aA
Vytautas Adomaitis – beveik dvidešimt metų kartingo sportu užsiiminėjantis lenktynininkas. Savo karjerą pradėjęs Lietuvoje, šiuo metu jau šeštą sezoną gyvena ir puikius rezultatus demonstruoja Norvegijoje. Šiais metais sportininkas tapo Norvegijos „X30 challenge Norway Master class“ kartingo varžybų čempionu ir laimėjo kelialapį į Prancūzijos Le-Mans trasoje vykusias Pasaulio čempionų pirmenybes, kuriose varžėsi su geriausiais kartingo sportininkais.
Vytautas Adomaitis
© LASF

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, Vytautas teigia, kad kartingas toli gražu nėra tik vaikų ar paauglių sportas – jame tikrai yra ką veikti. Šis interviu – Lietuvos automobilių sporto federacijos iniciatyva, kuria siekiama supažindinti visuomenę su mūsų šalies sportininkais užsienyje.

– Kartais su pertraukomis važiuojate kone dvidešimt metų. Kaip susidomėjote šia automobilių sporto šaka?

– Tikriausiai, kaip ir daugelis sportininkų, prieš akis turėjau puikų pavyzdį – tėtį. Mano tėtis užsiiminėjo įvairiomis automobilių sporto šakomis: kartingu, raliu, autokrosu, tad man automobiliai buvo įdomūs nuo pat mažens. Pamenu, kai tėtis pasiskolino savo pusbrolio seną, rusišką „Minsk“ kartą, jį sutvarkė ir davė man pasivažinėti. Kaip mat įsimylėjau šią sporto šaką, o savininkas karto taip ir neatgavo. Važinėjimas kartais man jau tarsi liga, nuo kurios nėra vaistų.

– Lietuvoje kartingas dažnai laikomas vaikų-paauglių sporto šaka, po kurios jau persėdama į „rimtas“ mašinas. Ar pats niekada nemėginote užsiimti kokia kita autosporto šaka?

– Tiesą sakant, aš manau, kad kartingui amžius visai nesvarbus. Šiuo metu aktyviai treniruojuosi ir lenktyniauju Norvegijoje, kur prie karto vairo galima sutikti bet kokio amžiaus žmogų nuo 6 iki 60 metų. Net ir sulaukę garbaus amžiaus žmonės nejaučia jokio diskomforto lenktyniauti. Jeigu mano, kad pajėgs – kodėl gi ne?

Pats niekada nesu išbandęs daugiau automobilių sporto šakų. Pagrindinė to priežastis – finansai. Kartingas yra pigesnis nei kitos sporto šakos, tad apsiriboju ir tobulėju būtent šioje srityje.

– Kuo kartingas skiriasi nuo kitų automobilių sporto šakų?

– Kaip ir minėjau, visų pirma skiriasi kaina. Taip pat sporto šaka, kuria užsiiminėju, reikalauja labai gero fizinio pasiruošimo. Ne kartą esu sutikęs žiedo sportininką, kuris atsisėdęs prie karto vairo jau po 15 minučių vos pakelia rankas iš nuovargio. Kad taip nenutiktų, būtina nuosekliai ir aktyviai treniruotis.

Yra kelios kartų rūšys – važiuojant su KZ2 kartu fizinis pasiruošimas turi būti paties aukščiausio lygio, nes kitaip ne tu vairuoji kartą, o jis tave. Taip pat yra X30 kartai, su kuriais šį sezoną ir važiavau. Jie šiek tiek lengviau valdomi, tad krūvis buvo mažesnis. Tačiau nesvarbu su kokiu kartu važiuoju – visada stengiuosi skirti kiek tik įmanoma daugiau laiko treniruotėms: vykstu važinėtis į trasas, laisvais vakarais išbandau save simuliatoriuje.

Vytautas Adomaitis
Vytautas Adomaitis
© LASF

Manau, kad būtent simuliatoriai yra puiki priemonė paįvairinti treniruotes, geriau susipažinti su trasomis, patobulinti įvairias savo technikas.

– Savo karjerą pradėjote Lietuvoje, o dabar jau šeštą sezoną gyvenate ir lenktyniaujate Norvegijoje. Kaip skiriasi kartingo kultūra šiose šalyje?

– Iš tiesų, didelių skirtumų nepastebiu. Tiek vienoje, tiek kitoje šalyje yra puikių sportininkų (pvz. : Lietuvoje – S. Juodviršis, J. Jonušis, R. Baciuška, P. Paškevičius ir pan.), kurie garsina savo šalį pasauliniu mastu. Vienintelis akivaizdus skirtumas tas, kad Norvegijoje yra daugiau sportininkų, kurie turi didesnius biudžetus, o tai labai aiškiai atsispindi ir galutiniuose rezultatuose.

– Šį sezoną tapote Norvegijos kartingo varžybų „X30 challenge Norway Master class“ čempionu ir gavote galimybę sudalyvauti Pasaulio čempionų pirmenybėse Prancūzijoje. Kaip jautėtės po šio laimėjimo?

– Tiesą sakant, ruošdamasis varžyboms net nežinojau, kad galima laimėti kelialapį į Pasaulio čempionų pirmenybes. Jau lenktynių metu vienas norvegas paklausė manęs, ar dalyvausiu pirmenybėse, jeigu pavyks laimėti kelialapį. Tuomet sakiau, kad tikrai ne, nes tai reikalaus nemažai finansų, tačiau kai galimybė jau tapo reali – tuoj pat persigalvojau. Juk patirtis svarbiau.

Pačiose čempionų pirmenybėse man sekėsi gana gerai. Į finalą nepatekau, tačiau nenusimenu, nes varžiausi su labai aukšto lygio konkurentais. Labai tikiuosi, kad pavyks kitais metais grįžti į šias lenktynes ir parodyti dar puikesnį rezultatą.

– Kokius kitus savo didžiausius laimėjimus galėtumėte išskirti?

– Dalyvavimas pasaulinio lygio varžybose man asmeniškai yra didžiausias laimėjimas.

– Kokie jūsų artimiausi ateities planai?

– Vėl laimėti kelialapį į Prancūzijoje, Le-Mans trasoje vykstančias Pasaulio čempionų pirmenybes ir ten pagerinti savo paties rezultatą. Taip pat norėčiau atvykti į Lietuvą ir sudalyvauti kokiuose nors etapuose, tačiau pažadėti dar nieko negaliu.

Na, o šiaip, važiuoti su kartais tiek, kiek tik galimybės leis!

– Ką patartumėte tiems, kurie norėtų išbandyti save vairuojant kartus?

– Visų pirma linkiu nuoširdžiai to norėti: kaip žinia, noras yra pirmas ir pagrindinis žingsnis į realius rezultatus. Jeigu svajojate apie sportinę karjerą, tuomet išbandykite ne pramoginius, o sportinius kartus ir visada atsiminkite, kad nėra jokios nustatytos ribos, kada tuo užsiimti per vėlu – viskas priklauso tik nuo jūsų!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (13)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Skelbia „žiemos žaidynių“ Nemuno žiedo trasoje: kausis ir „drifteriai“, ir ralio meistrai

Per du šimtus automobilių, keturios skirtingos disciplinos ir Lietuvos automobilių sporto elitas...

Dakaro bolido bandymuose Vaidotas Žala prisipažino: galiu save vadinti „fūristu“ (15)

Penktadienį Pagirių karjere, netoli Vilniaus, Vaidotas Žala , „ Agrorodeo “ komandos pilotas,...

Vaidotas Žala apie gautą startinį numerį Dakare: dykuma plati, o mums lenkti patinka (13)

Lietuvos lenktynininkai, besiruošiantys sausį vyksiančiam Dakaro ralio maratonui, jau žino, kokiu...

Top naujienos

Gavo baudą už stovėjimą, bet kai paprašė nuotraukų, išgirdo absurdišką pasiūlymą (24)

Gaunate baudą už tai, kad pažeidėte kelių eismo taisykles ( KET ), tačiau ką tiksliai padarėte...

Ekspertai: Mozambiko sukčiai taikėsi į tuos, kurie gali susimokėti (10)

„Žmonės prigąsdinti, kad vien už praleistą skambutį, kaip iš kokio siaubo filmo, dings...

Jurgita Petrauskienė: įvedus reformą mokyklas paliko tik kelios dešimtys mokytojų (219)

Šių metų rugsėjo mėnesį mokyklas pasiekusi naujiena – etatinis darbo užmokestis – sukėlė...

Jaunimas neskuba ieškoti būsto – kainos per didelės (2)

Būsto kainos Lietuvoje yra tarp labiausiai padidėjusių visoje Europoje, įsilieti į darbo rinką...

Prieštaringai vertinama Kalvarijų gatvė: kokį būstą čia siūlo įsigyti ir už kiek? (6)

Kalvarijų gatvė , nors ir nėra pati ilgiausia Vilniuje, bet neabejotinai viena iš tų, kur...

Be dviejų lyderių žaidęs „Žalgiris“ nepaliko vilčių dzūkams Grigonio sezono rungtynės (20)

Pirmadienį vakare „Betsafe-LKL“ čempionato X turą užbaigė akistata Alytuje – „Dzūkija“...

Viena už kitą geriau atrodžiusios hercogienės nepamiršo svarbiausios įvaizdžio detalės

Oficialūs karališkosios šeimos susibūrimai – puiki proga pasižvalgyti, kokių stiliaus...

Šiaurės Korėjos paslaptys: šalis vis dar slepia raketų bazes? (2)

Šiaurės Korėja turi mažiausiai 13 nedeklaruotų bazių mobilioms, branduolinį užtaisą nešti...

Apsipirko internete: už šlamštą pinigų negrąžina (76)

Elektroninėje parduotuvėje Pačiupk.lt įsigytų prekių kokybe nepatenkinta vilnietė Ligita...

Ar vaisiai lygu desertui: kiek cukraus turi skirtingi vaisiai

Vaisiai saldūs natūraliai, bet ne visuose cukraus kiekis vienodas. Žinoti, kiek vaisiai turi...