Paprastai lenktynininkai tobulindami savo automobilių variklius jų darbinį tūrį didina. Tuo tarpu „Dynami:t Energy“ komandos meistrai ėmėsi neeilinio projekto ir sumažino legendinio BMW variklio darbo tūrį. Sunku patikėti, rašoma pranešime žiniasklaidai, tačiau tai darė tam, kad komanda išliktų konkurencinga lenktynėse.
„Dynami:t Energy“ komandos BMW į lenktynes važiuos unikaliu varikliu
© Komandos archyvas

Mažesnis variklis – konkurencingesnė komanda

S54B32 kodu pavadintas BMW 3,2 litro šešis cilindrus eilėje turintis atmosferinis variklis laikomas vienu geriausių „BMW Motorsport“ padalinio kūrinių. Jis buvo montuojamas į E46 serijos M3 modelį, pasiekė 343 AG. Agregatas pasižymėjo itin tolygia ir stipria traukia, dideliu galios diapazonu ir neįtikėtinu patikimumu. Dėl to šis variklis dar ir dabar itin mėgstamas lenktynininkų.

Jis ne tik be jokių problemų tinkamai prižiūrimas gali atlaikyti visą lenktynių sezoną, tačiau jį labai lengva tobulinti ir didinti arklio galių skaičių. Šonąslydžio specialistai be didesnių investicijų sumontavę didžiulę turbiną sugeba šiam motorui įpūsti ir 1 000 AG.

Tuo tarpu Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate ir ilgų nuotolių lenktynėse dalyvaujanti „Dynami:t Energy“ komanda šį variklį nusprendė patobulinti visai kitaip: Mindaugo Varžos inžinierių komanda agregato darbo tūrį sumažino iki 3 litrų ir sukūrė S54B30 motorą. Kad ir kaip sunku būtų patikėti, toks sprendimas buvo priimtas norint komandą išlaikyti konkurencingą lenktynėse.

Nori kovoti

„Mes visą laiką norime būti žingsniu priekyje, tam ieškome įvairių sprendimų. Norime turėti konkurencingą automobilį. Pagrindė greičio matavimo projekcija, nežiūrint į vairuotoją, yra galios ir svorio santykis. Mūsų automobilis yra sunkus, o ir to svorio nebėra iš kur išpjaustyti, arba tie svorio metimo sprendimai labai brangūs. Vertindami visas savo patirtis, ypač tą, kai pernai prieš svarbiausias 1000 km lenktynes Palangoje „užlinko“ variklis, žiūrime į ateitį ir ieškom ne tik galios didinimo, bet ir patikimumo sprendimų.

Taip pat mes norime išlikti A3000 klasėje. Ten žavi itin didelė konkurencija ir panašaus pajėgumo automobiliai. Pavyzdžiui, žiedinių lenktynių čempionate šioje klasėje varžosi daugiau nei dvi dešimtys lenktynininkų, iš kurių bent 10 yra pajėgūs varžytis dėl podiumo, ir jie nestovi vietoje, greitėja tiek patys, tiek jų automobiliai. O lenktynėse norisi būtent aštrios konkurencijos, norisi kovos buferis į buferį su ilgamečiais varžovais.

Kadangi senasis mūsų variklis nebėra pajėgus, su juo sunku vytis varžovus, o dėl patikimumo nenorime didinti jo galios, priėmėme sprendimą sumontuoti legendinį S54B32 variklį. Vis tik šis 3,2 litro agregatas mus permestų į vadinamųjų „bombų“ klasę, kurioje su standartiniu BMW variklių tiesiog nebūtų ką veikti: turbokompresoriais apkarstytų ir pusantro karto daugiau galios turinčių „Subaru“ ir „Mitsubishi“ modelių nepavytume. Tad teko mažinti variklio tūrį ir sukurti S54B30“ agregatą“, – eksperimento svarbą išaiškino komandos lenktynininkas Mantas Matukaitis.

Variklis – hibridas

Iki šiol „Dynami:t Energy“ komandos „BMW M3“ modelyje buvo E36 kėbulą turinčiuose modeliuose montuotas 3 litrų šešių cilindrų eilėje agregatas, pažymėtas S50B30 kodu.

„Yra pasaulyje analogų, kaip iš šio S54 M3 variklio padaromas 3 litrų darbinis tūris. Tam reikia pagal užsakymą gaminti alkūninį veleną, keisti švaistiklius, velenėlius ir dar krūvą kitų detalių, tačiau tai yra labai brangu. Taip vien detalėms galima išleisti 15 tūkst. eurų. Tuo tarpu mes sumastėme pigesnį variantą, kaip į vieną sujungti S54B32 ir S50B30 variklius.

Technologinių paslapčių nepasakosiu, bet rezultatas – S54 variklis su realiu 3 litrų darbiniu tūriu. Buvo ne vienas planuojantis daryti tokį projektą, tačiau jis labai brangus, o eksperimentu sujungti du variklius į vieną patikėjo „Dynami:t Energy“ ekipa. Tokį variklį Baltijos šalyje jie turės vieninteliai. Tikime, kad jis išlaikys visas savo savybes, ne tik galią, bet ir patikimumą ir smagiai suksis visą sezoną“, – kalbėjo projektą kuravęs ralio gerbėjams puikiai pažįstamas M. Varža.

Naujasis S54B30 agregatas jau užkurtas, veikia, kaip sako jo konstruktoriai, dirba kaip laikrodis, nekaista. Beliko sureguliuoti variklio valdymo programas ir jau ateinantį savaitgalį, šeštadienį, gegužės 19 dieną jis stos prie starto linijos praktiškai visose „Autoplius Fast lap“ lenktynių disciplinose: tiek lenktynių laikui važiavimuose, tiek Lietuvos žiedinių lenktynių „Race“ čempionate, tiek naktinėse 2,2 val. ištvermės lenktynėse.

Komanda tikisi, kad variklis išvystys apie 350 AG. Meistrai sako, kad įpūsti daugiau arklio galių nebūtų sunku, tačiau daug lenktyniaujančiai ekipai daug svarbiau variklio patikimumas, nei greitis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

BMA čempionato finale dėl pergalių kovos ir Estijos motociklininkai

„Baltic Motorcyclists Association“ organizuojamas čempionatas keliauja finišo link: didysis...

Šlapias plento žiedo čempionatas Poznanėje – nuo motociklų krito netgi lyderiai

Iki starto lieka kelios minutės, o iš dangaus prapliumpa lietus – su tokiu netikėtumu prasidėjo...

Istorinių automobilių ralyje – ir itin retas „Toyota Crown“, ir degalams godus „Ford Bronco“ (8)

Kavarske finišavo istorinių automobilių ralis, skirtas atkurtos Lietuvos 100-čiui. Kol teisėjai...

Šlapios naktinės „Fast Lap“ lenktynės: avarijų neišvengta, nugalėtojas paaiškėjo paskutiniame rate (1)

Šeštadienį visoje Lietuvoje prapliusi liūtis neaplenkė Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos....

Lietuviai „ESmotorsport“ atvirauja: planai kautis su greičiausiais ralio-kroso meistrais virsta tikrove (2)

Daugiau nei metus Ernesto Staponkaus lenktynių komanda „ESmotorsport-BRGroup“ tylėjo, tačiau...

Top naujienos

Amžius – svarbus rodiklis imant būsto paskolą (7)

Jei esate vyresnio amžiaus ir norite pasiimti paskolą, bankai jos gali ir nesuteikti.

Iš kuklios sumos išgyvenantis daugiavaikis tėtis prisipažino: ne finansiniai sunkumai yra didžiausias iššūkis (8)

800-1100 eurų – iš tokių mėnesinių pajamų Mažeikiuose gyvena Juozo daugiavaikė šeima ....

Ekspertai juokauja: jei toks bus Karbauskio pasirinkimas, tai Vilniau, laikykis (289)

Europarlamentaro Antano Guogos vis dažnesni pasirodymai valstiečių-žaliųjų draugijoje ėmė...

Įrengė 22 kv. metrų butą Vilniaus senamiestyje: čia tikrai galima gyventi ir dviese (93)

Mažas butas, jeigu yra tinkamai įrengtas, gali būti puiki erdvė gyventi jaunam žmogui arba net...

Trumpas priėmė Putino iššūkį: šių ginklavimosi varžybų Kremlius tęsti tiesiog nepajėgs (1369)

Tebūnie ginklavimosi varžybos. Mes juos pranoksime visur. Taip dar 2016-ųjų gruodį sakė tuomet...

Atostogos Lenkijos pajūryje: ar tikrai pasijausite kaip ponai? (105)

Lenkijos pajūris yra tiek daug aprašytas ir prigirtas, kad kartais darosi sunku atskirti realią...

Mamą nustebino sūnaus poelgis: matyt, kažką darau kitaip nei visos (37)

Visos mamos skirtingos, bet turi vieną bendrą tikslą – padaryti viską, kad jų vaikas būtų...

Horizonte – dar viena futbolo šventė: į Marijampolę kitame etape atkeliautų „Celtic“ (4)

Jei Marijampolės „Sūduvai“ pavyks išlaikyti svečiuose įgytą persvarą prieš Jūrmalos...

Audra niokojo Kauną: vanduo apsėmė gatves, vėjas vartė reklamų stendus ir medžius (192)

Antradienio popietę Kauną užklupo škvalas. Smarki liūtis užtvindė kai kurias svarbias Kauno...

Kinai sukūrė nedegančią ir labai stiprią medieną (19)

Daugybė pasaulio medžių kasdien yra nukertama dėl žaliavos poreikio. Mes turime ir kitų,...