aA
Jau šį šeštadienį, spalio 15 dieną, Druskininkų – Lazdijų apylinkėse vyks Lietuvos ralio čempionato finalas „Rally Classic“. Jame paaiškės, kas taps šių metų Lietuvos ralio čempionu, todėl dalyviai įnirtingai ruošiasi kovai, kuri žada būti labai įdomi. Savo įžvalgomis apie finalą ir visą čempionatą dalinasi LRČ2 klasės lyderis – Gintautas Šlepikas ir 2004 metų Lietuvos ralio čempionu tapęs, dabar aktyvią sportinę karjerą baigęs ralio profesionalas – Evaldas Čirba.
Ralis
© N40 vyrų autoklubas

Nesėkmės sezono pradžioje ir vis gerėjantys etapai

Baigęs aktyvią sportinę karjerą, Evaldas Čirba teigia, kad truputį atitolo nuo to, kas vyksta Lietuvos ralyje, tačiau rezultatus ir kovų batalijas visuomet stebi bent jau virtualiai. Ne išimtis ir šis ralio sezonas.

„Sezono pradžioje netekome „Halls Winter Rally“ etapo, o vėliau buvo atšauktas Estijoje turėjęs įvykti „Vorumaa Winter Rally“. Žiemos raliai turi savo šarmo, savą specifiką, todėl labai gaila, kad sportininkai neteko galimybės pralėkti kietais, įšalusiais ir snieguotais žiemos greičio ruožais.
III-iasis LRČ etapas, vykęs Latvijoje, „Rally Talsi“, man paliko gerą įspūdį dėl išlaikytų senų tradicijų ir pritrauktų įvairių šalių sportininkų.

Žemaitijos ralis tradiciškai išsiskyrė greičiu ir dulkančiais keliais, kurie sukūrė sudėtingas sąlygas ir pareikalavo profesionalumo.

„300 Lakes Rally“ etapas, kaip ir kasmet, pasižymėjo dalyvių bei žiūrovų gausa. Adrenalino pilotams ir nepamirštamų vaizdų žiūrovams suteikė asfaltiniai greičio ruožai.

VI-asis čempionato etapas „Rally Elektrėnai“, organizuojamas Ramūno Čapkausko, paliko didelį įspūdį itin techniškais greičio ruožais.

Šių metų ralio kovas tradiciškai užbaigs „Rally Classic“. Organizatorių sugebėjimas ralio lenktynes paversti švente čia visada sutraukia didelį būrį lenktynininkų ir žiūrovų iš visos Lietuvos. Tikėkimės, kad taip bus ir šiais metais“, - savo įžvalgomis dalinosi E. Čirba.

Čempionate vienvaldžių lyderių nėra

Buvęs Lietuvos ralio čempionas pažymi, kad apžvelgus šių metų turnyrinę lentelę nematyti vienvaldžio lyderio beveik nei vienoje klasėje, todėl finalas bus tikrai intriguojantis.

LRČ1 klasėje karšta, nes net keturi pilotai turi galimybę pasipuošti čempiono laurais. 97 taškus surinkęs ir šiuo metu aukščiausią vietą užimantis Vaidotas Žala ruošiasi kovai su antroje vietoje esančiu Martynu Samsonu (89 taškai), o jam ant kulnų lipa Giedrius Notkus su 86 taškais bei vienas greičiausių Latvijos lenktynininkų Janis Vorobjovas su 79 taškais. Nugalėtojo titulas vis dar pasiekiamas ir Deividui Jociui, kuris turi 56 taškus.

LRČ2 klasėje lyderio poziciją užima pakankamai stabiliai šiemet lenktyniavęs Gintautas Šlepikas (111 taškų). Jį aplenkti dar gali Rusijos pilotas Alexander Gorelov, kuris turi 99 taškus.

LRČ3 klasėje ramus negali jaustis ir Jonas Pipiras su 124 taškais, nes jam į nugarą alsuoja latvis Danila Belokons, savo sąskaitoje turintis 119 taškų. Dėl 3-ios vietos šioje klasėje turėtų užvirti rimtas mūšis, nes užlipti ant šio laiptelio realius šansus turi net keturi lenktynininkai: Mantas Jurgaitis (51 taškas), Dovilas Čiutelė (45 taškai), Nikolay Gryazin ir Evaldas Joteika, turintys po 35 taškus.

LRČ4 klasėje – kiek aiškesnė situacija. Tarp galiniais ratais varomų bolidų solidžią persvarą sukaupęs turi Egidijus Valeiša (124 taškai). Kovoje dėl antros vietos negalės atsipalaiduoti ir gazo pedalo atleisti Saulius Trapuila, turintis 92 taškus, nes ginklų kovoje dėl antros vietos nenorės sudėti Karolis Raišys su 77 taškais.

LRČ5 įskaitoje taip pat turėtumėme išvysti įdomią dvikovą tarp Tomo Mickaus (104 taškai), kuris po VI-ojo etapo turi trapią 2 taškų persvarą prieš Virginijų Daudžvarį su 102 taškais.

Gintautas Šlepikas: mano tikslas – patekti į TOP5

LRČ2 klasėje lyderio poziciją užimantis Gintautas Šlepikas neslepia laukiantis ralio čempionato finalo „Rally Classic“, kuriame žada pakovoti dėl galimybės atsidurti lyderių pozicijose.

„Nors keturiais ratais varomu automobiliu važiuoju tik pirmą sezoną, tačiau rezultatai pakankamai neblogi. Jau pirmajame etape buvau diskvalifikuotas dėl išbyrėjusio automobilio katalizatoriaus. Tačiau dėl šios nesėkmės sezonas tapo tik azartiškesnis ir įdomesnis, nes pradžioje konkurentai atitrūko, tačiau likus paskutiniajam etapui – esu sezono lyderis LRČ2 klasėje ir stengsiuosi šią poziciją išlaikyti Druskininkų – Lazdijų ralyje.

Manau, kad konkurentas iš Rusijos A. Gorelov neleis atsipalaiduoti iki pat finišo. Taip pat ir L. Vaškys, kuris turėtų trasose pasirodyti puikiai. Tačiau aš stengsiuosi išlaikyti konkurentus už nugaros ir absoliučioje įskaitoje papulti į TOP5“, – teigė G. Šlepikas.

Finalui besiruošiantis sportininkas mano, kad profesionalas turi būti pasirengęs važiuoti bet kokiomis sąlygomis. Naktis, rūkas ar dulkės tik suteikia galimybę lenktynininkams parodyti savo meistriškumą ir susikalbėjimą su šturmanu. Reikalingas darnus darbas ir pasitikėjimas kompanionu, teigiama pranešime spaudai.

„Rally Classic“ išskirtinis bruožas – naktiniai greičio ruožai. Naktį viskas kur kas sudėtingiau nei važiuojant tuo pačiu keliu dieną. Kelias atrodo labiau vingiuotas, išryškėja kiekvienas nelygumas ar tramplynas, todėl reikia stenogramoje susirašyti net mažiausias smulkmenas, o šturmanui teks pasidarbuoti iš peties.

Druskininkų – Lazdijų ralyje teks finišuoti tamsiu paros metu, todėl intriga bus išlaikyta iki pat finišo. Sportininkai, kurie susikraus sekundžių persvarą dieną, galės ją lengvai išbarstyti važiuodami naktį. Tačiau kaip bus – pamatysime jau savaitgalį!” - pastebėjimais pasidalino sportininkas.

Būtina sąlyga pergalei švęsti – finišas

Ralio veterano E. Čirbos nuomone, „Rally Classic“ išskirtinumai – minkšta smėlio danga miškuose bei artima kaimynystė su Baltarusija ir Lenkija, kuri leidžia pasvajoti, kad toliau plėtojant ir vystant šį etapą, atsiras galimybė prikalbinti lenktynininkus iš šių šalių dalyvauti Lietuvos čempionato etapuose.

Buvęs lenktynininkas teigia, kad lyginant bendrą ralio lygį Lietuvoje su kaimyninėmis valstybėmis, dar esame besivejančių pozicijose. Tačiau dėl žmonių, kurie „serga“ dėl ralio, padėtis tikrai gerėja ir tai teikia vilčių, kad ateityje bus dar geriau. Vilčių teikia ir bendri projektai (ralio etapai) kartu su kaimyninių šalių sportininkais bei nauji organizatoriai, kurie nuolat tobulėja ir įgyja patirties.

Paklaustas, ko prieš didžiąją kovą galėtų palinkėti sportininkams, E. Čirba tepasakė: „Kadangi pats esu senokai padžiovęs pirštines ant vinies, tai turbūt nesolidu būtų patarinėti greičiausiems šalies lenktynininkams, bet faktas, kad pergalei švęsti būtina sąlyga yra finišas – jo ir linkiu!“

Lietuvos ralio čempionato finalas „Rally Classic“ 2016 vyks spalio 14-15 d. Druskininkų ir Lazdijų apylinkėse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasaulio ralio kroso čempionato organizatorius: šio sporto ateitis – elektriniai bolidai

Turbūt visi automobilių sporto gerbėjai pritartų vieningai, kad Lietuvoje kiekvienais metais...

Priminė 1000 km lenktynių istoriją: rekordą trasoje pavyko pasiekti ir žurnalistams

2003 metais Palangoje „Promosporto“ surengtos ketvirtosios tarptautinės „Horn Grand Prix 1003...

Debiutui Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas gavo išskirtinę techniką: važiuos su čempiono „ratais“ (4)

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasiryžo debiutuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Nors...

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Top naujienos

„Putino liudininkai“: 2012-aisiais prasidėjo tikros nesąmonės (81)

Vitalijaus Manskio dokumentinis filmas „Putino liudininkai“ – viena iš svarbiausių...

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (56)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

Žaidėjus išteisinęs ir sirgaliams dėkojęs Jankauskas: tai jau kelia neviltį specialiai iš Ploješčio (19)

Tuščios tribūnos nesukliudė antrąkart rumunams įveikti Lietuvos, šįkart rungtynių scenarijus...

Dar vienas skandalas Kaune: medikus šokiravo motinos elgesys su mažyliu – skubiai iškvietė vaikų teises (560)

Motina meta kaltinimus Kauno klinikų medikams . Anot jos, šie galimai per stipriai suspaudė vaiką.

Po žinių apie sniegą – patikslinta sinoptikų prognozė: nemalonumai užklups netikėtai (9)

Sekmadienio dieną Lietuvos padangė bus debesuota. Nedideli pragiedruliais pasirodys kai kuriose...

Rumunai suvarpė Lietuvos vartus ir išmetė rinktinę į žemiausią divizioną (325)

Šeštadienį daugiau nei 15 tūkstančių vietų turinčiame Ploješčio miesto stadione vykusiose...

Vieta, apie kurią lietuviai galėjo tik pasvajoti: paslaptingas kino teatras, kur leidžiama daugiau nei įprastai (69)

Sostinėje įsikūrė nauja vieta, apie kurią anksčiau net nesvajojote, kad tokia gali būti. Po...

Žurnalistė apsilankė nuogalių kurorte: orgijos vyko vidury baltos dienos (154)

„Ateik greičiau pažiūrėti! Aname balkone vyksta orgija!“ – sušukau savo seseriai, rodydama...

Kremliaus kėslai verčia sunerimti: visai šalia Lietuvos – pavojingi signalai (152)

Latvija švenčia šimtmetį . Tačiau Latvijos parlamentarai nespėjo įteikti dovanos šaliai –...