• Dvyliktose „Omnitel 1000 km lenktynėse“ dalyvavo 44 komandos, kurių sudėtyje buvo 151 sportininkas iš devynių valstybių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Olandijos, Belgijos, Didžiosios Britanijos, Rusijos, Ukrainos ir Jungtinių Arabų Emyratų.

• Renginio apsaugą užtikrinusių tarnybų duomenimis per visas dienas jame apsilankė apie 70 tūkstančių, neišsigandusių lietaus, žiūrovų.

• Po trejų metų pertraukos „Omnitel 1000 km lenktynes“ laimėjo grynai lietuviška komanda, važiavusi su toli gražu ne pačiu galingiausiu automobiliu. Iš Palangos į Kauną pagrindinį lenktynių prizą – pereinamąją taurę - išsivežė „Neiluva- Martin sport“ ekipos lentynininkai Arūnas Granskas ir Martynas Samuitis, vairavę vos dviejų litrų darbinio tūrio variklį turintį „Honda Civic Type-R“ automobilį.

• Per visą 12 metų lenktynių istoriją tai ketvirtas kartas, kai maratonines varžybas laimi tik dviejų sportininkų duetas. 2001 ir 2003 metais tai padaryti pavyko Vytautui Venskūnui ir Alfredui Kudlai, o 2007 m. – Ramūnui Čapkauskui ir Vidui Čebatavičiui.

• Nugalėtojų komanda visą 1000 km (334 ratų, kurių vieno ilgis – 2994 metrai) distanciją įveikė per 9 val. 38 min. 35,594 sek. (Lenktynių spartą antrojoje jų pusėje gerokai sulėtino lietus). Trumpiausiai lenktynės vyko antraisiais jų gyvavimo metais - 2001-ais, kai nugalėtojai finišo liniją kirto nuo starto praėjus 8 val. 52 min.

• 2 ratais nuo nugalėtojų atsiliko antri prizininkai – „RIMO“ komanda, kurios sportininkai Rimantas Blažulionis, Saulius Vitkauskas ir Vaidas Navickas vairavo dyzelinę BMW 330.

• Treti prizininkai – vienais pagrindinių favoritų laikyta Olandijos „Snoras Spyker Squadron“ komanda - (Jonas Gelžinis, Peteris Dumbreckas ir Tomas Coronellas) su „Spyker C8 Laviolette GT2“ lenktynių nugalėtojams pralaimėjo 5 ratus. Šią komandą persekiojo techninės problemos, o lenktynes ekipa baigė su likusia vienintele, trečia pavara.

• LASF prizas už greičiausiai lenktynių metu įveiktą vieną ratą atiteko „Snoras Spyker Squadron“ komandos nariui P. Dumbreckui (1 min. 19,153 sek.)
• Palangos trasos rekordų kalviu laikomas P. Dumbreckas vieno rato greičio kartelę pakėlė iki 1 min. 18,674 sek. (Ankstesnis rekordas - 1 min. 19,041 sek. - buvo užfiksuotas to paties lenktynininko 2008 metais).

• Didžiausią šuolį turnyro lentelės laiptais per visą šių lenktynių istoriją su iki tol Lietuvoje dar nematytu „Lexus IS F“ automobiliu atliko „Artas Racing“ komanda (Darius Baltramiejūnas, Artūras Mrazauskas, Dainius Kablys ir Valdas Valiukevičius), startavusi iš 41-os pozicijos ir finišavusi ketvirta.

• Varžybų vadovo Gražvydo Smetonio komandoje buvo 75 teisėjai, dirbę šiose lenktynėse.

• Iš lenktynes pradėjusių 44 komandų klasifikuotos 39.

• Visos komandos kartu sudėjus vien šeštadienį, per pagrindines „Omnitel 1000 km lenktynes“ jų trasa nuvažiavo 28931,076 kilometro.

• Mažiausiai, tik po 41,916 kilometro arba po 14 ratų, įveikė 222 ir „Turbožiedas-Raimota“ komandos.

• Prie starto linijos lenktynių atidarymui išsirikiavusius sportininkus ir žiūrovus antrą kartą paeiliui renginio istorijoje sveikino šalies karinės oro pajėgos ir virš trasos kelis kartus praskridusį lengvąjį atakos lėktuvą „L39 Albatros“ pilotavęs kapitonas Vytautas Požėla.

• Pirmą kartą lenktynės per TV buvo transliuojamos 6:9 formatu, pirmą kartą apie jų eigą pasakojo 4 komentatoriai, įskaitant automobilių sporto trenerį bei konsultantą Audrių Gelžinį, pirmą kartą lenktynių vaizdus trasoje „gaudė“ 15 TV kamerų ir dar trys, transliavusios vaizdą iš automobilių, pirmą kartą transliacijoms buvo įrengta didžiulė TV studija.

• Pirmą kartą „Omnitel 1000 km lenktynių“ istorijoje surengtos dvi dienas vykusios „Samsung Fast Lap“ lenktynės, kurių finalą laimėjo vienu pagrindinių favoritų laikytas Paulius Insoda, su savos gamybos „Audi Xtra“ vieną trasos ratą įveikęs per 1 min. 23,833 sek. Iš užsieniečių geriausiai pasirodė latvis Marekas Matvejevas, užėmęs ketvirtą vietą.

• Pirmą kartą į „Omnitel 1000 km lenktynių“ programą įtrauktos ir „Dzintara Volga“ lenktynės, kuriose dalyvavo devyni kaimyninės Latvijos atstovai ir kuriose triumfavo Antonas Dolgopolovas, pirmas kirtęs 12 ratų finišo liniją ir pranokęs ilgai pirmavusį Aleksandrą Sorokiną bei trečią vietą pelniusį Marį Ozolinį.

• Antrą kartą vykusias istorinių, senesnių nei 25 metų nuo gamybos pradžios automobilių lenktynes, laimėjo Dovilas Čiutelė, vairavęs šalies automobilių sporto gerbėjams nesunkiai atpažįstamą „Lada 2105 VFTS“ automobilį ir 12 distancijos ratų įveikęs per 21 min. 04,887 sek. Antrą vietą iškovojo Tomas Jurevičius su „BMW E30 318 is“, o trečią - Paulius Giniūnas su „Mercedes Benz 190“. Lygindami šias lenktynes su pernykštėmis daugelis žiūrovų tvirtino, jog šiemetinės – įdomesnės, nes jos vyko pliaupiant lietui, šlapioje, daugiau keblumų sportininkams, o žiūrovams – siurprizų teikiančioje trasoje.

• Lietus labiausiai nuvylė pačių greičiausiųjų, šalies čempionato trečio etapo „drag“ (traukos) lenktynių dalyvius. Varžybas ne kartą teko atidėti, o vėliau jų trasą nuo klasikinės, ketvirčio mylios (402,336 metro) sumažinti perpus, kurioje nefiksuojami rekordai. Iš 52 sportininkų, pateikusių paraiškas, savo technikos į šlapią trasą taip ir nesiryžo išvairuoti galingiausiųjų „Super Sport“ klasės automobilių, išvystančių po 1000 AG pajėgumą, savininkai. Tačiau nepaisant to ir pliaupusio lietaus ekstremalų kovas, pasibaigusias pirmą valandą nakties, kantriai stebėjo didžiulė minia šios sporto šakos gerbėjų.

• „Omnitel 1000 km lenktynių“ spaudos centre akredituoti 107 renginį nušvietę žurnalistai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Ukrainos, Rusijos ir Belgijos. 109 žurnalistai buvo akredituoti 2010 m.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją