Ne tik lenktyniavo

Ralį rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius ir varžybų vadovas Rimantas Volungevičius pasistengė, kad pažymint ralio 15-os metų sukaktį jo dalyviai ne tik varžytųsi nuo ryto iki vakaro trasose, bet ir turėtų daugiau laiko profesinėms diskusijoms ar pažinčiai su kasmet vis labiau garsėjančiu kurortu.

Tačiau pramogos ir pažintis su naujais automobiliais bei technologijomis buvo skirti daugiau žiūrovams, o ralio dalyviams per dvi dienas teko įveikti 150 kilometrų distanciją, kurioje buvo 18 greičio ruožų, slalomo ir kitų specialių rungčių.

„Nors trasos ilgis rekordiškai mažas ir tai padaryta atsižvelgiant į ekonomines aplinkybes, tačiau dalyviams bus kur pademonstruoti savo meistriškumą“, – žadėjo V. Valiukevičius.

Varžybų rungtys buvo parinktos taip, kad jose galėtų pasireikšti ir mėgstantys didesnį greitį bei vairuojantys galingesnius automobilius, ir ne tokios didelės spartos, tačiau didesnio precižiškumo gerbėjai. Žodžiu, pralaimėję slalomą galėjo tikėtis atsigriebti greičio ruožuose ir atvirkščiai.

Garsiausi aplodimentai – moterims

Druskininkiečiai ir kurorto svečiai mėgavosi dailiais automobiliais ir juos vairuojančiomis daugybe televizijos ekranuose, iš laikraščių ar žurnalų puslapių matomų žvaigždžių.

Žurnalistų ralius kasmet pamėgsta vis daugiau dailiosios lyties atstovių. Šiemet ralyje debiutavo ir iškart daugeliui senbuvių tikrą pirtį užkūrė radijo stoties FM 99 Vilijos Ramanauskienės ir Giedrės Aldonienės ekipažas, žiūrovai nenuleido akių nuo TV laidų vedėjos Živilės Vaškytės, kuriai talkino pati šalies automobilių ralio žvaigždė Vytautas Švedas, ekipažo bei daugelio kitų.

Ir ralio baigiamajame vakare būtent moterims aidėjo garsiausios ovacijos. Šios grupės nugalėtojomis tapo jau minėtos debiutantės V. Ramanauskienė ir G. Aldonienė. Jos užėmė garbingą ketvirtąją vietą ir masiškiausioje 1,6 litro darbo tūrio variklius turinčių automobilių klasėje, į priekį praleidusios tik tris vyriškus labiausiai patyrusių ralių vilkų ekipažus ir pranokusios šešis.

Antrąją vietą užėmė „Lietuvos žinių“ žurnalistė Ilona Staškutė su Eidvile Pakėnaite, o trečiąja pozicija šįkart tenkinosi žurnalo „Laima“ Gitanų Bukauskienės ir Rimšaitės duetas.

Rungėsi ir svečiai

Atskirai buvo vedamos VIP bei ralio svečių įskaitos. Pirmojoje pergalę šventė ralio draudiko „Gjensidige“ Arnoldo Miluko ir Aniceto Urbono ekipažas, o antrojoje nugalėtojų laurus išsivežė beveik nuolatiniai žurnalistų ralių dalyviai Kęstutis Taškūnas su Andrejumi Savčenka, pranokę Arūną Mrazauską su Donatu Gaiveniu ir Merkį Saukevičių su Erika Šulinskiene.

Šioje grupėje laukta dar atkaklesnės kovos, tačiau jau antrajame antrosios dienos greičio ruože į medį atsitrenkęs pajėgus Edmundo Poviliausko ir Gintaro Sudaro ekipažas buvo priverstas sudėti ginklus. Neskaitant kelių atsitrenkimų į padangas ar trasos bordiūrus, ši avarija buvo vienintelė ralyje, o ją patyręs ekipažas laimei nenukentėjo.

Nugalėtojų garbės pakyla

Dyzelinių automobilių klasė buvo negausiausia, tačiau būtent joje daugiausia automobilių nepasiekė lenktynių finišo. Todėl čia tebuvo užimti tik du nugalėtojų pakylos laipteliai. Pirmasis atiteko „Fiat Tempra“ vairavusiems Tomui Žekoniui ir Vilmai Rutkauskienei, o antroji vieta pripažinta Žilvinui Pekarskui ir Giedriui Žiūrai („Volkswagen Polo“).

Gausiausioje, iki 1,6 litro darbo tūrio variklius turinčių automobilių klasėje pergalę šventė „Keturių ratų“ žurnalistas Linas Butkus, kuriam nepaklysti su „Toyota Yaris“ painiose slalomo ir kitose trasose padėjo Vidas Onuškevičius.

Linui ši pergalė buvo ypatinga, privertusi mintimis sugrįžti į Lietuvoje rengiamų tarptautinių žurnalistų ralių pačią pradžią, kai 1996-aisiais jis su Almantu Jacevičiumi laimėjo absoliučią pirmojo ralio įskaitą.

Nugalėtojai pranoko antrąją vietą su „Mitsubishi Lancer“ užėmusį šeimyninį Donato ir Gritos Stanionių bei tėvo ir sūnaus Mindaugo ir Adomo Grinių („Mini Cooper Clubman“) ekipažą. Beje, dvylikametis Adomas debiutavo ralyje šturmano kėdėje, o pirmasis apsilankymas ant nugalėtojų garbės pakylos trečiojo laiptelio ilgai išliks jaunojo lenktynininko atmintyje.

Iki 2 litrų klasėje pergalę su „Nissan Almera“ iškovojo LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas Dainius Leonavičius, kuriam talkino dukra Lina. Beje, šis laimėjimas Dainiui sutapo su šeštąja pergale žurnalistų raliuose ir jis tapo nekarūnuotu jų karaliumi.

Mažiau nei dešimčia sekundžių nuo jų atsiliko antrąją vietą užėmęs svečių iš Ukrainos Aleksejaus Močianovo ir Serhijaus Kraveco duetas, vairavęs „Ford Fiesta ST“, o trečiąją vietą su „Renault Clio“ užėmė „Formulės 1“ komentatorius Arūnas Volungevičius su Žilvinu Žeromsku.

Galingiausių, per dviejų litrų darbo tūrio variklius turinčių automobilių klasėje pergalę šventė nuolatiniai Lietuvoje rengiamų žurnalistų ralių dalyviai, lenkai Jacekas Jureckis su Arkadiuszu Raszewskiu. Beje, ši pergalė Jacekui itin brangi. Mat dar auštant ralio pirmosios dienos rytui jis buvo Brazilijoje, po pietų atsidūrė Varšuvoje, kur su raliui parengtu „Fiat 500 Abart“ jo jau laukė šturmanas. Svečiai iš Lenkijos ne tik suspėjo, bet ir laimėjo ralį, o geriausia treniruote tapo Jeceko spurtas iš Varšuvos į Druskininkus.

Svečiai mažesne nei keturių sekundžių persvara pranoko antruosius prizininkus Renaldą Gabartą su Vincu Gerdžiūnu, vairavusius „Volkswagen Golf.“

Trečiąją vietą iškovojo su tikro ralio bolidu „Mitsubishi Lancer Evo VI“ atvykę Latvijos žurnalistai Martinas Dzenitis su Andriu Malnieku, kurie itin atkaklioje kovoje pranoko šįkart ketvirtoje vietoje likusius pernykščio ralio nugalėtojus - „15 min“ atstovus Tomą Balžeką su Lina Paliukaite („Subaru Impreza“).

Komandinę įskaitą, surinkusi 26 taškus, laimėjo „Autocar“ ekipa. Antrąją vietą su 15 taškų užėmė „Autopilotas Racing“, o trečiąją – „ATV Rally United“ (14 taškų) komandos.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją