aA
Šeštadienį kartu su „DeWalt Grand Prix“ prasidėjo ir 4 valandų lenktynių serija, kurioje dažniausiai lyderiais būna Lietuvos lenktynininkų komandos. Pirmasis etapas – itin įtemptas, įdomus ir kupinas įvykių, rašoma organizatorių pranešime.
Šeštadienį „DeWalt Grand Prix“ – kūlvirstis, degantys automobiliai ir lietuvių pergalė
© Organizatorių nuotr.

Kvalifikacija išvakarėse

Penktadieinis – „DeWalt Grand Prix“ išvakarės buvo anaiptol ne ramybės ir poilsio diena: be daugybės treniruočių, „BMW Xtreme“, Latvijos čempionato „V1600“, legendų „BEC 4H“, „Porsche GT3“ ir „V8 Thundercars“ dalyviai kvalifikacijos metu aiškinosi savo starto pizicijas lenktynėse. „BMW Xtreme“ ir „V1600“ įskaitos penktadienio vakarą pasitiko pirmomis lenktynėmis – antrasis važiavimas dalyvių laukė pirmadienį pusryčiams iškart su apdovanojimų desertui po antrųjų lenktynių.

Vienoda technika ir taktinės lenktynės

Šeštadienio lenktynių serijos skirtos praktiškai identiškos technikos ir taktikos lenktynėse mėgėjams. Didžioji dalis vykusių varžybų reikalavo tikslumo, taktikos ir profesionalių vairavimo įgūdžių, nes didžiausias skirtumas tarp varžovų tebuvo jų patirtis.

Viena populiariausių mono serijų – „legendų“ (Legend cars) lenktynės pirmojo etapo metu sulaukė 18 dalyvių iš Latvijos, Suomijos ir Estijos. Ši varžybų serija – vienintelė, susidedanti iš trejų lenktynių: toks varžybų formatas susikūrė dėl mažo degalų bako ir tiesiog ilgesnei distancijai dalyviams neužtekų kuro. Po pirmųjų lenktynių metu įvykusios avarijos, kovą dėl podiumo tęsė 16 sportininkų, o antrojo važiavimo metu iš kovos pasitraukė dar keli lenktyninkai: tačiau avarijos ir susikibimai trasoje sportininkų neatbaido – jiems dažnas kontaktas su konkurentu atrodo kaip savaime suprantamas dalykas.

„DeWalt Grand Prix“ puošusioje „Porsche GT3“ įskaitoje dalyvavo 8 Suomijos lenktyninkai, o „V8 Thundercars“ lenktynėse – 9 sportininkai. Tačiau ganėtinai nedidelis dalyvių skaičius nereiškia, kad lenktynės nuobodžios: „Porsche GT3“ važiavimuose netrūko suktukų trasoje, o Tuomo Pirhoneno „Porsche“ po smūgio į šalia trasos esančius blokus, užsiliepsnojo. Sportininkui viskas baigėsi gerai, o fakelu virtęs automobilis iš lenktynių pasitraukė visam laikui. Daugiau nei 500 arklio galių tunrinčių „V8 Thundercars“ varžybose kova dėl podiumo buvo iki paskutinio rato ir nugalėtojas tapo aiškus tik kertant finišo liniją. Juo tapo šios serijos senbuvis Jesse Vartiainenas.

„BEC 4H“ lenktynės – įtemptos ir įdomios

Penktadienį įvykusios „BEC 4H“ serijos kvalifikacijos rezultatai nustebino: vertindami serijos dalyvių techniką, pirmosios vietos pozicijoje lenktynėse daugelis įsivaizdavo visai kitą automobilį. Joje atsidūrė „GSR Motorsport“ komandos šių metų gamybos „VW Golf GTI TCR“ automobilis, kurį vairavo estas Mikkas Maatenas. Jis Bikerniekų trasos ratą įveikė per 1.23 minutės ir už savęs paliko „Skuba Racing Team“ su „BMW M3 E92“. Iš trečiosios vietos lenktynėse startavo Estijos „ALM Motorsport“ komanda su „Seat Leon TCR“ automobiliu.

Prieš lenktynes dalyvių bendru sutartimu, „A3000+“ (automobiliai, kurių variklių darbinis tūris didesnis, kaip 3000 cm3) klasė skilo į dvi dalis: „A3000+A“ ir „A3000+T“ – taip atskiriant automobilius su turbininiais varikliais ir atsmosferiniais. Taigi, galiausiai varžybose komandos dėl podiumo varžėsi „A2000“, „A3000“, „A3000+A“, „A3000+T“, „Diesel“, „GT“ ir absoliučioje įskaitose, o „X1“ klasė liko be dalyvių. Bendrai lenktynėse startavo 18 komandų.

Incidentai ir automobilių kaprizai

Jau pirmųjų ratų metu užvirė kova tarp dviejų „TCR“ tipo automobilių ir estų „ALM Motorsport“ „Seat“ iš trasos išstūmė „GSR Motorsport“ „VW Golf GTI TCR“. Visai nedaug laiko prabėgus nuo lenktynių starto, po smūgio į atitvarus remonto darbams grįžo „DHL Racing Team Junior“, kurį vairavo penkiolikmetis Kasparas Vaškelis. Šis bolidas į lenktynes taip ir nebegrįžo. Netrukus dėl techninių nesklandumų iš lenktynių pasitraukė ir „Cone Forest Motorsport“ komanda su „BMW M3“ bei „Skuba racing team“, kurią daugelis laikė viena iš komandų – favoričių. Pastarieji iš kovos dėl podiumo buvo priversti pasitraukti dėl galinio balkio lūžio – gedimo, kurio niekas nesitikėjo.

Netrukus jėgos apleido ir „London Grill racing“ komandos „Seat Leon TCR“ automobilį. Išsprendus traukos problemas, automobilis į trasą grįžo, tačiau dėl prarasto laiko dėl prizinių pozicijų kovoti nebegalėjo. Dar vienas „TCR“ tipo automobilis, atstovaujantis „GSR Motorsport“ komandai, kaprizus pradėjo rodyti kuro užpylimo zonoje. Vos pajėgusi atidaryti kuro užpylimo baką, komanda prarado daug laiko ir galimybę kovoti dėl podiumo absoliučioje įskaitoje.

Net dvi komandos, besivaržančios „Diesel“ įskaitoje visas keturias valandas kovojo su technika: tai „PGM technika team“ su „BMW 330“ ir „Antėja kraujotyrimai“ su „Audi RS4“. Šiuo atveju labiau pasiekė „BMW“ ir jo komandai – jie sugebėjo ne tik grįžti į lenktynes, bet ir pasiekti podiumą. Sportinio incidento trasoje siekusi išvengti „Porsche Lietuva“ komanda kiek apgadino „Porsche Cayman GT4“, taip prarasdama aerodinamikos privalumus ir gebėjimą važiuoti greičiau bei pasiekti stabilų, geresnį rezultatą lenktynėse.

Skausmingas „DHL Racing team“ komandos „kūlvirstis

Įpusėjus lenktynėms, į kuro užpilimo zoną grįžęs „DHL Racing Team“ komandos „BMW M3 GTR“ su Ramūnu Čapkausku už vairo iš karto pasuko remontuotis: teko keisti subyrėjusį pusašį. Praradę ganėtinai daug laiko, galiausiai, jie sugebėjo į lenktynes grįžti, tačiau komanda tuo džiaugtis galėjo labai trumpai. Likus 47 minutėms iki lenktynių finišo, komandos lenktynininko Nerijaus Dovydaičio vairuojamas BMW trenkėsi į atitvarus, pakilo į orą ir skausmingai nusileido ant stogo. Vairuotojas liko sveikas, tačiau, komandos teigimu, šis automobilis į lenktynes greičiausiai nebegrįš.

Po šios skausmingos avarijos į trasą išvažiavęs saugos automobilis kiek pristabdė lenktynių tempą. Jis pasitraukė iki finišo likus vos 9 minutėms.

„Rotoma racing“ pergalė

Pasitraukus saugos automobiliui, vieni dalyviai mėgino užsitikrinti jau įgytas pozicijas, kiti – aplenkti ir atsidurti ant podiumo: tiek klasėse, tiek absoliučiai tarp dalyvių buvo labai maži skirtumai. Dėl pirmos vietos dar mėgino kovoti ir ratu nuo „Rotoma Racing“ „BMW M3“ atsilikusi „Igoriolankai“ komanda su „Seat Leon TCR“, tačiau greit pasirodė finišo vėliava ir komanda taip ir liko antroje vietoje absolučiai ir pirmoje „A3000+T“ klasėje, o „Rotoma Racing“ užsitikrino pirmąją vietą absoliučiai ir „GT“ įskaitoje.

Trečiasis podiumo laiptelis absoliučiai priklausė Estijos „ALM Motorsport“ komandai. Dyzeliniu kuru varomų automobilių įsksitoje priekyje atsiidūrė „Sparti Reklama – PF Kekava“ komanda, lenktyniaujanti „BMW 120D“ automobiliu, „A2000“ klasės lyderiai – lenktynių serijos naujokai iš Rusijos „Neva Motorsport“ su „Honda Civic“, „A3000+A“ įskaitoje – Klaipėdos komanda „ITCC racing“ ir „BMW M3 e46“, o „A3000“ – „Black rose racing“ komanda iš Suomijos.

Kitas 4 valandų ištvermės lenktynių etapas įvyks toje pačioje trasoje kiek mažiau nei po mėnesio, birželio 8-10 dienomis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dakaro operatorius papasakojo, ką išgyvena smėlynuose, ir kodėl kartą medžiagą siuntė iš viešojo tualeto

Kiekvienų metų sausio mėnesį Lietuvos naujienų portaluose ir TV reportažuose geriausias vietas...

Karolis Raišys Monte Karlo raliui turi naują ginklą – MG B pakeitė galingesniui automobiliu

Sausio pabaigoje prasidėsiančiame prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje „Flameris...

Antanas Juknevičius siekia rekordo – nori tapti tyliausia Dakaro ralio komanda (2)

Dakaro vilko Antano Juknevičiaus serviso sunkvežimiui 2019-ųjų lenktynės bus jau aštuntasis...

Darius Vaičiulis į Dakarą keliaus iš Antarktidos – nusprendė įgyvendinti svajonę (1)

Beveik 5000 m virš jūros lygio, 40 laipsnių žemiau nulio, stingdantis vėjas ir vienintelis iš ir...

Benediktas Vanagas parodė, be ko į Dakaro dykumas lenktyniauti neišvažiuoja (11)

Situacijų, kuomet viduryje dykumos sugenda bolidas, pasitaiko daugeliui Dakaro maratono dalyvių. O...

Top naujienos

Vėžiu susirgusi Vaiva pinigų negauna: kovoja ne tik su liga, bet ir su draudimo bendrove (8)

Kaip ir daugeliui vėžio diagnozė Vaivai Mickuvienei buvo tarsi žaibas iš giedro dangaus. „Man...

Įvertino „Barclays“ pasitraukimą: taip gerai Lietuvoje jau seniai nebuvo – bus dar daug kitų (2)

Daliai žmonių pradėjus skambinti pavojaus varpais, kad „ Barclays “ – tik pirmoji kregždė,...

Smūgis naudotų automobilių pardavėjams: neparduoda net pigiausių mašinų (155)

Milžiniškus protestus rengę, gatves blokavę ukrainiečiai palankesnių muito sąlygų...

2019-ųjų biudžetas: kiek „į rankas“ gaus pensininkas, mokytojas, prezidentė (449)

Seimas antradienį priėmė 2019 metų biudžetą . BNS žurnalistų komanda tradiciškai įvertino,...

Balsavimas už biudžetą parodė, kaip ir kas palaiko valstiečius (68)

Per balsavimą už kitų metų biudžetą formalūs ir neformalūs „valstiečių“ partneriai Seime...

Keliuose jau prasidėjo šventinė eismo karštinė: sunkiausia bus kitą savaitę (12)

Artėjant vienoms svarbiausių metų švenčių – Šv. Kalėdoms ir Naujiesiems metams, – miestų...

Vaizdo įraše – Rusijos raketos nesėkmė (80)

Rusijos Kapustin Jaro raketų poligone nenumatytoje vietoje nukrito raketa S-300 . Dėl šio įvykio...

Vilniaus eglės kūrėja Jolanta Tūraitė įvardijo, kokia turėtų būti pagrindinė Kalėdų mada (1)

Vilniaus eglės bendraautorė, jau du dešimtmečius kurianti Kalėdų egles ne tik Lietuvoje, bet ir...

Prieš biudžetą balsavęs Naglis Puteikis prakalbo apie situaciją „valstiečių“ gretose (224)

Seimas antradienį balsų dauguma priėmė kitų metų valstybės biudžetą. Garsiai kartojęs, kad...

4 lengvai paruošiami kiaulienos patiekalai

Kadangi kiti metai – Kiaulės, daugelis ėmė juokauti, kad laukia daugybė kiaulysčių. Visgi, yra...