aA
Visą praėjusį savaitgalį Vilkyčių trasoje karaliavę geriausi Senojo žemyno automobilių kroso meistrai suteikė puikią progą savo akimis pamatyti tai, apie ką pastaruosius 10 metų buvo galima tik perskaityti naujienų portaluose ar retsykiais išvysti trumpučius reportažus televizijos sporto žiniose. Europos čempionato antrojo etapo lenktynės atskleidė beveik viską, kuo ši disciplina užburia ir kuo gąsdina.
Šarūno Gliko "Mitsubishi Lancer EVO"
© N40 vyrų autoklubas

Varžybų išvakarėse aplink trasą į išdygusiame palapinių miestelyje viręs gyvenimas įpratusius prie griežtos tvarkos žiedinių lenktynių ar profesionalaus ralio metu šiek tiek glumino: jei pastarųjų renginių metu techninio aptarnavimo zonoje draudžiama rūkyti, tai autokroso „klajokliai“ ne tik nepaleisdavo tabako lazdelių iš burnos, bet ir sugebėdavo už poros metrų nuo tvarkomos technikos atsipūtę kepti šašlykus.

Kai kurių komandų vyrai po veiksmo kupinos dienos buvo pasišovę smogti „alumi per alkoholizmą“ ir šiam kilniam reikalui akivaizdžiai negailėjo jėgų. Visa laimė, kad triukšmingame automobilininkų vudstoke tvyrojo taikos dvasia, o santykius sportininkai aiškinosi tik užsisegę šalmus ir sėdę prie savo bolidų vairo.

Užbėgant įvykiams už akių reikia pastebėti, kad trasoje jokiems kompromisams ar džentelmeniškumui nelikdavo nė milimetro erdvės. Todėl tiek duženas iš kovos arenos evakuoti turėję traktoriai, tiek medikai darbo turėjo sočiai visą laiką.

Pats šiurpiausias incidentas įvyko sekmadienį antrame „Super Buggy“ klasės pusfinalyje, kai po starto į priekį šovęs 10 bagių spiečius pateko į grūstį: stengdamiesi užsiimti kuo patogesnę poziciją susirėmė iš pirmosios eilės pajudėję sportininkai – latvis Ervinas Grencis ir olandas Wiely Albersas.

Atviriems bagių ratams susikabinus olandas milžiniška jėga buvo sviestas į orą. Priešais pagrindinę žiūrovų tribūną padaręs porą aukštojo pilotažo figūrų W. Alberso bagis stogu tėškėsi į žemę, po ko dar buvo taranuotas iš rikuotės galo judėjusių varžovų.

Važiavimas buvo nedelsiant sustabdytas, prie nelaimėlio akimirksniu prilėkė medikai ir gelbėtojų brigada. Kai po keleto minučių sportininkas buvo išvaduotas iš bagio konstrukcijos ir parodė gyvybės ženklus, nuščiuvusi publika pratrūko plojimais. Vienas LASF vadovų, gydytojas Evaldas Torrau pabendravęs su nukentėjusiajam pagalbą teikusiais kolegomis sakė, kad olandas patyrė stiprų šoką ir galvos sutrenkimą, tačiau visi kaulai liko sveiki. Nuodugnesniems tyrimams W. Albersas buvo išvežtas į ligoninę.

Dukart – 2007 ir 2008 metais – Europos autokroso čempiono titulą iškovojęs Nerijus Naujokaitis, komentuodamas šį epizodą atkreipė dėmesį į Vilkyčių trasos specifiką: tiesioji po starto yra sąlyginai trumpa, o trasa susiaurėja dar prieš pirmąjį posūkį ir tampa savotiškais spąstais.

Kadangi lenkimams vietų čia labai mažai, visi lenktynininkai stengiasi prasibrauti į priekį būtent čia ir labai dažnai eina va bank.

„Dar vienas Vilkyčių trasos ypatumas – jos paviršius suformuotas iš asfalto drožlių, todėl stabdymo zonose labai greitai susiformuoja duobės. Jas įveikiant didžiulį krūvį gauna pakaba. Manau, neatsitiktinai čia matėme tiek daug išlaužtų ratų.

Prižiūrėti tokią trasą ir palaikyti daugiau mažiau lygų paviršių – labai daug pastangų reikalaujantis darbas“, – samprotavo tituluočiausias Lietuvos autokroso meistras, dar šiais metais ketinantis išbandyti jėgas Pasaulio ralio kroso čempionate.

Kadangi šiuo metu mūsų šalyje nėra itin stiprių bagiais lenktyniaujančių sportininkų, galinčių mesti iššūkį varžovams iš Europos (nei „Junior Buggy“, nei „Buggy 1600“ klasėse mūsiškiai neprasibrovė į finalus), visa publika labiausiai laukė dviejų kėbuliniais automobiliais „Touring Autocross“ klasėje važiavusių lietuvių – Pauliaus Pleskovo ir Šarūno Gliko.

Visi kvalifikaciniai važiavimai puikiai susiklostė Pauliui, gavusiam teisę rinktis starto poziciją pirmojoje eilėje. Todėl ruošiantis finalui jam reikėjo išspręsti vieną sąlyginai nedidelę techninę problemą (perdegė vienas variklio valdymo elektronikos blokas) ir pasinaudoti namų sienų pranašumais.

Deja, finalo starte klaipėdietis į priekį praleido čeką Vaclavą Fejfarą, o su kitu jo tautiečiu – Martinu Samohylu, įsivėlė į kovą dėl antrosios vietos. Grumtynės baigėsi nedideliu susistumdymu, kai čekas pernelyg plačiai įvažiavęs į posūkį paliko atvirą vidinę jo dalį, o P. Pleskovas tuo pabandęs pasinaudoti dešine puse prisilietė prie M. Samohylo bolido. Šis incidentas baigėsi tuo, kad abu sportininkai trenkėsi į trasą juosiančius žemės pylimus ir į priekį praleido iš antrosios eilės startavusius Otakarą Vyborną ir Š. Gliką.

Paulius Pleskovas
Paulius Pleskovas
© N40 vyrų autoklubas

Tokia tvarka sportininkai kirto finišo liniją, tačiau netrukus paaiškėjo, kad P. Pleskovo ir M. Samohylo dvikovoje varžybų teisėjai iš Latvijos įžvelgė neleistinų lietuvio veiksmų ir Paulių diskvalifikavo. Savo ruožtu TSK „Baltijos autosportas“ komandos vadovas Vladas Pleskovas tokį arbitrų sprendimą pavadino nesusipratimu.

„Pirminė automobilio apžiūra leidžia spėti, kad tas kontaktas įvyko nutrūkus Pauliaus automobilio galinio dešinio rato pusašiui – dėl šios priežasties jį staiga truktelėjo į išorę, kur buvo M. Samohylas. Bet juk tokie dalykai yra kroso kasdienybė ir čia įžvelgti kažkokią tyčią yra absurdas“, – nusivylimo neslėpė V. Pleskovas.

Kur kas geresnės nuotaikos buvo Š. Gliko stovykloje. Iš autokroso pasitraukęs prieš septynerius metus, Šarūnas tik pernai vėl sugrįžo į kroso trasas. Startuoti Lietuvoje surengto Europos kroso čempionato etape jį įkalbėjo jau minėtas N. Naujokaitis.

Kadangi senasis Šarūno „Mitsubishi Lancer EVO“ po paskutiniųjų varžybų buvo pakankamai sveikas – startas Vilkyčiuose atrodė viso labo nedidelė avantiūra.

„Iš tiesų tokia įvykių dėlionė pakėlė nuotaiką – turiu tikrai vieną silpniausių čia startavusių automobilių (470 AG ir 700 Nm) ir, pasirodo, galiu būti konkrencingas“, – šypsojosi Š. Glikas.

Šarūno Gliko "Mitsubishi Lancer EVO"
Šarūno Gliko "Mitsubishi Lancer EVO"
© N40 vyrų autoklubas

LASF prezidentas Romas Austinskas po varžybų apgailestavo tik dėl to, kad autokrose šiuo metu startuoja tiek nedaug lenktynininkų iš Lietuvos. FIA komisarai, stebėję varžybų organizaciją neoficialiais duomenimis renginį įvertino puikiai.

Rezultatai po dviejų 2016-ųjų Europos automobilių kroso čempionato etapų:

1. Otakar Vyborny, Čekija, „Mitsubishi Colt“ 60 taškų
2. Vaclav Fejfar, Čekija, „Škoda Fabia“ 57
3. Aleš Fučik, Čekija, „Škoda Fabia“ 48
4. Martin Samohyl, Čekija, „Škoda Fabia“ 48
5. Jan Brožek, Čekija, „Škoda Fabia“ 40
6. Paulius Pleskovas, Lietuva, „Ford Focus“ 38
7. Lukaš Červeny, Čekija, „Škoda Fabia“ 31
8. Ašot Ervandian, Rusija, „VW Polo“ 30
9. Šarūnas Glikas, Lietuva, „Mitsubishi Lancer EVO“ 27
10. Adam Kis, Vengrija, „Mitsubishi Colt“ 26

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sunkvežimių kovos: ar „mažasis caras“ taps dykumų čempionu

Keturis kartus Dakaro ralio sunkvežimių įskaitos čempionas Eduardas Nikolajevas šiemet...

Antano Juknevičiaus šturmanas Dakaro ralyje dalyvauti sutiko dėl dviejų priežasčių

Nors per daugiau nei 20 metų karjerą Antanas Juknevičius turėjo daugiau nei 10 skirtingų...

„Užkliuvo“ šonaslydžio mokymo aikštelė: valdininkai grasina uždaryti, drifteriai kviečia kalbėtis (79)

Šalia Marijampolės, prie pat automagistralės šiemet pradėjo veikti milžiniška aikštelė tiek...

Lietuvoje atidaryta pirmoji vidaus patalpų arena radijo bangomis valdomiems modeliams (3)

Kaune nuo gruodžio pradžios pradėjo veikti „RC Arena Lithuania“ – pirmoji specialiai radijo...

Dakaras 2020: kur geriau – Peru ar Saudo Arabijoje?

Artėjantis Dakaro ralis jaudina vaizduotę vien savo geografija. Nuo 2009 metų vykęs Pietų...

Top naujienos

Triuškinantis JK rinkimų rezultatas ir keisčiausios jo detalės: ekspertas išskyrė tris svarbias žinias Lietuvai (70)

Jungtinės Karalystės (JK) rinkimuose niekas nesitikėjo tokio torių pergalės masto. Premjero...

Gyvai / DELFI Diena: kodėl didėjant pensijoms senjorai ruošiasi išeiti į gatves? kita tema: kokias nepatikusias dovanas galima grąžinti pardavėjams? (35)

87-erių mokslininkė griauna sveikuolių mitus: kava yra vaistas (47)

Laidos „Alfas live“ vedėjas, skonių ieškotojas Alfas Ivanauskas buvo pakviestas į...

Socialdarbiečiai džiaugiasi nauju partijos simboliu – bebru (50)

„Ūsuotais bebrais“ praminti Lietuvos socialdemokratų darbo partijos ( LSDDP ) atstovai...

Gydytojams rezidentams bus išmokėtos nemenkos vienkartinės išmokos (5)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga pasirašė įsakymą, pagal kurį per metus Sveikatos...

Atsirado pirkėjas: už Vilniaus centrinį paštą pasiūlyta daugiau nei 11 mln. eurų (67)

Penktadienį pasibaigus Vilniaus Gedimino prospekte esančio centrinio pašto pardavimo aukcionui, jį...

Apsvaigęs vyras Kelmėje bandė nušluoti nuo žemės paviršiaus kebabinę: keliskart rėžėsi į ją automobiliu (3)

Policija informavo, kad Kelmėje agresyvus vyras apgriovė kebabinę . Pirminiais duomenimis,...

Skambina pavojaus varpais – paslapties šydu Seimas gali grįžti į Viduramžius (43)

Ketvirtadienį Seimas nepriėmė galutinio sprendimo dėl parlamentaro Povilo Urbšio pasiūlymo...

Prieš ypatingą bokso dvikovą – Maslobojevo patarimai Kavaliauskui (5)

Šį savaitgalį įvyks viena svarbiausių bokso kovų Lietuvos istorijoje. Naktį iš šeštadienio...