečią vietą ERC2 klasėje, tačiau palankiai susiklosčius aplinkybėms gali pakilti ir iki pirmosios vietos.

„DHL Rally Elektrėnai“ nugalėtoju tapęs V. Žala po finišo atviravo, kad jei ne pagrindinio varžovo technikos kaprizai, būtų turėjęs tenkintis lenktynių sidabru.

„Mes greičio ruožuose jautėmės tikrai komfortiškai, viską darėme pakankamai tiksliai ir greitai. Tačiau akivaizdu, kad Domas šiuo metu yra itin geros sportinės formos ir prilygti jam trasoje greičiu yra labai sudėtinga“, – pripažino V. Žala.

Nuo nugalėtojų atsilikęs 25 sekundėmis trečiąja vietą bendroje įskaitoje užėmė Lietuvos čempiono vardo siekiantis Janis Vorobjovs. Ši pozicija greičiausiam Latvijos ralio meistrui atiteko po Vytauto Švedo nesėkmės, kai 5GR kliudęs kelkraštyje tūnojusį kelio ženklo tvirtinimą jis išlaužė priekinį kairį ratą ir buvo priverstas pasitraukti iš tolimesnė kovos.

Beje, šįkart „DHL Rally Elektrėnai“ finišo nepasiekė 23 iš 74 startavusių (įskaitant ir ralio-sprinto čempionato dalyvius) ekipažai. Didesnioji dalis iš trasos pasitraukė dėl įvairių gedimų, tačiau keletas automobilių buvo stipriai apkulti dėl vairuotojiškų klaidų. Bene dramatiškiausiai atrodė Mindaugo Varžos skrydis su „BMW 318“: po šuolio nuo tramplino jie prarado automobilio kontrolę ir pradėjo didžiuliu greičiu vartaliotis šalikele. Nors mašinos kėbulas po šio „kriminalo“ greičiausiai keliaus į metalo laužą, patys sportininkai nenukentėjo ir netgi sugebėjo juokauti.

Stipriai saviškio BMW stogą pagadino ir uteniškis Renaldas Šeinauskas, greitame posūkyje išslydęs trasos ir maždaug pusantro metro aukštyje palikęs randą ant storos pušies kamieno.

Ralio lyderiai pastebėjo, kad kelio danga po itin sausos vasaros šiame regione kėlė neplanuotų rūpesčių: pasirinkę minkštesnio gumos mišinio padangas ar papildomai nepraplatinę protektoriaus griovelių turėjo problemų dėl sukibimo. Iki maltos kavos konsistencijos supurentas žvyras klampino net „kvadrinius“ automobilius.

Ketvirtoji vieta atiteko Martynui Samučiui su Ramūnu Šaučikovu, antrą kartą startavusiems naujuoju „Škoda Fabia S2000“. Ramūnas po finišo teigė, kad nors šįkart trasoje judėjo didesniu tempu nei „300 Lakes Rally“, tvirtinti visiškai „prisijaukinus“ modernųjį bolidą dar per anksti.

„Antroje lenktynių pusėje patys sau iškėlėm uždavinį palenkti WRC automobilį, vairuojamą B. Vanago. Tai padaryti pavyko, tačiau vis dar akivaizdu, kad stabdžių efektyvumą išnaudojame ne iki galo ir jungiamoji dalis tarp „maksimaliai greitai“ ir „pilnas stabdis“ tebėra kiek per ilga. Tam reikia gerokai daugiau treniruočių ir rimtų varžybų. Žodžiu rezervų dar yra“, – pasakojo R. Šaučikovas.

Penktas likęs B. Vanagas su „Subaru Imperza WRC“ šįkart sulaukė varžybas stebėjusių ralio fanų komplimentų, nes lyginant su ankstesniais metais turimos technikos privalumus išnaudoja kur kas geriau, važiuoja tiksliau ir greičiau.
Šeštoji vieta atiteko vienam ralio architektų Ramūnui Čapkauskui, prisipažinusiam, kad nepaisant visų pastangų pamiršti organizacinių rūpesčių beveik neįmanoma. Antrasis renginio organizatorius Žilvinas Juršys, atlikęs trenerio-šturmano pareigas „N40-Narvesen“ komandos nario Algirdo Kazlausko ekipaže, taip pat teigė, jog suderinti šiuos du dalykus labai sudėtinga.

„Buvau davęs Algirdui žodį, kad šios lenktynės jam bus savotiškas egzaminas – kiek išmoko ir patobulėjo per sezoną, todėl važiavau savotišku budėjimo režimu. Nepaisant didesnio nei įprasta krūvio esu labai patenkintas rezultatais. Kol kas gal ne visos permainos atsispindi galutiniuose rezultatuose, tačiau tai, kaip pasikeitė požiūris į greičio konstravimą, kaip sudaromos stenogramos, kaip sprendžiamos kitos problemos – labai džiugina. Esu įsitikinęs, kad stebuklų nebūna ir „iš niekur“ atėjęs ralio naujokas negali būti toks pat greitas, kaip lyderiai. Tam reikia mažiausiai trijų – keturių sezonų“, – tikino Ž. Juršys.

Pats A. Kazlauskas po finišo juokavo, kad „egzamino“ rezultatus sunku vertinti. Žilvinas esą buvės toks humaniškas, kad nenorėdamas emociškai traumuoti vietoj pažymio parašė „šypsenėlę.

„Kalbant rimtai, tai esu jam labai dėkingas už kantrybę ir tuo, ko pavyko išmokti. Panašu, kad dabar su „Renault Clio“ važiuoju panašiu tempu, kaip kad prieš metus startavęs su „Subaru Impreza“. Akivaizdu, kad būtent nuo to reikėjo pradėti, nes važiuodamas su sąlyginai silpnu automobiliu mokaisi, o su lėkdamas su „raketa“ – tik didžiąją laiko dalį tiesiog bijai“, – atviravo A. Kazlauskas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Antano Juknevičiaus tikslas – dar vienas Dakaras, tik neaišku, ar su tuo pačiu šturmanu (22)

Iki šiol stabiliausiu Dakaro ekipažu laikytas ir šiemet netikėtų staigmenų pažėręs „Craft...

Vanagas apie praėjusį Dakaro ralį: kokią taisyklę išmoko ir ko paprašė už varžtą (78)

Iš Dakaro ralio, Pietų Amerikos, savaitgalį sugrįžęs Benediktas Vanagas , „ General Financing...

„Winter rally“ palepino žiūrovus – įrengė naujovę, leisiančią pamatyti įspūdingų šuolių

Ko labiausiai žiūrovai nori iš ralio? Tikėtina, profesionalių sportininkų, nenuobodžių...

Dakaro pabaiga: ar galėjome būti aukščiau? (2)

Baigėsi Dakaras — ar galėjome būti aukščiau? Šį klausimą kelsime su Auto skyriaus...

Juknevičius po finišo podiumo: pagal visus dėsnius turėjome nefinišuoti (44)

Dakaro ralio dievai 2018-ais saugoję „Craft bearings“ komandą nuo didesnių techninių...

Top naujienos

Nori keisti vaikų paėmimą iš šeimų: kartu pas globėjus tektų išsikraustyti ir vienam iš tėvų (113)

Jei būtų įteisintos valstiečių ir žaliųjų lyderio Ramūno Karbauskio pateiktos Vaiko teisių...

Giminaitį laidoję plungiškiai sukrėsti pareigūnų elgesio: vietoje užuojautos sulaukė piniginių baudų (623)

Policijos pareigūnų elgesys mums visiems turėtų būti sektinas pavyzdys. Gaila, bet kartais...

Incidentas Rusijoje: kryptį pakeitęs orlaivis jau nusileido, sulaikytas vyras papildyta 14.50 (187)

Lėktuvo, skridusio maršrutu Surgutas - Maskva , keleivis pareikalavo apsukti orlaivį ir skristi į...

Murmansko srityje į aerodromo taką rėžėsi Rusijos viršgarsinis bombonešis, žuvo du įgulos nariai (108)

Vienas Rusijos strateginis bombonešis „Tu-22M3“ antradienį sudužo šiaurinėje Murmansko...

Ekspertai: atėjo palankiausias metas parduoti turtą (143)

Po rekordinių 2018-ųjų, kuomet komercinio nekilnojamojo turto investicinių sandorių apimtys...

Kurtinaitis į Chimkus grįžo lyg į namus: sutikau iš karto, netgi finansinių sąlygų neaptarėme interviu (16)

Rimas Kurtinaitis antradienio rytą jau darbavosi Maskvoje – 58-erių krepšinio specialistas iš...

Trylikametę 88 dienas laikė po lova, mergina pasakoja siaubą keliančias detales (29)

Pagrobimo auka tapusi Jayme Closs detektyvams pateikė siaubą keliančių detalių apie 88...

Pensijas pristatančios bendrovės vadovas tvirtai žada: iki kada visi pensininkai sulauks savo pinigų (201)

Šiuo metu senatvės pensijas jau gavo daugiau nei 70 proc. žmonių, kurioms jos priklauso, visoje...

Po tragedijos Lenkijoje populiarią pramogą įvertino ir pas mus: dirba be instrukcijų, yra degių dalių (2)

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento ( PAGD ) pareigūnai baigė prevencinę Lietuvoje...

Nuo gripo neapsaugos nei česnakas, nei vitaminai: specialistai pabrėžia tik kelias priemones, kurios dabar gali išgelbėti (90)

Penkiose Lietuvos – Alytaus, Vilniaus, Panevėžio, Kauno ir Klaipėdos – apskrityse sergamumas...