Užslinkę lietūs ne tik sugriovė gausybę Jonines gamtoje šventusių žmonių planų, bet sukėlė galvos skausmą lenktynininkams ir ralio organizatoriams. Antradienį prasidėję greičio ruožų surašymai parodė, kokios sąlygos lauks trasoje.

Lietaus išplautas kelias ne tik apsunkina lenktynininkų vairavimą, bet ir slepia gausybę kelyje tykančių pavojų, dėl kurių su savimi lenktynininkai turi temptis ir krūvą atsarginių dalių.

Tarp 71 WRC dalyvių ir trys lietuviški ekipažai. Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko tandemas iš jų turi daugiausiai patirties tokio rango varžybose. Prieš penkerius metus jie finišavo penkiolikti bendroje įskaitoje ir tik techninės problemos paskutiniame greičio ruože išstūmė juos iš dešimtosios pozicijos.

Lietuviai įsitikinę – namų sienos ir savi žiūrovai padės, bet nuo to lengviau nebus tikrai.

„Trasa kiek pažįstama, keli greičio ruožų gabalai važiuoti pernai, bet kelio sąlygos bus labai sunkios. Matosi, lijo kaip reikiant. Net tiesiosiose kelias siaubingas. Išplautas minkštas miško gruntas, vyrauja juodžemis ir smėlis. O jame pavojai važiuoklei – šaknys ir akmenys. Trasa taip pat labai slydi. Nesusigeria vanduo. Tai nuims nemažai sportiškumo nemažai ir bus labai sunku“, – kalbėjo šturmanas.

Lietuvių laukia 362 kilometrai greičio ruožuose, o bendrai, su pervažiavimas, kiek daugiau nei pusantro tūkstančio kilometrų kelio. Lietuvoje drieksis beveik trečdalis. Penktame greičio ruože šalia Kapčiamiesčio – du kartus po 26,61 km, o šalia Margionių – du kart po 17,97 km.

Gerbėjai spekuliuoja, kad gerai apylinkes pažįstantys lietuviai būtent šiuose ruožuose ir parodys geriausius rezultatus. Tuo tarpu lenktynininkai žvelgia kiek realiau į situaciją, tačiau žiūrovų neketina nuvilti.

„Namų sąlygos duoda psichologinį pranašumą, bet visas ralis labai ilgas ir tie keturi greičio ruožai ypatingos reikšmės neduos bendram rezultate. Mūsų starto numeris gana toli ir gausime tikrai prastą kelią. Bendrai – reikės išlaikyti gerą ritmą, bet prieš žiūrovus tikrai nestabdysime. Svarbiausia išlaikyti sveiką automobilį, važiuoklę“, – kalbėjo šturmanas.

Sunku bus ne tik pilotams, bet ir šturmanams. Ž. Sakalauskas teigė, kad visoms stenogramoms prireiks bent 2-3 sąsiuvinių.

„Stenograma labai smulki. Net ir mažas posūkėlis tiesiojoje turi būti užrašytas. Trasa reikalauja didelio tikslumo Kas 30-50 metrų reikia pažymėti simbolį, todėl jų šimtai. Kiekvieną greičio ruožą važiuojame du kartus – pirma susirašome, o po to pasitikriname stenogramą“, – sakė šturmanas.

WRC startuos ketvirtadienį Mikolaikos mieste ežeringame Mozūrijos krašte ir ten pat finišuos sekmadienį. Per keturias dienas lenktynininkai įveiks didesnį atstumą nei du Lietuvos ralio čempionatai sudėjus, todėl reikia būti pasiruošus visiems galimiems variantams.

„Čia jau kita ralio specifika. Reikės pasiimti daug atsarginių dalių. Bagažinėje turėsim galinės važiuoklės viršutines šakes, stabdžių kaladėles, stabdžių skysčio, variklio alyvos, raktų, atsuktuvų „zateškių“, popieriaus, vandens, dar gal oro filtrą. Turime su mechanikais sudarę sprindžio dydžio sąrašą“, – sakė Ž. Sakalauskas.

Prieš kurį laiką ekipažas kėlė tikslus pakliūti į trisdešimtuką tarp 71 startavusio sportininko. Šiandien, pamačius kokios laukia sąlygos trasoje, sportininkai nedrįsta prognozuoti nieko.

„Nelogiška būtų prognozuoti savo vietą. Čia didžiulis netikėtumo faktorius kai tokia trasa“, – sakė Ž. Sakalauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)